Miksi Tampere-talolla oli niin surullinen ohjelma?
Voisiko joku avata mulle, miksi eilen Tampere-talon ohjelmassa ei ilmaistu mitään iloa itsenäisyydestä tai selviytymisestä itsenäisenä valtiona? Meidän oli kotikatsomossa pakko vaihtaa kanavaa Lapin äidin kehtolaulun kohdalla, kun minä aloin itkeä jo Maan korvessa kulkevi lapsosen tie-laulun kohdalla ja perheemme teinikin pyyhki silmiään. Perheen isä puolestaan odotti rockia ja Lordia, jota ei tullut (oli kylläkin toisella kanavalla).
Puhuin asiasta eläkkeellä olevan syöpää sairastavan sukulaisen kanssa tänään ja hänkin ihmetteli, miksi itsenäisyydestä pitää tehdä niin surullinen asia. Haukio oli kuulemma sanonut jotain sensuuntaista, että ohjelma kuvastaa suomalaista sielunmaisemaa, mutta sukulaiseni ei ainakaan tunnistanut itseään. Hän sanoi, ettei hän ainakaan ole niin masentunut ihminen kuin eilinen ohjelmavalinta oli.
Kommentit (27)
No mitä muuta voi odottaa kun on valittu äärivanhoillinen presidentti, jonka nuori puolisokin on vanhana syntynyt. Suomen itsenäistymisen vaiheet ovat olleet surullisia ja vaikeita, mutta rajansa kaikella, kai sitä nyt jo saisi vähän nauttia ja iloita melkein sadan vuoden jälkeen?
En minä ajatellut sitä surullisena erityisesti, vaikka pyyhinkin silmäkulmiani välillä. Minusta se oli aiheeseen sopiva konsertti! Kiitos kaikille mukana olijoille!
Ohjelma oli hirveän synkkä, ranteet auki meininkiä. Runonlausujat eivät osanneet lausua, sanoista ei saanut selvää. Loiri pilasi tekotaiteellisuudellaan, että oli synkkääkin synkempää. En tunnistanut itseäni tuosta hautajaisteemasta. Itsenäsyyteen kuuluu ilo ei masennus.
Miksi nämä kitisijät sitten ovat katsoneet koko ohjelman? En ymmärrä.. Itse en ainakaan katso ikinä mitään, mistä en tykkää. So simple.
Kuinka voi arvostella, ellei katso. Ranteet auki ja turpa rullalle. Perkele, täällä ei hymyillä jne.
Mä tulin oikein iloiseksi juhlallisesta ja arvokkaasta ohjelmasta. Jokin tekopirteä mukahauskuus olisi jättänyt onton maun.
Surullinen? Minusta ohjelma oli hieno ja tyylikäs, tulin siitä hyvälle mielelle.