Miksi kaupat pitää niin hirveitä valoja sovituskopeissa?
En varmaan ole ainoa, joka lähtee sovituskopista joka luojan kerta poru kurkussa. Olen niin saatanan ruma. Kotona peilistä olen ihan tyytyväinen rupuiseen kroppaani mutta siellä näkyy joka ikinen raskausarpi, kuhmu ja muhku mitä vaan ikinä on. Kasvotkin näyttää siinä leikkauspöytävalossa ihan kamalalta. Kun on vielä ahdasta, peiliä on pakko katsoa tosi läheltä. Haluaako ne, että ihmisten tulee vaatekaupassa paha mieli.
Kommentit (6)
Nii. Nimenomaan. Luulis, että myynti lähtis nousuun, jos peilit olis sellasia hintsusti pienentäviä ja valaistus luonnollinen eikä liian kirkas, mikä paljastaa kaikki möykyt ja uurteet.. Nimenomaan. Eikä muutama neliösentti lisää tilaa koppiin tekis pahaa ollenkaan.
Ihmettelen myös, ettei kaupat käytä sovituskopeissa led-valoja vaan käytetään halogeeneja ja loisteputkia jotka häikäisee ja kuumentaa kopin saunaksi.
Sit riuhdot siellä hikisenä, ei mitään paikkaa omille vaatteille ja on niin ahdasta ettet meinaa saada farkkuja pois jalasta. Tukka on sähköinen eikä mikään oikein istu aina roikkuu tai puristaa väärästä paikasta ja 15 paria 80C rintsikoita on kaikki ihan eri kokosia eikä yhdetkäön sovi ja huomaat siinä loisteputkivalaistussa saunassa, että molempia tissejä raidottaa koko leveydeltä syvät raskausarvet. Ja hiki valuu. Missään muualla paitsi siellä ja leikkauspöydällä et tule ikinä olemaan niin lähellä peiliät ai toista ihmistä samanlaisessa valossa.
Sit riuhdot siellä hikisenä, ei mitään paikkaa omille vaatteille ja on niin ahdasta ettet meinaa saada farkkuja pois jalasta. Tukka on sähköinen eikä mikään oikein istu aina roikkuu tai puristaa väärästä paikasta ja 15 paria 80C rintsikoita on kaikki ihan eri kokosia eikä yhdetkäön sovi ja huomaat siinä loisteputkivalaistussa saunassa, että molempia tissejä raidottaa koko leveydeltä syvät raskausarvet. Ja hiki valuu. Missään muualla paitsi siellä ja leikkauspöydällä et tule ikinä olemaan niin lähellä peiliät ai toista ihmistä samanlaisessa valossa.
Toi on kyllä niin totta. Ei tee mieli edes ostaa nättiä vaatetta, koska sovituskopissa näyttää niin rumalta, vaikka päällä olisi mitä ihanuuksia. Monesti olen jättänyt vaatteen kokonaan ihan vain sen takia.
Olen ihmetellyt samaa, toki se totuus on ihan kiva tietää, mutta eikö kaupan ole tarkoitus myydä niitä vaatteita?