Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin häiritsevä koira (vahingon riski)

Vierailija
07.12.2013 |

Ongelmamme on naapurien iso koira. Muutimme kuun alusta uuteen asuntoon (rivitalo) jossa on takapihalla aidatut terassit. Asuntojen takapihojen välissä vain pikku pensasaidat jos niitäkään. Nyt ongelmaksi on muodostunut se että lapset eivät uskalla leikkiä meidän takapihalla, koska naapuri pitää isoa koiraansa terassillaan ja lapset pelkäävät (ja minä myös!). Olen pyytänyt ottamaan koiran sisään mutta ei ole auttanut vaan on sanottu "kyllä se saa siellä olla" ynnä muuta. Voinko vaatia taloyhtiön hallituksen puheenjohtajan tai isännöitsijän  kautta pitämään koiran poissa? Aita on niin heikko ja matala että tuollainen koira tulee sieltä heti pois jos haluaa ja raatelujuttuja luettuani en ot mitään riskiä. Koira painaa ainakin 80 kiloa.

Kommentit (684)

Vierailija
361/684 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hullu naapuri nyt säikäyttää kenet tahansa! Minä olen huolissani siitä, mikä määrä mt-potilaita on vapaana nykyään. Kuten tää ap.

Vierailija
362/684 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan hah-hah eipä ole koiraa tuotu tänään ulos joten olisiko naapuri säikähtänyt sittekin tai joku muukin sanonut. :D

Tai sitten AP:n naapuri on töissä eikä jätä koiraa hullujen armoille ulos. Mene nyt sinne ulos AP kun ruikutit sisälläolosta koko viikonlopun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/684 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 14:18"]

Minä olen huolissani siitä, mikä määrä mt-potilaita on vapaana nykyään. Kuten tää ap.

[/quote]

Jep, ja kaikki nää Aueristit. Ne on  p e l o t t a v i a...

Vierailija
364/684 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt ap jo kyttää koko päivän onko koira käynyt OMALLA takapihallaan...tsiisus ap, nyt menee jo vähän överiksi... toiv naapuri tajuaa tehdä teistä rikosilmoituksen!

Vierailija
365/684 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 14:24"]

Tai sitten AP:n naapuri on töissä eikä jätä koiraa hullujen armoille ulos. Mene nyt sinne ulos AP kun ruikutit sisälläolosta koko viikonlopun!

[/quote]

Ei se voi, kun sen pitää päivystää tässä ketjussa. :D

Vierailija
366/684 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun terassilla. Siis koira ei oo edes pihalla, vaan terassilla.

Vierailija
367/684 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 12:43"]

Otin yhteyttä isännöitsijään ja taloyhtiön puheenjohtajaan jotka sanoivat molemmat että emme voi tehdä mitään :(( Vuokraisäntä sanoi että koira ei muka ole ollut mikään tiedotettava asia koska ei ole aiheuttanut mitään. Toivottavasti nyt olette kaikki vahingoniloiset tyytyväisiä :// On ihme että eläin menee ihmisen ohitse! Nyt onneksi koiraa ei ole näkynyt joten olemme voineet ulkoilla omalla pihalla.

[/quote]

Onnea ap, olet päässyt taloyhtiön kylähulluksi :) Katsopa vaan niin sinua ja perhettäsi katsotaan pitkään ja teille naureskellaan. Siellä on jo soineet naapuruston puhelimet, kun pj ilmoitti niille sun koirasoittelustas. Kyllä on lasten hienoa olla pihalla kun naapurit pitää niiden vanhempia seinähulluina.

Vierailija
368/684 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan naapurin onni, että käy töissä ja pääsee välillä AP:n kyttäävien silmien alta pois. Toki viikonloppu ja pitkät pyhät tulossa, joten neuvo AP:lle jo nyt: Varaa kotiin tarpeeksi tekemistä. Ei tarvitse täällä sitten vinkua. Nauran nyt jo sille vinetyksen määrälle mikä oletettavasti tulee lauantaina

Vierailija
369/684 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia on niin että koira olisikin ulkona vain viikonloppuna miksi naapuri ei sitä sanonut??? Toki sekin syö hyvää aikaa esim lasten ulkona olo miehen kanssa ja joulu esimerkiksi!

Vierailija
370/684 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoittaako ap nyt koiran johonkin irstaaseen setään? Tokkopa se koira mitään härskejä miettii, vaikka lapsia tuijottaakin. 

Vierailija
371/684 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 14:39"]

Toki sekin syö hyvää aikaa esim lasten ulkona olo miehen kanssa ja joulu esimerkiksi!

[/quote]

Mitä ihmettä tämäkin lause tarkoittaa???

Vierailija
372/684 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 14:42"]

Toki sekin syö hyvää aikaa esim lasten ulkona olo miehen kanssa ja joulu esimerkiksi!

[/quote]

Mitä ihmettä tämäkin lause tarkoittaa???

[/quote]

Kun miehellä olisi mahdollisuus oleskella pihalla lasten kanssa se ei onnistu ja myös joulu jää väliin!! Toivottavasti naapuri häipyy jouluksi tosin tuskin kukaan tuollaista elukkaa kuin naapurilla huolii luokseen jouluviettoon :/

Vierailija
373/684 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

turha syyttää naapuria siitä ettei lapset uskalla mennä ulos, itse istutit koirapelon heihin.

Vierailija
374/684 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoittaako ap nyt koiran johonkin irstaaseen setään? Tokkopa se koira mitään härskejä miettii, vaikka lapsia tuijottaakin. 

[/quote]

ei noista ikinä tiedä

Vierailija
375/684 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n kannattaisi kuulla kommentoijien massavirtaa ja tutustua naapurin  koiraan. Itselä kerrottavana tälläinen tarina: Oma koira on keskikokoinen ja kykenevä hyppäämään meidän ja naapuria ylittävän aidan yli. Tämän se teki kerran pentuna ja sai tuta naapurin vanhemman koiran komennon, kun vanhempi koira ei hyväksynyt pentua reviirilleen.( Tapahtui 6 v sitten) Asuinalueemme kaikki koirat pitävät huolen reviireistään varsin hyvin kun narttuja ovat ja omani vielä paimenkoira. aitoja on vain pihojen 2 puolella, joten koirat eivät ole koskaan suljetulla pihoilla. Uusi naapuri ( muutti 1,5 v sitte´n) pelkää koiria koska joutui itse lapsena suuren koiran hyökkäyksen kohteeksi. Hänellä on 3 pientä lasta. Vaikka naapuri pelkäsi aluksi lastensa puolesta näiden halutessa silittää koiraani ja leikkiä sen kanssa, on hän päässyt pelosta yli tutustuttuaan koiraamme. Lapset tulevat silittämään ja halailemaan koiraa kun lähdemme lenkeille ja usein kutsuvat koiraa aidan takaa, mutta koiramme on niin tottunut, ettei jaksa välittää lapsista ja tulee aidan luo silitettäväksi ainoastaan jos joku perheenjäsenistämme menee myös aidan luo juttelemaan naapureille.On energinen ja riehaantuva koira kanssani, mutta pienten lasten päälle ei koskaan hypi ja istuu vain kiltisti. Annan koiran olla vapaana pihalla, mutta jos tiedän lasten pyrkivän koiran luo, menen yleensä ulos myös, ettei naapurini tarvitse pelätä koirani takia lastensa puolesta, vaikka itse luotan koiraani.

