Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulle tehtiin värianalyysi ja tulos oli väärin.

Vierailija
27.09.2020 |

Siitä aikaa pari kolme vuotta. Nyt kaappi täynnä väärän värisiä vaatteita. Harmittaa. Pitäisi omaan silmään luottaa vaan. Tulos oli silloin kevät ja en koskaan tykännyt niistä väreistä. Eilen tajusin että minulla tarvitsee olla punaiseen taittava meikkipohja. Eli ei kellertävää minulle. Samoin hopeinen luomiväri kirkastaa silmät. Olen aina tykännyt kesän pehmeistä väreistä ja ne näköjään parhaiten sopiikin. Pitäisi vaan luottaa omaan intuitioon. Onko kellään muulla käynyt samoin että tulos on ollut väärä ja rahat menneet Kankkulan kaivoon?

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu maksaa tollasesta. Katso peiliin ja päätä itse, mistä pidät. 

Kun ei tehdä enää linja-auton koreja eikä paperia ja Nokiakin on irtisanonut tuhansia(puhumattakaan alihankkijoista), yrittävät ihmiset tienata elantonsa tällaisella hevonpaskalla.

Vierailija
42/89 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näen itse peilistä aivan selvästi, jos joku väri pukee minua tai ei. Sopiva väri saa ihon hehkumaan, silmät näyttävät kirkkailta ja piirteet selkeiltä. Huonosti sopiva väri tekee kelmeän ja vaisun näköiseksi sitten on niitä värejä, jotka ovat neutraaleja. Ikävä kyllä suurin osa vaatteista ovat niitä, koska kaupoista ei saa aina niitä "hehkuvärejä". Rumentavia värejä välttelen.

Moni ei näe tätä itsestään, vaikka näkisi muista. Varsinkin ne joilla omaan ulkonäköön liittyy epävarmuuksia tai jopa traumoja voivat nähdä esim että näytän vaan huonolta kaikissa väreissä. Ja ulkopuolinen voisi nähdä objektiivisemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän hiusten väriä edes oteta mukaan oikeassa värianalyysissa. Hiukset kuuluu peittää esim huivilla, etteivät vaikuta tulokseen.

Kuka on se auktoriteetti joka sanoo mikä kymmenistä systeemeistä on Oikea Värianalyysi? Minusta ei kukaan tai mikään. Systeemejä on erilaisia ja osassa hiusten väri otetaan huomioon ja osassa ei.

Vierailija
44/89 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa mulle mikä oon:

-kullanvaaleat hiukset omaa väriä

-iho tosi vaalea ja punottaa helposti. en rusketu, ainoastaan palan

- en ole varma onko suonet sinisiä vai vihreitä kun katson

- ruskeanvihreät silmät

Ihon väri ja verisuonten väri ratkaisee asian. Vihreät suonet, olet kevät tai syksy. Siniset, olet kesä tai talvi.

Entä, jos on virheitä, sinisiä ja violetteja verisuonia?

Vierailija
45/89 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin värinanalyysissa 90-l. puolivälissä. Oletin olevani Talvi, mutta olinkin Syksy, ja täytyy myöntää, että ne monet lämpimät värit sopivat minulle paremmin. Olen iholtani hyvin vaalea, mutta kun pointti ei ole se tummuus/vaaleus vaan pohjasävy, niin sitä on vaikea itse tajuta. Kun niitä huiveja laitetaan kasvojen eteen, ei pidä katsoa huivia vaan esim. silmänalusia, niin näkee mikä sopii ja mikä ei. Se huivin väri pitää ikään kuin unohtaa. Mutta tarina jatkuu niin, että joskus pari vuotta sitten löysin uuden värianalyysikirjan, joka oli sen saman Color Me Beautiful -puljun tekosia ja siinä jaottelu olikin jo ihan erilainen. Ei ollut vuodenaikoja, vaan itse päättelin olevani Kirkas, ja siinä sen alla sitten Lämmin. Eli tavallaan olen Talven ja Syksyn sekoitus, näin kun omin sanoin kuvailen. Monet lämpimät sävyt siis sopivat toki edelleen, mutta siinä kun ennen yritin "väkisin" pitää jotain oranssin ja ruskean sekoituksia, nyt niitä lämpimiä värejä voi yhdistää vähän raikkaampiin sävyihin. Kirjan mukaan Kirkkaan juttu on yhdistää tummaa ja vaaleaa, jotta vaatteissa on sama iso kontrasti kuin omissa väreissä (olen siis hyvin vaalea ja hiukset ovat tummat). Ihan kiintoisia juttuja nuo ovat, mutta sitä ihmettelen, että edelleen värianalyysi tuntuu olevan ne vuodenajat, vaikka firma itse ilmeisesti luopui siitä jaottelusta?

