kannabiksen käyttö ja tunne-elämä ?
Kuinka tuo kannabiksen käyttö vaikuttaa luonteeseen ? Esim : polttaa iltaisin sen 1-2. Tulee yks iso riita ja suhde poikki kerta laakista.Eikö ihminen pysty käsittelee tunteita ,keskustelee ja käsitellä mitään ? Siis pakenee samantien ja eikä kestä mielipiteitä ? Siis onko tuolla kannabiksella osuutta siihen ?
t.tietämätön
Kommentit (14)
Kiva kun vastasit :) Tosiaan jäi miettimään onko tolla kannabiksella vaikutusta tuohon tunnepuolen juttuihin ? Ei esim puhunut niistä mutta kyllä näytti ja iltasin tykkäs poltella pari ja kun riita alko niin ei todellakaan keskustelua syntynyt vaikka itken ja pyydän.Suhde poikki samantien ja ei enään mitään yhteyttä muhun.
Tunnepuolella saattaa olla kohtaamattomia mörköjä. Jos ihminen ei pysty tarkastelemaan tunteitaan kriittisessä valossa,"miksi minussa herää tämä reaktio,"voi olla raskasta yrittää ymmärtää, jos toinen ei jaksa/tahdo ymmärtää itseään.
Tosiaan nyt tuli ihmisestä esiin se toinen puoli ja se ,että asiasta ei keskustella ,en sitten tiedä johtuuko tuosta kannbiksen käytöstä.Näyttää siltä ,että hän ei tunne tai ei ymmärrä miltä jätetystä tuntuu.On ns kun pakastin ;( .Ystävät ovan sanoneet jos suhteessa ei ikinä ollut yhtään riitoja ja sitten yks väärä toive/sana niin kertalaakista poikki.Eli ei voitu tulla ns puolitiehen vastaan ja jatkaa .Siis on myöntänyt ,että tuo kannabis rentouttaa !
No ei kyllä minusta ole tekemistä kannabiksen kanssa, vaan ihan sen ihmisen persoonallisuuden ja luonteen. Mun mies on vähän samanlainen, hänen aiemmat suhteensa ovat päättyneet aina kuin seinään ja on tässä itselläkin ollut melkoisesti nielemistä ja matelemista että olen saanut edes jonkinlaisen yhteyden mieheen riidan jälkeen. Yleensä nostaa kytkintä, pakkaa kamansa (asumme yhdessä, olemme kihloissa, yhdessä oltu pari vuotta) ja jättää minut. Muuttaa tai "muuttaa" jonkun kaverin luo ja sanoo hakevansa loput tavaransa myöhemmin. Vuorokausi mykkäkoulua, sen jälkeen aloitan ensin viestien välityksellä tuoda esiin omia tunteitani, kirjoitan kaiken, en tiedä lukeeko ja ajatteleeko asioita, mutta ainakin saan siten tuotua kaiken esille. Pikkuhiljaa viestien ja puhelujen kautta palaa keskusteluyhteys, ja yleensä parin päivän jälkeen myös mies. Sitten kun tarpeeksi jaksaa varovasti toista lähestyä niillä omilla näkemyksillä, niin viime kerroilla olemme jopa IHAN OIKEASTI keskustelleet suhteemme ongelmakohdista yhdessä, hyvässä hengessä. Mahtavaa kehitystä.
Suhde tuntuu viime aikoina vain parantuneen, tuntuu että vihdoin alan löytää sen oikean miehen tuon kuoren takaa, ja jos tykkäsin siitä kuoresta, niin tuo viimeaikoina paljastunut miehen todellinen minä vasta ihana ja rakastettava onkin!
Sitten siihen toiseen asiaan: kyllä, minäkin käytän satunnaisesti kannabista, niin myös mieheni. Polttelemme toisinaan useamman kerran viikossa, toisinaan voimme olla kuukausia polttelematta. Ei ole vaikuttanut persoonallisuuksiimme millään tavalla. Molemmat käymme töissä, hoidamme asiamme ja nykyään myös parisuhteemme paremmin kuin ennen. En ole (eikä kukaan läheiseni ole) itsessäni huomannut mitään muutosta verrattuna siihen aikaan kun en vielä poltellut. Ehkä välillä tuntuu, että tunnen nykyään itseni paremmin, ja olen rehellisesti juuri sitä mitä olen. Mutta ei se minua ole muuttanut, minä vaan olen kasvanut ja ajan myötä oppinut tuntemaan itseäni (ja miestänikin) paremmin.
Enkä suosittele minkään päihteiden käyttöä yhtään kenellekään. Ihan vain, jottei kukaan pääse osoittelemaan että ituhipit täällä mainostaa kannabista...
En usko että kannabiksella on osuutta asiaan, paitsi ehkä siinä mielessä että kannabis voi olla ehkä miehelle lääke kestää omia kannabiksesta johtumattomia tunne-elämän ongelmia. Samoin kuin alkoholi voi olla monelle lääke jolla kestää ahdistusta, pettymyksiä, yksinäisyyttä tms.
Kiitos kaikille vastauksista.Tosiaan kun hän poltteli ja en huomannut hänen käytöksessään mitään negaa tai muutosta.Tuli vaan mieleen johtuuko sen käytöstä toi puhumattomuus ,tunteiden ilmasu ja toisen huomioonottaminen siis mun kun on jättänyt.On varmaan sitten luonteesta ,vaikeeta on vaan kun kaikki oli hyvin ja sitten yks kaks kaikki loppu ja toinen ei edes halunnut keskustella ja yrittää.Nyt vaan täytyy itse toipua tästä pikkuhiljaa ........
Oletko aapee käynyt tekmässä tuon Pisa-kokeen? Ja paljonko sait pisteitä. VAikutat hieman kehitysvammaiselta nimittäin.
Noei se kannabis tai vaikka rööki ihmistä varsinaisesti muuta, kyllä ne tunne-elämän ongelmat ihan siihen ihmiseen itseensä liittyvät. On kyllä oikein kahden markan kyökkipsykologi-meininkiä edes miettiä jonkun kannabiksen aiheuttavan tuollaista, mikä kuulostaa ihan ongelmaisen ihmisen ongelmakäytökseltä ja ääääärimmäisen yleiseltä miesten tunneilmaisulta täällä alkoholin ihmemaassa Suomessa. Sehän olisikin helppoa, jos kaikki johtuisi ihan vaan pilvestä =) Johan tälläkin palstalla tuntuu joka toisen mamman mies olevan ihan vastaava paineenkerääjä ja rähästelevä ihminen. Miksi sellaisten kanssa sitten edes olette, katsokaapas peiliin!
Ap ei ole edes tuntenut tätä miestä ja nyt ihmetyttää, kun todellinen luonne tulee vähän ensihuuman alta esiin. Ihmisen tuntee oikeasti vasta vuosien jälkeen, ensimmäiset kuukaudet ja vuodet ovat sitä tutustumisaikaa ja vaihetta, jolloin ei vielä ole näytetty sitä aitoa arkista minää. Ihan se on se miehen luonne tuollainen ap.
Oletko jo ylittänyt teini-iän ap? Ei kuullosta kovin vakavalta suhteelta tuollainen, oliko se ensimmäinen miessuhteesi kenties?
No , nyt ihan pieni eriävä mielipide. Kannabis on päihde kuten alkoholikin. Alkoholisti keskittyy ajattelemaan sitä koska voi seuraavaksi juoda , muuttuu itsekeskeiseksi , mikään muu ei pikkuhiljaa kiinnosta kuin alkoholi. Kannabiksen kanssa voi käydä samoin . Ystänäni on kannabiksen viihdekäyttäjä ja hänellä ei ole sanojensa mukaan mitään riippuvuutta , kunhan vaan rentoutuakseen pössyttelee. Uskoin tämän , kunnes kesällä olimme viikon reissussa ja majoituimme yhdessä. Tarkoitus oli tehdä vaikka mitä, mutta tosiasiassa kaikki kilpistyi kannabikseen. Jouduin toteamaan , että se on ainoa asia joka oikeasti kiinnostaa ystävääni. Kun sitten kuudentena reisuupäivänä ehdotin , että hän jättäisi polttelun koko päiväksi , ystävä sain aivan sairaalloisen ärhäkän raivarin , haukkui minut lyttyyn ja lähti .
Eli voi sillä kannabiksellakin olla vaikutusta. Riippuvuus muuttaa ihmistä.
Ai, no nyt on sitten löytynyt toinenkin ihminen, jonka raivonpuuskat johtuvat sivullisen mielestä kannabiksesta. Juuh, niin varmasti, kyllä uskon, että jatkuva päivittäinen minkä tahansa aineen (kuten tupakka, alkoholi tai kannabis) tuottaa ihan fyysistä ja henkistä riippuvuutta. Joskin kannabiksessa tämä riippuvuuspotentiaali on lievempi kuin laillisetuissa päihteissä, mielialan tasoittamiseen tarkoitetuista lääkkeistä puhumattakaan.
Kyllähän sen on nähnyt, että bb-talossa rööki-ihmiset alkavat skitsoilla parissa päivässä, jos ei tupakkia tule. Se vaan, että ilmeisesti ap:n kuvaama miekkonen ei ole kärsinyt vieroitusoireista, vaan on ihan muuten vaan tuollainen räjähtelevä tunnevajakki :) Varmaan koittanut käyttää kannabista ihan vaan stressin vähentämiseen, vaikka pitäisi hakeutua johonkin terapiaan hankkimaan ihmissuhdetaitoja.
Oishan se pitännyt arvata ,että joukoon mahtuu juuri noita jotka ei osaa vastaa asiallisesti!! t.ei teini ja eikä mikään lyhyt suhde.
Aika outoa , että vaikka kannabis voi laukaista psykoosin sellaiselle ihmisille , jolla on taipuusta sairastua , silti se ei voi aiheuttaa minkäänlaisia mielialamuutoksia ? Miksi näillä tupakoivilla ja pössyttelevillä ihmisillä on aina pakkomielle selostaa , miten ei noista tuotteista voi koskaan koitua mitään pahaa ( ihan klassikko on tää tupakoijan " ei tää mun yskä tupakasta johdu" ).
Itse käytän ajoittain alkoholia , vaikka tiedän tarkkaan että parempi olisi olla ilman. Mutta kannabiksen polttajat vaan rentoutuu...
Hem, kyllä hullu on hullu, nähdäkseni, sinänsä liittymättä tähän. Pakenemisesta voi hyvinkin olla kyse, haluttomuudesta käsitellä yhtään mitään.
Omalla kannabiksen käytölläni pakenen stressiä mutta ymmärrän että asioita ei voi sen alle piilottaa. Tunnen sekä käyttäjiä että raittiita jotka räjähtelevät tyhjästä.
t.satunnainen käyttäjä