Itkin tänään gynekologilla..
Niin, hävettää aivan kamalasti. Lääkäri oli kyllä jotenkin kylmä, totesin vain että "jaaha", ihan kuin olisin ollut niin kamalan vaivaksi. Kieltämättä olen sen verran nuori että järkytyin asiasta. Luulisin että lääkäri olisi osannut suhtautua asiaan paremmin..
Onko ketään kohtalotovereita?
Kommentit (48)
Gynelogi saattaa tokaista että "jaahas" kun huomaa, että alapää on jäänyt pesemättä. Luultavasti tämä on syynä.
Vierailija kirjoitti:
Gynelogi saattaa tokaista että "jaahas" kun huomaa, että alapää on jäänyt pesemättä. Luultavasti tämä on syynä.
Aloittaja mainitsi itkun tulleen kesken tutkimuksen. Eli tuskinpa hänessä vika. Epäilen traumaa tai lääkärin ammattitaidottomuutta.
Kuulostaa kamalalta oli syy itkuun mikä tahansa. Itse en ole pystynyt gynellä käyntiin seksuaalisten traumojen vuoksi ollenkaan.
N25
Täällä olleiden synnytysvaurio- ja synnyttäjien huono kohtelu -keskusteluiden perusteella en ole yhtään yllättynyt, että myös gynet osaavat olla vittumaisia. Ja vieläpä juuri niin päin, että ne kokeneet naislääkärit ovat monesti olleet niitä tylyimpiä ja kovakouraisimpia. Mutta hei, pitää vain kestää kun tätä se naisen elämä kuulepas vaan on!
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa että ei toi gynellä käynti mitään normaalia ole. Ja ihan inhimillistä jos itkettää. Älä häpeä itseäsi vaan tuon lääkärin pitäisi hävetä. Varsinkin jos on aiheuttanut kipua. Mulla ainoa kerta kun esim. papanäytteen otto EI sattunut, oli kun sen otti asiaa vasta harjoitteleva miesopiskelija. Kokeneemmat naislääkärit ovat olleet pahimpia ronkkijoita. Se alastomuus, lääkäripaikan kylmyys, outo asento jne. tekee tosta hommasta tosi kalseeta.
Nuo harjoittelvat miesopiskelijat on ihania, kun ovat niin huomaavaisia ja hellävaraisia. Siinä tuppaa aina vähän kiihottua ja paikat kostua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa että ei toi gynellä käynti mitään normaalia ole. Ja ihan inhimillistä jos itkettää. Älä häpeä itseäsi vaan tuon lääkärin pitäisi hävetä. Varsinkin jos on aiheuttanut kipua. Mulla ainoa kerta kun esim. papanäytteen otto EI sattunut, oli kun sen otti asiaa vasta harjoitteleva miesopiskelija. Kokeneemmat naislääkärit ovat olleet pahimpia ronkkijoita. Se alastomuus, lääkäripaikan kylmyys, outo asento jne. tekee tosta hommasta tosi kalseeta.
Nuo harjoittelvat miesopiskelijat on ihania, kun ovat niin huomaavaisia ja hellävaraisia. Siinä tuppaa aina vähän kiihottua ja paikat kostua.
Sinä olet mies ja tämä on sun seksifantasia. Mene jauhamaan runkkufantasioitasi muualle, eunukki.
Vierailija kirjoitti:
No mitä tämän gynekologin olisi pitänyt sanoa. Paijata, lässyttää ,että no mikä vai olla aivan huomaamatta parkuasi. Ne on kuule niin tottuneet noihin itkupilleihin, ettei siihen tarvi muuten reagoida, kuin ”jaaha”.
Kyllä, yleensä lohdutetaan, kun toinen ihminen itkee. Vaikka olisi vieras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet mies ja tämä on sun seksifantasia. Mene jauhamaan runkkufantasioitasi muualle, eunukki.
Olen kylläkin nainen 42v. Miksi luulet, että miestä kiinnostaisi tulla vauva sivustolle kommentoimaan gynelogi keskustelua?
Harmi kuulla tosta siun kokemuksesta. :/ Kyl olis pitäny lääkärin toimii miust ainaki eri tavalla. Aika kylmä reaktio niinkin vahvaan reaktioon kui itku. :/ Hatunnosto kaikil naisille ku joudutte käymään gynekelogilla! Vai pitääkö sanua ku pystytte? Kyl te ymmärätte mitä yritän sanoo. :) M25
Vierailija kirjoitti:
Täällä olleiden synnytysvaurio- ja synnyttäjien huono kohtelu -keskusteluiden perusteella en ole yhtään yllättynyt, että myös gynet osaavat olla vittumaisia. Ja vieläpä juuri niin päin, että ne kokeneet naislääkärit ovat monesti olleet niitä tylyimpiä ja kovakouraisimpia. Mutta hei, pitää vain kestää kun tätä se naisen elämä kuulepas vaan on!
Olen samaa mieltä. Naisia syyllistetään milloin mistäkin. Kun vastaanotolla sanoin että en halua lapsia, enkä ole ikinä halunnutkaan sain aikamoista vihaista litaniaa vastaukseksi. Olisin kuulemma voinut mennä edes keinohedelmöitykseen vaikka en miehistä kiinnostukaan! Ihan kuin en omaa elämääni osaa päättää itse,koko kokemus oli jäätävä. Harkitsen valitusta lääkäristä.
N30 ja vela nyt ja aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä tämän gynekologin olisi pitänyt sanoa. Paijata, lässyttää ,että no mikä vai olla aivan huomaamatta parkuasi. Ne on kuule niin tottuneet noihin itkupilleihin, ettei siihen tarvi muuten reagoida, kuin ”jaaha”.
