Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joululahjaksi käytettyä tavaraa?

Vierailija
03.12.2013 |

Mietin, voisinko ostaa kahdelle tyttärelleni (ala-asteella molemmat) käytetyt, mutta hyväkuntoiset kaunoluistimet joululahjaksi. Kaksi paria uusia maksaa edullisimmillaan 80 euroa. Käytetyt kaksi paria maksaisi noin 20-30 euroa. Rahaa mulla on, mutta ei liikaa :) Haluaisin säästää jossakin missä voisin. Tiedän, että tytöt haluaisivat ihan uudet luistimet, vaikka toki käyttävät kirpparilta ostetuja vaatteita ja välineitäkin - ostan aina vain kuitenkin tosi hyväkuntoisia käytettyjä. Kummilapsille ostan tietty vain uusia lahjoja, mutta voisinko omille ostaa tässä kohtaa käytettyä? Saavat muitakin lahjoja, jotka tulisivat olemaan uusia (mm. hiustuotteita, kynsilakkoja, lahjakortit, kirjat, elokuvat....) 

Mitä mieltä käytetyistä luistimista joululahjaksi? 

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

HALOO ÄIDIT! Millaisia lapsia te oikein kasvatatte? Vai kasvatatteko ollenkaan?   Miksi ette opeta lapsillenne kierrätystä?! Sehän on erittäin hyvä ja EKOLOGINEN tapa! Haluatteko että lapsenlapsenne asuvat jätevuorissa mikä kertyy jos aina kaikki ostetaan uutena! KYLLÄ LAHJAKSI VOI ANTAA KÄYTETTYÄ TAVARAA!  Voi tietenkin olla vaikeaa jos olette opettaneet lapsenne "materialisteiksi".  Opettakaa lapsenne itsevarmoiksi niin että osaa pitää puolenne jos koulussa jotkut idiootit käyvät vaatteita haukkumaan! Minä ainakin ostan kirpparilta mieluummin (vaikka merkkivaatteita) kuin esim henkkamaukkaa!

Jos luistimia on käytetty yksi talvi ne on varsin kelvolliset vielä monta talvea eteenpäin. Luistimet ovat nahkaa ja terästä? molempia voi hoitaa ja kunnosta -->  uuden veroiset.

Voisivat muutkin kuin viherpiipertäjät ajatella joskus ekologisesti!

T: tavallinen äiti

Vierailija
42/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. Budgetsportin sivuilla uudet kaunarit tarjouksessa 26€ pari, että vähän googlaamalla löytyy kyllä halvempiakin kuin 80€ :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä nyt...

Lapsia on enemmänkin kuin 3. En todella laskenut lapsia saadessani rahojani - halusin lapsia ihan muista syistä, joita varmaan täällä ei kannata kertoa, koska ne osataan kuitenkin kääntää negatiivisiksi. 

Meillä on varmaan siitä outoja lapsia, että eivät tarvi mitään ihmeluksusjuttuja, ihan perusasiat riittävät ja mistään ei ole puutetta kärsitty koskaan. Meillä ilo ja onni tulee jostain muusta kuin kaikkein kalleimmista ja uusimmista hilavitkuttimista, jotka lojuvat kaapeissa käyttämättöminä parin viikon jälkeen elleivät jo sitten ole rikki.  Tytöt ovat tähän saakka luistelleen hokkareilla, koska niillä oppii oikea luistelutekniikan - mutta tästä ei täällä todellakaan kannata alkaa keskustella, sen nyt tietää mihin se johtaa... ;) 

Ja minusta luistimet ovat hyvä lahja!, jos se on toivottu asia eikä mitään krääsää tarvita eli lapset eivät halua leluja jne. koska niitä on jo vaikka kuinka. 

Jos nyt oikein tulkkaan näitä puolesta ja vastaan kommentteja, niin ei kai sitten kannata lahjaksi antaa, vaan ostaa muuten vaan käytettynä nämä kyseiset luistimet. Ehkäpä niin :) 

Vierailija
44/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 09:48"]

esim. Budgetsportin sivuilla uudet kaunarit tarjouksessa 26€ pari, että vähän googlaamalla löytyy kyllä halvempiakin kuin 80€ :) 

[/quote]

Olen kyllä tutkinut hintoja. Ei koot riitä noissa ko. luistimissa. Halvimmat mitä olen löytänyt oikeaa kokoa on 80 euroa kaksi paria, kuten kirjoitin. 

