Minkä pituinen mies on liian pitkä?
Voisitko seurustella 188 senttisen miehen kanssa?
Kommentit (68)
Liian pitkää miestä ei ole olemassakaan.
186 tai siitä yli olisi ollut minulle vähän liian pitkä. Pidän pitkistä miehistä ja minulla on ollut enimmäkseen pitkiä miehiä seurustelukumppaneina (180-185) muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Olen 160. Aviomiehen pituus on 181.
Olen itse 164 cm pitkä, ja musta kaikki yli 180 sentin on turhaa. Oma mies on 181, ja saisi mielestäni olla hieman lyhyempi. Siis kyllähän pitkää mies kiva katsella on, mutta sitten kun sitä pitäisi käyttää johonkin....
Jos suutelemme seisaaltaan, joudun varvustamaan ja niskani väsyy. Jos halaamme, joudun painamaan naamani joko vasten hänen olkapäätään, tai taivuttamaan päätä sivulle, jotta saan happea.
Eksäni oli 168-senttinen, ja sitä oli aina kiva halata, kun sai pistää leukansa sen olkapäälle. Joo, korkkareita ei huvittanut sen kanssa käyttää, ku olisin ollut sitten häntä pidempi. Mut korkkarit nyt on saatanan keksintöä muutenkin. Niitä voi käyttää silloin, kun ei tahdo pahemmin kävelläkään.
18 jatkaa vielä...
Yksi seurustelukumppanini oli 191 senttiä pitkä, eli 27 senttiä pidempi kuin minä. Minusta se oli ihan kamalaa. Tunsin itseni sen rinnalla ihan lapsen tai kääpiön näköiseksi. Kävellessä jutteleminen tuntui jotenkin oudolta, kun toisen pää heiluu jossain korkeuksissa, eikä siihen saa katsekontaktia, ellei käännä niskaa oikein kunnolla Ja toljota taivaisiin. Lyhyemmän miehen kanssa voi vaan hitusen kääntää päätä sivulle ja näkee jo naaman. Pitkän miehen kanssa on melkein sellainen olo, että on ihan yksin täällä ykköslevelillä...
Minusta taas on ihanaa kun pitää katsoa miestä ylöspäin. Tunnen itseni ihan pikkutytöksi :)
Miehen pituudella ei ole minun mielestäni väliä. Olen 160cm pitkä ja nykyinen mies on 168cm. Edelliset poikaystävät ovat 182cm ja 198cm. Oikeastaan ainoa mikä häiritsi tuon parimetrisen miehen kanssa oli, kun kaikki tuttavat kutsuivat meitä majakaksi ja perävaunuksi. :D Tuo keskikokoinen mies taas naureskeli jatkuvasti minun pituudelleni, kun hänen mielestään olen niin tavattoman pieni. Minun mielestäni pituus, paino ja muutenkin ulkonäkö ovat sivuseikkoja jos tyyppi on luonteeltaan mukava. Rakastuin nykyiseen mieheeni internetissä jo ennen kuin olin nähnyt edes valokuvaa.
Minä miehenä, 2 metrisenä, voin kertoa ettei ainakaan kohdalleni ole tullut tyttöä joka sanoisi minua liian pitkäksi. Mun tyttöystävät ovat olleet pituudeltaam 154- 192.
Itselläkin on 162-senttisenä kokemuksia siitä, että perus-180-senttinen mies naureskeli lyhyydelleni.
Nykyinen 198-senttinen mieheni ei ole juurikaan edes maininnut pituusasiasta mitään.
Vastaus kysymykseen, kyllä joku 220cm pitkä mies voisi jo tuntua vähän turhan "korkealta" :D Olen aikoinaan toivonut itselleni noin 170-senttistä miestä, kivempi tanssia ja halata, mutta en toki voinut pitää nykyisen mieheni pituutta minään hylkykriteerinä...
[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 10:53"]
18 jatkaa vielä...