Vierailija
46/89 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt pari päivää kokeillut kellertävää meikkivoidetta niin ei käy yhtään. Eli täytyy olla punertava pohjainen meikkivoide niin näyttää raikkaalta. Mulla on se alkuperäinen värianalyysi kirja. Ja siinä sanotaan että keväälle ja syksylle keltaiseen menevä meikkivoide ja kesälle ja talvelle punertava meikkivoide. Värianalyysi katsottiin aikoinaan huiveilla mutta itse en nähnyt oikein mitään eroa kun oli silmälasit poissa. Nyt jälkikäteen laittaisin siihen piilarit.

Olen myös huomannut että viileät hiukset on paremmat ihoa vasten.

Vielä kun saisi selville olenko kesä vai talvi.

Vierailija
47/89 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh! En ole käynyt värianalyysissä. Kertokaas, mikä olen. Iho on kellertävä, rusketun hyvin. Hiukset ovat tummat ja silmät harmaat. Esimerkiksi violetti ei sovi minulle ollenkaan, näytän vihertävän sairaalta. Parhaiten tuntuvat pukevan vaalea oliivinvihreä ja muutenkin army / khaki / safari -tyylien värit.

Yllättäen kyllä jokin vahva fuksianpunainen sopii ja jopa tummansinistä olen viime vuosina käyttänyt. 

Vierailija
48/89 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetti on värianalyysi ja missä niitä tehdään? 😂

Vierailija
49/89 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteiden värien sopivuutta ei voi testata kaupassa. Loisteputkivalaistus ei pysty toistamaan värejä kuin 70-80%. Siksi hyvin tehty värianalyysi kannattaa. Vaatteet valitaan kaupassa analyysin mukaan, jolloin ne sopivat varmasti.

Vierailija
50/89 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olen? Silmät vihreät, hiukset ruskeat, rusketun auringossa, lapsena oli vaaleat hiukset. Ei pisamia.

Vierailija
51/89 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin nuorena olevani kesä. Mutta nyt lopulta olen tajunnut olevani kevät. Kun ostin kerran just semmosen kevään vihreän vaatteen ja se sopi mulle tosi hyvin.

Ihmettelin aina miksi näytän kesän väreissä niin valjulle.

Nyt vaan ongelmia aiheuttaa harmaantuvat hiukset. Miten ne sopii kevään lämpimien sävyjen kanssa? Ihon väri ei tietenkään ole muuttunut.

Vierailija
52/89 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon nyt pari päivää kokeillut kellertävää meikkivoidetta niin ei käy yhtään. Eli täytyy olla punertava pohjainen meikkivoide niin näyttää raikkaalta. Mulla on se alkuperäinen värianalyysi kirja. Ja siinä sanotaan että keväälle ja syksylle keltaiseen menevä meikkivoide ja kesälle ja talvelle punertava meikkivoide. Värianalyysi katsottiin aikoinaan huiveilla mutta itse en nähnyt oikein mitään eroa kun oli silmälasit poissa. Nyt jälkikäteen laittaisin siihen piilarit.

Olen myös huomannut että viileät hiukset on paremmat ihoa vasten.

Vielä kun saisi selville olenko kesä vai talvi.

