Mulle tehtiin värianalyysi ja tulos oli väärin.
Siitä aikaa pari kolme vuotta. Nyt kaappi täynnä väärän värisiä vaatteita. Harmittaa. Pitäisi omaan silmään luottaa vaan. Tulos oli silloin kevät ja en koskaan tykännyt niistä väreistä. Eilen tajusin että minulla tarvitsee olla punaiseen taittava meikkipohja. Eli ei kellertävää minulle. Samoin hopeinen luomiväri kirkastaa silmät. Olen aina tykännyt kesän pehmeistä väreistä ja ne näköjään parhaiten sopiikin. Pitäisi vaan luottaa omaan intuitioon. Onko kellään muulla käynyt samoin että tulos on ollut väärä ja rahat menneet Kankkulan kaivoon?
Kommentit (89)
Kuulen tästä ekaa kertaa. 😄
Voisin itsekin kysyä, että miksi ihmeessä maksaa tuollaisesta, mutta fakta on ettei kaikilla ihmisillä ole silmää estetiikalle. Esim. sisustus ja vaatteiden yhteensopivuus.
Miksi kukaan muuten käyttäisi sisustussuunnittelijaa, hääsuunnittelijaa...
Keväällä samoin kuin vaaleaihoisilla syksyillä on muuten aika usein kylmän sävyinen iho. Koska useimmiten kalpeat ihonsävyt nyt vaan on kylmiä. Ja silti esim pinkkiin taitavalla iholla varustetulle luonnonpunapäälle ne syksyn värit on parhaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten iloitsen kun saan näin syksyllä pukeutua viininpunaiseen. Sopii hyvin syksyyn. Viininpunaista huulipunaa ja vaikka kaulahuivi.
Ja teille jotka epäilette etten ole kesä niin oli ennen analyysiä paljon sinistä vaatekaapista ja valkoista. Syksyn värit on ehkä pahimpia mulle ja ei sovi yhtään sinapin keltaiset ja lämpimät ruskeat. Kesän värit on kyllä ehkä kauneimmat värikartan väreistä.
Ap
Mikä näistä 12 värimaailmasta miellyttää sua eniten?
Itselleni bright spring ja true autumn olivat mieluisimmat. Valitettavasti olen värinalyysin mukaan pehmeä syksy, ja vihaan sellaisia plattuja värejä jotka tyypille sopii. Joten käytän mistä tykkään, vaikka ei sovi mulle.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa mulle mikä oon:
-kullanvaaleat hiukset omaa väriä
-iho tosi vaalea ja punottaa helposti. en rusketu, ainoastaan palan
- en ole varma onko suonet sinisiä vai vihreitä kun katson
- ruskeanvihreät silmät
Ihon väri ja verisuonten väri ratkaisee asian. Vihreät suonet, olet kevät tai syksy. Siniset, olet kesä tai talvi.
Mä oon käynyt kolmesti, joka kerta eri tulos.
18-vuotiaana: True Garnet Summer eli kesä
30-vuotiaana: Pehmeä syksy
40-vuotiaana: Low Contrast Winter eli talvi
Eniten tykkään talven väreistä joten käytän niitä
Aika monta vuotta sitten minulle tehtiin mainittu analyysi. Eipä sieltä tullut mitään maatakaatavaa uutta. Sen sijaan se vahvisti sen,minkä olin tiennyt jo ennenkin eli väripaletti ei uudistunut. Pari värisävyä oli kiinnostanut jo pidempään, mutta olin epäröinyt niiden käyttöä. Analyysi osoitti, että kyllä vaan, kyllä ne sävyt sopivat. En muista enää, miksi tyypiksi minut luokiteltiin eikä sillä ole mitään väliäkään, kun vaatekaappinikaan ei mennyt uusiksi. Ihmettelen hiukan ap:tä, joka heti pani koko vaatevarastonsa uusiksi ja on nyt pettynyt, kun uudet värit ja sävyt eivät olekaan mieleisiä. Eikö olisi kannattanut kokeilla vähitellen uusia sävyjä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa mulle mikä oon:
- ruskeanvihreät silmätIhon väri ja verisuonten väri ratkaisee asian. Vihreät suonet, olet kevät tai syksy. Siniset, olet kesä tai talvi.
Vanhanaikainen käsitys. Vaaleaihoisimmat kevät- tai syksytyypit voi olla hyvinkin sellaisia, että suonet näkyy sinertävänä, koska kalpea iho ei ole oikein minkään sävyinen. Muutenkin hyvin neutraali ihon sävy joka ei ole erityisen kylmä eikä lämmin on suomalaisilla todella tavallinen.
