ootko nähny unessa tulevaisuuden tapahtumia?
Minä olen ja se on hassua etten ollut kokonaan unessa. Olin unen ja valveen rajalla.
Molemmat unet muistan.
Kommentit (16)
Olen usein, jotain arkipäiväisiä pieniä hetkiä esim. keskusteluja kaverin kanssa tai kun bussissa tuntematon istuu viereen. Muistan vasta samaan aikaan tai hetkeä ennen että olen jo nähnyt tämän ja tiedän sana sanalta mitä toinen seuraavaksi sanoo. Ensimmäinen muisto tälläisestä on jo lapsuudesta, olin korkeintaan 4
3 jatkaa vielä, että pienenä mulla oli tapana järkyttää vanhempia sanomalla samaan aikaan samoilla sanoilla mitä hekin, äiti ei tykännyt yhtään :P nykyäänkin monesti tiedän ennalta mitä minulle seuraavaksi sanotaan mutta en kerro sitä-minusta on tullut vähän taikauskoinen enkä halua "häiritä" tapahtumien oikeaa kulkua.
3 jatkaa vielä, että pienenä mulla oli tapana järkyttää vanhempia sanomalla samaan aikaan samoilla sanoilla mitä hekin, äiti ei tykännyt yhtään :P nykyäänkin monesti tiedän ennalta mitä minulle seuraavaksi sanotaan mutta en kerro sitä-minusta on tullut vähän taikauskoinen enkä halua "häiritä" tapahtumien oikeaa kulkua.
Tiedän ennalta milloin minulle soitetaan jonkun kuolemasta. En ole toistaiseksi tiennyt etukäteen kuka on kuollut, mutta tiedän puhelimen soidessa että minulle soitetaan jonkun kuolemasta. Enneunia en tosin näe
Useinkin. Jopä melko äskettäin tapahtuneen julkisuutta herättäneen ikävän tapauksen näin unessa. En ole kertonut kenellekkään, koska kukaan ei uskoisi.
Näen. Usein ne ovat sellaisia pieniä juttuja niinkuin kolmosella. Mutta esim. viimeyönä näin unta että myöhästyin bussista. Tiedän ettei se tapahdu tänään sillä aamu oli aurinkoinen. Eli joko se oli vain uni tai sitten muistan sen keväällä. Ja bussista myöhästymisen lisäksi näin että eräs toinenkin matkustaja kiiruhtaa kanssani bussiin. Eli tarkasti pieniä yksityiskohtia.
Äitini on samanlainen. Ennen kännykkä aikaa hän vastasi aina puhelimeen "hei Pirkko!" "Hei Kalle!" eli tiesi vain kuka soittaa monista vaihtoehdoista.
Tuo ei ole uni, vaan deja vu -ilmiö. Ota selvää!
En näe unia, mutta aavistan tapahtumia etukäteen. Usein olen tiennyt, kun ystäväni ovat tulleet raskaaksi, jo ennen kuin he itsekään tietävät. Sen vaan jotenkin aistii. Kuolemat olen myös aistinut ja kuolemattomuuden, ts. esim milloin vakavasti sairaalla ei ole mitään hätää, hän kyllä selviää.
Minäkin haluaisin nähdän bussista myöhästymisiä. Mutta minä näen lapsikuolemia. No en vielä tiedä onko kyseessä sääntö vai vain keraluonteinen oikku. Mutta kahden lapsen kuoleman olen nähnyt unessa ja ne toteutuivat. Kolmannen kuoleman olen myös nähnyt, mutta se ei ole vielä toteutunut. Toivottavasti ei toteudukaan.
No mä olen aika monta kertaa kuollut. Ja sehän tulee ihan varmasti tapahtumaan, joten..
Jälkeenpäin on kiva kertoa enneunista :D
Näin unessa (vaikka olinkin osaksi valveilla) että poikani läksi isänsä hautajaisiin.
Toisen kerran näin veljentyttären lapset unessa.
Veljentytär on vielä lapsi.
Ap.
Neurologi voisi ehkä auttaa noihin pieniin aivojen häiriötiloihin. Hän tosin ei voi mitään sille, että "ennustajien" kapasiteetti ei riitä ymmärtämään sattumien tilastollista todennäköisyyttä. Eikä sille, että "ennustajat" unohtavat ne toteutumattomat ennustukset ja enteet.
Näin kerran unen joka jäi hyvin mieleen. Siinä oli eräs tuttu ja myös kello näkyi kadunkulmassa.
Ja kappas, seuraavana iltana kaikki meni kuin unessa oli. Se tuttu käveli samassa kohtaa kuin unessa; kaikki täsmäs.
Mitäköhän se neurologi mahtaa tehdä toisten unille?
kyllähän näitä sattuu, unessa ja valveilla