Kysymys pullukoille, joiden mielestä hoikista pitävät miehet
ovat pinnallisia ja ulkonäkökeskeisiä:
Miksi usein teiltä saa kuulla, että "onneksi oma mieheni ei ole mikään pinnallinen kilojen kyttääjä, hän rakastaa minua vaikka tätä mahaa löytyykin, itse asiassa häntä ällöttää luisevat kuikelot joiden luut kolisee yhteen, ei ikinä voisi elää sellaisen kanssa..."
Eikö se, että vaatii kumppaniltaan pyöreyttä, ole ihan yhtä pinnallista ja ulkonäkökeskeistä kuin laihuuden ihannointikin? Molemmissa kyse yhdestä ja samasta asiasta, eli ulkomuodosta. Miksi "en ikinä voisi olla laihan kanssa" -mies on ihana ja syvällinen, mutta "en ikinä voisi olla lihavan kanssa" -mies taas pinnallinen paska?
Ja tämä ei ole v***uilualoitus lihaville tai pyöreille, ihmettelen vaan tuota usein esiintyvää epäloogisuutta heidän selityksissään.
Kommentit (36)
Kyllä minulle painon pitäminen vakiona on työn takana. Taustalla on lääkityksiä, joita tarvitsen, mutta jotka nosti painoa kymmenillä kiloilla. Vituttaa pyöreydestä valittajat. Kun vaan sais olla terve.
Läskien selitykset nyt tapaavat perustua valheille ja itsepetokselle, ei mikään ihme jos logiikka jossain kohtaa ontuu.
En myöskään ole koskaan missään kuullut tai lukenut että hoikka julistaisi kuinka lihava ei ole oikea nainen (miehiltä tällaisia aivopieruja kyllä pääseekin). Sen sijaan lihavat perustavat ryhmiä "oikea nainen on sellainen ja sellainen, lautaa saa k-raudastakin" tai nimittelevät hoikkia pakkasen raiskaamaksi pulkannaruksi. Ei minusta kauhean syvällistä, vaan ihan yhtä törkeää ulkonäön ruodintaa kuin jos arvostelisi jonkun läskejä.
Läskit nyt on aika säälittäviä selittelijöitä. Itsekurin puute on kauhea asia.
t Mies
[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 13:10"]
Kyllä mulle hoikkana pysyminen on jatkuvaa tarkkailua ja kidutusta (univaikeudet, kylmä, kiukku, heikotus). Heti jos syön vähän keksejä tai suklaata tai runsaamman ateria, niin johan pomppaa. Voin syödä vain n.1200 kcl/päivä, että 174/64 pysyy. Toivotonta yrittää tosta laihduttaa... Ja voin sanoa, että 1200kcl ei ole paskaakaan. Varsinkaan kun en tykkää syödä pelkkää kurkkua tai kiinankaalta.
[/quote]
Todennäköisesti syöt vaan väärin. Kyllä muakin paleli, vitutti ja nälätti kun laihdutin vanhanaikaisesti jollain saakutin painonvartijoiden ohjeilla (ei rasvaa, paljon light-tuotteita, paljon hedelmiä ja viljatuotteita jne). Tämä ei nyt ole karppaus-vouhkaus-viesti mutta hiilareiden VÄHENTÄMINEN (ei pois jättäminen) ja paljon proteiineja, kasviksia ja sopivasti hyviä rasvoja sisältävä ruokavalio on todella täyttävä ja mikä tärkeintä, herkullinen :) Luepa joskus paleokeittokirjoja, tsiisus millaisia jälkiruokia siellä on, nam! Ja kun ruoka on puhdasta ja vähän käsiteltyä, ei tarvitse koko ajan mussuttaa jotain vaan pärjää aterian jälkeen pitkään. Ja mikäli joku haluaa tarttua tähän ja muistutella sydän- ja verisuonitaudeista niin korostan että en harrasta mitään järjetöntä lihan mättämistä tai voi/kerma-orgioita.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 13:17"][quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 13:10"]Kyllä mulle hoikkana pysyminen on jatkuvaa tarkkailua ja kidutusta (univaikeudet, kylmä, kiukku, heikotus). Heti jos syön vähän keksejä tai suklaata tai runsaamman ateria, niin johan pomppaa. Voin syödä vain n.1200 kcl/päivä, että 174/64 pysyy. Toivotonta yrittää tosta laihduttaa... Ja voin sanoa, että 1200kcl ei ole paskaakaan. Varsinkaan kun en tykkää syödä pelkkää kurkkua tai kiinankaalta.
[/quote]
Tätä minäkin ajoin takaa!
T. Kolmonen
[/quote]
Mä olen 174/63, jotkut vaatteet 36, jotkut 40. Syön päivässä kaksi lämmintä ateriaa, aamiaisen ja iltapalan, herkuttelen 2 - 3 kertaa viikossa (rakastan esim fazerin marianne-muffinsseja, niitä tuntemattomille tiedoksi että niissä on suklaa-voisydän, suklaahippuja kaikkialla ja päällä valkoinen minttusokerikuorrutus. =P ). Liikuntaa harrastan noin kolme kertaa viikossa, pelaan sulkapalloa ja käyn uimassa, kesällä juoksen noin 5km lenkkejä, talvella sama hiihtäen. Lisäksi töihin polkupyörällä, mutta matkaa on vain 3km. Talvella kävelen sen. Eli en todellakaan syö pelkkää kurkkua ja kiinankaalia. Eikä mulla ole kylmä. Paitsi jos juon liikaa kahvia, alan hikoilemaan, sukat kastuu ja sitten varpaat jäätyy.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 12:48"]Olen koko ikäni ollut laiha/hoikka ja niin monesti pienuuttani on kommentoitu negatiivisesti ja just ne ylipainoiset. Ikinä en ole sanallakaan maininnut ihmisten painosta tai koosta muutenkaan. Ärsyttää oikeesti, että laihuuden arvostelu on sallittua muttei ylipainon.
[/quote]
Komppaan tätä. Enkä voi ymmärtää, miksi joku peukutti alaspäin? Laihojako saa arvostella?
[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 11:31"]
Riippuu taas kelle mikäkin on hoikka. Itse 163cm ja 55kg on omalla kohdallani pyöreä. Alle 50kg on hoikka ja 40-45kg laiha. Ja nuo alusvaate- ja bikinimallithan ovat juuri noita 40-50kg, ja juuri heitä miehet ihailevat. Kuinka moni painaa tuon verran ilman kovaa työtä?
[/quote]
No nuo ei ole edes normaalipainoisia ja tiedät sen itsekin. Olen saman mittainen ja oma ihannepainoni on n 60kg, 52 kiloisena (ikävuodet 18-37) olin tosi nälkiintyneen näköinen vaikka söinkin normaalisti. Edelleenkin olen normaalipainoinen vaikka siellä ylärajalla enkä todellakaan pyöreä.
Miehet jotka ovat tunteneet mut viimeisten 30 vuoden aikana sanovat että olen paljon naisellisemman näköinen nyt vaikka edelleen olen aika kapoisa.
Mutta syömisestä - kun on aina ollut normaalipainoinen voi tietenkin herkutella kuten ennenkin, kohtuudella. En ole nähnyt mitään syytä antaa itseni turvota lasten tai stressin takia.Tälläkin hetkellä syön suklaapatukkaa ja pähkinöitä eikä se hetkauta mun elämää mihinkään - mulla pysyy luonnostaan päivän kalorisaanti tuolla 1500 paikkeilla.
Kun olin painavimmillani (171/74), niin join runsaasti runsassokerista alkoholia, söin paljon mättöä enkä lainkaan oikeaa ruokaa. Nyt noin vuosi myöhemmin painan 60kg ja syön oikeaa itsetehtyä ruokaa, sokerisiiderit olen vaihtanut puolikuivaan valkkariin jne. Näytän ja voin paremmin. Aikaväli on ollut niin pitkä ettei oikeasti ole tullut fiilistä että olisin kitukuurilla. En sano että kaikilla voisi painonpudotus olla niin helppoa kuin minulla, mutta itse en kokenut (tehnyt siitä itselleni?) vaikeaksi.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 16:13"][quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 11:31"]
Riippuu taas kelle mikäkin on hoikka. Itse 163cm ja 55kg on omalla kohdallani pyöreä. Alle 50kg on hoikka ja 40-45kg laiha. Ja nuo alusvaate- ja bikinimallithan ovat juuri noita 40-50kg, ja juuri heitä miehet ihailevat. Kuinka moni painaa tuon verran ilman kovaa työtä?
[/quote]
No nuo ei ole edes normaalipainoisia ja tiedät sen itsekin. Olen saman mittainen ja oma ihannepainoni on n 60kg, 52 kiloisena (ikävuodet 18-37) olin tosi nälkiintyneen näköinen vaikka söinkin normaalisti. Edelleenkin olen normaalipainoinen vaikka siellä ylärajalla enkä todellakaan pyöreä.
Miehet jotka ovat tunteneet mut viimeisten 30 vuoden aikana sanovat että olen paljon naisellisemman näköinen nyt vaikka edelleen olen aika kapoisa.
Mutta syömisestä - kun on aina ollut normaalipainoinen voi tietenkin herkutella kuten ennenkin, kohtuudella. En ole nähnyt mitään syytä antaa itseni turvota lasten tai stressin takia.Tälläkin hetkellä syön suklaapatukkaa ja pähkinöitä eikä se hetkauta mun elämää mihinkään - mulla pysyy luonnostaan päivän kalorisaanti tuolla 1500 paikkeilla.
[/quote]
Mainitsemani painot, alle 50kg, ovat juuri alipainon rajalla elleivät jopa alipainoisia. Siitähän tässä oli kyse - laihasta naisesta. On hyvä, että sinä olet löytänyt itsellesi sopivan painon, mutta bikimallin rinnalla sinäkin olisit luultavasti hiukan "pyöreä". En sano tätä loukatakseni, mutta fakta on että suurimman osan miehistä ihailemat mallit ovat normaalipainoisen silmään nälkiintyneen näköisiä ja alipainoisia. Usein vielä silikoneilla varustettuja.
Normaalipaino on melkoisen laaja käsite, ja onkin melkoisen eri asia olla siellä ylärajoilla kuin alarajoilla. Esim. monet miesten silmään pulleat ovat niitä ylärajoilla olevia, kun taas missit siellä alarajalla. Kummatkin normaalipainoisia mutta eroavat toisistaan melkoisen paljon - niin ulkonäöltään ja tavoiltaankin. Painitaan aivan eri ruokavaliossa ja kuntoilun saralla riippuen siitä onko ylläpidettävä sitä missikroppaa vai pysyttävä vain poissa ylipainosta.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 16:58"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 16:13"][quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 11:31"]
[/quote]
[/quote]
Mainitsemani painot, alle 50kg, ovat juuri alipainon rajalla elleivät jopa alipainoisia. Siitähän tässä oli kyse - laihasta naisesta. On hyvä, että sinä olet löytänyt itsellesi sopivan painon, mutta bikimallin rinnalla sinäkin olisit luultavasti hiukan "pyöreä". En sano tätä loukatakseni, mutta fakta on että suurimman osan miehistä ihailemat mallit ovat normaalipainoisen silmään nälkiintyneen näköisiä ja alipainoisia. Usein vielä silikoneilla varustettuja.
Normaalipaino on melkoisen laaja käsite, ja onkin melkoisen eri asia olla siellä ylärajoilla kuin alarajoilla. Esim. monet miesten silmään pulleat ovat niitä ylärajoilla olevia, kun taas missit siellä alarajalla. Kummatkin normaalipainoisia mutta eroavat toisistaan melkoisen paljon - niin ulkonäöltään ja tavoiltaankin. Painitaan aivan eri ruokavaliossa ja kuntoilun saralla riippuen siitä onko ylläpidettävä sitä missikroppaa vai pysyttävä vain poissa ylipainosta.
[/quote]
Joo, en taatusti kelpaa bikinimalliksi vaikka bikineissä toki omilla lomillani kehtaan ollakin:) Petit koko/rakenne on kieltämättä sievä ja ihailtu kenelle se sopii.
Mulle kävi niin että kun puoli vuotta sitten (vuoden rankan treenin jälkeen) kävin kehonkoostumusmittauksessa mulla oli lihasmassaa ihan kivasti. Pari viikkoa sitten - samalla treenaamisella mutta kevyemmällä ruokavaliolla (1200 kaloria) - paino edelleen sama mutta läskiä oli tullut lisää lihasmassan kustannuksella! Syy oli se että söin liian vähän. Nyt sitten nostin sen takaisin 1500 kaloriin kun tuosta ei ollutkaan mitään iloa:(
Mun mielestä parasta on, kun löytää miehen joka ei tykkää susta siitä huolimatta että oot läski /laiha, vaan joka tykkään susta sen(kin) takia.
Btw, sille joka väitti että puolisot yleensä samankokoisia.. Itse olen läski (165/79) ja naimisissa personal trainerin kanssa.. Että niih.
Luin aloituksen ensin että "puliukoille" ja olin innoissani vastaaamassa
t alkoholisoitunut mies
Itse olen sellaisen 156 pitkä ja painan ehkä 48? Jos menee alle 45, niin olen alipainoinen....enkä todellakaan ole pyöreä, lihas painaa enemmän kuin läski;) ja tärkeintä olla onnellinen omassa kehossaan.
ja tarkistin kalorilaskurista niin joku 1750 kaloria saan päivässä syödä, että ei se nyt mitään kituuttamista ole =D
Uskokaa nyt jo, että toisille hoikkana pysyminen on helpompaa kuin toisille! Siihen asiaan geenit vaikuttavat aika lailla. On ihan älytöntä, ja tottakai epäkohteliasta huomautella rumasti kenellekään painon takia. Eivät edes ne, joille ylipaino on todellinen ongelma, hyödy siitä, että joku puhuuheille siitä halveksivaan sävyyn. Samoin on tökeröä -eikä todellakaan harvinaista- puhua loukaavasti hoikista/laihoista ihmisistä ja heidän painostaan. Kummallista, että ihmiset eivät tuon paremmin osaa käyttäytyä.
T.Alipainon rajoilla koko ikänsä keikkunut, terve, hyvinvoiva ja hyvin syövä nelikymppinen
Kyllä minulle painon pitäminen vakiona on työn takana. Taustalla on lääkityksiä, joita tarvitsen, mutta jotka nosti painoa kymmenillä kiloilla. Vituttaa pyöreydestä valittajat. Kun vaan sais olla terve.