Kyllä, yleensä lohdutetaan, kun toinen ihminen itkee. Vaikka olisi vieras.
Ei kuulu työnkuvaan lohduttaa. Menkööt käytävälle itkemään. Gynekologille pitää antaa rauha katsella ja kirjata tietoja tietokoneella ennen toisen potilaan vuoroa.
Naisgyneistä osa on kyllä omaa luokkaansa. Ei mitään samaistumista potilaaseen. Naisena ottaa päähän kun en voi sterilisaatiota saatika edes aborttia saada ilman anelua! Noh, onneksi ensimmäinen teetätän ulkomailla heti kun korona ohi. :)
Sinulla on samaa sukupuolta oleva kumppani. Oletko ollut koskaan toista sukupuolta olevan kanssa sukupuoliyhteydessä eli oletko menettänyt neitsyytesi? Vai neitsytkö olit, mutta gyne oletti ilman muuta, että olet jo neitsyytesi menettänyt ja valitsi ns. normaalikokoiset tutkimusvälineet. Ja sinä neitsytparka vielä jännitit niin paljon, että välineen vieminen emättimeen koski vietävästi. Olenko oikeilla jäljillä?
Käyttäjä35319 kirjoitti:
Käyttäjä35319 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mihin lääkäri totesi että "jaaha", ja mihin hänen olisi pitänyt suhtautua paremmin? Oliko sulla ihan rutiinitarkistus vai mitä?
Anteeksi epäselvyys. Kun siis kesken tutkimuksen aloin itkemään niin totesi siihen sen "jaaha". Ihan rutiinitarkastus. Ensimmäinen kerta vielä.
ApSiis oliko tutkimus henkisesti rankka, koska et ollut ennen ollut sellaisessa, siksikö itkit? Jotkut nais-gynet ovat olleet tosi kovakouraisia minulla, olen ajatellut, aikooko tuo tappaa minut...Onneksi nykyään minulla fiksu mies-gyne Mehiläisessä. Yes!
Varmasti saat tulevaisuudessa parempia kokemuksia asiasta ❤❤ Olihan kaikki kunnossa kuitenkin? Muuten, en suosittele e-pillereita, laskevat luonnolliset estrogeenin, ja iho (ja kenties muukin) kuivuu jne. esim. ehkäisy tirtokone on hyvä, yht varma.
N-77
N-77
Siis ehkäisy tietokone.
N-77
Se onkin aika varma. Tulet raskaaksi / et tule. 50/50.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä35319 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mihin lääkäri totesi että "jaaha", ja mihin hänen olisi pitänyt suhtautua paremmin? Oliko sulla ihan rutiinitarkistus vai mitä?
Anteeksi epäselvyys. Kun siis kesken tutkimuksen aloin itkemään niin totesi siihen sen "jaaha". Ihan rutiinitarkastus. Ensimmäinen kerta vielä.
ApSiis oliko tutkimus henkisesti rankka, koska et ollut ennen ollut sellaisessa, siksikö itkit? Jotkut nais-gynet ovat olleet tosi kovakouraisia minulla, olen ajatellut, aikooko tuo tappaa minut...Onneksi nykyään minulla fiksu mies-gyne Mehiläisessä. Yes!
Varmasti saat tulevaisuudessa parempia kokemuksia asiasta ❤❤ Olihan kaikki kunnossa kuitenkin? Muuten, en suosittele e-pillereita, laskevat luonnolliset estrogeenin, ja iho (ja kenties muukin) kuivuu jne. esim. ehkäisy tirtokone on hyvä, yht varma.
N-77
N-77
En käytä ehkäisyä minkään seksin vuoksi kun en samaa sukupuolta olevan kumppanin kanssa tarvitse. Enkä myöskään minkään endon yms takia. Kaikki oli ilmeisesti kunnossa. Minulla vaan jäi todella paha maku suuhun, tuli todella syyllistetty olo paikan päällä.
Ap
Lesboudestako koit syyllisyyttä vai mistä ihmeestä?
Vierailija kirjoitti:
Tai kun alapää on koristeltu glitterillä (kokemus palstalta).
Vierailija kirjoitti:
Naisgyneistä osa on kyllä omaa luokkaansa. Ei mitään samaistumista potilaaseen. Naisena ottaa päähän kun en voi sterilisaatiota saatika edes aborttia saada ilman anelua! Noh, onneksi ensimmäinen teetätän ulkomailla heti kun korona ohi. :)
Ei kannata tuo sterilisaatio, koska et voi enää saada lapsia ja kadut kuitenkin myöhemmin kun kypsyt. Kun saa sen oman pienen palleron syliin ensimmäistä kertaa, niin havahtuu siihen kuinka kaikki muu tuntuu merkityksettömältä verrattuna omaan lapseen ja sen turvaamiseksi. Äidin rakkaus menee kaiken edelle ja saat valtavan onnellisuuden tunteen, kun elämälläsi on tarkoitus lapsen syntymäsi myötä. Sterilisaatiota ei pitäisi todellakaan tehdä ennen kuin olet vähintään 30v, sillä mielesi ehtii vielä muuttua :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä35319 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N-77
N-77
En käytä ehkäisyä minkään seksin vuoksi kun en samaa sukupuolta olevan kumppanin kanssa tarvitse. Enkä myöskään minkään endon yms takia. Kaikki oli ilmeisesti kunnossa. Minulla vaan jäi todella paha maku suuhun, tuli todella syyllistetty olo paikan päällä.
ApLesboudestako koit syyllisyyttä vai mistä ihmeestä?
Kyllä, lääkärin asenne ja toiminta siihen viittasi. Yritti tuputtaa minulle lasten hankintaa ikään kuin korvauksena että olen lesbo. Ja ei, en halua lapsia mutta lääkäri jankkasi muuta.
Ap