Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyi miten alkoholi masentaa

Vierailija
27.09.2020 |

Parina iltana tuli otettua ja nyt huomaa selkeästi miten ajatukset eksyy inhottaviin asioihin ja mieli on vähän maassa. Eikä tullut edes mitään kännejä vedettyä vaan sellainen pieni hiprakka niin ettei aamulla tuntunut edes krapulaa.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttaa raitis ulkoilma. Jos jään sohvannurkkaan, niin olo on tunkkainem ja mieli apea.

Vierailija
22/43 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä alkon jälkeinen ahdistus, masennus ja toivottomuus kestää myös sen pari päivää. Onhan se kiva olla hiprakassa, mutta ne jälkeiset olotilat ovat aivan kammottavia.

Sen takia alkoholi koukuttaa koska kun noi olotilat iskee, ainoa mikä niihin auttaa on uusi juoma!!!!

Menee myös sietämällä pois, mutta yksi kalja poistaa mustat pilvet kuin verhon naaman edestä. Tämä kestää muutaman päivän dokauksen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luusereita masentaa.

Hyvä huudella sieltä kun varastot täynnä kaljaa.

Vierailija
24/43 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava, että kirjoitatte tästä asiasta. Olen sinänsä "kunnollinen" isä, mutta toisinaan on tullut mentyä muutama kk niin, että joka viikonloppu kännit. Siitä seurasi usein monta päivää kestänyt masis, vaikka urheilenkin paljon. Joo, sairas kehä ollut.

Jokin aika sitten, keväällä, iski taas se vaihe päälle, että piti joka vknlopuu ottaa kunnolla. Seuraus oli lauantaina huono olo ja sunnuntaina urheilu oli sellaista väkertämistä. Alkoi ottamaan päähän tämän noidankehän ja vihdoin viimein noin reilu kk sitten sain pidettyä itseni asioissa ja nyt menty siis ilman tipan tippaa.

Vanhat tavast istuvat tiukassa ja esim. viime perjantaina taas kaupassa tuli käveltyä kaljahyllylle - ja onneksi sitten ohi. Olo on parempi kaikin puolin ja mielikin kirkkaampi. Välillä vain tuo vanha "viinapiru" iskee takaisin ja tekisin mieli turruttaa itsensä alkoholin voimalla.

On mukava käydä hakemassa täältä vähän vertaistukea, niin on taas hieman helpompi olla sortumatta. Kulutus on ollut riskirajoilla ja olen mielestäni alkoholisti, vaan en ole valmis sitä vielä muille kuin itselleni myöntämään.

No, kiitos kuitenkin tästä pikku ketjusta.

Vierailija
25/43 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vaan vähäsen tissutellut viimeiset päivät ja nyt jo muisti prakaa esim. jääkaapissa oli majoneesi tuubi enkä muistanut että mistä olen ostanut sen. En myöskään muistanut avanneeni sitä, mutta se oli kuitenkin avattu. Sit pohdin ihan ahdistuneena olenko itse avannut sen, vai onko joku avannu sen kaupassa ja mahdollisesti laittanu sisään jotain myrkkyä.

Alkoholidepiksissä ihmiset katsovat sinua, supattelevat korviisi jotain kun kävelet ohi. Ohikulkevat mummot virnuilevat koska tietävät salaisuutesi. Ainoa tapa saada niiden naamat siedettäviksi on juoda lisää.

Vierailija
26/43 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukava, että kirjoitatte tästä asiasta. Olen sinänsä "kunnollinen" isä, mutta toisinaan on tullut mentyä muutama kk niin, että joka viikonloppu kännit. Siitä seurasi usein monta päivää kestänyt masis, vaikka urheilenkin paljon. Joo, sairas kehä ollut.

Jokin aika sitten, keväällä, iski taas se vaihe päälle, että piti joka vknlopuu ottaa kunnolla. Seuraus oli lauantaina huono olo ja sunnuntaina urheilu oli sellaista väkertämistä. Alkoi ottamaan päähän tämän noidankehän ja vihdoin viimein noin reilu kk sitten sain pidettyä itseni asioissa ja nyt menty siis ilman tipan tippaa.

Vanhat tavast istuvat tiukassa ja esim. viime perjantaina taas kaupassa tuli käveltyä kaljahyllylle - ja onneksi sitten ohi. Olo on parempi kaikin puolin ja mielikin kirkkaampi. Välillä vain tuo vanha "viinapiru" iskee takaisin ja tekisin mieli turruttaa itsensä alkoholin voimalla.

On mukava käydä hakemassa täältä vähän vertaistukea, niin on taas hieman helpompi olla sortumatta. Kulutus on ollut riskirajoilla ja olen mielestäni alkoholisti, vaan en ole valmis sitä vielä muille kuin itselleni myöntämään.

