Naapurin häiritsevä koira (vahingon riski)
Ongelmamme on naapurien iso koira. Muutimme kuun alusta uuteen asuntoon (rivitalo) jossa on takapihalla aidatut terassit. Asuntojen takapihojen välissä vain pikku pensasaidat jos niitäkään. Nyt ongelmaksi on muodostunut se että lapset eivät uskalla leikkiä meidän takapihalla, koska naapuri pitää isoa koiraansa terassillaan ja lapset pelkäävät (ja minä myös!). Olen pyytänyt ottamaan koiran sisään mutta ei ole auttanut vaan on sanottu "kyllä se saa siellä olla" ynnä muuta. Voinko vaatia taloyhtiön hallituksen puheenjohtajan tai isännöitsijän kautta pitämään koiran poissa? Aita on niin heikko ja matala että tuollainen koira tulee sieltä heti pois jos haluaa ja raatelujuttuja luettuani en ot mitään riskiä. Koira painaa ainakin 80 kiloa.
Kommentit (684)
Jos ap olet totta, et ole terve. Hae apua tai lapsillasi on todella kurja kohtalo. varsinkin jos he vielä joutuvat olemaan kanssasi päivät keskenään:(((
En minäkään jaksaisi kaltaisesi neurootikon kanssa ryhtyä yhtään mihinkään. Normaalisti ihmisillä on elämä, eikä tuollaista hysteeristä vouhotusta. Missähän olette mahtaneet ennen asua? Juoksivatko naapurit silloin pillinne mukaan? Meillä on pieni koira, muttei sillä mitään takapihaulkoilu-aikatauluja ole. eikä tule. Pääse ulos silloin kun se meille sopii. Naurettavaa kuvitella että ihmisillä on halua tai edes mahdollisuutta rakentaa arkensa teidän mukaanne.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 22:39"]
Kai tästä hullusta on nyt tehty lastensuojeluun ilmoitus! Pelottaisi olla tämän mieleltään vakavasti sairaan pariskunnan naapuri. Ajan kysymys koska nämä kahjot ottavat koiran päiviltä tai heiluvat aseen kanssa naapuria uhkaillen. Teen poliisille ilmoituksen nyt tästä keskustelusta, en voi kun toivoa että lapsi/ lapset saavat pian kunnollisen kodin ja nuo pelottavat hullut kiireesti hoitoon!
[/quote]
Hyvin inhottavaa kirjoittaa tuollaista toisesta ihmisestä! Olen vain yrittänyt saada pihan turvalliseksi yrittämällä keskustella naapurin kanssa huom useasti!
Asialle ei näköjään voi mitään joten olkoon. Onhan meillä sentään arkipäivät toivottavasti piha käytössä.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 22:47"]
Meillä on pieni koira, muttei sillä mitään takapihaulkoilu-aikatauluja ole. eikä tule. Pääse ulos silloin kun se meille sopii. Naurettavaa kuvitella että ihmisillä on halua tai edes mahdollisuutta rakentaa arkensa teidän mukaanne.
[/quote]
Teidän koiranne onkin pieni! Se on eri asia.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 20:36"]
Ja tämä on vauvapalsta niin luulisi että ollaan lasten puolella EI likaisen näköisen mahdottoman kokoisen koiran.
[/quote]
Siinä koirassa ei välttämättä ole mitään vikaa. Eikä astelema ole lapset vastaan koira vaan hysteerinen, manipuloiva hullu ap vastaan tavallinen, omalla pihallaan oleva koira. Eiköhän se koira ole se jonka puolta tässä kannattaakin pitää jos jonkun puolen nyt ylipäätään haluaa ottaa. Sinä olen hirveä naapuri. Kukaan ei tuollaista katastrofia vaivoikseen toivo. Rivitalo on teidänlaisillenne täysin väärä paikka. Tuhoatte touhullanne muiden kotirauhaa.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 20:36"]
Ja tämä on vauvapalsta niin luulisi että ollaan lasten puolella EI likaisen näköisen mahdottoman kokoisen koiran.