Itselläni on tällainen hyvin neutraali vaalea iho ja se on hauskaa että voi tehdä meikillä ja hiusvärillä itsestäni uskottavan minkä tahansa värianalyysityypin edustajan. Pääasia kunhan sitten meikki, hiukset ja vaatteet on keskenään harmoniassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten iloitsen kun saan näin syksyllä pukeutua viininpunaiseen. Sopii hyvin syksyyn. Viininpunaista huulipunaa ja vaikka kaulahuivi.
Ja teille jotka epäilette etten ole kesä niin oli ennen analyysiä paljon sinistä vaatekaapista ja valkoista. Syksyn värit on ehkä pahimpia mulle ja ei sovi yhtään sinapin keltaiset ja lämpimät ruskeat. Kesän värit on kyllä ehkä kauneimmat värikartan väreistä.
Ap
True summer
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa mulle mikä oon:
- ruskeanvihreät silmätIhon väri ja verisuonten väri ratkaisee asian. Vihreät suonet, olet kevät tai syksy. Siniset, olet kesä tai talvi.
Vanhanaikainen käsitys. Vaaleaihoisimmat kevät- tai syksytyypit voi olla hyvinkin sellaisia, että suonet näkyy sinertävänä, koska kalpea iho ei ole oikein minkään sävyinen. Muutenkin hyvin neutraali ihon sävy joka ei ole erityisen kylmä eikä lämmin on suomalaisilla todella tavallinen.
Itselläni on tällainen hyvin neutraali vaalea iho ja se on hauskaa että voi tehdä meikillä ja hiusvärillä itsestäni uskottavan minkä tahansa värianalyysityypin edustajan. Pääasia kunhan sitten meikki, hiukset ja vaatteet on keskenään harmoniassa.
Miksi kaikkialla sitten mitä itse olen lukenut niin ihon sävy merkkaa eniten? Eli sitä ei otetakaan huomioon? Mulla silmät on muuten siniharmaat. Lapsena olin hiukset kellertävän blondit. Nyt en tiedä kun on ollut monta vuotta jo raidoitetut. Ne kellertävän blondit hiukset tuli ulkomailta. Oltiin joka vuosi jossain lämpimässä. Rusketuin sellaisen punaruskean väriseksi tai pavuksi mua sanottiin.
Ap
Ap
Luin paljon värianalyysikirjoja 90-luvun alussa. Niissä aina painotettiin, että lämpimälle ihonvärille lämpimät hiusvärit ja viileälle iholle viileät. Nykyään kun lukee hiusvärijuttuja lehdestä, niissä on nimenomaan päinvastoin, että lämpimälle ihonvärille pitääkin olla viileänsävyiset hiukset. Miksi lie?
Onnittelut heille, jotka ylipäätään pystyvät sanomaan mitkä värit heille sopivat ja huomaavat jotain eroa. Olen itse tyypillinen vaaleaihoinen, hailakkasinisilmäinen ja maantienvärinen tukka. Sen verti pystyn sanomaan, että musta vasten naamaa on liian tumma. Muuten on ihan turha arvioida että mitkä värit saavat ihon hehkumaan ja omat värit korostumaan. Aivan samalla lailla ne poskien punoittavat verisuonet ja tummat silmänaluset korostuu oli millainen väri tahansa. Toki pidän enemmän viileistä, murretuista ja vaaleista väreistä, mutta se perustuu ihan siihen mitkä värit on minusta kauniimpia, ei missä minä itse näytän kauniimmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa mulle mikä oon:
Miksi kaikkialla sitten mitä itse olen lukenut niin ihon sävy merkkaa eniten? Eli sitä ei otetakaan huomioon? Mulla silmät on muuten siniharmaat. Lapsena olin hiukset kellertävän blondit. Nyt en tiedä kun on ollut monta vuotta jo raidoitetut. Ne kellertävän blondit hiukset tuli ulkomailta. Oltiin joka vuosi jossain lämpimässä. Rusketuin sellaisen punaruskean väriseksi tai pavuksi mua sanottiin.
Ap
Ap
Olen eri kuin jolle kommentoit, mutta kyllä mun käsittääkseni juuri ihon sävy on värianalyysin perusta. Mutta jos on kovin neutraalin sävyinen iho, niin sitten voi olla vuodenaikojen rajalla.
Siniharmaat silmät viittaavat ennemmin kylmään kuin lämpimään vuodenaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa mulle mikä oon:
Ap
Ap
Näitä eri systeemejä on värianalyysissä paljon, ja joissain tosiaan on yksioikoisesti tuo ihon väri kovin tärkeä, toisissa taas kokonaisuus eli silmät-hiukset-iho, näiden kokonaisvaikutelma ja keskinäinen kontrasti.
Minusta ihon väri on erityisen tärkeä vain, jos se on hyvin vahvasti kylmä tai lämmin. Erityisesti vahvasti lämpimään, kellertävään ihoon vaan ei saa hyvin sopimaan kesän tai talven useimpia värejä. Ja harmahtavanbeigellä iholla lämpimän syksyn värit näyttää tunkkaisilta.