Jälkimmäinen on helppoa! Jos musta kasvoja vasten pukee sinua, olet talvi. Jos se päin vastoin saa sinut näyttämään sairaalta, olet kesä.

Vierailija
53/89 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pehmeä jänis.

Vierailija
54/89 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks, eikö teillä ole silmiä päässä, jotta näätte peilistä mikä teille sopii ja mikä ei? 😂

Vai onko kyse jostain hahmottamisen häiriöstä, jos ei osaa sanoa lainkaan?

Ja todellakin kannattaa luottaa enemmän siihen omaan silmään ja näkemykseen, kuin johonkin "ammattilaiseen" 😅

Vierailija
55/89 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma ihminen vaistomaisesti pitää niistä värisävyistä, jotka hänelle sopivat. Onko kokemusta?

Ainakin minun kohdallani pitää paikkansa. En voi sietää mitään pastellinsävyjä tai monokromaattista pukeutumista, tunnen itseni kuolleeksi sellaisissa vaatteissa. Mitään kellahtavaa sävyä en myöskään siedä ja lohenvärinen on kauhistus.

Rakastan armeijanharmaata ja näytän siinä aivan tyrmäävältä, varsinkin jos lisään jotain kontrastiväriä esim. huivilla, mutta pelkkä harmaakin toimii.

Ja katso, olen Talvi.

Olin aina uskonut sen mantran, että "Suomalaisille ei sovi musta", ja ihmettelin kun minä tunsin näyttäväni mustassa todella hyvältä ja mustan ja valkoisen yhdistelmässä vielä paremmalta. Eipä pitänyt mantra paikkaansa, ei.

Vierailija
56/89 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värianalyysi pitää tehdä niin, että hiukset eivät ole näkyvissä. Varsinkin jos hiukset ovat värjätyt. 

Vierailija
57/89 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Eniten iloitsen kun saan näin syksyllä pukeutua viininpunaiseen. Sopii hyvin syksyyn. Viininpunaista huulipunaa ja vaikka kaulahuivi.

Ja teille jotka epäilette etten ole kesä niin oli ennen analyysiä paljon sinistä vaatekaapista ja valkoista. Syksyn värit on ehkä pahimpia mulle ja ei sovi yhtään sinapin keltaiset ja lämpimät ruskeat. Kesän värit on kyllä ehkä kauneimmat värikartan väreistä.

Ap

Mikä näistä 12 värimaailmasta miellyttää sua eniten?

https://elementalcolour.com.au/blog/images-pinterest-boards

Bright Spring

Vierailija
58/89 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin, kun värianalyysiä tekevä sanoi toiselle asiakkaalle "lämmin sininen". Että siinä sitä osaamista.

Vierailija
59/89 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kuulemma ihminen vaistomaisesti pitää niistä värisävyistä, jotka hänelle sopivat. Onko kokemusta?

Pidin lapsena vaistomaisesti niistä värisävyistä, jollaisia tarkka, tietokoneavusteinen värianalyysi suositteli kymmeniä vuosia sittemmin. Eli kyllä, pidin jo lapsena eniten omista väreistäni ja tykkäsin pukeutua niihin. 

Ongelma lapsuuden ja myöhemmän välissä vaan oli dominoiva sukulainen, joka jyräsi Omat värinsä mullekin väkipakolla, kun ne edustavat "hyvää makua" ja hän aina kehui omaa värisilmäänsä. Tämän takia suhtautuisin varauksella kaikkeen "ulkopuolinen tietää paremmin", koska se ulkopuolinenkin on vain yksi ihminen. Jotkut itsekehujat kun ovatkin itsekritiikittömiä, omasta mielestään kaikkitietäviä kaiken suhteen.

Sisimmässäni inhosin Aina niitä vääriä värisävyjä, enkä pukeudu niihin enää koskaan. 

Vierailija
60/89 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kuuntelin, kun värianalyysiä tekevä sanoi toiselle asiakkaalle "lämmin sininen". Että siinä sitä osaamista.

Sininen voi olla lämmin kuten punanen kylmäkin. Sävyjä on lukemattomia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän