Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä koronapelkoinen, miksi pelkäät koronaa?

Vierailija
26.09.2020 |

Haluaisin kysyä, miksi olet antanut pelon ottaa vallan ja pelon määritellä elämääsi? Eikö elämä olisi kaikin puolin parempaa ja miellyttävämpää ilman pelkoa?

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut teholle keuhkokuumeen vuoksi.

Puolisoni on koronan riskiryhmää.

Lapsen perussairaus saattaisi pahentua koronasta.

Meillä on iäkkäät vanhemmat, jotka iän vuoksi riskiryhmää.

Siksi pelkään, vaikka pelko ei elämääni rajoitakaan.

Vierailija
82/86 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkään saavani sen töistä oppilailta. Opetan nuoria, jotka ovat ihan aikuisen kokoisia jo iso osa. Pienissä ahtaissa tiloissa pitkiä ajanjaksoja yhdessä ja äänenkäyttö ei aina ole sitä pienintä mahdollista. Teen minkä voin, mutta tämän edessä olen aseeton. Minulla on synnynnäisesti verisuonien tukkeutumistaipumusta, enkä usko koronan olevan tässäkään mielessä kovin hyvä juttu.

Minä en uskalla enää tehdä opettajansijaisuuksia, koska korona olisi kamala juttu sekä itselleni että läheiselleni, joka on minusta riippuvainen ja jopa kuolisi siihen, jos sen saisi.

Ai niin, kun sullakin on jotain läheisiä.

Mitäs sanot, kun mä olen koko ajan käynyt mun tädin luona koronan ajan ja olemme kumpikin selvinneet ilman koronatartuntaa? 

Käsien pesu ja turvavälit ja uudien ihmisten välttäminen on todella helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskilaskenta kertoo että jos sairastun on 30% todennäköisyys että kuolen.

Ja aika ikäviä juttuja pelkästä koronastakin voi seurata pitkittyessään.

Tuntematonta on parempi varoa kuin katua.

Vierailija
84/86 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että saisin koronan niin saisin olla kotona monta viikkoa. Etätyöyhteydet ei ole kotona kunnossa. En kuitenkaan kehtaa hirveästi liikkua missään, mistä sen helpoiten saisi vaan välttelen saamasta tartuntaa. Töissä on paljon riskiryhmäläisiä, joten hävettäisi hirveästi jos välillisesti tap paisin jonkun koska kävin hakemassa koronan jostain Itiksen kirpparilta tai jostain muualta pk-seudun ryysiksestä mistä sen luulisi helposti saavan. Toivon siis saavani tartunnan, mutta omatuntoni jäävän kuitenkin riittävän puhtaaksi. Ehkä onnetar vielä suosii.

Vierailija
85/86 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kysyä, miksi olet antanut pelon ottaa vallan ja pelon määritellä elämääsi? Eikö elämä olisi kaikin puolin parempaa ja miellyttävämpää ilman pelkoa?

Häh? Se, että jonkin verran pelkään, ei tarkoita, että pelko on ottanut vallan tai että pelko määrittelisi elämääni. 

Onhan muitakin asioita, joita jonkin verran pelkään. Pelko antaa tervettä varovaisuutta, saa toimimaan niin että riskit vähenevät. Esimerkiksi liikenteessä pelkään aina jonkin verran, mistä seuraa että pidän silmät ja korvat auki ja tarkkailen muita liikkujia enkä esimerkiksi keskity kännykkääni, vaikka se ehkä miellyttävämpää olisikin. 

Vierailija
86/86 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut luulee, että pelkään. Ennemmin kiinnostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi