Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etä-äiti, muutto isompaan asuntoon, sosiaalitoimisto

Vierailija
02.12.2013 |

Hei!

Olen kolmen lapsen etä-äiti. Jäin työttömäksi 2v. sitten, ja pian sen jälkeen erosin lasteni isästä. Muutin yksin asumaan kaksioon, jossa asun nyt.

Vuokrani on 470€ ja asuntoni on tyydyttyvässä kunnossa.

Lasteni iät ovat 15, 11 ja 6v. Ongelmaksi on nyt muodostunut todella ahtaat tilat lasten ollessa paikalla. Makuuhuone on pieni. Olemme nelisin nukkuneet 120cm keveässä sängyssä, joka ei enää onnistu.

Minä ja nuorin lapsi joudumme nukkumaan sohvilla. Lapsilla ei ole yhtään omaa tilaa, ja he eivät siitä syystä viihdy luonani. 15v lapseni ei ole käynyt luonani vuoteen viikonlopun yli. Ei halua tulla, koska ei ole omaa tilaa. 

11-vuotiaskaan ei halua käydä enää.

Eli isompi asunto pitäisi saada. 

Mutta kuinka paljon vuokra saisi olla että sosiaalitoimisto sen maksaisi? Kolmioiden hinnat ovat n600-700€/kk. Maksaako sosiaalitoimisto tätä? Periaatteessa olen yksin kirjoilla, mutta tämä vaikuttaa todella paljon suhteeseeni lasteni kanssa.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hgissä sossu maksaa yli 600 euron vuokria yksiöistäkin. Kysy paikallisesta sossusta, kyllä ne voi ottaa huomioon tilantarpeen lapsista, vaikka eivät olekaan sun luona kirjoilla.

Ei kuulosta helpolta tilanteesi, mutta älä lannistu. Olet vielä nuori, ehdit opiskella vaikka mitä! Etkä olisi ainoa yli 3-kymppisenä opintoja tekevä, et todellakaan. Mieti, mikä voisi kiinnostaa (jos mikään ei kiinnosta, kannattaa ehkä etsiä mielenterveyspuolelta apua), pyydä päästä ammatinvalintapsykologille, kokeile harrastuksia... Sitten selvität, mitä koulutuksia on tarjolla kiinnostavia aloja. Kun olet etävanhempi, voit lähteä vaikka toiselle paikkakunnallekin opiskelemaan arkiviikoiksi. Jos sossussa ollaan yhtään järkeviä, sielläkin tajutaan, että sut pitää auttaa työelämään ja tuetaan (jos esim. tulee matkakuluja opiskelusta). Teet palveluksen lapsillesi etsimällä oman tiesi elämässä, voimalla hyvin ja näyttämällä heille mallin mielekkäästä elämästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla