Ulkonäölliset asiat, jotka muissa ihmisissä ärsyttävät
Listaa tähän ketjuun sellaisia pinnallisia asioita, joissa ei ole mitään "yleimaailmallisesti" ärsyttävää, mutta joihin oma huomiosi aina vain kiinnittyy negatiivisesti (halusitpa tai et).
Minua ärsyttää ja suorastaan inhottaa kauheasti ienhymy, siis se, että hymyillessä näkyy kauheasti hampaita ja vielä hyvän matkaa ikeniäkin. Tiedän, että ärsytyksenaiheeni on pikkumainen ja häpeän sitä.
Kommentit (126)
Minua ei niinkään ärsytä mikään yksittäinen piirre, vaan joillakin voi vaan olla sellainen yhdistelmä piirteitä, jossa kokonaisuus on ärsyttävän näköinen. En osaa nimetä mitään erityistä piirrettä. Joillain taas voi osaset sopia hyvin yhteen, vaikka piirteet olisivatkin vähemmän mairittelevia yksitellen tarkasteltuina.
Vähän aiheeseen liittymättä, kuitenkin olemukseen liittyvää: ärsyynnyn pesemättömän hajuisista ihmisistä. Jotkut eivät katso tarpeelliseksi käydä suihkussa tai pestä hiuksiaan. Ei ole mukavaa haistella bussissa edessä istujan pesemätöntä päänahkaa ja tukkaa. Tai kaupan kassajonossa muuten vain likaisen hajuista ihmistä. Ja ei tarvitse edes erikseen haistella, vaan kyllä se tunkee väkisin nenään, jos ei ihminen peseydy riittävän usein. Siinä ärsyttää se epämukavuus minkä se aiheuttaa itselle ja vielä enemmän se, ettei viitsitä välittää kanssaihmisistä.
Tuo juttu lyhyistä punaisista hiuksista. Tiedän kyllä mitä lookkia sillä tarkoitetaan, mutta missä näitä vielä näkee? En ole itse törmännyt aikoihin tuollaisiin hiuksiin, ainakaan massoittain, jotta olisin kiinnittänyt asiaan huomiota. Eikö nykyään suuntana ole pikemminkin se, että pidetään luonnollisempaa väriä ja paljon näkee myös pidennettyä / pitkäksi tai puolipitkäksi kasvatettua tukkaa?
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 19:12"]
Miehellä lyhyet sormet ja pulleat kädet, totaalinen turn off!
[/quote]
Pienet ja pulleat kädet ovat jostain syystä ihan hirveän ällöttävät kaikilla pikkulapsi-iän ohittaneilla, hrrr...En tiedä miksi, mutta tämä on melkeinpä ainoa "normaaleista" ulkonäköpiirteistä, joka nostaa karvat pystyyn. Toinen ärsyttävä piirre on puoliympyrän muotoiset ja hämmästyneeltä jatkuvasti näyttävät kulmakarvat miehillä, mutta ne nyt eivät kuitenkaan ällötä.
Sen sijaan minusta tuntuu vähän pahalta lukea, kuinka näitä olemattomia leukoja haukutaan niin paljon, sekä nyt tässä keskustelussa että muuallakin. Minulla itselläni ei sellaista ole, mutta tiedän muutaman mukavan ja seksikkään miehen, joita ei kyllä se leuka mitenkään pilaa.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 14:22"]
Huonot hampaa eli keltaiset, vinot ja reikäiset. Likaiset hiukset ja hilse. Huono ryhti nuorella terveellä ihmisellä. Kulmakarvat, jotka on nypitty piirreety tilalle uudet. Homeelle haisevat tai ryppyiset vaatteet. Linttaan astutut kengät. Ja ja ja... :)
[/quote]
Tarkoitat ilmeisesti todella isoja ja näkyviä reikiä hampaissa? Yleensä reikien näkemiseen tarvitaan kuitenkin hammaslääkärin työvälineitä.
Muutama reikä on hampaissa elämäni aikana ollut, en takuulla ole onnistunut silloinkaan itse niitä edes näkemään, vaikka kuinka olisin yrittänyt peilistä katsoa. Vasta hammaslääkärissä sitten niitä reikiä pystyi näkemään ja vasta silloin edes tiesin, että minulla on hampaissa reikiä. Vai onko ne sitten olleet niin pieniä reikiä, ettei niitä ole edes voinut paljaalla silmällä erottaa?
Mua ei varsinaisesti ärsytä, mutta ällöttää (siis ihan oikeasti tekee pahaa):
- ihon läpi kuultavat verisuonet kasvoissa
- verestävät silmät
- kalpeus
- hilseilevä kalju
- liiallinen laihuus
Mun kaverilla on tosi ruma nenä! Se ihan oikeasti näyttää ihan sialta!
Silmälasit, läski, meikitön huono iho.
Aika tiukkaa arvostelua tulee kanssaihmisistä täällä. Olen hieman järkyttynyt.
Itse olen tottunut luekmaan mm. Hommaforumia, jossa ei tormää ikinä vastaavaan ihmisten arvosteluun ulkoisten ominaisuuksien perusteella.
Ällöttää miehet, joiden perse on leveämpi kuin hartiat. Kenellekään miehelle ei sovi pitkät hiukset. Naiset, jotka meikkaavat liikaa, näyttävät naurettavilta.
