Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen typerä idea oli ruveta myöntämään

Vierailija
11.06.2025 |

poikkeuslupa-ajokortteja 17-vuotiaille?

Onko tilastoa, kuinka moni liikenneonnettomuus johtuu tästä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ollut sen taksi-Bernerin idea tuokin, kepu pettää aina!

Vierailija
2/11 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti laki muutetaan nopeasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten USA:n teinit säilyvät hengissä, kun siellä kaikki saavat ajokortin jo 16-vuotiaina? Onkohan suomalaisten asenteessa vikaa?

Vierailija
4/11 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten USA:n teinit säilyvät hengissä, kun siellä kaikki saavat ajokortin jo 16-vuotiaina? Onkohan suomalaisten asenteessa vikaa?

Vuonna 2022 Yhdysvalloissa kuoli auto-onnettomuuksissa yhteensä 2 883 1619-vuotiasta teini-ikäistä. Tämä luku edustaa 7 %:a kaikista moottoriajoneuvo-onnettomuuksissa kuolleista Yhdysvalloissa.

Vierailija
5/11 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perskekohallituksen idea.

Vierailija
6/11 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin nuori, 17-vuotiaalle riitti polkupyörä ja sukset. 

Vierailija
7/11 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus oli hyvä, toteutus tehty niin leväperäisesti, että jokainen halukas sen kortin sai ilman pätevää syytä! Jos teinillä on treenit joka päivä ja asuu 20 km päässä, sen ymmärrän että tällainen saa kortin. Muttei yhtään höllemmin!

Vierailija
8/11 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmasti osavaltiosta, mutta siellä missä minä asuin 16-vuotiaat sai poikkeusluvalla ajaa ainoastaan kouluun. Se sama pitäisi saada Suomeenkin.

Vierailija
9/11 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmasti osavaltiosta, mutta siellä missä minä asuin 16-vuotiaat sai poikkeusluvalla ajaa ainoastaan kouluun. Se sama pitäisi saada Suomeenkin.

Koulu tai joku harrastus, esim. urheilu, voisi olla syy saada poikkeuslupa noille matkoille ja vain silloin, jos oikeasti millään muulla keinoin ei pääse kulkemaan.

Vierailija
10/11 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatus oli hyvä, toteutus tehty niin leväperäisesti, että jokainen halukas sen kortin sai ilman pätevää syytä! Jos teinillä on treenit joka päivä ja asuu 20 km päässä, sen ymmärrän että tällainen saa kortin. Muttei yhtään höllemmin!

Polkupyörällä tai suksilla 20 km kävisi hyvin treenistä.

Vierailija
11/11 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulu tai joku harrastus, esim. urheilu, voisi olla syy saada poikkeuslupa noille matkoille ja vain silloin, jos oikeasti millään muulla keinoin ei pääse kulkemaan.

Onko urheilua pakko mennä harrastamaan autolla? Eikö voi urheilla sitä matkaa sinne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän