Ulkonäölliset asiat, jotka muissa ihmisissä ärsyttävät
Listaa tähän ketjuun sellaisia pinnallisia asioita, joissa ei ole mitään "yleimaailmallisesti" ärsyttävää, mutta joihin oma huomiosi aina vain kiinnittyy negatiivisesti (halusitpa tai et).
Minua ärsyttää ja suorastaan inhottaa kauheasti ienhymy, siis se, että hymyillessä näkyy kauheasti hampaita ja vielä hyvän matkaa ikeniäkin. Tiedän, että ärsytyksenaiheeni on pikkumainen ja häpeän sitä.
Kommentit (126)
Kylläpäs ihmisiä ärsyttää monet asiat :) ainoa mikä mua ärsyttää on sellaset alaspäin suuntautuvat nenät :D Jos tajuatte. siis kun katsoo ihmistä normaalisti edestäpäin niin ei näy sieraimia ollenkaan. Ja vaikka ois muuten kuinka kivat kasvonpiirteet niin semmonen nenä pilaa kaiken.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 16:22"]
Kylläpäs ihmisiä ärsyttää monet asiat :) ainoa mikä mua ärsyttää on sellaset alaspäin suuntautuvat nenät :D Jos tajuatte. siis kun katsoo ihmistä normaalisti edestäpäin niin ei näy sieraimia ollenkaan. Ja vaikka ois muuten kuinka kivat kasvonpiirteet niin semmonen nenä pilaa kaiken.
[/quote]
Ei suoristakaan nenistä näy sieraimia.
- Pupusuu.
-Toljottavat silmät.
- Anneli Auer -nenä.
- Päätänuoleva kihara tukka jossa etuhiukset ja takatukka.
Mun ykkösinhokki on "vääränlaiset" tai rumat jalat. Miehillä inhottaa liian pienet ja naisilla liian isot jalat. Kalpeat & karvattomat "broilerin koivet" miehillä on inhottavat. Liiankapeat pohkeet Ja nilkat ovat mielestäni rumat sekä miehillä että naisilla. Puistatuksia kesällä aiheuttaa sandaaleissa näkyvät hoitamattomat kantapäät. Samoin ällöttää vaivasenluiden vääntämät varpaat.
Toivon, että kukaan ei näistä loukkaannu; esim. vaivasenluillehan ei mitään itse mahda. Itselläni on pienet, sirot jalat mutta esim. kädet on rumat mummonkädet ja monta muutakin "ei niin kaunista" kohtaa.
Tunnen lievää ärsyyntymistä joidenkin tavalle hymyillä, muistuttaa mielestäni ihan oikeasti irvistystä. Ikään kuin huulet aukeaisivat enemmän pysty- kuin vaakatasossa. Usein tällaisessa "hymyssä" näkyvät alahampaatkin miltei ikeniä myöten. Yritin etsiä havainnollistavaa kuvaa, saa varmaan jotain ideaa:
https://lh5.googleusercontent.com/-Hv-J40mRqu0/TXZ1qEHSTuI/AAAAAAAAAJY/woAo-hY93KQ/s1600/kilpi.jpg
Mua ei muuten luomet haittaa, mutta jos naamassa on luomi josta kasvaa KARVOJA niin se on kyllä epämiellyttävää. Samoin partahaivenet naisella.
Liian pieni pää suhteessa muuhun vartaloon ja päärynäolkapäät on kauheet! Siis ettei ole kunnon hartioita vaan luiskat siinä tilalla. Erityisesti miehellä toi on niin turn off, kun olla ja voi.
Itselläni on hillitön ienhymy ja -nauru, nuorena pidin kättä suun edessä kun nauroin, mutta nyt keski-ikäisenä ei jaksa enää. En edes enää muistanut että ienhymy ärsyttää monia, mutta ei se mua haittaa.
Ihan ihmeissäni luen ketjua. Minua ei niin paljon ärsytä tai häiritse muissa ihmisissä mikään ulkonäöllinen seikka, että ajattelisin asiaa sen enempää.
Onko niin, että jos sellainen oikein ärsyttää, niin itsellä on melko varmasti joku vastaava asia, joka itselle jotenkin nolo? Kun muutama ainakin tunnusti itsessään olevan "virheen". Laitan siksi lainausmerkkeihin, että en pidä mitään sellaista virheenä.
Minusta on vain hyvä, jos kaikki eivät ole kauniita tai huoliteltuja, miksi se mua ärsyttäisi? Ajattelenko ehkä niin, että näytän kauniimmalta jos muut eivät panosta kybällä :D
Jäätävän suuret, kohollaan olevat karvaiset luomet ihan missä tahansa kehon osaa. Naamassa/kaulassa olevat pahimpia, YÖKS.
Jatkuvasti ylimielinen, koirankakkaa nenän alla -ilme, kertoo ihmisestä yleensä aivan tarpeeksi.
Miehellä lyhyet sormet ja pulleat kädet, totaalinen turn off! Kuten myös "possumainen" nenä (molemmilla sukupuolilla). Siis sellainen, josta ei ole nähtävissä minkäänlaista luustorakennetta, vaan se on ikäänkuin pelkkää lättänää pehmytkudosta. :D Huono ryhti. Tissivako näkyvissä ja rinnat hyllyvät tarjottimella...
Suu auki mollottaminen. Ja se yhdistettynä siihen pieneen leukaan ja turpeaan alahuuleen.
Mua ärsyttää:
- perusilme, jossa suu on auki ja se turpea alahuuli roikkuu niin että alahampaat näkyy.
- pitkät ja romuluiset naiset. Erityisesti jos joku 175+pitkä nainen yrittää näyttää söpöltä ja tyttömäiseltä ( meillä töissä yksi tällainen, joka notkuu polvet koukussa jalkaterät sisäänpäin ja puhuu lssyttävällä äänellä),hei ei onnistu. Kannattaa ollasuosiolla suoraselkäinen amazoni
- Ylimeikattu look muuten kauniilla naisella.
-miehillä usein suu on tosi ällöttävä, erityisesti vanhemmillä miehillä, joilla jostain syystä alahuuli on lähes violetti.
Taikinanaamat, eli sellainen höttöisä pulleus kasvoissa, ettei luustoa erota juurikaan läskin alta. Eikä edes tarvitse olla muuten pullea, joillekin se rasva näyttää kertyvän naamaan. Ja kalpeus + epäsopivat värjäykset kulmissa ja hiuksissa tähän lisäksi, niin ah ja voih.
Iso pää lapsella. Jotkut on tosi pelottavan näköisiä, valkoista kaljua, hrrr..
Luomet naamassa tyyliin Loiri. Miksei se leikkauta sitä pois??? Oksu meinaa tulla.
Ne kimaltelevat tehosteet tekoripsissä.
Sellainen lättänenä, jossa sieraimet näkyy liikaa edessä, töpselinenä, vai miten sitä nyt kuvaisi.
Huono ryhti, hartiat lysyssä.
Varpaat. Siis melkein kaikki varpaat on ihan kamalan ällöjä. Inhonsekaisin tuntein niitä joutuu aina kesällä katselemaan. En oikein osaa selittää sitä oloa mutta on tavallaan pakko katsoa/kyylätä vaikka näyttävät niin inhottavilta. Tosi harvoilla ihmisillä on kauniit varpaat niin että isovarvas on se pisin. Jos etuvarvas(?) ja keskivarvas(?) ovat pidempiä niin se on ihan kamalaa. Ja kun ne varpaat kääntyilevät mutkille ja ovat vinoja ja myökkymäisiä ja ties mitä. Hyiiii.....
Sitten vauvoilla mun mielestä näyttää tosi tyhmältä jos ei ole kulmakarvoja ollenkaan (tai ne on tosi ohuet vaaleat ja näkymättömät).
Jos naisilla kasvaa kasvoissa pitkiä karvoja. En tajua miksei nypi pois.
Ulospäinpullistunut napa, hyiii. Siinä ei sixpäcki auta.
"Leuaton" ihminen (Hjallis)
Sellaiset lyhyet kynnet, eli lyhyet ja leveät, se osa sormen päällä on aina sellainen lyhyt - vaikea selittää.
Kylmänkostea käsi ja kuollut kala-kädenpuristus
-Hiuspidennyksien klipsit tai sinetit jotka näkyvät koko ajan
-Tietyt lävistystyypit, esim. nappi keskellä poskea
-Suttuinen meikki. Esim. työkaveri ilmeisesti meikkaa pimeässä ja ilman peiliä koska käyttää todella tummaa aurinkopuuteria koko kasvoille. Puuterin ansiosta naama näyttää noetulta
-Jättipitkät glitterihörsötyskynnet
-Ripsipidennykset jotka ovat jättipaksut ja pitkät. Myöspidennykset joista on enää muutama ripsi jäljellä ristissä keskellä silmää.
Mustapäät ja laajentuneet ihohuokoset
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 15:35"][quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 15:05"]
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 14:13"]
Jos ihmisellä ei ole leukaa tai jos hänellä on löysänä roikkuva, turpean näköinen ja kostea alahuuli.
Aiheuttavat välittäömästi inhon ja ärsytyksen väreitä.
[/quote]
Hahhaa! Perheen kesken aina nauretaan näille, kun meidän perheessä äidin puolelta tulee pieni leuka ja isän puolelta turpea alahuuli. Tunnistaa ainakin kuuluvansa sukuun. :D
nimim. olematon leuka ja paksu alahuuli
[/quote]
Pahoittelen, toivottavasti en loukanut! Olen siis tuo, joka tuon vastasi.
Itse olen ylilihava ja minulla on tyypillisen suomalainen harmaa lirutukka, jota en jaksa leikata. Melkein persaukseen asti, mutta aina kiinni, kun on niin ohut ja kaksihaaraisilla. Yhhyh!
Ei ole suomalaiset kaunista kansaa, mutta onneksi sentään synkkää ja ikävää.
[/quote]
En loukkaantunut, ei kaikki piirteet vaan ole niin kauniita. Mutta jos on itse sinut sen kanssa, niin se on ok. Sitäpaitsi voin vedota siihen, että leuassani määrä korvaa laadun! :))))