Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi ilmiö_edellinen ostaja vohkii tavaroita?

Vierailija
22.12.2022 |

En ole tällaiseen aiemmin törmännyt. Pakkasin tavarani kassiini ja vasta poistumassa ollessani huomasin, että siitä kassista puuttui eräs tuote, jonka kassakuitin mukaan olin maksanut. Ajattelin, että olin huomamattomuutani unohtanut sen. Palasin tietysti kassalle ja tiedustelin, että voiko tämä tavara olla jäänyt kassalle. Ei ollut.

Viikkoa myöhemmin asioin samassa liikkeessä ja huomasin, että kassakuittia heilutteli asiakas, joka äänekkäästi ihmetteli, mihin maksamansa joulukukka oli kadonnut hihnalle laiton ja maksamisen välillä.

Siinähän sitä keskittyy aikansa maksamiseen ja maksutoimitukseen sekä kassa että maksaja.

Omituista on. Muille tapahtunut samaa?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole uusi ilmiö. Kannattaa välttää ruuhka-aikoja.

Vierailija
2/35 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tuttu juttu. Siksi menen mahdollisimman nopeasti sinne hihnan päähän pakkaamaan, aina se ei tosin onnistu. Muutaman kerran olen maksupäätteen luota kiekaissut, että hei, ne ostokset on minun puolellani kaukaloa, näpit irti. Sellaiset tavallisenoloiset kolmekymppiset on pahimpia, ei ne välitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitin huomiota, että ainakin Lidl:n kassalla kassaneiti laittoi tavarat hihnalla eteenpäin vasta kun edellinen asiakas on ottanut kaikki tavaransa. 

Tämä ilmiö lienee todellinen ja on ilmeisesti joissain liikkeissä jo ohjeistettu kassoille.

Vierailija
4/35 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jo pitkään vältellyt taviskassoja ja käytän itsepalvelukassoja

Aina saa kytätä maksaessa että lähteekö kamaa toiselle asiakkaalle tai räveltääkö jonkun muksu niitä mun ostoksia. Eikä ole kivaa kun kassatäti runttaa lehtisalaatin jälkeen painavampaa kamaa sen päälle ja liukuhihna jauhaa sen mössäksi.

Vierailija
5/35 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnitin huomiota, että ainakin Lidl:n kassalla kassaneiti laittoi tavarat hihnalla eteenpäin vasta kun edellinen asiakas on ottanut kaikki tavaransa. 

Tämä ilmiö lienee todellinen ja on ilmeisesti joissain liikkeissä jo ohjeistettu kassoille.

Koskaan ei laiteta kuin 2 asiakkaan ostokset kerrallaan sinne pakkausosaan hihnaa. Tai 3, jos välipuomeja on 2. Nykyisin näitä tosin näkee harvemmin, kun korona-aikana laitettiin välipleksejä pakkauspäätyyn ei tilaa ollut 3 "osastolle". Mikäli kumpikaan asiakkaista ei ole pakannut loppuun, niin odotetaan, että jompikumpi on.

Vierailija
6/35 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on vohkittu voipaketti tuolla tavoin, muut ostokseni olivat ilmeisesti liian eksoottisia. Olen nykyään kassalla tarkkaavaisempi.

Vierailija
7/35 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskaan ei laiteta kuin 2 asiakkaan ostokset kerrallaan sinne pakkausosaan hihnaa. Tai 3, jos välipuomeja on 2. Nykyisin näitä tosin näkee harvemmin, kun korona-aikana laitettiin välipleksejä pakkauspäätyyn ei tilaa ollut 3 "osastolle". Mikäli kumpikaan asiakkaista ei ole pakannut loppuun, niin odotetaan, että jompikumpi on.

Nämä varkaudet tapahtuvat niiden välipuomien yli.

Vierailija
8/35 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran on käynyt siten että omat ostoksensa pakannut edellä ollut mummeli tms. on huomannut että siinähän on lisää kamaa (eli minun ostokseni) ja ruvennut latomaan niitä kassiinsa ennen kuin sitä on kerinnyt sanomaan että näpit irti niistä. Sitten ollaan niin noloa.

Jos ei seniili niin muuten varmaan kyseessä on joku kleptomaanikyr... joka käyttää tilaisuutta hyväkseen. Niitäkn varmaan kaupassa liikkuu. 

Vierailija
9/35 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on kerran käynyt näin. Ostamani aikakauslehti oli hävinnyt kuin tuhka tuuleen. Tästä on jo vuosia aikaa, joten ei ole uusi ilmiö.

Vierailija
10/35 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolaiset ovat vaan alkaneet aktivoitumaan kassoilla. Heidän mielestäänhän varastaminen on ihmisoikeis - mutta vain vasemmistolaista ideologiaa noudattaville.

Vierailija
11/35 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin joululahjoja Prismasta ja seuraavan asiakkaan lapsi riensi odottamaan perheensä ostoksia sinne hihnan päähän, nappasi legopaketin ja ryhtyi räpeltämään sitä auki. Nappasin paketin takaisin ja katsoin vihaisesti, lapsi noin 6v eli ei ihan taapero pillahti itkuun ja isänsä ryntäsi vihaisena vierelle, että hei, miten kehtaan viedä lapselta lelun, vartijat tänne, täällä on varas. Ja vartija tuli: minulla kädessä kassakuitti, että olen maksanut lelun ja vihaisella miehellä pelkkä viha, ei heillä ollut edes ostoksissa koko lelua. Siinä sitten selviteltiin sitä, että onko lelu lapsen, jos hän nappaa sen käteensä ja onko maksajalla oikeasti väliä, jos lapsi sen lelun haluaa. Minä ja vartija olimme kapitalistisen maksaja omistaa -maailman kannattajia, lapsen isä puolestaan niitä, joiden mielestä lasta ei saa nolata eikä tavaroita ottaa pois.

Vierailija
12/35 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla unohtui kerran kopiopaperipaketti kassalle. Hetkeä myöhemmin sitä ei siellä kassan mukaan enää ollut. Itsepalvelukassa on kyllä tosi hyvä juttu, jos sellainen vain on kaupassa. Tosi typerää kyllä ottaa toisen ostoksia!

Vierailija
13/35 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yritän ehtiä kauppaan heti sen auettua. Ihmiset on niin törppöjä. Jäävät siihen sivuun pakkaamaan ja korttimaksaminen vaikeutuu plus ohi on vaikea mennä.

Ja tosiaan kassalla pitää olla tosi tarkkana että saa itselleen kaikki maksetut asiat.

Ja kassakone voisi välillä hidastaa. Jos pakkauspääty tukossa niin voisi hetken odottaa ennenkuin ottaa seuraavan asiakkaan ostokset.

Vierailija
14/35 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kyllä kassat odottavat, jos pääty on ruuhkainen.

Vierailija
15/35 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kassa voisi... (Korjaus)

Vierailija
16/35 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolaiset ovat vaan alkaneet aktivoitumaan kassoilla. Heidän mielestäänhän varastaminen on ihmisoikeis - mutta vain vasemmistolaista ideologiaa noudattaville.

Typerys.

Missäs puolueissa niitä rikollisia ehdokkaita olikaan eniten?

Vierailija
17/35 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerys.

Vasemmistolla.

Vierailija
18/35 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskuntaan nousi viimeksi viisi rikostuomion saanutta. Kaikki ovat persuja. Ja miehiä.

Vierailija
19/35 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaiden ostokoset on köyhempien oikeus ottaa. Jos näen, että joku ostaa monella sadalla eurolla tavaraa, tietenkin otan osan itselleni. Ei siitä mitään seuraa.

Vierailija
20/35 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerys.

Ensinnäkin puhe on äänestäjistä eikä ehdokkaista ja toiseksi poliisi ei tuppaa valvomaan itsenäisyyspäivänä muita joukkoja kuin vasemmistoa tunnustavia ja kannattavia ettei ne pääse riehumaan ja harjoittamaan väkivaltaa muita tai muiden omaisuutta kohtaan.