Yksi seurustelukumppanini oli 191 senttiä pitkä, eli 27 senttiä pidempi kuin minä. Minusta se oli ihan kamalaa. Tunsin itseni sen rinnalla ihan lapsen tai kääpiön näköiseksi. Kävellessä jutteleminen tuntui jotenkin oudolta, kun toisen pää heiluu jossain korkeuksissa, eikä siihen saa katsekontaktia, ellei käännä niskaa oikein kunnolla Ja toljota taivaisiin. Lyhyemmän miehen kanssa voi vaan hitusen kääntää päätä sivulle ja näkee jo naaman. Pitkän miehen kanssa on melkein sellainen olo, että on ihan yksin täällä ykköslevelillä...
[/quote]
23 jatkaa:
Tuo on kyllä niin totta! Katsekontaktin saaminen on hankalaa, ja mies ei varmaan aina edes kuule mitä sanon/huutelen, enkä tiedä kiinnostaakokaan :D
Noloa vaan esim. kaupassa, kun tuntuu että pitää puhua aika kovaa, että kuuluu "ylös" asti. Ja tosiaan mieluiten kääntää pää ylöspäin, koska ei se puhe mihinkään kuulu jos inisen suoraan eteeni.
Minkä pituinen mies on liian pitkä? Ihanko tosissaan olette =D ? Ikävää kertoa totuus, mutta te osaatte kyllä ihan yhtälailla olla juntteja kuin miehet. Taitaa jäädä liikaa luppoaikaa meikkaamisen ja vaippojen vaihdon jälkeen, kun pitää moisesta syvällisiä keskusteluja käydä.
Oma mieheni on 202 cm pitkä, itse 173. Pituusero ei vaivaa minua, mutta en toivo, että olisi pidempikään. Suuteleminen, halaaminen, tanssiminen tai keskustelu ei tuota vaikeuksia. Voin nojata miehen olkapäätä vasten.
Joskus miehen pituus vähän säälittää. :( Meillä on vielä ihan tavallinen sänky, mutta miehen jalat tunkee kyllä siitä ulos. Missään vuodesohvassa ei voi edes kuvitella nukkuvansa. Housut joutuu tilaamaan erikoisliikkeestä tai teettämään. Monet muutkin yllättävät asiat ovat tuoneet ongelmia, esim. lastenvaunuja mies ei voi työntää pituutensa vuoksi, ei mahdu suihkun alle, ei pysy ajamaan kaikenmerkkisiä autoja jne. Häntä itseään harmittaa nämä asiat. Maailmaa ei tosiaan ole suunniteltu näin pitkille, eikä rahallakaan aina saa.
Baarissa sen sijaan hän saa aina runsaasti huomiota naisilta, pääsen joka kerta seuraamaan varsin rohkeitakin iskuyrityksiä.
Nro 26 lisää vielä, että ennen mieheni tapaamista seurustelin mm. itseäni pari senttiä lyhyemmän miehen kanssa, pituus ei ole minulle erityisen oleellinen seikka. Se Oikea vaan sattui olemaan tällainen majakka. :)
Minä itse olen n.164cm ja mies on n.190cm..:) Ihan on oikein sopivan pitunen, ei haittais vähän lyhyempi eikä pitempi!
Mun mies on 190cm ja mun mielestä juuri sopivan pituinen. Olen itse 175cm.
Käytännön syistä yli 2m mies alkaa olla liian pitkä, kun pituus rajoittaa ja asettaa vaatimuksia. Esim. huvipuistolaitteissa usein raja 196cm, lentokoneessa ahtaampaa, mitä pitempi. Lisäksi sänky ja petivaatteet jää lyhyeksi. Auton täytyy olla riittävän iso, että mahtuu ajamaan jnejne.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 10:39"]
Pidän pitkistä miehistä ja minulla on ollut enimmäkseen pitkiä miehiä seurustelukumppaneina (180-185) muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.
[/quote]
No en kyllä sanoisi että 180 cm mies on pitkä, miesten keskipituushan on tuo 180 cm. Vähän sama kun sanoisi että 168 cm nainen on pitkä. :D
En osaa sanoa mitään pituusrajaa, koska sellaista tuskin on.
Olen itse 182cm pitkä nainen, joten eipä se kaksimetrinenkään mies kauhean pitkältä vierellä näyttäisi.
Tä?
188 cm on aikalailla ihannepituus miehelle. Erottuu jo massasta, mutta ei kuitenkaan häiritsevästi.
Treenattu pitkä mies näyttää aina paremmalta kuin lyhyt yhtä pitkä kuin leveäkin.