Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurin häiritsevä koira (vahingon riski)

Vierailija
07.12.2013 |

Ongelmamme on naapurien iso koira. Muutimme kuun alusta uuteen asuntoon (rivitalo) jossa on takapihalla aidatut terassit. Asuntojen takapihojen välissä vain pikku pensasaidat jos niitäkään. Nyt ongelmaksi on muodostunut se että lapset eivät uskalla leikkiä meidän takapihalla, koska naapuri pitää isoa koiraansa terassillaan ja lapset pelkäävät (ja minä myös!). Olen pyytänyt ottamaan koiran sisään mutta ei ole auttanut vaan on sanottu "kyllä se saa siellä olla" ynnä muuta. Voinko vaatia taloyhtiön hallituksen puheenjohtajan tai isännöitsijän  kautta pitämään koiran poissa? Aita on niin heikko ja matala että tuollainen koira tulee sieltä heti pois jos haluaa ja raatelujuttuja luettuani en ot mitään riskiä. Koira painaa ainakin 80 kiloa.

Kommentit (684)

Vierailija
301/684 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni naapuri on kohtuuton.

Vierailija
302/684 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taas tätä keskustelua!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/684 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapa se koira ennen kuin se tappaa sinun lapsesi. Ei siitä vankilatuomiota tule, sakkoja jonkin verran.  Jos koira tappaa lapsesi, pääsee koiran omistaja sössöttämällä tilanteesta vapaaksi ja sinä saat sakot häiritsemisestä. Suomi on koirien Pyhä Maa, ihmisistä ei niin väliä. 

Vierailija
304/684 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 17:49"]No niin! Nyt on sen verran pakkasta että pysyy tuollaiset koirat sisätiloissa. Tai jos eivät, voi soittaa eläinsuojeluvaltuutetulle joka hakee koiran pois. Nyt pääsee voihdoinkin pihalle!

[/quote]

Jos koira ei voi mennä pihalle kun on niin kylmä miten voit päästää lapsesi pihalle? Ls-ilmoitus tollaisista hulluista.

Vierailija
305/684 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mutta, Noffillähän on varsin paksu turkki, mitäs sit jos koira alkaakin oleilla terassilla aamusta iltaan??

Vierailija
306/684 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 20:48"]Mutta mutta, Noffillähän on varsin paksu turkki, mitäs sit jos koira alkaakin oleilla terassilla aamusta iltaan??

[/quote]

Kyllä se koira sen turkkinsa kanssa pärjää. Paremmin ainakin kun ap:n muksut tollasten vanhempien kanssa.

Vierailija
307/684 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tässä jokin keskisuomalainen rivari kyseessä? Ei voi kuvitella tapahtuvan Espoossa.

Vierailija
308/684 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 00:18"]Olen sanaton... koirahan on perheen jäsen eikö sillä silloin siis ole ihan samat oikeudet olla omistajansa pihalla kuin naapurin muksuilla omalla pihallaan?? Onhan niitä lapsiakin ja aikuisia jotka pahoinpitelevät eläimiä mm. koiria mutta eivät he (koirien yms. omistajat) voi mennä naapurille räyhäämän että lapsien täytyy mennä pois ulkoa leikkimästä kun hänen koiransa tulee pihalle koska lapsethan SAATTAISIVAT tulla ja tempasta koiraa kuonoon lapiolla tai muuten vaa vetää hännästä niin että karvat lähtee...

[/quote]

Lapiolla kuonoon :D

Vierailija
309/684 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille koiralle ase ja pyydä josko se pelaisi itsekseen venäläistä-rulettii. Sano sille ,että sr on mukava peli. Kantsii pelata.

Vierailija
310/684 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsiisus, jos rivarin takapihalla oleilee 80 kiloinen nöffi  niin voe mahdoton sitä kakan määrää nurtsilla! Kivaa ja tuoksuvaa kevättä teille :-)

Vierailija
311/684 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakasta tässä ei vielä ole kukaan tässä ehtinyt valitellakaan.

Vierailija
312/684 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa.

Vierailija
313/684 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se sitten nähtiin ja vaara kävi toteen!!

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288652652443.html?ref=rss

Vierailija
314/684 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 17:29"]

Ei hauku eikä hypi mutta katsoo ja on lapset pelkäävät, on kumma kun ei pysty omaa pihaa käyttämään jonka vuoksi muutimme. Olen lukenut raateluista ja jos lapsi juoksee voi syttyä saalistusvimma jolloin koira tulee ja mitään ei voi. Ja ei ole missään ketjussa kiinni vaan irtokoira siellä terassilla. Tällainen koira mutta isompi http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a5/Newfoundland_dog_Smoky.jpg

[/quote]

hahahahaha :D siis nöffi asuu naapurissanne? ne ei tee pahaa kärpäsellekään, luonnostaan erittäin leppoisia eivätkä mielelään liiku muualle kuin ruokakupille. Älä lietso lapsiisi omaa pelkoasi, vaan sovi naapurisi kanssa että jos voisitte lapset (ja itsesi) koiraan tutustuttaa, jolloin pelko vähenisi. Ja tuo ei oikeasti tule sen aidan läpi.

Vierailija
315/684 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pelkäät niin kannattaa puhua naapurin kanssa, älä katso koiraa vihollisena, se on vain viaton eläin joka ei pyytänyt tulla asumaan juuri siihen paikkaan,

mielestäni koira iso että pieni voi hyvin elää siinä missä ihminen, yksi parhaita ystäviä ihmisille, jos kaikkia kunnioitetaan.

itse tekisin näin että ystävällisesti puhuisin naapurien kanssa, ilmaisisin huoleni, ystävällisesti eikä mitenkään syyttelevästi, selittäisin että lapsilla ja teillä ei ole kokemusts isoista koirista, pyytäisin tutistumaan koiraan silittelisin sitä ja antaisin lapsille tulla silittelemään..Näin voi sopia naapurin kanssa että tulette vielä huomenna silittelemään, kolme kertaa eri päivinä on mielestäni ihan rittävää että koira tutustuu ja tekin voisitte olla rauhallisemmin.

Tietysti ymmärrän huolesi siitä, että sanotaan eläimestä ei koskaan tiedä miten se käyttäytyy. Onhan se varmaan osittain totta. Itse en koskaan joutunut sellaisiin ongelmiin minun boxerin kanssa. Muista myös se tärkeä asia, älä pelottele lapsia mutta kerro hyvin vakavasti, että koiraa ei saa vetää hännästä korvista ja muutenkaan nipistää.

Lapsiin tottunut koira kestää vaikka mitä pieneltä lapselta, mutta tottumaton voi pelästyä lapsen vahingossa aiheuttamaa kipua ja reagoida siihen. Itse olen niin monta kertaa pyytänyt että viekää pienen lapsenne minun koirasta, ei saa silittää. Koirani ei koskaan reagoinut taaperolapsiin, ja ollut parhaita kavereita kissani kanssa. Mutta lapset joskus alkaa käyttäytymään tosi villisti ja aiheuttavat eläimille kipua kun vetävät korvista, siksi en halunnut pieniä lapsia koirani lähelle, koska en tiennyt osaako lapsi käyttäytyä ja silittää oikein. Kerro siis lapsillesi että silittää saa

mutta ensin antakaa koiran rauhassa tulla teidän luokse, nuuhkimaan ja yleensä koira menwe nuuhkimaan aluksi ilmaa, sitten kättä, käden kannattaa antaa nuuhkittavaksi palmikko koiraa päin käsi avattuna, sitten sillä kädellä silitätte, mieluummin siitä kohtaa missä koira näkee kätenne, otsaa ei kannata heti koskea huomaan usein että vieras koira hieman varautuu jos silittää otsaa se on ikäänkuin dominoiva merkki, mutta siinä tilanteessa ei nyt haita, kun koira nuuhki, saa sitten silittää päätäkin, mutta siis kerto lapdille ettei saa vetää mistään ja varota koiran silmiä.

kun näin tutustutte, tilanne rentoutuu:) yrittäkää ystävystyä. Itse haluaidin tosi paljon että tulevat lapseni kasvavat lemmikkieläimien kanssa, mutta jos jostain syystä ei voi hankkia lemmikkiä, olisin onnellinen jos naapureissa olisi koira jota saisimme LUVALLA rapsuttaa silloin tällöin, ja tuoda vaikka jonkun pienen koirakeksin.

siitä aidasta kun mietit sitä niin niin puhukaa sitten naapurien kanssa. ehkä naapuri suostusi jakamaan kustannukset. itse tekisin näin että maksaisin paremman aidan itse, koska näin mä vaan tekisin, en voi sen kummemmin perustella. en vaan osaa pitää isoja koiria uhkana, sen jälkeen kun tutustun.

mutta kyllä se asia selviytyy, kunhan olette rauhallisina, ja ystävällisesti yrittäkää lähestyä naapureitanne. eläimet on niin ihania. ne raatelutapaukset johtuu 99% siitä että omistaja on kohdellut eläintä pahasti. Vain se joku 1 % on kun jotain mielenvikaisuutta koirilla, mutta yhtä hyvin sitä tapahtuu ihmisilläkin. Että en rupeaisi syyttelemään eläimiä, valitettavasti niin monet väkivaltaiset ja kykenemättömät kouluttamaan koiraa hankkivat sen.

yrittäkää vaan lähestyä naapuria ja jutelkaa, ja pyytäkää luvan naapurilta yrittäkää tutustua ja silitellä koiraa.

Vierailija
316/684 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä juttuja on taas ollut lehdissä, eikä se auta että ollaan jotenkin ystävällisä tai yritetään mitään. ei pysty.

Vierailija
317/684 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taas tämä legendaarinen keskustelu nostettu esiin..

Vierailija
318/684 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöffin omistaja kertoo vihdoin totuuden:

Olen ammatiltani eläintentäyttäjä. Harrastan  myös taksidermiaa ja koiramme kuoltua päätimme vaimoni kanssa täyttää sen ikuiseksi muistoksemme, koska se oli meille hyvin rakas. Nallevainaa on ollut mielipaikallaan, patiollamme, nyt jo kolme vuotta. Että se mokoma tykkäsikin seurata naapurien touhuja pusikon takaa. Naapurimme kuitenkin muutti pois ja tilalle saapui toinen lapsiperhe.

Aioimme  mennä tutustumaan, kunnes tulimme varsin pian toisiin ajatuksiin.

Perheen äiti rymyää ja karjuu  pensaikossa  huutaen hysteerisesti lapsiaan menemään sisälle, koska eivät uskalla patiollaan oleskella. Olemme saaneet lukuisia uhkauksia ja ovellamme on käyty nyrkein hakkaamassa. Teimme  rikosilmoituksen kotirauhan häirinnästä. Nallesta emme luovu.

Vierailija
319/684 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrkytä se.