Tarvitseeko lapsi 2 km koulumatkalle talvella bussikortin?
Onko olemassa jokin ohje siitä, mille matkalle lapsi tarvitsisi talvella bussikortin? Lapset alakouluikäisiä ja koulureitti turvallinen.
Omassa lapsuudessa ei olisi tullut kuulonkaan kulkea tuollaista matkaa bussilla, mutta asia lienee nykyisin eri..
Kommentit (63)
Häh? 2 kilometriä polkee alle 10 minuutissa... ei mitään bussikortteja.
Jos sieltä bussi kulkee niin tietenkin hankin bussikortit.
No jos meinaa sillä bussilla kulkea, niin toki tarvitsee.
Oikeasti, kulkeeko teidän lapset 2km matkat bussilla?
Meillä alakouluikäinen kulki joskus talvella tuollaisen matkan bussilla, useimmiten kuitenkin käveli, kun oli melkein nopeampaa niin jos olisi joutunut bussia odottamaan.
Kävelen itse tuon matkan metrolle, jos on hyvä keli, ei ole kannettavaa jne.
Jos on kehno keli, sataa, on liukasta ja on kannettavaa, en kävele.
Lapsen kanssa ihan sama juttu.
Miksei hankkisi bussikorttia??? Eihän sitä tarvitse käyttää (usein). Mutta voi olla fiksua varautua esim 20 asteen pakkasiin tai kaatosateisiin ja syysmyrskyihin. Miksi tämäkin pitää olla joko/tai -kysymys?
Meillä alakouluikäiset lapset menevät 2,5km matkan aina joko pyörällä tai kävellen. Ihan kategorisesti olen kieltänyt bussilla kulkemisen, vaikka tiedän monen muun liikkuvan talvella bussilla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä alakouluikäiset lapset menevät 2,5km matkan aina joko pyörällä tai kävellen. Ihan kategorisesti olen kieltänyt bussilla kulkemisen, vaikka tiedän monen muun liikkuvan talvella bussilla.
Itse hyppäät mukavasti lämpimään autoon ja vilkuttelet pakkasessa tarpoville lapsille iloisesti?
Hanki sellainen kortti, millä voi matkustaa tarpeen mukaan, ei siis mitään kuukausilippua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse hyppäät mukavasti lämpimään autoon ja vilkuttelet pakkasessa tarpoville lapsille iloisesti?
Ei, vaan pyöräilen itsekin n. 6km työmatkani, myös talvella.
Vierailija kirjoitti:
Polkee talvella? Luitko aloituksen. En todellakaan päästäisi omaa lastani pyörän päälle talvella. Silloin kun ei ole lunta tai räntää on liukasta.
Ap - keskustelisin lapsen kanssa. Sään mukasn laittaisin oman lapsen joko bussilla tai kävellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polkee talvella? Luitko aloituksen. En todellakaan päästäisi omaa lastani pyörän päälle talvella. Silloin kun ei ole lunta tai räntää on liukasta.
Ap - keskustelisin lapsen kanssa. Sään mukasn laittaisin oman lapsen joko bussilla tai kävellen.
Kyllä meillä pyöräillään kesät talvet. Polkupyörään saa nastarenkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut nastarenkaista?
Ei tarvitse. Tietenkään.