[/quote]
Siinä koirassa ei välttämättä ole mitään vikaa. Eikä astelema ole lapset vastaan koira vaan hysteerinen, manipuloiva hullu ap vastaan tavallinen, omalla pihallaan oleva koira. Eiköhän se koira ole se jonka puolta tässä kannattaakin pitää jos jonkun puolen nyt ylipäätään haluaa ottaa. Sinä olen hirveä naapuri. Kukaan ei tuollaista katastrofia vaivoikseen toivo. Rivitalo on teidänlaisillenne täysin väärä paikka. Tuhoatte touhullanne muiden kotirauhaa.
Sairas ja pelottava ihminen tuo ap. Hakisin naapurin sijassa kiireesti lähestymiskiellon. Lapsista ei voi terveitä tulla tuollaisten sekopäiden kasvatuksen tuloksena. Tehkää ihmeessä joku ls ilmoitus Ennen kuin on myöhäistä..
Tässä minun omakohtainen kokemukseni nöffeistä: kävin pientä kyläkoulua, jossa luokat 1-4 ja oppilaita koulussa vuodesta riippuen 50-60. Koulun vieressä asui perhe jossa oli nöffi. Tämä nöffi oli päivisin vapaana pihalla, koulun ja tämän pihan välissä ei ollut aitaa. Siellä se kauhea murhanhimoinen koira siis katseli 60 pienen lapsen leikkimistä päivästä ja vuodesta toiseen vaivautumatta kertaakaan edes haukahtamaan.
Mikäli ap nyt ei ole provo, hänen päähänsä taitaa olla aika mahdotonta takoa järkeä, mutta yritän kuitenkin. Muutama sivu takaperin joku kertoi tarinan naapuristaan, joka pelkäsi koiriaan. Sinä ap toivoit omalta naapuriltasi samanlaista hyväntahtoista suhtautumista sinuun. Valitettavasti et ole antanut hänelle mitään syytä niin toimia, olet itse mennyt vain vaatimaan ja syyttelemään ja ilmeisesti jopa haukkumaan hänen koiraansa. Haluaisitko itse tulla vastaan sellaisessa tilanteessa?
Jos nyt oikeasti olet täysin oikea ihminen oikean ongelman kanssa, pyydän ihan niiden lapsiesi vuoksi (joiden vuoksi sanoit olevasi valmis tekemään mitä tahansa): ole suurempi ihminen! Mene nöyränä naapurin luokse, pyydä anteeksi käytöstäsi. Tutustu koiraan. Ole ystävällinen naapurillesi ja myös hänen koiralleen. Ehkä sen jälkeen naapuri onkin kompromissihaluisempi. (Kompromissi ei ole se, että sinä määräät ajat jolloin koira saa olla ulkona.)
Sen jälkeen opettele myös itse ottamaan asioista selvää, äläkä aina laita miestä asialle.
En ole haukkunut naapurille hänen koiraansa! Kirjoittajat vääristävät asioita esim se tuijotus. Nyt menen nukkumaan olen kyllästynyt tähän jauhantaan.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 23:40"]
En ole haukkunut naapurille hänen koiraansa! Kirjoittajat vääristävät asioita esim se tuijotus. Nyt menen nukkumaan olen kyllästynyt tähän jauhantaan.
[/quote]
Ai siis ei se koira edes tuijottanut, oho sori! Mitä se siis teki? Oli iso ja musta?
Joo ei tuo parisuhdekaan taida ihan terve olla:((
Mulle ei tulis mieleenkään vaatia yhtäkään naapuria säätelemään elämäänsä meidän tarpeidemme mukaan. ja on kuule ap kissaa, koiraa, soittavia lapsia, suurperhettä jne. Tuntuisi hullulta jos pitäisi naapurin kanssa sopia esim. koiranulkoilutusajat.
Niin absurdilta kuin ap;n touhu kuullostaakin, niin tunnen pari hänen kaltaistaan ihmistä. välit naapureihin ja moniin muihinkin ovat menneet, eivätkä takaisin tule. Koska tuolla tavoin häiriintyneet ihmiset eivät koskaan näe omissa toimissaan mitään vikaa. Siksi hyvää lopputulostakaan ei ole koskaan tiedossa. jos luet ap jotain sosiopaatin kuaelmaa, saatat hyvin löytää itsesi sieltä. Jos vain uskallat myöntää. taitaa taloyhtiöstä asuntojen arvo romahtaa vuoksenne. Ei suinkaan sen naapurin koiran vuoksi. Ihmettelen kun olet aika ilkeää tekstiä saanut osaksesi, mutta yhä vain kylmästi jaksat jankuttaa omaa oikeassaolemistasi. Että jos et ole provo niin ei kaikki ole ihan kunnossa.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 23:43"]
[/quote]
Ai siis ei se koira edes tuijottanut, oho sori! Mitä se siis teki? Oli iso ja musta?
[/quote]
JA epäsiistin näköinen, älä unohda sitä tärkeää seikkaa!
Lohduttaisiko sinua ap, jos näkisit jonkun lapsen leikkivän naapurisi koiran kanssa ja pääsisit ihan itse näkemään, ettei koira ole mikään verenhimoinen lapsensyöjä?
Siis ihan käsittämättömän sairasta. Tulee mieleen edellinen rivari naapurimme,
70v+ mummo joka tuli valittamaan jos kävin suihkussa klo 20 jälkeen. Omalla pihalla en saanut myöskään tupakoida, tai grillata (vaikka säännöissä sallittua)
Säälittää kaltaisesi ihmiset, sinun pitäisi asua omakotitalossa jos elämä on noin vaikeaa muiden ihmisten kanssa, etkä siedä että naapureilla on eläimiä.
Kauhistuttaa oikeen kun meillä on pian muutto edessä, meillä on 2 koiraa,
menen kyllä samantien tutustumaan naapureihin, ennen virallista asunnon odotakaan, en todellakaan ota riskiä että naapurissa asuisi joku mielipuoli.
Setäni asui kerrostalossa koiransa kanssa, hänen naapurinsa oli myös suoraan helvetistä. Väitti ja valitti että koira haukkuu ja häiriköi jatkuvasti, kun setäni on töissä. HAH. Setäni nauhoitti viikon ajan aamusta päivään, ei haukun haukkua.
Siinä sai paha palkkansa. Saatana mitä hulluja oikeasti on olemassa.
Verenpaine tässä nousi kun luki keskustelua, huh. Toivon että on provo.
JOS EI, niin kiiruhtaa hyvä ihminen jo pikimmiten mielisairaalaan, ET OLE TERVE.
[/quote]
Silloin kun kirjaimellisesti lähes kaikki muut näkevät asian toisin, olet todennäköisesti väärässä. Tuollainen uhriutuminen on typerää. Aikuinen joka haluaa löytää asiaan ratkaisun ottaa siihen myös ehdotuksia vastaan.
Heh. Ap jaksaa jauhaa mutta ei olekaan vienyt asiaa eteenpäin vaikka niin oli muka heti maanantaina viemässä. Porvoossa kaikki on mahdollista
Tämä on ihan parasta viihdettä KOSKAAN :)
Tuijottava koira..
Tulkaa nyt joku oikeesti, pliis, kertomaan, että tunnet tän ap:n, joka on avohoidossa oleva dille, jolta on jo huostaanotettu turvaan lapset ja 3 aviomiestä.
Hoitopaikkojen puutteessa vaan saa rellestää sossun maksamassa rivarikämpässä, kun on jonkun silmäätekevän lähisukulainen. Make my day!.
Ap tuolla varmaan naureskelee meille kun luullaan tätä todeksi. Eihän ap voi olla aito, olisihan sen jo pitänyt puuttua kun me täällä ollaan arvuuteltu ketjun todenperäisyyttä, vaan eipä ole siihen mitään kommentoinut. No mutta, sääli että jonkun elämä on NOIN tylsää, että pitää keksimällä keksiä tällaisia aloituksia, missä todenperää ei ole. Mitä lie kiksejä siitä sitten saa..
Tuskin tulee lapsistanne kunniallisia veronmaksajia. Jos ovat jo nyt tuossa tilanteessa niin eiköhän mielenterveys-syistä eläkepaperit heti nuorena tai suljetulla meidän kunnon veronmaksajien eLättinä. Miten kukaan vanhempi voi tehdä lapsestaan sekopään tietoisesti. Ottakaa nyt luojan tähden lapset pois ennen kun löytyy taas lööpeistä uutisia lapsensurmaajista!