Love connection, osa 8
Kommentit (390)
[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 12:50"]"Bad habits"-kommentti kyllä sai mut ajattelemaan...pidin itekin Markusta rakastettavana, mutta tän jakson nähtyäni...enpä tiedä...luopuisiko hän niistä pahoista tavoistaan sitten? Ann-Marien vuoksi todella toivon että kyllä. Ihastuin itekin Markukseen no, kyllä vain sarjan pohjalta, mutta luottamus noitten "bad habitsien" vuoksi on melko alhaalla. No, tvssä kaikki leikkaukset ja kaikki pystyy muuttamaan mitä todellisuudessa tarkoitettiin, mutta kumminkin, mun ihastus vaan haaleni.
[/quote]N
Näissä tosi TV ohjelmissa johdatellaan keskustelua. Osallistulta kysytään jotain ja he vastaavat niinkuin itse ajattelisivat asiaa.
Ikävä sanoa, mutta Matti vaikuttaa kyllä siltä, että hänellä on hieman turhan suuret luulot itsestään. Hän ei käytöksensä perusteella ole lainkaan kokenut deittailija, mikä voisi viitata siihen että nämä liian suuret luulot ovat vaivanneet häntä koko elämän ajan. Ikään kuin hän haaveilisi jostakusta supertäydellisestä naisesta, jonka tulisi olla kaunis, älykäs, sosiaalinen ja seikkailunhaluinen, eikä suostu edes yrittämään mitään muiden kanssa.
Tuolla asenteella vain voi käydä niin, että Matti saa haaveilla keskenään ja elämä menee ohi sitä täydellisyyttä odotellessa. Matti kun ei ikävä kyllä itse ole riittävän houkutteleva tuollaisen naisen näkökulmasta, vaikka sellainen joskus kohdalle osuisikin.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 04:28"]
Olipas tylysti tokaistu Henriltä, kun Sari naureskeli jotain, kuinka kiva ois pelailla Kaliforniassa, niin Henri siihen että jos nyt sinne pääset...
[/quote]
Joo, miksi ihmeessä pitää vastata noin? Ja sitten kuitenkin huvittaa lääppiä Saria... Sanoiko Henri jotain aiemmissa jaksoissa, että haluaa testata, miltä suutelu tuntuu. Luulisi, että jo tässä vaiheessa ois testit testailtu..
Miltähän Henrin naisista tuntuu kun jälkeenpäin ovat nähneet Henrin käyttäytymisen muiden naisten kanssa ja sitten Henrin kameralle antamat kommentit?
Matti ja Markus sen sijaan ovat kohteliaita nuoria miehiä.
Matti toki analysoinut, että tytöt jännittäisi liikaa yms.
Mutta eritoten Markus on ollut ihanan avoin ja tavallaan hyväksynyt tytöt sellaisina kuin he ovat. Ei ole arvostellut mitenkään ikävästi.
Introvertin usein kuulema väite: mitä oikein kuvittelet itsestäsi?/ no, eikö seura kelpaa?/ taidat olla aika ylimielinen.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 15:27"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 12:34"]
Matti: "define physical". Ei jumalauta!
[/quote]
Juu, ei se älyllinen kiinnostus tai huumorintaju riitä, jos Matti ei yksinkertaisesti syty kestään näistä tytöistä. Eivätpä he erityisiä kaunottaria ole, mutta ei se nyt siitä pitäisi olla kiinni, Matti ei vaan innostu heistä seksuaalisesti. Tiedä sitten, millainen naismaku hänellä oikeasti on. Eikös miesten läheiset valkannu nää tytöt alunperin niistä videokirjeistä, en kattonu niin tarkkaan niitä ekoja jaksoja?
[/quote]
Läheiset valkkas joo, mutta kun Matti ei kuulemma ole koskaan edes puhunut kenestäkään tyttöystävästä, saati sitten esitellyt sellaista. Ajattelin aluksi, että ehkä hän on vain sitä tyyppiä, joka ei halua jakaa elämänsä intiimejä yksityiskohtia kovin herkästi, ja mieluummin puhuu rakkauselämästään vasta kun se muuttuu vakavaksi, mutta nyt kyllä epäilyttää, että onkohan hänellä ollut koskaan minkään sortin naisystävää. Introverttinä ymmärrän kyllä, että se fyysisesti syttyminen voi viedä aikaa, varsinkin jos on ollut ilman fyysistä läheisyyttä noin kauan. Mutta toisaalta sitten täytyy olla sinnikäs ja jatkaa sitä tapailua ja tutustumista vähän kauemmin, eikä lyödä hanskoja tiskiin heti, jos viisari ei ekoilla treffeillä värähdä. Toivon mukaan hän sen tajuaa eikä odota jotain jalat alta hullaantumista, joka ei tietylle ihmistyypille ole edes mahdollista.
Tuolla asenteella vain voi käydä niin, että Matti saa haaveilla keskenään ja elämä menee ohi sitä täydellisyyttä odotellessa. Matti kun ei ikävä kyllä itse ole riittävän houkutteleva tuollaisen naisen näkökulmasta, vaikka sellainen joskus kohdalle osuisikin.
[/quote]
Mä taas luulen, että Matti vaan on melko kokematon naisten suhteen. Siitä johtuu se valtava analysointi ja hieman koomisenkin jäykkä käytös. Ei vaan oikeasti tiedä, miten pitäisi toimia muutenkaan ja sitten on vielä päätynyt tv-ohjelmaan harjoittelemaan asioita. Noin muuten luulisin, että hän oikeasti arvostaa naisessa enemmän älyllisyyttä kuin jotain megabeibe-lookia eli eiköhän ole siinä mielessä ihan tyytyväinen ohjelman naisiin.
On ihan normaalia jännittää päästä tapaamaan ulkomailta asti tuotua miestä telkkarissa.
Tietääköhän Matti sen laulun: "Löin Huttusen Paavoa turpaan"?
Onkohan nämä Matin, Markuksen ja Henrin naiset tai kukaan heistä käynyt lukemassa näitä syvällistä syvällisempiäkin analyysejä sarjasta? Miltähän tuntuu, kun on ollut osallisena ja kuvissa näkyy vain raspaisu.
Mäkin mietin Markuksesta ihan samaa, että vaikuttaa hyvin kasvatetulta. (Vaikka edelleen vähän ihmettelen niitä ennen sarjaa esillä olleita ulkonäkökommentteja.) on varmasti hauskaa seuraa ja tuntui olevan ihan vaikuttunut Ann-Mariesta.
Henristä en pidä enää yhtään. Vaikuttaa ihan kivalta aluksi, mutta jotenkin tuo jokaisen naisen lääppiminen on ahdistavaa katsottavaa. En osaa sanoa, mikä ero siinä on Mattiin ja Markukseen verrattuna, mutta jokin. Sari vaikutti siltä, että heillä olisi paperilla yhteistä, mutta ei ehkä livenä samalla tavalla? Vai olisiko ohjelmaan vain leikattu sellaiset epämukavammat osuudet heidän kommunikoinnistaan?
Matti ja Tuulia olivat hauskaa seurattavaa. Sen takia tuli vähän yllätyksenä kun Matti sitten sanoi, että ei ollut mennyt yhtä hyvin kuin aiemmilla treffeillä.
Ehkä vähän vaisu jakso, ja vähän odottavainen tunnelma jo valintojen suhteen.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 18:55"]
Onkohan nämä Matin, Markuksen ja Henrin naiset tai kukaan heistä käynyt lukemassa näitä syvällistä syvällisempiäkin analyysejä sarjasta? Miltähän tuntuu, kun on ollut osallisena ja kuvissa näkyy vain raspaisu.
[/quote]
Ainakin Henrin nuorempi Nina on linkittänyt omalle fb-sivulleen jaksoa 7 koskevan keskustelun. Tämän ohella ainakin Henri tykkäilee LC fb-sivuilla Nuuttikeskustelusta, joten epäilen että aika moni on käynyt täälläkin lukemassa näitä juttuja..
[/quote]
Ainakin Henrin nuorempi Nina on linkittänyt omalle fb-sivulleen jaksoa 7 koskevan keskustelun. Tämän ohella ainakin Henri tykkäilee LC fb-sivuilla Nuuttikeskustelusta, joten epäilen että aika moni on käynyt täälläkin lukemassa näitä juttuja..
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 16:29"]
[/quote]
Juu, ei se älyllinen kiinnostus tai huumorintaju riitä, jos Matti ei yksinkertaisesti syty kestään näistä tytöistä. Eivätpä he erityisiä kaunottaria ole, mutta ei se nyt siitä pitäisi olla kiinni, Matti ei vaan innostu heistä seksuaalisesti. Tiedä sitten, millainen naismaku hänellä oikeasti on. Eikös miesten läheiset valkannu nää tytöt alunperin niistä videokirjeistä, en kattonu niin tarkkaan niitä ekoja jaksoja?
[/quote]
Läheiset valkkas joo, mutta kun Matti ei kuulemma ole koskaan edes puhunut kenestäkään tyttöystävästä, saati sitten esitellyt sellaista. Ajattelin aluksi, että ehkä hän on vain sitä tyyppiä, joka ei halua jakaa elämänsä intiimejä yksityiskohtia kovin herkästi, ja mieluummin puhuu rakkauselämästään vasta kun se muuttuu vakavaksi, mutta nyt kyllä epäilyttää, että onkohan hänellä ollut koskaan minkään sortin naisystävää. Introverttinä ymmärrän kyllä, että se fyysisesti syttyminen voi viedä aikaa, varsinkin jos on ollut ilman fyysistä läheisyyttä noin kauan. Mutta toisaalta sitten täytyy olla sinnikäs ja jatkaa sitä tapailua ja tutustumista vähän kauemmin, eikä lyödä hanskoja tiskiin heti, jos viisari ei ekoilla treffeillä värähdä. Toivon mukaan hän sen tajuaa eikä odota jotain jalat alta hullaantumista, joka ei tietylle ihmistyypille ole edes mahdollista.
[/quote]
Liittyykö fyysisen syttymisen hitaus ja introverttiys jotenkin toisiinsa? Minusta ei.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2013 klo 19:32"]
[/quote]
[/quote]
itse en kuulu naamakirjaan, niin enpä voi tutkailla. T. Tuo alkuperäinen pohtija
Ei siellä ihan hirveästi pohdintaa (siis ainakaan julkisesti) näyttäisi olevan. Nina on kommentoinut ehkä vähän sarkastiseen tyyliin nettipalstojen kirjoittelua ja kirjoitti siitä, että hänen poikansa olivat kuvauspaikalla vain hetken jne..
Olin alussa Matti-fani. Sarjan myötä Matti kuitenkin vaikuttaa todella pinnalliselta, vaikka koko ajan väittää muuta. Markus ehkä suoraselkäisin kolmikosta. Ainakaan ei yritä peitellä sitä mitä on. No Henriä en viitsisi edes kommentoida. Ilmeisesti saanut takkiinsa aiemmasta liitostaan. Jotenkin katkeran oloinen ja ajoittain suorankin epäkohtelias daamejaan kohtaan.
Inhottaa ylipäänsä naisten vertailu, jota M ja H harrastavat. Ja Matin mielestä kaikki hiljaiset hetket ovat "awkward". Aikamoisia projisoinnin esimerkkejä nämä kaksi herraa.
T. Av-psykologi keittiön perukoilta
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 16:36"]
[/quote]
Mä taas luulen, että Matti vaan on melko kokematon naisten suhteen. Siitä johtuu se valtava analysointi ja hieman koomisenkin jäykkä käytös. Ei vaan oikeasti tiedä, miten pitäisi toimia muutenkaan ja sitten on vielä päätynyt tv-ohjelmaan harjoittelemaan asioita. Noin muuten luulisin, että hän oikeasti arvostaa naisessa enemmän älyllisyyttä kuin jotain megabeibe-lookia eli eiköhän ole siinä mielessä ihan tyytyväinen ohjelman naisiin.
[/quote]
Sitähän minäkin juuri tarkoitin. Siis että Matilla ei ole kokemusta naisista, koska ei ole elämänsä aikana kelpuuttanut ketään. En minäkään usko hänen haluavan mitään halvan näköistä ja hutsumaista naista, vaan sellaisen elegantilla tavalla kauniin, joka ei tarvitse välttämättä lainkaan meikkiä ja näyttää silti täydelliseltä. Eli sellaisen, jollaisia on todella harvassa ja joilla on tästä syystä aivan huikean paljon vientiä.
Ann-Marie vaikuttaa muuten aika varakkaalta, uusimmassa jaksossa näkyy esim monen tonnin Chanelin pikkulaukku. Mitäs se muuten tekikään työkseen ..?
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 16:29"]
Introvertin usein kuulema väite: mitä oikein kuvittelet itsestäsi?/ no, eikö seura kelpaa?/ taidat olla aika ylimielinen.
[/quote]
Olen itse erittäin introvertti, ja tunnistan kuvaamasi ilmiön. Toisaalta eräässä vaiheessa elämääni tajusin miettiä sitäkin, miltä käytökseni vaikuttaa ulospäin. Ymmärsin, että muut eivät voi tietää ajatuksistani, jos en jaa niitä, ja että voi olla vaikeaa tutustua ihmisiin jos ei ole valmis antamaan itsestään mitään. Aloin nähdä vaivaa sen eteen, että ihmiset saisivat persoonallisuudestani kiinni, ainakin niissä tilanteissa joissa se on tärkeintä. Matti vaikuttaa siltä, ettei ole vielä tätä asiaa tajunnut. Naisten pitäisi kannatella tilanteita hänen puolestaan, kertoa itsestään ja paljastaa persoonallisuutensa Matin arvioitavaksi, mutta Matti ei ole itse valmis tekemään samoin.
Ei kovin kiva lähtökohta treffailulle. Ymmärrän syyn siihen oikein hyvin, mutta tämä ei muuta tilannetta naisten kannalta mukavammaksi.
Olen elämäni aikana seurustellut hyvin paljon Mattia muistuttavan miehen kanssa. Minä olin meistä huomattavasti enemmän intovertti, mutta tuo mies oli kuitenkin meistä se, joka antoi itsestään paljon vähemmän. Nykyinen mieheni on enemmän introvertti, mutta silti tuota entistä avoimempi. Introverttikin voi olla yhteydessä muihin; se vain vaatii enemmän paneutumista ja rohkeutta.
t. 133
Eikös A-M ole kauppatieteiden maisteri (vai opiskeliko vielä..)?
[/quote]
[/quote]
Ehkä hän on ihastunut tai innostunut, ei vaan näytä sitä samalla innolla kuin esimerkiksi Markus?