ap 

Vierailija
45/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 09:45"]

HALOO ÄIDIT! Millaisia lapsia te oikein kasvatatte? Vai kasvatatteko ollenkaan?   Miksi ette opeta lapsillenne kierrätystä?! Sehän on erittäin hyvä ja EKOLOGINEN tapa! Haluatteko että lapsenlapsenne asuvat jätevuorissa mikä kertyy jos aina kaikki ostetaan uutena! KYLLÄ LAHJAKSI VOI ANTAA KÄYTETTYÄ TAVARAA!  Voi tietenkin olla vaikeaa jos olette opettaneet lapsenne "materialisteiksi".  Opettakaa lapsenne itsevarmoiksi niin että osaa pitää puolenne jos koulussa jotkut idiootit käyvät vaatteita haukkumaan! Minä ainakin ostan kirpparilta mieluummin (vaikka merkkivaatteita) kuin esim henkkamaukkaa!

Jos luistimia on käytetty yksi talvi ne on varsin kelvolliset vielä monta talvea eteenpäin. Luistimet ovat nahkaa ja terästä? molempia voi hoitaa ja kunnosta -->  uuden veroiset.

[/quote]

kannattais tavallisen äidin vähän katsoa maailmaa isommalta kantilta. Se että Suomessa hommaa muutamat uudet luistimet, jotka kuitenkin kierrättää ei ole niin paha juttu, kun esim mitä toisella puolen maailmaa käytetään lämmityksen lähteenä.

Tälläiset pisara meressä asiat eivät oikein jaksa kiinnostaa.

Vierailija
46/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 09:51"]

Ap tässä nyt...

Lapsia on enemmänkin kuin 3. En todella laskenut lapsia saadessani rahojani - halusin lapsia ihan muista syistä, joita varmaan täällä ei kannata kertoa, koska ne osataan kuitenkin kääntää negatiivisiksi. 

Meillä on varmaan siitä outoja lapsia, että eivät tarvi mitään ihmeluksusjuttuja, ihan perusasiat riittävät ja mistään ei ole puutetta kärsitty koskaan. Meillä ilo ja onni tulee jostain muusta kuin kaikkein kalleimmista ja uusimmista hilavitkuttimista, jotka lojuvat kaapeissa käyttämättöminä parin viikon jälkeen elleivät jo sitten ole rikki.  Tytöt ovat tähän saakka luistelleen hokkareilla, koska niillä oppii oikea luistelutekniikan - mutta tästä ei täällä todellakaan kannata alkaa keskustella, sen nyt tietää mihin se johtaa... ;) 

Ja minusta luistimet ovat hyvä lahja!, jos se on toivottu asia eikä mitään krääsää tarvita eli lapset eivät halua leluja jne. koska niitä on jo vaikka kuinka. 

Jos nyt oikein tulkkaan näitä puolesta ja vastaan kommentteja, niin ei kai sitten kannata lahjaksi antaa, vaan ostaa muuten vaan käytettynä nämä kyseiset luistimet. Ehkäpä niin :) 

[/quote]

sinä olet halunnut ison perheen, mutta et osaa laskea mihin rahasi riittävät.

lapset eivät kaipaa luksusta, älä ! Vaikea uskoa, vai ?

Lapsesi ovat jo koulussa, ainakin nämä, he tietävät vaikka rukoilisivat polvilleen, he eivät saa luksusta. Ovat tajunneet tyydytään tähän, kun parempaakaan ei ole luvassa. Menepä joskus käymään jonnekin ilmaistapahtumaan, kun jaetaan tarroja. Suurlapsisen perheen muksut ovat siellä käsi ojossa mulle, mulle, mulle, kun kotona ei ikinä ole edes tarroja.

He ovat toivoneet uusia luistimia. Miksi ? Koska eivät ikinä saa mitään uutta !

Kuinka paljon selvemmin tämä asia pitää sinulle sanoa ? Sinun päähäsi on nyt vaan iskostunut tämä että näin on ja näin tehdään, et näe metsää vaan sen edessä olevan puun, jossa lukee käytettyjen luistimien hinta.