Suuri osa suomalaisista vaan on erittäin neutraaleja kylmä/lämmin akselilla, jolloin ihon värin perusteella pelkästään päättely on lähinnä arpomista. Tässäkin ketjussa ihmisiä jotka saaneet useampia eri tyyppejä tulokseksi, veikkaisin että ovat näitä iholtaan joko hyvin vaaleita tai sitten neutraalibeigejä.
Itse olen aivan selvästi syksy (luonnon kuparinsävyinen tukka ja sammalenvihreät silmät), mutta ihoni on vaalea ja näyttää kalpeuden takia viileäsävyiseltä. Hassu ajatuskin olisi analysoida minut pelkän ihonsävyn perusteella kesäksi, koska siniset suonet ja pinkkiin vivahtava kalpea iho.
Musta on aina muodikas ja sopii kaikille. Suosittelen. Pyykkipäiväkin on helppo.
N29
Vierailija kirjoitti:
Musta on aina muodikas ja sopii kaikille. Suosittelen. Pyykkipäiväkin on helppo.
N29
Muodikas on, mutta ei kyllä sovi läheskään kaikille. Itse näytän ilman meikkiä kasvoista ihan riutuneelta ja sairaalta, jos kasvojen lähellä on musta vaatekappale.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa mulle mikä oon:
Oletko siis sitä mieltä ettet ole minkään värinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa mulle mikä oon:
Oletko siis sitä mieltä ettet ole minkään värinen?
Iholtani neutraali. Hiusten luonnollinen sävy on myös aika neutraali maantienvaalea. Silmät on vihreät, jotka saa meikillä näyttämään vaalean- ja kirkkaanvihreästä melkein ruskeaan.
Luonnon värit (hiukset, silmät, iho) huomioiden menisin varmaan lähinnä pehmeän syksyn tai kesän kategoriaan. En kuitenkaan pidä ollenkaan noiden tyyppien väreistä joten hyödynnän neutraalia ihonväriäni tekemällä itsestäni minkä näköisen milloinkin haluan hiusvärillä ja meikillä. Eniten olen viihtynyt talvena, mutta saan myös itsestäni erittäin luonnollisen näköisen syksy-punapään ja nuorena pidin usein kevät sävyistä hiusväriä (strawberry blonde) ja meikkiä ja sekin toimii. Kesätyyppiä en ole juuri harrastanut kun en pidä sen väreistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa mulle mikä oon:
Ap
ApNäitä eri systeemejä on värianalyysissä paljon, ja joissain tosiaan on yksioikoisesti tuo ihon väri kovin tärkeä, toisissa taas kokonaisuus eli silmät-hiukset-iho, näiden kokonaisvaikutelma ja keskinäinen kontrasti.
Minusta ihon väri on erityisen tärkeä vain, jos se on hyvin vahvasti kylmä tai lämmin. Erityisesti vahvasti lämpimään, kellertävään ihoon vaan ei saa hyvin sopimaan kesän tai talven useimpia värejä. Ja harmahtavanbeigellä iholla lämpimän syksyn värit näyttää tunkkaisilta.
Suuri osa suomalaisista vaan on erittäin neutraaleja kylmä/lämmin akselilla, jolloin ihon värin perusteella pelkästään päättely on lähinnä arpomista. Tässäkin ketjussa ihmisiä jotka saaneet useampia eri tyyppejä tulokseksi, veikkaisin että ovat näitä iholtaan joko hyvin vaaleita tai sitten neutraalibeigejä.
Itse olen aivan selvästi syksy (luonnon kuparinsävyinen tukka ja sammalenvihreät silmät), mutta ihoni on vaalea ja näyttää kalpeuden takia viileäsävyiseltä. Hassu ajatuskin olisi analysoida minut pelkän ihonsävyn perusteella kesäksi, koska siniset suonet ja pinkkiin vivahtava kalpea iho.
Ei pelkkä kalpeus tee ihosta viileän sävyistä. Esim. Nicole Kidman on erittäin kalpea mutta selvästi lämmin.
Minä näen itse peilistä aivan selvästi, jos joku väri pukee minua tai ei. Sopiva väri saa ihon hehkumaan, silmät näyttävät kirkkailta ja piirteet selkeiltä. Huonosti sopiva väri tekee kelmeän ja vaisun näköiseksi sitten on niitä värejä, jotka ovat neutraaleja. Ikävä kyllä suurin osa vaatteista ovat niitä, koska kaupoista ei saa aina niitä "hehkuvärejä". Rumentavia värejä välttelen.
Eihän hiusten väriä edes oteta mukaan oikeassa värianalyysissa. Hiukset kuuluu peittää esim huivilla, etteivät vaikuta tulokseen.
https://elementalcolour.com.au/blog/images-pinterest-boards