Mustaksi tai ihan vetyblondiksi värjätyt hiukset, viivahuulet, alaspäin kääntyneet suupielet, ruskeat piilolinssit etenkin teini-iän ylittäneiden keskuudessa (järkyttävän luonnoton napittava katse), oranssi tekorusketus, pitkä huonokuntoinen tukka.
Nämä pahimmat.
Suuret mustapäät poskissa tai vielä kamalampaa NISKASSA (kuten mun appiukolla esim), saan taistella itseni kanssa, etten hyökkää puristelemaan niitä pois.. Eikö niitä oikeesti voi poistaa??
Sitten speciaalikammotus, kohdistuu yhteen tuttuuni. Naisella on toisessa jalassa tuo akkavarvas ja keskivarvas kasvaneet yhteen n. puoliväliin saakka. Anteeksi ihan kamalasti, mutta kun tuon näin kesäsandaaleissa kerran, niin se näky tulee aina mieleeni kun tästä ihmisestä on puhe.. Sanoinkuvaamattoman iljettävää.
Luonnottomiksi muotoillut kulmakarvat naisilla on yksi ärsyttävimmistä. Joko ohuen ohuiksi nypityt ja sen jälkeen kynällä (huonosti) piirretyt tai sitten sellaiset, joiden muoto menee luonnottoman korkealle kaarelle, mikä tekee heti peura ajovaloissa-ilmeen.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 21:37"]
Mun kaverilla on tosi ruma nenä! Se ihan oikeasti näyttää ihan sialta!
[/quote]
Moi M :)
Kaulaton.miehen sisko on ok näköinen mutta pää kuin nakutettu hartioihin kuin gorillalla.pienet silmät antaa lieron kuvan
Ulospullahtanut napa. Älä vaan laita napakorua vielä!!!! Looool
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 16:05"]
pienet naiset joilla on pitkä "punainen" luonnon laineikas tukka joka on yritetty värjätä yhdellä väripurkilla ja hoitoainetta koskaan nähnykkää. Yleensä jotain luomiväriä joka ei sovi vaatteisiin. kissan silmät meikattu muttei yhtään meikkivoidetta (sininen luomiväri + moni värinen iho on jotain niin kamalaa) naama on kapea ja sellaset oikeesti luulee, et ne on jotenki seksikkäitä :D tunnen monta kyseisenlaista naikkosta.
[/quote]
Huutonaurua, tälle palkinto tällä kertaa...
puuttuu vain enää nimi ja paikkakunta, siis niinku toi Mirkku tossa ku se vtuttaa, mikä se luulee olevansa, mun äijäkin kattoo sitä kuolaten, mä en tajuu, vttu stana, et mua ärsyttää tällaiset Mirkut, Mannerheimintie 28 b 404.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 18:59"]
Ihan ihmeissäni luen ketjua. Minua ei niin paljon ärsytä tai häiritse muissa ihmisissä mikään ulkonäöllinen seikka, että ajattelisin asiaa sen enempää.
Onko niin, että jos sellainen oikein ärsyttää, niin itsellä on melko varmasti joku vastaava asia, joka itselle jotenkin nolo? Kun muutama ainakin tunnusti itsessään olevan "virheen". Laitan siksi lainausmerkkeihin, että en pidä mitään sellaista virheenä.
[/quote]
Luulen, että monella näistä, joilla on joitain tiettyjä inhon kohteita, on oikeasti mielessä joku tietty henkilö josta eivät pidä ja kuvailevat hänen piirteitään.
Minunkin on vaikea samaistua ajatukseen, että voisi oikein ärsyyntyä jonkun toisen ihmisen ulkonäöllisistä piirteistä, ellei mukaanlueta jotain esim. kauheaksi värjättyjä hiuksia tms. jonka ihminen on itse aikaansaanut.
Epäurheilullinen olemus. Eritoten miehillä kamalaa kukkakeppimäinen vartalo yhdistettynä skolioosimaiseen tai yleensäkin huonoon ryhtiin.
Lihakseton peppu
Leuan alla roikkuvat pussit ja heltat. Renkaat kaulan ympärillä, siis sellainen jaokkeinen kaula, joita on joillakin nuorillakin ihmisillä. Huh.
Ei ärsytä, sillä olen saanut jo lapsuudessa kotikasvatuksen, ettei hyviin käytöstapoihin kuulu arvostella, saati ärsyyntyä toisen ulkonaisesta olomuksesta.
Sitä samaa yritän Teiden pienelle pilteille opettaa, mutta lasten toistensa kiusaaminen on arkipäivää ja joskus äärettömän julmaa, vaikka mitään "vikaa" ei olisi.
Tyttöjen kohdalla usein traumat säilyvät läpi elämän ja oli kysymys lapsesta tai hänen äidistään, niin harvoin he ovat edes tyytyväisiä omaan ulkonaiseen ominaisuuksiinsa, saati muiden. Arvostelu voi olla hyvinkä piikikästä ja ilkeää, vaikka suurin osa ei mahda mitään omalle ulkonaiselle olemukselle tai taustalla voi olla myös sairaus.
Olen lukenut tämän ketjun, enkä yhtään ihmetele mistä lapset saavat jatkuvasti uusia ideoita kiusata toisia, sillä mitä isot edellä, sitä pienet perässä.
Iso rako etuhampaiden välissä. Sellainen, mihin mahtuisi melkein tupakka väliin.