Mitä löytyy sinun bucket lististäsi?
Eli mitä haluaisit vielä tehdä tai kokea ennen kuolemaasi?
Itse haluaisin ainakin vuokrata vuodeksi huvilan Toscanasta, viettää yö revontulien loimussa sellaisessa lasi-iglussa sekä vaeltaa kaikissa Suomen kansallispuistoissa.
Inspiroidutaan!
Vain asiallisia vastauksia, kiitos.
Kommentit (307)
Juoda iha sikana ja tanssia 90 tahdissa ja nussia paljon. Sitten voisin kuolla onnellisena.
Joku toinen jo mainitsi matkan Islantiin, ja sellaisen itsekin haluaisin tehdä. Muuten matkustusinto on viime vuosina laimennut. Ehkä myös Japani kiinnostaisi. Miksiköhän tulee ensin matkustaminen mieleen, kun näitä haaveita pohtii?
Islanninhevosella haluaisin maastoratsastukselle. Ei tarvitsisi edes Islantiin matkustaa, kun olisihan tuo mahdollista Suomessakin. En ole aikoihin käynyt "issikkamaastossa" vaan pyörinyt kentällä normitunneilla. Nyt olisi mielestäni parhaat säätkin maastoiluun.
Toisenlaisiin hevosvoimiin: haluaisin ostaa avoauton :D Tämä halu ei tunnu jättävän minua rauhaan; olen pohtinut avoauton ostamista jo muutaman vuoden. Käyttöauto löytyy jo, niin minun avoautoni olisi sellainen vanhempi kesäauto, jolla voi osallistua vanhojen autojen ajeluihin esim. vappuna, ajella merenrantaa... Joo, höpöhaave.. Olen miettinyt avoauton ostamista itselleni lahjaksi, kun saan maisterintutkintoni valmiiksi. Siinäkin yksi asia mikä on vielä tehtävänä.
Mitähän muuta? Ei minulla mitään valmista listaa ole tehtynä, vaan tässä kirjoittaessa pohdin.
Hiusten vaalentaminen. Minulla on tosi tummat hiukset, varmaan mustasta seuraava aste, niin ei mikään helppo (eikä halpa) juttu. Kampaajalla saisi istua useamman tunnin, ehkä useampana päivänä peräti... En vaalentaisi hiuksia kokonaan, vaan ombre-tyylisesti, niin että hiukset olisivat latvoista vaaleat tai ainakin selkeästi vaaleammat kuin muu pää. Latvat kasvavat ja ne voi leikata, jos tyyli ei olisikaan minulle sopiva. No, olisin ainakin erinäköinen.
Liittyen tuohon avoauton ostamiseen ja hiusten vaalentamiseen: haluaisin olla rohkeampi toteuttamaan itseäni ja haaveitani, olen usein liian nössö. Nuo olisivat kuitenkin ihan toteutettavissa.
Lisäksi tulee mieleen:
- Vuokrata merenrantamökki. Sellainen mökki, josta voi lähteä kallioille samoilemaan ja meri pauhaa siellä alhaalla. Lepoa, hyvää ruokaa.
- Siivota talo kaikesta roinasta (<- tuskin toteutuu, tavarat kun eivät ole minun ja toinen osapuoli on hankalasti motivoitavissa puuhaan).
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju pysäytti hieman miettimään. Tajusin että olen tehnyt kaikki asiat joista olen haaveillut. Sen jälkeen ei ole tullut uusia haaveita. Noh, kai niitä jossain vaiheessa tulee jos on tullakseen.
Tuo olisi minulle kamala tilanne!
Olen tehnyt elämässäni vaikka mitä ja toteuttanut unrlmia, joitain moneenkin kertaan. Silti ajattelen että jos minulla on 100 unelmaa/pvä ja vien yhdenkin huomiseen olen jo lähempänä sen toteutumista. En voisi rlää ilman haaveilua:)
Tänäänkin olen selannut italialaisen kiinteistövälityäjän sivuja ja löytänyt pari kivaa taloa meille (heti kun voitamme lotossa), viestitellyt paikallisen ystävämme kanssa ja luvannut että ensivuonna tulemme sadonkorjuuaikaan viinitilalle kun kuukausi sitten suunniteltu reissu peruuntui.
Haaveilen jo nyt - vähän viisaampana ja osaavampana- kasvihuoneeni 2. kesää; laatikollinen siemeniä hankittu!
Ja haaveilen joulusta ilman anoppia kerrankin.
Haavee voi olla isoja tai pieniä, ei sillä väliä mutta unelmointi on ihanaa:)
Vierailija kirjoitti:
Monet sanoo haluavansa kirjoittaa kirjan. Mitä mielenkiintoista kirjoitettavaa teillä on? Jos todella haluaisitte tehdä sen, niin miksi ette ole jo tehnyt? Täytyy olla melko hyvä idea, että jotain kiinnostaisi myös lukea se.
Eiköhän ne lukijakuntaa kiinnostavat kirjatkin ole kirjoittanut ihan tavalliseksi ihmiseksi syntynyt. Eikä esikoiskirjailijan teoksen kiinnostavuudesta voi olla varma ennenkuin on rohkeasti avannut sen ja alkanut lukea.
