Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joululahjaksi käytettyä tavaraa?

Vierailija
03.12.2013 |

Mietin, voisinko ostaa kahdelle tyttärelleni (ala-asteella molemmat) käytetyt, mutta hyväkuntoiset kaunoluistimet joululahjaksi. Kaksi paria uusia maksaa edullisimmillaan 80 euroa. Käytetyt kaksi paria maksaisi noin 20-30 euroa. Rahaa mulla on, mutta ei liikaa :) Haluaisin säästää jossakin missä voisin. Tiedän, että tytöt haluaisivat ihan uudet luistimet, vaikka toki käyttävät kirpparilta ostetuja vaatteita ja välineitäkin - ostan aina vain kuitenkin tosi hyväkuntoisia käytettyjä. Kummilapsille ostan tietty vain uusia lahjoja, mutta voisinko omille ostaa tässä kohtaa käytettyä? Saavat muitakin lahjoja, jotka tulisivat olemaan uusia (mm. hiustuotteita, kynsilakkoja, lahjakortit, kirjat, elokuvat....) 

Mitä mieltä käytetyistä luistimista joululahjaksi? 

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 12:00"]

Pidin tässä tuumailutauon ruoanlaiton lomassa ja mä laitan kuitenkin ne käytetyt kaunoluistimet joululahjaksi nättiin pakettiin. Teroitutan terät, ostan kauniit teräsuojat, puhdistan ja kiillotan :) Uskon, että tytöt ilahtuu niistä, koska eivät ylipäätään osaa niitä odottaa. 

Lisäksi saavat uusiakin lahjoja kuten avauksessa kerroin. Kyllä mä sen verran tyttöjäni tunnen, että en usko laisinkaan "pilaavani" heidän jouluaan :) 

Ap 

[/quote]

HYVÄ-HYVÄ! Viisas päätös!

Vierailija
22/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkö nauratti tuo kurkkuviesti - hahahah! Meillä kuopus vetää myös kurkkua ihan kokonainen pötkö kädessään, ihan täällä kotonakin, ei tarvitse lähteä sitä Puuhamaahan asti syömään. 

Mä oon 59 kanssa samaa mieltä, että tytöt ilahtuu käytetyistä kaunoista, jotka tulevat täytenä yllätyksenä. 

Ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista teroituttaa, muuten sama kuin huopikkaat jalassa jäällä!

Vierailija
24/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvä ja käytännöllinen lahja. Kannatan! Katso vain, että varret eivät lörpötä vaan ovat tukevat. Arvostan sitä, että ihmiset osaavat pitää järjen päässä joulunakin!

Vierailija
25/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta voi ostaa. Olen itsekin antanut lapselle esim. potkukelkan joululahjaksi käytettynä. Jos saa edullisesti hyvät käytetyt luistimet, jotka hyväkuntoiset, niin ei oikein ole järkeä ostaa uusia vaan siksi, että ne olisivat uudet. Varsinkin, jos lapsi luistelee muutaman kerran talvessa ja seuraavana talvena ne on pienet. Eri asia, jos harrastaa jääkiekkoa tai taitoluistelua.

Vierailija
26/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emt, minä ostin 2,5v lapselle käytetyn keinuhevosen...

Vierailija
27/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin ne, mutten joululahjaksi. Sanoisin antaessani ne lapsille, että ostin käytetyt, jotta joululahjoihin jää enemmän rahaa törsätä :-)

Vierailija
28/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 09:13"]

Ostaisin ne, mutten joululahjaksi. Sanoisin antaessani ne lapsille, että ostin käytetyt, jotta joululahjoihin jää enemmän rahaa törsätä :-)

[/quote]

Tätä mietin itsekin. Tähän saakka tytöt ovat luistelleet hokkareilla (isoveljen vanhoilla), mutta niin monta talvea ovat jo kaunoluistimia pyytäneet, jotta nyt ajattelin "antaa periksi" :) 

Onko liian julmaa antaa käytettynä tavara, jota lapsi on toivonut pitkään? Vaikka terotuttaisinkin luistimet, ostaisin kivat teräsuojat myös... 

Vierailija
29/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on tässä idea ? Haluat pitää oman pääsi. Jos tyttäret eivät halua käytettyjä luistimia, miksi ostat ne joululahjaksi ?

Jos itse haluaisit vaikka ruskean pipon lahjaksi ja mä antaisin sulle punaiset rukkaset, olisiko se sama asia ?

Mun äiti on edelleen niin nuuka, esim säästää kun kutoo lapselleni villasukat. Tekee pienemmät, jotta lankaa kuluu vähemmän. Lopputulos ovat liian pienet, ettei niitä voi käyttää lainkaan. Viimeksi kutoi pipon, joka ei mahtunut päähän. Kiitä nyt siinä sitten.

Selitä ideasi lapsillesi ja tee asiat sen mukaan. Jos välttämättä haluat ostaa käytetyt, älä niitä ainakaan joululahjaksi anna.

Vierailija
30/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 oli siis ap :)

Vierailija
31/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse voi kuvitellakaan kääriväni lahjapaperiin mitään käytettyä.

Vierailija
32/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8:lle 

Idea oli säästää rahaa. 

Tytöt käyttävät käytettyjä vaatteita ja muitakin tavaroita, mutta mietin onko sellaisen antaminen lahjaksi jotenkin "huono asia"? Tytöt eivät tiedä saavansa kaunoluistimia laisinkaan. 

Ap 

Vierailija
33/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimpana lahjapettymyksenä ikinä on ollut käytetyt luistimet. Vieläkin sydäntä kouraisee, vaikka siitä on jo kymmeniä vuosia.

Vierailija
34/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 09:18"]

mikä on tässä idea ? Haluat pitää oman pääsi. Jos tyttäret eivät halua käytettyjä luistimia, miksi ostat ne joululahjaksi ?

Jos itse haluaisit vaikka ruskean pipon lahjaksi ja mä antaisin sulle punaiset rukkaset, olisiko se sama asia ?

Mun äiti on edelleen niin nuuka, esim säästää kun kutoo lapselleni villasukat. Tekee pienemmät, jotta lankaa kuluu vähemmän. Lopputulos ovat liian pienet, ettei niitä voi käyttää lainkaan. Viimeksi kutoi pipon, joka ei mahtunut päähän. Kiitä nyt siinä sitten.

Selitä ideasi lapsillesi ja tee asiat sen mukaan. Jos välttämättä haluat ostaa käytetyt, älä niitä ainakaan joululahjaksi anna.

[/quote]

Vertauksesi vähän ontuu, koska käytetty luistin ja uusi luistin ovat sama esine, eivät eri kuten pipoesimerkissä. Ne myöskään tuskin olisivat liian pienet säästösyistä, koska pienempi luistin ei maksa vähemmän.

Vierailija
35/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 09:24"]

Suurimpana lahjapettymyksenä ikinä on ollut käytetyt luistimet. Vieläkin sydäntä kouraisee, vaikka siitä on jo kymmeniä vuosia.

[/quote]

Materialisti pienestä pitäen!

Vierailija
36/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 09:29"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 09:18"]

[/quote]

Vertauksesi vähän ontuu, koska käytetty luistin ja uusi luistin ovat sama esine, eivät eri kuten pipoesimerkissä. Ne myöskään tuskin olisivat liian pienet säästösyistä, koska pienempi luistin ei maksa vähemmän.

[/quote]

ne ON eri asia. Uudet luistimet ovat eri asia kuin käytetyt luistimet. Olet nyt niin vakuuttunut että tämä on hyvä asia ettet lainkaan kuuntele tyttäriäsi. He ovat ilmoittaneet haluavansa uudet ja haluat väen väkisin antaa käytetyt.

Miksi edes kysyt ?

Erimerkki on niin erilainen, jotta huomaisit itse eron.

Vierailija
37/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 09:21"]

8:lle 

Idea oli säästää rahaa. 

Tytöt käyttävät käytettyjä vaatteita ja muitakin tavaroita, mutta mietin onko sellaisen antaminen lahjaksi jotenkin "huono asia"? Tytöt eivät tiedä saavansa kaunoluistimia laisinkaan. 

Ap 

[/quote]

onko sinusta luistimet edes lahja ? Jos heillä ei ole kuin isoveljen vanhoja luistimia, mitä jos ihan olisit vanhempi ja ostaisit heille jotain mitä esim tarvitaan koululiikunnassa.

Olisitko itse tyytyväinen jos saisit joululahjaksi 2 perusmukia vaikka teillä kaapissa on mukeja ennestään liikaa ?

Älä sotke nyt asioita keskenään

lapset haluavat jotain mikä on ihan perusjuttu, joka pitäisikin olla. En näe luistimissa mitään luksusta tai vst vaan ovat ihan käyttöesine missä paistinpannu tai talvikengät ovat.

Vierailija
38/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse antaisin luistimet muuten vaan. Voit vaikka kysyä haluaisivatko käytetyt kaunoluistimet kun uusiin ei ole varaa. Todennäköisesti haluavat ne mieluummin kuin käyttää vanhoja hokkareita.

Joululahjaksi sitten jotain muuta. 

Voisin sinällään antaa lahjaksi käytettyäkin muuten ap:n tapauksessa koska ovat toivoneet uusia luistimia

Vierailija
39/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisko kannattanut miettiä ennen kuin 3 ( vähintään 3 lastahan sulla on ) lasta pukaa maailmaan, että on varaa edes ostaa heille tarpeelliset asiat.

kaunoluistimet joululahjaksi, hoh hoijaa. miten olis vaikka tyyny tai peitto, jos nukkuvat olkien päällä ?

Veljelläni on 2 tyttöä, 1,5 v ikäerolla, lisäksi esikoinen on pitempää sorttia. Kuopus on kyllästynyt kun koko ikänsä on joutunut käyttää isosiskon vanhoja vaatteita. Ainoa milloin sai jotain uutta, kun vanhemmat ostivat esim. samanlaiset mekot. Välillä oli juhlapäivä, kun joku osti kummallekin housut ja isommat eivät mahtuneet esikoiselle, kuopus sai tavallaan kahdet.

Vierailija
40/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähänki saakka jo luistelleet toisten vanhoilla luistimilla, eikö nyt olisi aika antaa molemmille todella hyvä mieli ja ne uudet, jos ei kuitenkaan ole rahasta kiinni. Pettymys on aivan varmasti, jos käytetyt annat (mmielestäni käytetyn voi antaa muuten muttei todellakaan lahjana!) sitä on turha yrittää verukkeilla ja kyselyillä muuksi muuttaa, voithan toki kokeilla, onpahan ainakin ikimuistoinen lahja, isoveli saa taatusti uusia luistimia jalan kasvun mukaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän