Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itkin tänään gynekologilla..

Vierailija
28.09.2020 |

Niin, hävettää aivan kamalasti. Lääkäri oli kyllä jotenkin kylmä, totesin vain että "jaaha", ihan kuin olisin ollut niin kamalan vaivaksi. Kieltämättä olen sen verran nuori että järkytyin asiasta. Luulisin että lääkäri olisi osannut suhtautua asiaan paremmin..

Onko ketään kohtalotovereita?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mihin lääkäri totesi että "jaaha", ja mihin hänen olisi pitänyt suhtautua paremmin? Oliko sulla ihan rutiinitarkistus vai mitä?

Vierailija
2/48 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavaksi psykologille. kerro miten meni 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa nyt siltä ettei lääkäri osannut juuri muuta sanoa itkuusi kuin tuon "jaaha", eikä varmaan tarkoittanut sitä millään pahalla. Voin hyvin kuvitella, että itse sanon vain lyhyesti johonkin "jaaha" kun on tilanne toisella päällä enkä osaa muutakaan inahtaa. Lääkäri on myös ihminen, jolla ei aina ole sopivia sanoja tilanteeseen. Joten älä märehdi tuota liikaa. Anna tapahtuneen haalistua ja unohtua. Huomenna on uusi päivä.

N45

Vierailija
4/48 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mihin lääkäri totesi että "jaaha", ja mihin hänen olisi pitänyt suhtautua paremmin? Oliko sulla ihan rutiinitarkistus vai mitä?

Anteeksi epäselvyys. Kun siis kesken tutkimuksen aloin itkemään niin totesi siihen sen "jaaha". Ihan rutiinitarkastus. Ensimmäinen kerta vielä.

Ap

Vierailija
5/48 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, että sinulla oli ikävä ja/tai kivulias käynti. 

Pyydä seuraavalla kerralla, että lääkäri tutkii mahdollisimman varovasti. Minä pyysin ja lääkäri toimi inhimillisesti.

N

Vierailija
6/48 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri luultavasti ajatteli että sinulle on helpompaa, kun hän ei reagoi itkuusi mitenkään. Jos siis et itkenyt kivusta, vaan emotionaalisista syistä.

7/48 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi epäselvyys. Kun siis kesken tutkimuksen aloin itkemään niin totesi siihen sen "jaaha". Ihan rutiinitarkastus. Ensimmäinen kerta vielä.

Ap

Siis oliko tutkimus henkisesti rankka, koska et ollut ennen ollut sellaisessa, siksikö itkit? Jotkut nais-gynet ovat olleet tosi kovakouraisia minulla, olen ajatellut, aikooko tuo tappaa minut...Onneksi nykyään minulla fiksu mies-gyne Mehiläisessä. Yes!

Varmasti saat tulevaisuudessa parempia kokemuksia asiasta ❤❤ Olihan kaikki kunnossa kuitenkin? Muuten, en suosittele e-pillereita, laskevat luonnolliset estrogeenin, ja iho (ja kenties muukin) kuivuu jne. esim. ehkäisy tirtokone on hyvä, yht varma.

N-77 

N-77

Vierailija
8/48 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriksi pääsee opiskelemaan kun osaa matematiikkaa, kemiaa, fysiikkaa ja biologiaa. Lääkäri reagoi siis omien valmiuksiensa mukaisesti. 

Mitä olisit toivonut, että lääkäri sanoo?

Miksi itkit? (pelottiko, sattuiko, sanoiko ikäviä uutisia?)

Onko sinulla ketään, jonka kanssa voit asiasta keskustella?

Vierailija
9/48 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologi ei ole mikään terapeutti.

10/48 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

seuraavaksi psykologille. kerro miten meni 

Hei, nuori ihminen on ollut uudessa tilanteessa, ja kysyy neuvoa...

Ja sinä vain pilkkaat, olisikohan itselläsi tarvetta psykologille?!! Minkäläinen ihminen mollaa kokematonta teiniä?!!

N-77

Vierailija
11/48 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi epäselväksi, miksi rupesit itkemään? Epäiltiinkö jotain vakavaa?