Vierailija
47/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 09:13"]

Ostaisin ne, mutten joululahjaksi. Sanoisin antaessani ne lapsille, että ostin käytetyt, jotta joululahjoihin jää enemmän rahaa törsätä :-)

[/quote]

että hommataan lapsille käytetyt luistimet ennen joulua ja sitten törsätään entisenlailla kuitenkin joululahjoihinkin? en ymmärrä tätä ihmisten ajatusmaailmaa, et lahjoihin pitää törsätä ihan älyttömästi rahaa. Itse ostaisin käytetyt, hyväkuntoiset luistimet ihan joululahjaksi, jääpähän sitä rahaa sitten muihin asioihin säästöön, kuin törsäämiseen joululahjoihin.

Vierailija
48/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän kyllä mietin, että ovatko varmasti toivoneet uusia, kaupan paketissa olevia luistimia, vai "uusia" kulahtaneiden hokkareiden tilalle (eli uudenveroisia kaunoluistimia). Mielestäni on varsin viisas kohta säästää, koska todennäköistä on, että lapsen jalka kasvaa niin, että seuraavana jouluna saisi taas olla ostamassa uudet. Kirppareilta löytyy sellaisiakin luistimia, joilla ei varmasti ole edes luisteltu kuin kerta tai pari ja tosiaan kivoille teräsuojilla ja terotuksella saa ihan priimat. Jos molemmat kuitenkin saavat muitakin lahjoja, niin miksei voisi ostaa käytettyä?

Vierailija
49/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 10:01"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 09:45"]

[/quote]

kannattais tavallisen äidin vähän katsoa maailmaa isommalta kantilta. Se että Suomessa hommaa muutamat uudet luistimet, jotka kuitenkin kierrättää ei ole niin paha juttu, kun esim mitä toisella puolen maailmaa käytetään lämmityksen lähteenä.

Tälläiset pisara meressä asiat eivät oikein jaksa kiinnostaa.

[/quote]

Tottakai pienikin teko on TEKO! Jos kaikki ajattelisivat samalla tavalla kuin sinä niin tuskin maapalloa enää edes olisi!

Onko sinun mielestä ok heittää karkkipapereita luontoon koska jossain kehitysmaassa heitetään  jätesäkillinen. Hankkikaa aivot! Ja miettikää omia(kin) tekoja!

Vierailija
50/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hertsileijaa! 

Meidän lapset saa vaikka mitä uutta - semmoista mitä tarvitaan paljon ja missä vaaditaan kestävyyttä yms. Ihan kuule kunnon toppavaatteissa kulkevat kunnon kengät jalassa - on vedenpitävyyttä, tuulenpitävyyttä, lämpöä jne. Koska niitä tarvitaan päivittäin ja Suomen sää on mitä on.  

Luistimia tarvitaan muutamia kertoja vuodessa. Se ei ole tyttöjen harrastus. Siksi en NIIHIN haluaisi tuhlata turhia rahoja. Vaikka toimeen tulemmekin, raha ei meillä kasva takapihan puissa kuitenkaan. 

Isoveli harrastaa tiettyä lajia ja hänelle ostetaan aina uudet, kunnon välineet, itse saa valita, koska tarvitsee niitä todella - monta kertaa viikossa. 

Tytöt harrastavat sellaisia asioita, joissa ei kummenpia välineitä tarvita. Siksi saavat muuta "ekstraa", kuten kampaamokäyntejä, enemmän uusia vaatteita jne. käytettyjen lisäksi. 

Mä teen nyt niin, että ostan ne KÄYTETYT luistimet, mutta en anna niitä joululahjaksi. Sopisiko se Teille? 

Ap 

Vierailija
51/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 09:33"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 09:29"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 09:18"]

mikä on tässä idea ? Haluat pitää oman pääsi. Jos tyttäret eivät halua käytettyjä luistimia, miksi ostat ne joululahjaksi ?

Jos itse haluaisit vaikka ruskean pipon lahjaksi ja mä antaisin sulle punaiset rukkaset, olisiko se sama asia ?

Mun äiti on edelleen niin nuuka, esim säästää kun kutoo lapselleni villasukat. Tekee pienemmät, jotta lankaa kuluu vähemmän. Lopputulos ovat liian pienet, ettei niitä voi käyttää lainkaan. Viimeksi kutoi pipon, joka ei mahtunut päähän. Kiitä nyt siinä sitten.

Selitä ideasi lapsillesi ja tee asiat sen mukaan. Jos välttämättä haluat ostaa käytetyt, älä niitä ainakaan joululahjaksi anna.

[/quote]

Vertauksesi vähän ontuu, koska käytetty luistin ja uusi luistin ovat sama esine, eivät eri kuten pipoesimerkissä. Ne myöskään tuskin olisivat liian pienet säästösyistä, koska pienempi luistin ei maksa vähemmän.

[/quote]

ne ON eri asia. Uudet luistimet ovat eri asia kuin käytetyt luistimet. Olet nyt niin vakuuttunut että tämä on hyvä asia ettet lainkaan kuuntele tyttäriäsi. He ovat ilmoittaneet haluavansa uudet ja haluat väen väkisin antaa käytetyt.

Miksi edes kysyt ?

Erimerkki on niin erilainen, jotta huomaisit itse eron.

[/quote]

Oletko nyt vähän höpsö? Ensinnäkin jos olisin ollut ap, olisin sanonut niin. Toisekseen, erilainen esimerkki on niin erilainen, että puhut eri asiasta. Hyvin huolletut luistimet ovat uuden veroiset, siis käytännössä sama esine kuin uuden luistimet. Lisäksi ap:n tyttäret eivät ole käsittääkseni joululahjaksi pyytäneet edes luistimia eivätkä ole tiettävästi puhuneet lainkaan uusista luistimista. Tosin jos he olisivat näin tehneet, olisin minä ainakin ap:n sijassa keskustellut lasteni kanssa siitä, miten paljon parempi on ostaa hyväkuntoiset käytettynä kuin pistää rahaa, jota voi käyttää muuhunkin, täysin ilmaan. Fiksut lapset varmasti ymmärtäisivät, tyhmemmät vasta varsinkin kaipaisivat tätä kokemusta.

Vierailija
52/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varma, että ap:n lapsille käytetytkin kaunoluistimet olis jo ihan voitto jos ovat tähän asti joutuneet luistelemaan veljen vanhoilla hokkareilla!! Tiedän, että niillä oppii oikean luistelutekniikan, mutta onhan se nyt vaan todella noloa jos ei koulussa saa luistella kaunoluistimilla, JOS HALUAISI (ei ole noloa, jos arvostaa hokkareita). Käytettyjä luistimia saa ihan hyväkuntoisinakin, koska niitä käytetään niin vähän. Mutta käy teroituttamassa ne valmiiksi, että tytöt pääsee heti joulunpyhinä luistelemaan! 

Vierailija
53/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse antaisin lapselle mieluummin käytetyt kuin uudet.Täysin käyttämättömät luistimet ovat epämukavan kovat ja jäykät niin että hiertävät ja painavat jalkoja ikävästi.Lisäksi ne on tosi hankala saada kiristettyä sopivan tiukalle..tämä koskee kyllä hokkareita vielä enemmän kuin kaunoluistimia.

Vierailija
54/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 10:19"]

Hertsileijaa! 

Meidän lapset saa vaikka mitä uutta - semmoista mitä tarvitaan paljon ja missä vaaditaan kestävyyttä yms. Ihan kuule kunnon toppavaatteissa kulkevat kunnon kengät jalassa - on vedenpitävyyttä, tuulenpitävyyttä, lämpöä jne. Koska niitä tarvitaan päivittäin ja Suomen sää on mitä on.  

Luistimia tarvitaan muutamia kertoja vuodessa. Se ei ole tyttöjen harrastus. Siksi en NIIHIN haluaisi tuhlata turhia rahoja. Vaikka toimeen tulemmekin, raha ei meillä kasva takapihan puissa kuitenkaan. 

Isoveli harrastaa tiettyä lajia ja hänelle ostetaan aina uudet, kunnon välineet, itse saa valita, koska tarvitsee niitä todella - monta kertaa viikossa. 

Tytöt harrastavat sellaisia asioita, joissa ei kummenpia välineitä tarvita. Siksi saavat muuta "ekstraa", kuten kampaamokäyntejä, enemmän uusia vaatteita jne. käytettyjen lisäksi. 

Mä teen nyt niin, että ostan ne KÄYTETYT luistimet, mutta en anna niitä joululahjaksi. Sopisiko se Teille? 

Ap 

[/quote]

Minun mielestäni voisit pistää pakettiinkin, koska se olisi kiva yllätys, kun lapsesi eivät niitä osaa edes odottaa, mutta toisaalta onhan se ihan kiva saada yllätyksiä nyt laajemmallakin ajalla kuin yhtenä päivänä. Kiva kuitenkin, että tytöt saavat haluamansa luistimet. Luultavasti huomaavat aika pian, että hokkarit ovat paljon paremmat ;)

Vierailija
55/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat meistä käyttävät lähes päivittäin käytettyä tavaraa;)

Vierailija
56/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

30:lle...

Tytöt eivät ole  kaunoluistimia pyytäneet joululahjaksi. Ovat pyytäneet niitä muutaman talven yleisellä tasolla, kun muillakin sellaiset on (osalla on, osalla ei). Ovat siis käyttäneet tähän asti hokkareita luistelutekniikan vuoksi. Nyt ajattelin, että ostaisin heille kaunarit, kun ovat niitä halajaneet. Mutta että voisiko käytetyt antaa lahjaksi...? Kaikesta päätellen ei. 

Meillä puhutaan lasten kanssa rahasta, sen järkevästä käytöstä ja mitä muuta saa, jos jotain voi ostaa käytettynä eikä aina uutena. Me säästämme rahaa matkusteluun, jota pidämme perheenä tärkeämpänä meille kuin kaikkia uusimpia välineitä kaupan hyllyltä. 

Vierailija
57/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 09:40"]

olisko kannattanut miettiä ennen kuin 3 ( vähintään 3 lastahan sulla on ) lasta pukaa maailmaan, että on varaa edes ostaa heille tarpeelliset asiat.

kaunoluistimet joululahjaksi, hoh hoijaa. miten olis vaikka tyyny tai peitto, jos nukkuvat olkien päällä ?

[/quote]

Meillä usein jotkut tuollaiset isommat ostokset, kuten uudet tyynyt ja peitot, säästettiin jouluksi, ja joka kerta ilahduin niistä. Totta kai minulla oli aina petivaatteet samoin kuin ap:n tyttärillä on jo luistimet, mutta joskus niitäkin pitää vaikkapa vain arjen pienen luksuksen vuoksi uusia, ja mikäs sen mukavampaa kuin päästä jouluyönä pehkuihin uuden muhkean tyynyn kanssa. Kannattaa muuten opettaa lapsille pienestä pitäen, että raha ja tavarat eivät kasva puussa, jotta heistä tulee järkeviä ja tyytyväisiä isonakin.

Vierailija
58/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 10:21"]

Mä olen varma, että ap:n lapsille käytetytkin kaunoluistimet olis jo ihan voitto jos ovat tähän asti joutuneet luistelemaan veljen vanhoilla hokkareilla!! Tiedän, että niillä oppii oikean luistelutekniikan, mutta onhan se nyt vaan todella noloa jos ei koulussa saa luistella kaunoluistimilla, JOS HALUAISI (ei ole noloa, jos arvostaa hokkareita). Käytettyjä luistimia saa ihan hyväkuntoisinakin, koska niitä käytetään niin vähän. Mutta käy teroituttamassa ne valmiiksi, että tytöt pääsee heti joulunpyhinä luistelemaan! 

[/quote]

Olen neulonut hokkareiden päälle valkoisesta teddystä "suojat", jotka antavat luistimelle valkoisen värin sekä lisäksi lämmittävät. Mutta totta on, että kavereiden paine on kova, ja samaa pitää saada mitä muillakin. 

Ap 

Vierailija
59/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille tuntuu joulusta tulleen joku ihme kilpavarustelu, että oikein etsimällä etsitään se varmasti kallein lelu tms. tai sitten hirveä kasa kaikkea tilpehööriä ja suureen ääneen kuulutetaan, että meillepä ostettiin tänä jouluna sitätätäjatota ja maksoi muuten 500e se kolmevuotiaalle hankittu aipädi jne.... Minusta on ihana nähdä, ettei sentään kaikilta mene järki jäähän yhden päivän takia, vaan ajatellaan myös sitä elämää joulun jälkeenkin! Kuten ap mainitsi, ehkäpä on järkevämpi satsata esim. talvivaatteisiin kuin laittaa paljon rahaa luistimiin, joita kuitenkin käytetään vuodessa pari kertaa.

Vierailija
60/61 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poika on kasvupyrähdyksessä. Viime vuonna ostetut ja ehkä pari kertaa koulun liikuntatunnilla käytetyt luistimet taas pienet. Ostin uutena ja taas pitää hankkia uudet.

Ei kannata tehdä numeroa siitä, että ovatko ihkauudet vai käytetyt. Jäävät pieniksi todella pian ja taas pitää hankkia kuitenkin suuremmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi