Siivoatko kaapit jouluksi?
Minä siivoan.Minusta ihan naurettavaaväite, että siivoa kaapit vain jos meinaaat viettää joulusi kaapissa.
Mun joulu tulee siitä, että on siistiä, ihan joka nurkkaa myöten. Tulee raivattua turhat rojut roskiin ja kiertoon. Meille tulee joulunpyhinä sukulaisia ja osa yöksikin, joten on mukavaa, että ei saa hävetä pölyisiä ja sotkuisia kaappeja ja tietää tasan tarkkaan mitä missäkin.Voi vieraalle sanoa jos kysyy jotain tarviketta, että se on sielä toinen kaappi vasemmalta, ylin hylly ja siellä takana
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 20:10"]
Mikä hitto on sivukas?
[/quote]
Ei hitto, vaan 1,5-kerroksisen harjakattoisen talon ylimmässä kerroksessa oleva kylmä varastotila, joka sijaitsee katon matalan sivun alla. Ullakoksikin jotkut noita sanoo.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 18:57"]
En sillä: En aio viettää jouluani kaapissa. Naura sille,ap. ;)
[/quote]
Arghhh, kohta alkaa tämän hokeminen fb.ssä. Mammat tätä jakaa aivan kuin olisivat sen vasta oivaltaneet.
Näen punaista joka kerta kun joku kirjoittaa. en siivoa kaappeja, koska en vietä joulua kaapeissa.
Minusta se ei ole ullakko vaan sivuvintti. Siis se "sivukas".
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 20:18"]
Minusta se ei ole ullakko vaan sivuvintti. Siis se "sivukas".
[/quote]
Tuolle asialle taitaa olla aika monta sanaa. Mä käytän sanaa sivukas, se on mulle tutuin. Täälläpäin, missä asun, tavallisin sana on sivukainen. Vintti taas on täällä yläkerta.
En siivoa. Niissä ei ole mitään siivottavaa. En ymmärrä miten jotkut onnistuvat sotkemaan jopa kaappinsa???
En todellakaan siivoa. Ihan tavallisella viikkosiivouksella mennään.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 20:24"]
En siivoa. Niissä ei ole mitään siivottavaa. En ymmärrä miten jotkut onnistuvat sotkemaan jopa kaappinsa???
[/quote]
Siivoukaapissa kaikkea tahmaa, samoin jääkaapissa, ruokakaapissa. Kodinhoitohuoneessa on 'romukaappi' jossa patterit, lamput, työkaluja, kodinpientarvikkeita, se on aina sekaisin, eikä sieltä löydä ikinä kun tarvisi jotain. Yhdesä kaapissa kukkamullat, ruukkuja lannoitteet. Eteisen kaapeissa kengistä hiekkaa jne. Kyllä sitä lapsiperheessa vaan kaikkee tulee, eikä ehdi viikottain näitä järkätä. Käyn kaikki läpi kesälomalla ja toisen kerrran jouluksi
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 20:34"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 20:24"]
[/quote]
Siivoukaapissa kaikkea tahmaa, samoin jääkaapissa, ruokakaapissa. Kodinhoitohuoneessa on 'romukaappi' jossa patterit, lamput, työkaluja, kodinpientarvikkeita, se on aina sekaisin, eikä sieltä löydä ikinä kun tarvisi jotain. Yhdesä kaapissa kukkamullat, ruukkuja lannoitteet. Eteisen kaapeissa kengistä hiekkaa jne. Kyllä sitä lapsiperheessa vaan kaikkee tulee, eikä ehdi viikottain näitä järkätä. Käyn kaikki läpi kesälomalla ja toisen kerrran jouluksi
[/quote]
Mekin olemme lapsiperhe. Työkaluja on kotona kaksi pakillista, kaikki pakeissa ja pakit vaatehuoneessa. Petterit ja lamput siivouskaapin laatikossa jossa ei ole mitään tahmaa näkynyt.
Jääkaappiin kyllä kertyy sotkua, kun eräät tekevät siellä voileipänsä, samoin hedelmä/leipäkaappiin myös mutta ne pyyhkäisen ohimennen silloin tällöin.
Ylimääräinen kama, mm. astiat, turhat koriste-esineet yms on meillä päätyneet kirppiksen kautta kiertoon niin ei ole kotona pyörimässä kuin ne mitä tarvitaan ja niillä on omat paikkansa.
En ole natsi, en vain pidä siivoamisesta, siksi pidetään järjestystä yllä ja siivotaan kun siivousta tarvitaan.
Ihanaa, kun ihmisillä on aikaa olla kotona, sotkemassa ja siivoamassa. Olen siitä kateellinen :)
Ei tarvitse, kaapit on aina siistit ja järjestyksessä. Ei tarvitse käyttää kallista vapaa-aikaa jatkuvaan siivoamiseen ja järjestelyyn.
Ei siivota kaappeja eikä varmaan mitään muutakaan. Ei ole energiaa siivoamiseen ja raivaamiseen, kun sitä on ihan liikaa, koko asunnon täydeltä. Tuntuu mahdottomalta.
Eiköhän se työkalujen määrä riipu aika paljon siitä, asuuko kotona DIY-mies tai -nainen, ei siitä, miten siisti ja jämpti joku on :D Meillä on yksi huone täynnä työkaluja.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 20:42"]
Ylimääräinen kama, mm. astiat, turhat koriste-esineet yms on meillä päätyneet kirppiksen kautta kiertoon
[/quote]
Olet siis syyllinen muiden ihmisten kotien tavaramäärään.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 20:47"]
Eiköhän se työkalujen määrä riipu aika paljon siitä, asuuko kotona DIY-mies tai -nainen, ei siitä, miten siisti ja jämpti joku on :D Meillä on yksi huone täynnä työkaluja.[/quote]
En tiedä teistä mutta meidän kohdalla meni metsään. Minulla on jatkuvasti vaikka mitä projekteja kesken mm. tuolin entisöintiä tai vastaavia puutöitä yms. Mutta niitä ei tehdä sisällä, joten työkalut eivät ole täällä.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 20:53"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 20:47"]
Eiköhän se työkalujen määrä riipu aika paljon siitä, asuuko kotona DIY-mies tai -nainen, ei siitä, miten siisti ja jämpti joku on :D Meillä on yksi huone täynnä työkaluja.[/quote]
En tiedä teistä mutta meidän kohdalla meni metsään. Minulla on jatkuvasti vaikka mitä projekteja kesken mm. tuolin entisöintiä tai vastaavia puutöitä yms. Mutta niitä ei tehdä sisällä, joten työkalut eivät ole täällä.
[/quote]
Eli ne muualla olevat työkalut eivät ole teidän? Ei meilläkään se huone ole talossa, vaan ulkorakennuksessa.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 20:46"]
Ei tarvitse, kaapit on aina siistit ja järjestyksessä. Ei tarvitse käyttää kallista vapaa-aikaa jatkuvaan siivoamiseen ja järjestelyyn.
[/quote]
Jos asuisin yksin kaikki olisi ja pysyisi tiptop, vaan kun perheessä on muitakin, enkä pysty kaikkien perässä koko ajan juoksemaan. Ja se että siivoaa kaapit jouluksi ei tarkoita kaiken vapaa-ajan käyttämistä siivoamiseen. Mulla se tarkoittaa joululevy soimaan, vähän glögiä evääksi ja puuhaamaan. Eikä tuossa hommassa mene kuin pari arki-iltaa tai yksi lauantain iltapäivä
kaapit ovat aina yhtä sekasotkua mutta siivoan ne sitten jos/kun tulee fiilis. Joulua varten en tee mitään sen erityisempää siivoamista. Aattona tulee imuroitua ja luututta lattiat, siinä se.