Vierailija
376/684 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n kannattaisi kuulla kommentoijien massavirtaa ja tutustua naapurin  koiraan. Itselä kerrottavana tälläinen tarina: Oma koira on keskikokoinen ja kykenevä hyppäämään meidän ja naapuria ylittävän aidan yli. Tämän se teki kerran pentuna ja sai tuta naapurin vanhemman koiran komennon, kun vanhempi koira ei hyväksynyt pentua reviirilleen.( Tapahtui 6 v sitten) Asuinalueemme kaikki koirat pitävät huolen reviireistään varsin hyvin kun narttuja ovat ja omani vielä paimenkoira. aitoja on vain pihojen 2 puolella, joten koirat eivät ole koskaan suljetulla pihoilla. Uusi naapuri ( muutti 1,5 v sitte´n) pelkää koiria koska joutui itse lapsena suuren koiran hyökkäyksen kohteeksi. Hänellä on 3 pientä lasta. Vaikka naapuri pelkäsi aluksi lastensa puolesta näiden halutessa silittää koiraani ja leikkiä sen kanssa, on hän päässyt pelosta yli tutustuttuaan koiraamme. Lapset tulevat silittämään ja halailemaan koiraa kun lähdemme lenkeille ja usein kutsuvat koiraa aidan takaa, mutta koiramme on niin tottunut, ettei jaksa välittää lapsista ja tulee aidan luo silitettäväksi ainoastaan jos joku perheenjäsenistämme menee myös aidan luo juttelemaan naapureille.On energinen ja riehaantuva koira kanssani, mutta pienten lasten päälle ei koskaan hypi ja istuu vain kiltisti. Annan koiran olla vapaana pihalla, mutta jos tiedän lasten pyrkivän koiran luo, menen yleensä ulos myös, ettei naapurini tarvitse pelätä koirani takia lastensa puolesta, vaikka itse luotan koiraani.

Vierailija
377/684 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 15:08"]

[/quote]

ei noista ikinä tiedä

[/quote]

Hirveä video! Ja tuoko on jonkun mielestä hauskaa??

Vierailija
378/684 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 15:12"]

Annan koiran olla vapaana pihalla, mutta jos tiedän lasten pyrkivän koiran luo, menen yleensä ulos myös, ettei naapurini tarvitse pelätä koirani takia lastensa puolesta, vaikka itse luotan koiraani.

[/quote]

No mutta meidänhän naapurimme nimenomaan ei pätkääkään välitä vaikka lapset pelkäävät ja koira joka on 80 kiloinen epäsiisti hirvitys on silti ulkona!!!

Aion kyllä ottaa naapurin kanssa puheeksi vielä miksi ei sanonut että jos on niin että koira on vain viikonloppuisin ulkona koska se tuntuu kiusanteolle. Kyllä näki itsekin itkevien lapsien pelon koiran nähdessään ://///

Vierailija
379/684 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 15:19"]

. Kyllä näki itsekin itkevien lapsien pelon koiran nähdessään ://///

[/quote]

So? Eivätkö ne pelänneet siellä teidän pihalla? Miksi ihmeessä naapurin tarvitsisi välittää toisen naapurin parkuvista kakaroista, kun nämä eivät parku hänen pihallaan? En minä ainakaan välittäisi, antaisin parkua vaan - tosin itse palaisin sisätiloihin, koska en juuri mitään kamalampaa tiedä kuin pikkulapsen karmea kailotus.

Vierailija
380/684 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 15:19"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 15:12"]

Annan koiran olla vapaana pihalla, mutta jos tiedän lasten pyrkivän koiran luo, menen yleensä ulos myös, ettei naapurini tarvitse pelätä koirani takia lastensa puolesta, vaikka itse luotan koiraani.

[/quote]

No mutta meidänhän naapurimme nimenomaan ei pätkääkään välitä vaikka lapset pelkäävät ja koira joka on 80 kiloinen epäsiisti hirvitys on silti ulkona!!!

Aion kyllä ottaa naapurin kanssa puheeksi vielä miksi ei sanonut että jos on niin että koira on vain viikonloppuisin ulkona koska se tuntuu kiusanteolle. Kyllä näki itsekin itkevien lapsien pelon koiran nähdessään ://///

[/quote]

Sinuna pysyisin kyllä siitä naapurista kaukana. Sehän voi kohta syyttää teitä häiriköinnistä jos koko ajan olette sen ovikelloa pimputtamassa ja valittamassa koirasta. Vaikka mitään oikeaa syytä ei ole valittaa. Se on häiriköintiä silloin. Teille voi kohta napsahtaa lähestymiskielto ym. kivaa jollette rajoita tuota naapurin kanssa "keskustelua". Eikö se naapuri jo tehnyt selväksi, ettei aio muuttaa elämäänsä niiden teidän penskojen takia. Jos sua häiritsee tuijottava koira niin se on sun ongelmas se, ei naapurin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä