Tottuuko lapsen paskanhajuun ajanmyötä, miten te kestätte
Meillä vajaa parivuotias poika, jonka paska haisee. Aina kun siivoan vaipan ja kakkapepun, mua oksettaa ja joudun kakomaan! : x
Miten teillä? Kuinka kestätte? Tottuuko ajanmyötä hajuun vai ei?
Kommentit (23)
Tuskin tottuu, jos et oo tohon mennessä tottunut. Laita lapsi kakkaamaan pottaan, niin pesu helpottuu kun kakka ei liiskannu ja hieroonnu joka puolelle vaipassa.
Olisi se jo tosiaan helpottanut jos helpottaisi :)
Ei totu, ja mutta minä olen jo lapsena opetellut olemaan haistamatta, en vaan haistele, hengitän suun kautta, en haistele myöskään silloin kun itse käyn vessassa. Minua oksettaa myös ihmisten pökäleet, jostain syystä vauvan löysä kakka, tai isommatkaan mämmiä muistuttavat läjät vaipassa ei tee mitään, eikä kissan/koiran tai muidenkaan eläinten jätökset, mutta jostain syystä ne pökäleet saa yökkimään. Kyllä oksettaa joskus tosi pahasti kun pitää nelivuotiaiden pyllyjä pyyhkiä.
Minun lapseni kakka on tuoksunut aina ihan hyvälle. Sen täytyy johtua joko mammahormoneista tai rakkaudesta. Vaipan vaihto on ollut aina yksi suosikkitehtävistä. :)
Se varmaan riippuu yleisestä kakomisherkkyydestä. Kyllä omankin lapsen paska haisee mutta en siitä pahemmin välitä.
Se varmaan riippuu yleisestä kakomisherkkyydestä. Kyllä omankin lapsen paska haisee mutta en siitä pahemmin välitä.
En muista että olisin koskaan ällönnyt yhdenkään lapseni kakkaa tai sen hajua. Jos kakka on erityisen löyhkäävää, ehkä lapsen ruuansulatuksessa on jotain häikkää?
Toivottavasti ette näytä sitä oksetustanne lapselle. Voi nimittäin olla yllättävän ikävät seuraukset, jos lapsi alkaa häpeämään niin luonnollista asiaa...
[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 01:08"]Toivottavasti ette näytä sitä oksetustanne lapselle. Voi nimittäin olla yllättävän ikävät seuraukset, jos lapsi alkaa häpeämään niin luonnollista asiaa...
[/quote]
Jep.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 01:08"]Toivottavasti ette näytä sitä oksetustanne lapselle. Voi nimittäin olla yllättävän ikävät seuraukset, jos lapsi alkaa häpeämään niin luonnollista asiaa...
[/quote] Totta tämä, voi vaikuttaa mm. lapsen psykoseksuaaliseen kehitykseen, jos vanhempi antaa ymmärtää, että uloste on jotenkin luonnotonta ja ällöttävää.
Potalle paskomaan. En ymmärrä ettei tuon ikäinen pasko pottaan. Useimmat puhua pulputtaa ja ymmärtää kun heille puhutaan - miksi lapsi ei ymmärtäisi että tarpeet tehdään wc-tilassa.
Minua ei ole oman lapsen ulosteet yököttäneet eikä toistenkaan vauvaikäisten. Kerran meillä oli kylässä neljä vuotias lapsi ja teki helvetin ison paskapötkön, paksu ja pitkä just pottaan mahtui - silloin teki pahaa. En toki lapselle ällötystäni näyttänyt.
kolmen äiti
Muttakun en vaan pysty olemaan kakomatta, se tulee automaattisesti! Ei se kakka sinänsä okseta, mutta se haju.. Pienemmän lapsen kakka taas ei haise pahalle, kun ravintona on pelkkä maito, mutta isommat lapset syö jo kunnon ruokaa ja paska on kuin tukkia.
Pissa meillä meneekin pottaan jo ihan kivasti, mutta pökäleet menee vaippaan. Mitenkähän tuon herran saisi tekemään pottaan myös ison asian? ap
Me ihmiset ollaan erilaisia. Jotakin yököttää kakanhaju, jotakuta oksennus kadulla. Joku on niin reipas tapaus, että kestää nähdä vaikka verta ja suolenpätkiä eikä tunnu missään. Ihmisten erilaisuus ei tee kuitenkaan kenestäkään toista parempaa. Sinä olet ap ihan hyvä äiti sellaisena kuin olet. Vaikka et pidäkään kakanhajusta ;).
Ei kiinnosta totutella kenenkään paskanhajuun. :)
Muakin ällöttää haju, en pysty menemään vessaan jos mies on siellä just käynyt. Samoin ne lapsen hajut älllöttää ja tekee asiansa pönttöön/pottaan, 2vuotias. Töissä sama juttu, oksennus meinaa välillä tulla, oon sairaanhoitaja.
Koetapa opettaa käymään supistajan kanssa pytyllä, vähentää hajua kun ei tartte sitä pottaa enää huuhtoa. Itse myös yritän olla hengittämättä mahdollisimman pitkään kun pitää vaihtaa vaippa tai pyyhkiä peppu.
Täällä myös yksi kakoja! Se haju ällöttää niin kovin. En myös ole koskaan iljennyt pestä paskaista peppua paljain käsin, mulla on oikeasti AINA ollut kertakäyttöiset kumihanskat kädessä. Ja sitten taas yököttää kun tuntee ne klimpit niiden hanskojen läpi, yöks. Odotan jo aikaa kun lapsi käy itse vessassa ja pyyhkii takamuksena itse.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 01:38"]
Potalle paskomaan. En ymmärrä ettei tuon ikäinen pasko pottaan. Useimmat puhua pulputtaa ja ymmärtää kun heille puhutaan - miksi lapsi ei ymmärtäisi että tarpeet tehdään wc-tilassa.
Minua ei ole oman lapsen ulosteet yököttäneet eikä toistenkaan vauvaikäisten. Kerran meillä oli kylässä neljä vuotias lapsi ja teki helvetin ison paskapötkön, paksu ja pitkä just pottaan mahtui - silloin teki pahaa. En toki lapselle ällötystäni näyttänyt.
kolmen äiti
[/quote]
minkälaiseen pottaan mahtuu istumaan tuon ikäinen?
Yleensä en piittaa omien lasten tuotoksista. Muutamapäivä sitten tyttöni 6v leikkikaveri kävi meillä vessassa ja oli unohtanut vetää. Kun menin vessaan, haju löi heti ovelta kasvoille ja pöntön reunassa oli käsivarren vahvuinen paska papereineen.. Jouduin kakomaan ja yökkimään.
Mua ei ainakaan ikinä oo ällöttäny. Vauva tosin vasta 4kk. Ei kyllä ällötä kissan paskankaan siivous