Ei kiinnostaisi mennä tänä vuonna enää töihin. Miten sössiä työnhaku niin ettei tule karenssia?
Taas täytyisi hakea jotain paskaduunia ja työkkärin tantta sanoi, että sinne pääsee varmasti myös haastatteluun. Miten saan tän vedettyä ihan reisille?
Kommentit (51)
Ei tarvitse sössiä. Opiskele toinen, mielellään korkeampi ja huonosti työllistävä tutkinto, ja haet sen mukaisia hommia aina kun tarvitset tauon. Ammattisuoja on 3 kk.
Vierailija kirjoitti:
Näiden neuvojen antajien pitäisi ensin tutustua asiaan ,josta neuvovat!!
Sattumoisin olivat Eduskunnassa kuitenkin hereillä, kin näitä lakeja rustasivat, esim laki työttömyysturvasta.
Siellä lukee että karenssi taikka työssäoloehto seuraa AINA, jos työnhakija jollakin tavalla ITSE vaikuttaa siihen, ettei työsuhdetta synny.
Että lukekaapa nyt tämä ja miettikää oikein, oikein kovasti: miten nämä ”vedä kännit”-neuvot vaikuttaa tässä kohtaa noinniinkuin omasta mielestä?? Kannattaako??
Jos haastattelija sattuisi mainitsemaan te-toimeen viinan hajusta, niin ainahan hakija voi kuitata sen käsidesin käytöllä.
Ongelma ratkaistu.
Hauska ketju!
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse sössiä. Opiskele toinen, mielellään korkeampi ja huonosti työllistävä tutkinto, ja haet sen mukaisia hommia aina kun tarvitset tauon. Ammattisuoja on 3 kk.
Ei anmattia hankita, vaan sinne kouluun haetaan. Pysykäähän aiheessa, kerrankin hauska ketju, näitä näkee nykyään niin harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei anmattia hankita, vaan sinne kouluun haetaan. Pysykäähän aiheessa, kerrankin hauska ketju, näitä näkee nykyään niin harvoin.
Ok. No mä tein noin.
Hiero rypsiöljyä tukkaan ja käy edellisenä päivänä ilman dödöä lenkillä haastatteluvaatteissa, jos et polta niin pummaa joltakin tupakka jonka savuja sitten puhaltelet vaatteisiin, muista myös kysyä röökitauoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. No mä tein noin.
Mielenkiinnosta kysyn mihin alaan pääsee opiskelemaan ilman pääsykokeita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. No mä tein noin.
Mielenkiinnosta kysyn mihin alaan pääsee opiskelemaan ilman pääsykokeita?
Kulttuurituotanto ja maisemantutkimus. Motivaatiokirje.
Vierailija kirjoitti:
Sattumoisin olivat Eduskunnassa kuitenkin hereillä, kin näitä lakeja rustasivat, esim laki työttömyysturvasta.
Siellä lukee että karenssi taikka työssäoloehto seuraa AINA, jos työnhakija jollakin tavalla ITSE vaikuttaa siihen, ettei työsuhdetta synny.
Että lukekaapa nyt tämä ja miettikää oikein, oikein kovasti: miten nämä ”vedä kännit”-neuvot vaikuttaa tässä kohtaa noinniinkuin omasta mielestä?? Kannattaako??
Heh...älä ota niin vakavasti meitä neuvojia.
Aloituskin oli tehty kieli poskella;)
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos otat vastuun omasta elämästäs? Oot just niin yhteiskunnan alinta kastia ku olla ja voi kun et edes itseäsi viiti elättää :) säälittävää.
Rehellinen ihminen tekee työnsä. Eiköhän nuo tuet ole tarkoitettu niille jotka eivät töitä voi syystä tai toisesta tehdä, ei sinunlaisille loisille.
Voin aivan nähdä, miten sylki roiskuu tätä kirjoittaessasi
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vaan jätä menemättä ja elä omilla varoillasi?
Asut vaikka metsässä, kerjäät ja keräät pulloja.
Mitään paska duuneja ei ole. On vaan sun paska asenne.
Noh noh, jokainen realisti tietää että on paskempia duuneja ja vähemmän paskempia duuneja.
Hyvä tiukennus aktiivimalliin olisi sellainen, että työnantaja voi antaa TE toimistolle palautetta jos epäilee työnhakijan tahallaan välttelevän töitä. Silloin iskisi karenssi.
Vierailija kirjoitti:
Tee sähköpostiosoite tyyliin mahtimela69@sähköposti.com ja lähetä hakemus siitä osoitteesta. Nimenä käytät vaan etunimeä eli hakemus tulee nimellä "Pekka" osoitteesta mahtimela69.