Juuri tämän takia alkoholi pitäisi olla tupakan tapaan piilossa. Onnistuin tupakan lopettamisessa vasta kun askit menivät rulokaappeihin piiloon.

Vierailija
27/43 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä, tipaton kuukausi on hieno suoritus ja toivottavasti pirteämpi olotila auttaa jatkamaan. Tosiaan tämä pienestä tissuttelustakin seuraava masis ja vitutus on ihan kamala, ja ikää myöten on vain pahentunut. Ei tällaista joskus teininä tai nuorena aikuisena ollut koskaan. Onneksi tulee otettua harvoin.

Ap

Vierailija
28/43 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vaan vähäsen tissutellut viimeiset päivät ja nyt jo muisti prakaa esim. jääkaapissa oli majoneesi tuubi enkä muistanut että mistä olen ostanut sen. En myöskään muistanut avanneeni sitä, mutta se oli kuitenkin avattu. Sit pohdin ihan ahdistuneena olenko itse avannut sen, vai onko joku avannu sen kaupassa ja mahdollisesti laittanu sisään jotain myrkkyä.

Sama täällä. Mulle on ilmestynyt ihan outo lakana. Ei mitään käryä, mistä se on tullut. Tuossa se oven päällä kuivuu.

Vierailija
29/43 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kaljan jälkeen tulee jo sellainen laskuhumala että pakko juoda lisää loivariksi. Kenellä tämänlaista?

Vierailija
30/43 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden kaljan jälkeen tulee jo sellainen laskuhumala että pakko juoda lisää loivariksi. Kenellä tämänlaista?

Ymmärtäisin laskuhumalan parinkymmenen pullon jälkeen. Mutta että YKSI pullo?!

Vierailija
31/43 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja siihen päälle vielä lievä vainoharhaisuus, hyi stna. Viikonloppuna on tullut taas kupiteltua. Tänään pelkäsin, että auton moottori hajoaa kun oli kuulevinani epämääräistä ääntä siitä ja lähikaupassa, että nisti puukottaa selkään

Vierailija
32/43 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain pitäisi keksiä alkoholin tilalle mutta mitä?

Tätä olen itsekin miettinyt vaikka kuinka usein. Millä laillisella aineella rentoutua/nollata vähän päätä, mutta joka ei aiheuta koukkua eikä varsinkaan aiheuta mitään jälkitiloja?

Se aine on keksitty jo tuhansia vuosia sitten. Muutamin paikoin laillistettu ja esim. hollannissa pitkään ollut sallittuna. Ihan hanurista ettei sitä ole suomessa sallittu.

Vierailija
33/43 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain pitäisi keksiä alkoholin tilalle mutta mitä?

Jumala, seksi ja liikunta tuli mulla tilalle. En kadu, olen hyvin kiitollinen.

Vierailija
34/43 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
35/43 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luusereita masentaa.

Mikäs persereikä se siellä huutelee?

Vierailija
36/43 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jotkut juo joka viikonloppu, itsellä menee aina vähintään pari päivää niiden masisten voittamisessa, jos sitä jois joka viikonloppu niin sitähän olis masentunut viikosta toiseen, ehkä se joillekin vaikuttaa erilailla, tuli vaan itsekkin se jossain vaiheessa huomattua miten alkoholin kulutus vaikuttaa vielä päivienkin jälkeen mielialaan

Olen huomannut saman. Nyt kun olen harventanut alkoholinkäyttökertoja, olo on paljon positiivisempi ja toimeliaampi. Ennen oli jatkuva masis kun joi muutaman päivän välein tai ainakin kerran viikossa.

Vierailija
37/43 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo niin masentaa, perjantaina tuli juotua kunnolla ja vieläkään en ole kunnossa, todella väsynyt, vapisuttaa, masentaa, ahdistaa, en jaksa tehdä mitään. Välillä mietin että miksi hitossa edes juon? 

Kyllä suunnitelmissa olisi lopettaa tämä kokonaan tai ainakin vähentää erittäin radikaalisti. 

Vierailija
38/43 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon juonu vaan 6 kaljaa nyt muutaman illan putkeen ja jotenkin ihan järkyttävän väsynyt ja heikko olo. Miten voi kestää näin huonosti eihän sixpakki ole koskaan ollut mikään iso määrä, korkeintaan lämmittelyä!  Nyt sit tuoremehua ja pepsi maxia ja todellakin taukoa kaljoista... En ihmettele vaikka tästä seurasi jopa liskojen yö. En näköjään kestä enää tippaakaan alkoholia!

Vierailija
39/43 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
40/43 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-pack olutta juotu eilen. Ei humalaa, pieni hiprakka. Nyt kolottaa, jomottaa, väsyttää vaikka yö nukuttu hyvin eikä krapulaa.