Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurin häiritsevä koira (vahingon riski)

Vierailija
07.12.2013 |

Ongelmamme on naapurien iso koira. Muutimme kuun alusta uuteen asuntoon (rivitalo) jossa on takapihalla aidatut terassit. Asuntojen takapihojen välissä vain pikku pensasaidat jos niitäkään. Nyt ongelmaksi on muodostunut se että lapset eivät uskalla leikkiä meidän takapihalla, koska naapuri pitää isoa koiraansa terassillaan ja lapset pelkäävät (ja minä myös!). Olen pyytänyt ottamaan koiran sisään mutta ei ole auttanut vaan on sanottu "kyllä se saa siellä olla" ynnä muuta. Voinko vaatia taloyhtiön hallituksen puheenjohtajan tai isännöitsijän  kautta pitämään koiran poissa? Aita on niin heikko ja matala että tuollainen koira tulee sieltä heti pois jos haluaa ja raatelujuttuja luettuani en ot mitään riskiä. Koira painaa ainakin 80 kiloa.

Kommentit (684)

Vierailija
322/684 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääks. Meidän kissa katselee ikkunasta ulos ja aivan erityisesti sillon kun siellä on lapsia.. Mitähän mun pitäis tehdä ettenäin tapahdu ja lapset häiriinny? Jos ne ei vaikka tykkääkkään kissoista? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/684 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulisin mielelläni miten tässä oikeasti kävi?

Vierailija
324/684 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 16:46"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 18:23"]

UP!

[/quote]

Miksi? Eikö tää ole jo aika käsitelty?

[/quote]

Ei. :D

Vierailija
325/684 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 17:51"]No ei kiinnosta tutustuminen kun emme ole kiinnostuneet koirista ja piste. Kyse ei ole siitä vaan suuresta riskistä, ja taloyhtiön säännöissäkin on että eläimet eivät saa aiheuttaa häiriöä. Onko tietoa kumpi olisi parempi osoite tehdä valitus: isännöitsijä vai taloyhtiön pj? Aidan tekoon emme ala satsaamaan rahaa ja liekö se noin luvallistakaan noinvain rivitalossa. Miksi on koiran hankkinut jos ei sen kanssa ole?? Nyt harmittaa kun emme ennen muuttoa ottaneet selkoa naapureista :/ Kauniit ulkoilupäivät menevät hukkaan.

[/quote]

Mitä helvettiä ihan oikeasti?!Nöffit on yks kilteimmistä roduista mitä on,mun nöffini rakastaa lapsia ja vauvoja.Kannattaiskohan käydä vaikka koiranäyttelyissä lastes kanssa niin vähän tottusit,etkä jauhas tämmöstä paskaa.Etsi yksikin dokumentti missä nöffi on raadellu ihmisen ja linkkaahan mikäli löydät.;) Jos koira aiheuttaa katsomisellaan häiriötä,niin oletko ajatellut muuttoa taikka lääkkeitä luulotautiisi tai muuhun häiriöön mikä siellä pääkopassa on?Tiedä vaikka sinua vastaan tulevat laoäpsetkin pelkäis sinua kun katot niitä ja kun oot iso,hui hui!

Vierailija
326/684 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 17:51"]No ei kiinnosta tutustuminen kun emme ole kiinnostuneet koirista ja piste. Kyse ei ole siitä vaan suuresta riskistä, ja taloyhtiön säännöissäkin on että eläimet eivät saa aiheuttaa häiriöä. Onko tietoa kumpi olisi parempi osoite tehdä valitus: isännöitsijä vai taloyhtiön pj? Aidan tekoon emme ala satsaamaan rahaa ja liekö se noin luvallistakaan noinvain rivitalossa. Miksi on koiran hankkinut jos ei sen kanssa ole?? Nyt harmittaa kun emme ennen muuttoa ottaneet selkoa naapureista :/ Kauniit ulkoilupäivät menevät hukkaan.

[/quote]

Mitä helvettiä ihan oikeasti?!Nöffit on yks kilteimmistä roduista mitä on,mun nöffini rakastaa lapsia ja vauvoja.Kannattaiskohan käydä vaikka koiranäyttelyissä lastes kanssa niin vähän tottusit,etkä jauhas tämmöstä paskaa.Etsi yksikin dokumentti missä nöffi on raadellu ihmisen ja linkkaahan mikäli löydät.;) Jos koira aiheuttaa katsomisellaan häiriötä,niin oletko ajatellut muuttoa taikka lääkkeitä luulotautiisi tai muuhun häiriöön mikä siellä pääkopassa on?Tiedä vaikka sinua vastaan tulevat laoäpsetkin pelkäis sinua kun katot niitä ja kun oot iso,hui hui!

Vierailija
327/684 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-kiloinen koira ei ole vielä mikään painava - ainakaan näihin verrattuna :D Painavin koirarotu. 1970-luvulla Iso-Britanian painavin koira oli 108-kiloinen mastiffi Jason. 1980-luvulla maailman painavin koira oli 156-kiloinen mastiffi Zorba. Zorban pituus kirsusta hännän päähän oli 251 cm. Painavia koiria olivat myös 130-kiloinen mastiffi Kell ja 128-kiloinen Hercules.

Vierailija
328/684 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 sivua trollin takia? Ettekö ihmiset tajua, että kyseessä ei ole oikea ongelma. Joku naureskelee parhaillaan partaansa kun on saanut ihmiset kojahtamaan. Muhun ei valitettavasti trollinkakka tartu. Ensinnäkään noin tyhmiä ihmisiä ei ole olemassakaan, joita koiran katse niin ahdistaa, ettei voi lapsia pihalle päästää ja toisekseen, jos AP:tä koirat ei kiinnosta, niin miten se rotu nyt kuitenkin noin vaan selvisi? Hohhoijjaa!!

Vierailija
329/684 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois jos koira aiheuttaa suunnatonta päänvaivaa ja pelkoa.

Olet ilmeisesti yliherkkä kasvattaja... voi voi. .

Vierailija
330/684 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on taas jaettu ympäri nettiä siinä, miten *yhmiä jotkut äidit ovat. Enkä kyllä ihmettele.

Vierailija
331/684 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä  jännittävä aihe, Mieleeni tuli elävästi entinen naapurini.  Ensin valitettiin  että koirani haukkuvat öisin,  mitä ei siis koskaan tapahtunut.  Olivat valtitaneet  isännöitsijälle kumminkin, joka otti yhteyttä , mutta totesi, että ei stten mitään , kun selostin tilanteen .Naapurit tavatessani otin asian puheeksi ,  ja  rouva sanoi että  ei olekaan haukkuneet öisin, ja kyllä  he on valehdelleet, mutta  sillä ei ole mitään merkitystä   koska  haukkuminen häiritsee häntä. Ja nimenomaan minun koirien haukkuminen ( toisellakin seinänaapurilla varsin herkkähaukkuinen koira) Seuraaaksi  alkoiivat vaatia, että  puran istutuslaatikon jonka olin rakentanut aidan viereen , ja se oli ollut siinä  muutaman vuoden ( ennenkuin he esm muuttivat  siihen viereiseen asuntoon)   aita välissä korkea lauta aita  eli näköhaitastakaan ei ollut kyse.  
Vaatimalla vaativat ja tosi aggressiivsiesti joten purin sen. Seuraavaksi  alkoi vaatimusket  istuttamani  syreenin  hävittämisestä,   humalaköynnöksen hävittämisestä  jne ( nämä siis omalla pihallani) .

Kyseinen naapuri kyllä itse parkkeerasti pakettiautonsa  asunnon eteen  , mikä oli pelastustie, eli siinä se olisi ollut tukkeena jos olis esm hälytysajoneuvojen  tarvinnut päästä  kulkemaan.  Minun autopaikani  lainasivat muuttaessaan "pariksi viikoksi "  ja  suostuin , kun ei mulla ollut autoa . Heidän tyttärensä romuauto seisoi siinä varmaan kaksi vuotta. Useista yhteydenotoista  huolimatta sille ei tehty mitään,   ja sitäkin vähemmän kun ko naapuri luikersi tiensä asukashallituksen Pjks i(  oli rakennusalallla niin sillä kalasteli itselleen pisteitä) . Kun muutin  , nämä rupesivat vaatimaan että minusta seuraava naapuri   hävittäisi asianmukaisin luvin rakentamansa  pihaterassin ( jota ei toki hävittänyt )  muutenkin  olivat räyhänneet ja melskanneet  ja  vaatineet  vaikka ja mitä: Kyllä tälläisia ihmsiiä on . Mitenköhän tulikin tätä lukiessa mieleen.... niin 

Vierailija
332/684 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä  jännittävä aihe, Mieleeni tuli elävästi entinen naapurini.  Ensin valitettiin  että koirani haukkuvat öisin,  mitä ei siis koskaan tapahtunut.  Olivat valtitaneet  isännöitsijälle kumminkin, joka otti yhteyttä , mutta totesi, että ei stten mitään , kun selostin tilanteen .Naapurit tavatessani otin asian puheeksi ,  ja  rouva sanoi että  ei olekaan haukkuneet öisin, ja kyllä  he on valehdelleet, mutta  sillä ei ole mitään merkitystä   koska  haukkuminen häiritsee häntä. Ja nimenomaan minun koirien haukkuminen ( toisellakin seinänaapurilla varsin herkkähaukkuinen koira) Seuraaaksi  alkoiivat vaatia, että  puran istutuslaatikon jonka olin rakentanut aidan viereen , ja se oli ollut siinä  muutaman vuoden ( ennenkuin he esm muuttivat  siihen viereiseen asuntoon)   aita välissä korkea lauta aita  eli näköhaitastakaan ei ollut kyse.  
Vaatimalla vaativat ja tosi aggressiivsiesti joten purin sen. Seuraavaksi  alkoi vaatimusket  istuttamani  syreenin  hävittämisestä,   humalaköynnöksen hävittämisestä  jne ( nämä siis omalla pihallani) .

Kyseinen naapuri kyllä itse parkkeerasti pakettiautonsa  asunnon eteen  , mikä oli pelastustie, eli siinä se olisi ollut tukkeena jos olis esm hälytysajoneuvojen  tarvinnut päästä  kulkemaan.  Minun autopaikani  lainasivat muuttaessaan "pariksi viikoksi "  ja  suostuin , kun ei mulla ollut autoa . Heidän tyttärensä romuauto seisoi siinä varmaan kaksi vuotta. Useista yhteydenotoista  huolimatta sille ei tehty mitään,   ja sitäkin vähemmän kun ko naapuri luikersi tiensä asukashallituksen Pjks i(  oli rakennusalallla niin sillä kalasteli itselleen pisteitä) . Kun muutin  , nämä rupesivat vaatimaan että minusta seuraava naapuri   hävittäisi asianmukaisin luvin rakentamansa  pihaterassin ( jota ei toki hävittänyt )  muutenkin  olivat räyhänneet ja melskanneet  ja  vaatineet  vaikka ja mitä: Kyllä tälläisia ihmsiiä on . Mitenköhän tulikin tätä lukiessa mieleen.... niin 

Vierailija
333/684 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai , APn perhe on vuokralla.  :D   . no eihän siinä mitään, muuttaa pois sitten  kun   soppari päättyy.  Jos itse olisin vuokaranantaja, ja mulle rupeaisi  vuokralaiselta tulemaan toinen toistaan jännittävämpiä viestejä tämmöisessä tilanteessa ( tai esm asukashallituksen PJltaä  ) niin  miettisin  miten päästä vuokralaisesta eroon: No tod näk en pääsisi oikein mitenkään , mutta tuskin   jatkaisin   / uusisin vuokasopparia , vaikka pyydettäisinkin. :D 

Vierailija
334/684 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 15:54"]

[/quote]

kuulostaa ap:lta

Vierailija
335/684 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eläin on vaaraksi lapselle, lasta pitää suojella. Mutta jos lapsi (tai lapsen äiti) pelkää eläintä koska heistä se "tuntuu vaaralliselta", ei se ole peruste ryhtyä suojelemään ketään tai rajoittaa eläimen olemista. On aivan eri asia onko jokin asia vaarallinen VAI pelottava.

Jos esim. lapset alkaisivat itkeä peloissaan, kun näkisivät naapurin puutarhatontun, tulisiko naapurin reagoida ja poistaa tonttu pihastaan? Ihmiset ennen tonttuja? Tonttuhan siis voi aivan aidosti pelottaa lapsia, vaikkei se ole vaaraksi. Tuolloin ei ole naapurin ongelma, että lapsia pelottaa, joten tonttu olkoon rauhassa ja vanhemmat totuttakoon lapsensa pelottaviin porsliinipatsaisiin. (Onhan ne hirveitä, mutta taajama-asumisessa minunkin on vain pitänyt tottua niihin.)

Naapurin koiran kanssa on nyt ihan sama juttu: se voi pelottaa teitä, mutta se ei vielä tee siitä vaarallista.

Sitä paitsi itse ottaisin ehdottomasti mieluummin naapuriini kiltin "vapaan" koiran kuin kytketyn/aidatun vaarallisen! Aina voi lipsahtaa, joten kyllä sen koiran ilmeisen mukava luonne on teille nyt parempi takuu kuin se, että se olisi jossain 3 m narussa.

Vierailija
336/684 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suututtaa, jos on totta, että tämä kiertää facebookissa.

Ei ole kiva, jos lapsettomat ja eläkeläliset pitävät kaikkia lapsiperheitä yksisilmäisinä narsisteina ja psykopaatteina.

Joillakin on muutakin elämää kuin NAAPURIN koira tai ylipäänsä naapurit tai oma piha, johon viimeiset pennit laitattu. Ap:lla ei ole muuta kuin nämä  ja oma tyhmyytensä.

Vierailija
337/684 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin toivon että joku hakkeri kyrpiintyisi ja ottaisi ip-osoitteen avulla selvillä missä tämä pipipää asustaa ja järjestäisi oikeaa mietittävää. Tilaisi vaikka kunnon paskakuorman oven eteen pääsiäis tervehdykseksi.

Vierailija
338/684 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olet juuri sellainen perusnainen, jonka kanssa en tulisi ikimaailmassa toimeen. Jos haluat turvaa, rakenna se aita. Jos et halua tuhlata rahaa aitaan niin elä asian kanssa. Kyllä ne variksetkin saa puista katsella ilman että se aiheuttaa "häiriötä". Jos koira hyppisi/haukkuisi/murisisi tms, se olisi häiriötä. Kasvata munat tai rakenna se aita. Tai oikeastaan... KASVA AIKUISEKSI. *katsoo verenhimoisesti sinne suuntaan*

Vierailija
339/684 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lehdistä lukenut kuinka lapsista tulee kouluampujia.

Onko naapurin koira varmasti turvassa?

Vierailija
340/684 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset raiskaavat ja murhaavat ja rääkkäävät viattomia eläimiä. Mielestäni lapset pitäisi köyttää ulkona ksoka he voivat milloin vain heittää koiraa kivillä, paskoa, ja kusta ja sotkea ja metelöidä, ja eläinraukka kärsii metelistä.

http://www.hs.fi/kaupunki/Raiskausten+tekij%C3%A4ksi+ep%C3%A4ill%C3%A4%C3%A4n+yh%C3%A4+useammin+teini-ik%C3%A4ist%C3%A4/a1397725382196