Kysele haastattelussa kaikkea epäolennaista kuten "kuinka monta päivää saa siis olla omalla ilmoituksella sairaana?" tai "onko täällä muuten tapana tehdä kannabistestejä?" tai "onko perjantainakin täysi 8 tunnin päivä?" tai "15. päivä en muuten pysty aloittamaan, jos valitsette koska silloin on Maken synttärit ja olen varmaan huonossa hapessa".
XD
.. mennä reisille :D tiedätkö edes mitä tuo sanonta tarkoittaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että lukekaapa nyt tämä ja miettikää oikein, oikein kovasti: miten nämä ”vedä kännit”-neuvot vaikuttaa tässä kohtaa noinniinkuin omasta mielestä?? Kannattaako??Jos haastattelija sattuisi mainitsemaan te-toimeen viinan hajusta, niin ainahan hakija voi kuitata sen käsidesin käytöllä.
Ongelma ratkaistu.Hauska ketju!
Parempi ehkä olisi vaan puhua vähän outoja, muttei kuitenkaan liian outoja. Esim. sanoa alkajaisiksi just jotain "en oo sitten juonut alkoholia, jos tässä haisee vähän sellaiselle, niin se on tää käsidesi" ja samalla voi nuuhkaista käsiään ja lisätä, että "laitoin just tuolla ulkopuolella, että koronariski pienenee". Eli tavallaan ihan normaaleja asioita, eikä henkilö ole tehnyt mitään väärää, mutta niin friikkimäinen tapa puhua, että haastattelijat saavat yksinkertaisen käsityksen.
Tämä ei tietenkään toimi töihin, joissa oikeasti haetaan jotain yksinkertaista tapausta. Mutta jos työssä vähänkin vaaditaan aivoja ja ajattelua, niin eivät halua palkata jotain joka vaikuttaa olevan sosiaalisesti ja muutenkin vähän pihalla.
Mä en tajua, että miten jollekin on ongelma, miten käyttäytyä työhaastattelussa. Siis et oikeasti jopa pääsee haastatteluun asti.
Itse en ikinä ole työnhaussa edennyt niin pitkälle mikäli olen itse hakenut jotain, että olisin haastatteluun asti päässyt/joutunut.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju todistaa että aktiivimallia todellakin tarvitaan ja sitä tulisi tiukentaa! Ihan liikaa loisia jotka odottavat muiden elättävän heidät.
Mitä se haittaa tilanteessa, jossa avoimia työpaikkoja on paljon vähemmän kuin työttömiä? Työttömissä osa kuitenkin haluaa töihin ja tosissaan yrittää - eikö ole kaikkien kannalta parempi, että juuri he työllistyvät? Ja jos kerran joidenkin on vallitsevassa työtilanteessa joka tapauksessa oltava työttömiä, niin eikö ole parempi, että työttömiä ovat mieluummin ne, joille se ei ole vastenmielistä?
Eri asia, jos työpaikkoja olisi enemmän kuin työttömiä, silloin voisi ajatella, että "täytyy" mennä töihin. Mutta kun nyt kaikille ei muutenkaan riitä töitä, niin joidenkinhan on pakko silloin olla ilman.
Sä vaikutat niin läpikierolta lierolta että on sulle varmaan helppo nakki
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tiukennus aktiivimalliin olisi sellainen, että työnantaja voi antaa TE toimistolle palautetta jos epäilee työnhakijan tahallaan välttelevän töitä. Silloin iskisi karenssi.
Eli taas lähemmäksi kyttäysyhteiskuntaa ja lisää virkamiehiä tarkistelemaan näitä ilmiantoja. Hitaat aplodit sulle.
Mitäs jos taataan kaikille perustulo jolla juuri ja juuri tulee toimeen ja sen lisäksi hyvää täydennyskoulutusta ja sen päälle saa ansaita mitä lystää, verotus kompensoi pikkuhiljaa tulotason nousua? Työhalukkuus kasvaa ja toisaalta, jos ap ei koe paikkaa omakseen niin ei hän koe vaikka mitä temppuja tehtäisiin. Ei se muutu kyttäyksellä tai millään muullakaan. Tuskin työnantaja haluaa töihin ihmistä joka ei viihdy paikassa, eikä kukaan ole niin jalo että väittäisi viihtyvänsä ihan missä tahansa työssä. Kyllä hakijoita on nykypäivänä muutenkin tarpeeksi.
Kivi kenkään ja onnut hitaaaasti haastattelutuolille ja laskeudut tuskallisesti tuoliin. Tiedustele ensimmäisenä mikä firma hoitaa työterveysasioita ja montako päivää saa olla omalla ilmoituksella saikulla.