Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maidoton ruokavalio!! Hyvin vaikeaa noudottaa kun maito on kaikkialla :0

Vierailija
28.09.2020 |

Siis vähintääkin maitojauhetta löytyy yllättävisäkin tuotteista..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sulta onnistuu, kun muiltakin. Tsemii.

Vierailija
2/6 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee ruoat pitkälti itse eikä syö kovin paljon teollisia elintarvikkeita niin ei mitenkään hankalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee itse ruoat ja ihan perusraaka-aineista, niin kyllä se onnistuu. Meillä lapsen vakavan maitoallergian takia on jouduttu todella paljon ruokavaliota muuttamaan,  mutta nyt tuo menee jo tottumuksesta.

Monista ruoista voi vain jättää maidon/ kerman pois (esim. makaronilaatikko, kalakeitto, kiusaukset jne.) ja tehdä ruoat vaikka lihaliemeen tms.

Leivälle suurin osa ihmisistä muutenkin käyttää margariiniä ja juustot vaihtaa joko vegejuustoihin tai ostaa kinkkua/ kalaa ja kasviksia.

Lisäksi tänä päivänä on paljon kasvispohjaisia maidon korvikkeita, joten maidottoman ruokavalion noudattaminenkin onnistuu suhteellisen helposti. Toki, jos ei halua korvikkeita käyttää, niin sitten kannattaa ostaa vaikka kalsium tabletteja varmistaakseen riittävän kalsiumin saannin.

Vierailija
4/6 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä "tuotteita". Tee itse raaka-aineista. Meillä ongelma maissitärkkelys, sitäkin on hyvin monissa "tuotteissa".

Vierailija
5/6 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua. Ei tuoreissa kasviksissa ja lihassa ja kalassa ja viljoissa ole maitoa, ei myöskään marjoissa eikä hedelmissä eikä pähkinöissä. Mitä muuta ihminen tarvitsee?

Vierailija
6/6 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän toi alkaa olla tosi helppoa, vegaanisia ja ovo-vegetaristi tuotteita on hyllyt pullollaan.

Monipuolisuus kukoistaa, hyvä niin!