Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itkin tänään gynekologilla..

Vierailija
28.09.2020 |

Niin, hävettää aivan kamalasti. Lääkäri oli kyllä jotenkin kylmä, totesin vain että "jaaha", ihan kuin olisin ollut niin kamalan vaivaksi. Kieltämättä olen sen verran nuori että järkytyin asiasta. Luulisin että lääkäri olisi osannut suhtautua asiaan paremmin..

Onko ketään kohtalotovereita?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisgyneistä osa on kyllä omaa luokkaansa. Ei mitään samaistumista potilaaseen. Naisena ottaa päähän kun en voi sterilisaatiota saatika edes aborttia saada ilman anelua! Noh, onneksi ensimmäinen teetätän ulkomailla heti kun korona ohi. :)

Ei kannata tuo sterilisaatio, koska et voi enää saada lapsia ja kadut kuitenkin myöhemmin kun kypsyt. Kun saa sen oman pienen palleron syliin ensimmäistä kertaa, niin havahtuu siihen kuinka kaikki muu tuntuu merkityksettömältä verrattuna omaan lapseen ja sen turvaamiseksi. Äidin rakkaus menee kaiken edelle ja saat valtavan onnellisuuden tunteen, kun elämälläsi on tarkoitus lapsen syntymäsi myötä. Sterilisaatiota ei pitäisi todellakaan tehdä ennen kuin olet vähintään 30v, sillä mielesi ehtii vielä muuttua :)

Älä viitsi. Jos nainen on ihan varma asiasta niin hänen päätös. Kaikista ei äideksi ole tai eivät sitä halua. Mitä jos sinulta otettaisiin vapaus pois häh? Varmaan nauttiset. Minulla on kuule ihan omakin tarkoitus, se ei ole lapsi eikä kukaan muukaan kuin minä itse.

T.sama jolle vastasit

Vierailija
42/48 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä tämän gynekologin olisi pitänyt sanoa. Paijata, lässyttää ,että no mikä vai olla aivan huomaamatta parkuasi. Ne on kuule niin tottuneet noihin itkupilleihin, ettei siihen tarvi muuten reagoida, kuin ”jaaha”.

Kyllä, yleensä lohdutetaan, kun toinen ihminen itkee. Vaikka olisi vieras.

Ei kuulu työnkuvaan lohduttaa. Menkööt käytävälle itkemään. Gynekologille pitää antaa rauha katsella ja kirjata tietoja tietokoneella ennen toisen potilaan vuoroa.

Entä sitten, vaikka ei kuulu työnkuvaan? Kyllä empaattisuus kuuluu ihan vain ihmisenä olemiseen. Ikävää, jos sinulla tämä kyky on normaalia heikompi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset...

No kyllä mua ainakin miehenä ahdistaisi käydä "miesten gynekologilla" jos nuo jutut pitäisi käydä tarkistuttamassa säännöllisesti.

Oikeastaan ahdistaa jo ajatus urologikäynneistä sit tulevaisuudessa. Eikö niitä jotain tutkimuksia aleta miehillekin tehdä sit kun ikää alkaa olla? Ite nyt 23 ja ei ole kukaan lääkäri ikinä tutkinut sukuelimiä teini/aikuisiällä.

Vierailija
44/48 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, että sinulla oli ikävä ja/tai kivulias käynti. 

Pyydä seuraavalla kerralla, että lääkäri tutkii mahdollisimman varovasti. Minä pyysin ja lääkäri toimi inhimillisesti.

N

No periaatteessa ei kai tuollaista pitäisi joutua erikseen pyytämään? Eikö tuollainen toisen kehoon "kajoaminen" tulisi aina tehdä niin hellävaroen kuin suinkin eikä ronkkia menemään, jos asiakas ei vasiten pyydä hellää kohtelua.

Toki hyvä jos edes pyytämällä saa helläkätisen käsittelyn mutta ihmettelen vaan.

Vierailija
45/48 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisgyneistä osa on kyllä omaa luokkaansa. Ei mitään samaistumista potilaaseen. Naisena ottaa päähän kun en voi sterilisaatiota saatika edes aborttia saada ilman anelua! Noh, onneksi ensimmäinen teetätän ulkomailla heti kun korona ohi. :)

Ei kannata tuo sterilisaatio, koska et voi enää saada lapsia ja kadut kuitenkin myöhemmin kun kypsyt. Kun saa sen oman pienen palleron syliin ensimmäistä kertaa, niin havahtuu siihen kuinka kaikki muu tuntuu merkityksettömältä verrattuna omaan lapseen ja sen turvaamiseksi. Äidin rakkaus menee kaiken edelle ja saat valtavan onnellisuuden tunteen, kun elämälläsi on tarkoitus lapsen syntymäsi myötä. Sterilisaatiota ei pitäisi todellakaan tehdä ennen kuin olet vähintään 30v, sillä mielesi ehtii vielä muuttua :)

Niin, kun kaikilla se meneekin niin auvoisasti, eikä mitään ongelmaperheitä ole... Mieti nyt vähän.

Vierailija
46/48 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin ketjusta huomaa kuinka empatiakyvyttömiä suomalaiset on. Hävetkää, ei siinä kovuudessa ole mitään hienoa.

Vierailija
47/48 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tulisi kyllä huoli, että onko siinä jotain isompaa taustalla, jos rutiinitarkastus rupeaa itkettämään. 

Tsemppiä AP:lle! Samaistun tähän niin paljon. Ehkä ensi kerta on helpompi? 

Vierailija
48/48 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset lääkärit empatiakyvyttömiä, kuten aloitus osoittaa. Lisäksi ei ihme että syntyvyys laskee kun omalta osaltaan ne kamalat hoitsutkin siihen vaikuttaa.