Sossun huijaus vinkit OSA2
Kommentit (6)
rahansa laittaisivat. No osa tietysti menee omastakin, mutta kuitenkin niin mitätön summa kun se jakaantuu kaikkien suomalaisten kesken...
Jos olette avopuolisoita, asukaa muka erillänne, saatte 2 asuntoon vuokran sossusta ja toinen saa vielä yh korotukset .
Se sosiaalitanttojen " nihkeys" jaella tukia johtuu ihan siitä, kun normit ei anna myöden. Ei siellä oman maun mukaan tukia jaella vaan tiettyjen sääntöjen nojalla. Teidän kaltaisten huijarien myötä ihan tavallisetkin toimeentulotuen hakijat joutuvat kärsimään sosiaalityöntekijöiden epäilevästä asenteesta.
Kun jokaiselta pitää tiedot tarkistaa ja niin älyttömän tarkkaan. Se vie tolkuttomasti aikaa, ja kun odottaa lisäselvityksiä ja lisäselvitysten selvityksiä. Jos ihmiset olisivat rehellisiä, päätöksetkin tulisivat nopeammin.
Ja kyllä, osittain se joskus tuntuukin, että miettii, olisinko valmis omasta pussistani tuollaiseen naapurille rahaa antamaan. Sitten mietitään, miksi niitä veroja maksetaan ja miksi palveluista joudutaan karsimaan. - Pieni puro, monesta purosta tulee iso virta.
Jotkut ihan oikeasti näkee valtavasti vaivaa voidakseen huijata sossusta rahaa. Siitä joskus pitäisi melkein palkinto antaakin ;) Mutta totuus on kuitenkin se - minä ainakin jaksan uskoa niin - että enemmistö sossun asiakkaista asioi rehellisesti ja todella tarpeeseen se raha tulee, ja vähemmistö on huijareita. Näin minä uskon. Huijareita joukkoon mahtuu, sille ei voi yksinkertaisesti mitään ja siitä on turha höyryjä päähänsä kerätä. Ajattelen, ettei ihmisen elo varmaan kovin onnellista voi olla, jos tietää koko ajan nyhtävänsä kaikilta toisilta rahaa epärehellisin keinoin.
Siksi kai ne sossun työntekijät ovat aika tarkkoja, että heillä on vastuu yhteisestä rahankäytöstä. Mitä siitä tulisi, jos sossusta ihan kyselemättä jaettaisiin rahaa joka risaukseen, ja sitten veronmaksaja - sinä tai minä - alkaisi kysellä, että mihinkäs niitä minun maksamiani verorahoja käytetään.
T. sossun työntekijä, joka nyt äippälomalla
ja ostele kaikkea " hyödyllistä"
-sanakirjoja
-almanakkoja
jne.