Nuoreni haaveilee arkkitehdin opinnoista. Lupasin ostaa parhaan valmennuskurssin. Onko niistä oikeasti hyötyä?
Tyttäreni aloitti juuri amk-puolella rakennusarkkitehdin opinnot, mutta tytär sanoo että haluaa olla mieluummin ”oikea arkkitehti”.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Itse pääsin Helsingin yliopistoon 3. hakukerralla heti kun olin valmennuskurssilla. Hain siis 2 edellisenä vuotena ilman kurssia. Olisi omien vanhempien pitänyt heti panostaa ja maksaa kurssi. Omalla kohdallani kyseessä oli vielä melkoisen halpa kurssi. Tietenkin työ pitää hakijan itse tehdä, mutta kurssi valmistaa vastaamaan kokeeseen oikein. On välttämätön mielestäni ja investoinnin arvoinen.
” Olisi omien vanhempien pitänyt heti panostaa ja maksaa kurssi.”
Huh huh. Siinä meillä esimerkki nykyajan kakarasta.
T: 2 kertaa ensimmäisellä yrittämällä kahteen eri yliopistoon (eri aloille ja eri vuosina) päässyt ja ihan ilman mamman ja papan rahoja tai kursseja.
Sinä taas olet täydellinen esimerkki yksinkertaisesta, tuomitsevasta ruoskijasta. Jos et itse saanut tukea, älä skuitenkaan syyllistä muita ja vihoittele. Et pääse jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Yököttävää elitismiä. Pian vain rikkaiden penskat pääsevät yliopistoon. Yli 60 prosenttia Aallon opiskelijoista on käynyt pääsykoekurssin.
Pääsykoe ei maksa mitään.
Lahjakas pääsee ilman kursseja tai sukulaisuussuhteita. Kuka hölmö levittää shittiä?
jos on oikeasti taiteeellisesti lahjakas niin voi olal jotain hyötyä, mutta jos ei osaa ollenkaan piirtää niin voi unohtaa arkkitehtihaaveet.
Ja kaiken elitistisyysen lisäksi Teho-Opiston asenne on ylimielinen. Ostin heiltä kurssin, jossa oli takuuna, että jollei valmennuskurssille ilmoittaunut pääse ennakkotehtävistä läpi valintakokeeseen, silloin kurssimaksun saa takaisin. En saanut kuitenkaan vastauksia ennakkotehtävistä ennen, kuin kurssi jo alkoi. Eli käytännössä lupaus rahojen palauttamisesta oli lähtökohtaisesti harhaanjohtamista, ainakin osalle. Itse hain visuaalisen viestinnän opintoihin Aaltoon. Tietoa siitä, milloin tulokset tarkalleen julkaistaan ei ollut mahdollista saada mistään. Teho-opiston Sini tarjosi tästä sitten kysyessäni vain mahdollisuutta siirtää kurssia ensi vuoteen. Hämilläni ja kokien painostusta Sinin taholta luulin sitä ainoaksi vaihtoehdokseni tuolloin, mutta tein sitten asiallisen kirjallisen reklamaation pyytääkseni rahojani takaisin. Reklamaatiooni ei vastattu mitään. Todella ylimielistä!
Riviarkkitehduksi? Palkka tosi surkea suhteessa koulutuksen pituuteen eli 8 v.
” Olisi omien vanhempien pitänyt heti panostaa ja maksaa kurssi.”
Huh huh. Siinä meillä esimerkki nykyajan kakarasta.
T: 2 kertaa ensimmäisellä yrittämällä kahteen eri yliopistoon (eri aloille ja eri vuosina) päässyt ja ihan ilman mamman ja papan rahoja tai kursseja.