Kirjoittaminen ei ole mikään 'avaanpa tuosta koneen ja kirjoitan kirjan' -juttu. Vaatii aikaa ja keskittymistä. Enkä todellakaan tiedä olisiko aikaansaannokseni muita kiinnostava. Kunhan nyt haaveilen :)
Ostaa ranch ja rakentaa sinne pieni talo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin. Ilman sitä kaikkea itsekehua, luennointia tekemästään sukututkimuksesta ja muinaisten sukulaistensa elämästä -- kuka teki mitäkin, missä asui ja minkä nimisellä tilalla, miten/miksi tietty sukunimi otettiin käyttöön... Huoh. En minäkään "rasita" muita kertomalla juurta jaksaen esim. tallikäynneistäni ja ratsastustunneistani, jotka eivät kaikkia voisi vähempää kiinnostaa. Appiukko on jopa sanonut, että ratsastus on hänen mielestään kummallinen harrastus.
Pyrkiä välttelemään koronaa. Toivottavasti onnistuneesti.
Rakentaa pieni piilopirtti
Hankkia kissa
Kyetä jotenkin hyödyttämään jokaisen rakkaan elämää
Ikäkehitysjärjestyksessä:
Saada seksiä
Saada rakastaa/tulla rakastetuksi
Saada lapsi
Kaikki saavutettu, olen valmis jos lähtö tulee.
Ei mitään. Katselen, mitä elämä tuo tullessaan.
Rakastan matkustelua, mutta johtuukohan koronasta, että omat unelmat ovat nyt arkisia. Haluaisin:
- Kokea vielä syntymättömien lasteni syntymän ja kasvun aikuiseksi
- Haluaisin oppia vanhemmuutta ja kehittyä siinä lapsilleni parhaaksi äidiksi
- Remontoida/rakentaa unelmien kodin luonnonrauhasta ja tehdä kauniin puutarhan
- Kertoa eläkeikää lähestyville vanhemmilleni, kuinka paljon ja kuinka monin eri tavoin heitä arvostan. Ajattelin kirjoittaa heille jollain muotoa tämän, jotta voisivat palata näihin asioihin vanhuudenpäivillään.
Haluan mennä 90-luvun Lontooseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin. Ilman sitä kaikkea itsekehua, luennointia tekemästään sukututkimuksesta ja muinaisten sukulaistensa elämästä -- kuka teki mitäkin, missä asui ja minkä nimisellä tilalla, miten/miksi tietty sukunimi otettiin käyttöön... Huoh. En minäkään "rasita" muita kertomalla juurta jaksaen esim. tallikäynneistäni ja ratsastustunneistani, jotka eivät kaikkia voisi vähempää kiinnostaa. Appiukko on jopa sanonut, että ratsastus on hänen mielestään kummallinen harrastus.
Jaa, mitä jos miestäsi tai mahdollista jälkikasvuasi kiinnostaa esivanhempien historia ja elämä? Asiasta saa puhua vain, kun Sinä et ole paikalla? Mitkä ovat sitten ne sallitut puheenaiheet, joista JOKAINEN paikallaolija on ollut kiinnostunut? Mistä tiedät, että kaikki ovat näistä kiinnostuneita, eikä joku joudu esittämään kohteliasta ja odottamaan muihin aiheisiin siirtymistä?
- Hankkia useampi kilpahevonen ja kilpailla ympäri Eurooppaa.
- Matkustaa Aasiassa enemmän, reppureissaamalla ja paikallisissa pikkuhostelleissa yöpymällä.
- Rakastua ja mennä naimisiin.
- Perustaa perhe.
Näistä ensimmäinen ei ole realistinen ilman lottovoittoa tai muuta rikastumista. Viimeiseen alkaa olla viime hetket. Keskimmäiset varmaankin tulee toteutumaan jossain vaiheessa.
Harrastaa riippuliitoa
Käydä katsomassa hyviä nettiystäviä ihan livenä ympäri maailman
Rakastua kunnolla niin, että mahassa on perhosten lisäksi koko eläintarha ;)
Ostaa vihdoin se kakkoskämppä toisesta kotimaastani ja asua siellä vaihteeksi
Tehdä vapaaehtoistyötä lasten hyväksi ihan missä päin maailmaa tahansa
Käydä Hämeen linnassa
Laittaa eteisen kaappi ja naulakko uusiksi
Mennä Muumimaailmaan (oli jo hilkulla viime kesänä)
Pyytää veli ja äiti jouluksi meille
- yö kahden naisen kanssa
- lasketella Alpeilla
- Pariisi, Tokio
- New York - Los Angeles hyvällä autolla
- nähdä livenä NHL-matsi
- syödä hummeria
Ei mitään.Eipä ole varaa mihinkään. Lasten haluisin nähdä kasvavan ja kehittyvän aikuisiksi ja saavan upeat puolisot,ammatit ja työpaikan.Sekä hyvän ja onnellisen elämän,paremman,kuin äidillään.