12/48 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä35319 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis oliko tutkimus henkisesti rankka, koska et ollut ennen ollut sellaisessa, siksikö itkit? Jotkut nais-gynet ovat olleet tosi kovakouraisia minulla, olen ajatellut, aikooko tuo tappaa minut...Onneksi nykyään minulla fiksu mies-gyne Mehiläisessä. Yes!

Varmasti saat tulevaisuudessa parempia kokemuksia asiasta ❤❤ Olihan kaikki kunnossa kuitenkin? Muuten, en suosittele e-pillereita, laskevat luonnolliset estrogeenin, ja iho (ja kenties muukin) kuivuu jne. esim. ehkäisy tirtokone on hyvä, yht varma.

N-77 

N-77

Siis ehkäisy tietokone.

N-77

Vierailija
13/48 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynellä käynti on todella epämiellyttävää.

Vierailija
14/48 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä35319 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

N-77 

N-77

En käytä ehkäisyä minkään seksin vuoksi kun en samaa sukupuolta olevan kumppanin kanssa tarvitse. Enkä myöskään minkään endon yms takia. Kaikki oli ilmeisesti kunnossa. Minulla vaan jäi todella paha maku suuhun, tuli todella syyllistetty olo paikan päällä.

Ap

Vierailija
15/48 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset...

Vierailija
16/48 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynet, varsinkin naiset, ovat usein melko kärsimättömiä ja ymmärtämättömiä potilaiden pelkoja kohtaan. Jostain syystä se käsitys on sitkeässä, että naisgynet osaavat automaattisesti olla empaattisia potilaita kohtaan, koska ovat itse naisia. Joillain gyneillä on myös edelleen se asenne, että jos pystyy harrastamaan seksiä, niin silloin ei pidä jännittää gynetutkimustakaan. Ymmärtämättä siis, että se on "hieman" erilainen tilanne olla intiimisti oman rakkaan kanssa kuin epämukavalla tutkimuspöydällä ronkittavana alapää levitettynä.

Olen pahoillani kokemastasi. Itse huonon ensimmäisen tutkimuksen kokeneena pystyn samastumaan tuntemuksiisi.

Vierailija
17/48 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriksi pääsee opiskelemaan kun osaa matematiikkaa, kemiaa, fysiikkaa ja biologiaa. Lääkäri reagoi siis omien valmiuksiensa mukaisesti. 

Mitä olisit toivonut, että lääkäri sanoo?

Miksi itkit? (pelottiko, sattuiko, sanoiko ikäviä uutisia?)

Onko sinulla ketään, jonka kanssa voit asiasta keskustella?

Niin.. en itsekään ole varma paitsi että olisin yrittänyt edes kysyä miksi itkii ja mahdollisesti lohduttaa. Mutta minulla on varmaan liian suuri empatiakyky tuntemattomia kohtaan.

Ap

Vierailija
18/48 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä tämän gynekologin olisi pitänyt sanoa. Paijata, lässyttää ,että no mikä vai olla aivan huomaamatta parkuasi. Ne on kuule niin tottuneet noihin itkupilleihin, ettei siihen tarvi muuten reagoida, kuin ”jaaha”.

19/48 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä35319 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

N-77 

N-77

En käytä ehkäisyä minkään seksin vuoksi kun en samaa sukupuolta olevan kumppanin kanssa tarvitse. Enkä myöskään minkään endon yms takia. Kaikki oli ilmeisesti kunnossa. Minulla vaan jäi todella paha maku suuhun, tuli todella syyllistetty olo paikan päällä.

Ap

Ok...itse heterona tulee ehkäisy aina pakostakin mieleen. Tosin näin 43-vee ei helposti pamahtaisi paksuksi enää.

N-77

N-77

Vierailija
20/48 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gynekologi ei ole mikään terapeutti.

Joo ja ei ole moni muukaan, kuten lääkärit tai opettajat. Silti pitää pystyä kohtamaan tilanteet asiallisesti ja empaattisesti. Liian moni ei tähän kykene. Voimia aloittajalle. Lääkärinä olisin kysynyt onko sinulla jotain traumaa ja mielelläni olisin kuunnellut mahdollisista huolista ja peloista. Meitä on ammateissa moneen junaan.