Kokemuksia Zoely e-pillereistä!
Olen aikaisemmin saanut pillereistä päänsärkyä. Nyt kokeilen vielä Zoelyä, minkälaisia kokemuksia siitä on. Tuo haittavaikutuksena oleva akne hieman ärsyttää, ono niin yleinen juttu?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Hei! En tiie oonko hirveen myöhässä mut kaipa tästä jollekkin on hyötyä. Oon syöny vissiin vuoden ja pari kk zoelyä. Mulla ekat e- pillerit siis ja mulla ainakin tosi hyvin toiminu. Pari kertaa ollu paniikkia/ stressiä että oonko raskaana mut sit on tullu vuotoa.
Itse mietiskelen sitä, että onko normaalia kun tulee vuoto vasta lumejen jälkeisellä viikolla. Lumet siis pe-ma ja vuoto alkaa ti-pe. Onko muilla samaa?
Häiritsevää ehkä se, että aina ei vuotoa tule. Nyt seurannassa vähän pään särky, että johtuuko pillereistä.
Minullakin on tuota, että menkat eivät tule taukopäivien eli lumepillereitten aikana vaan vasta uuden laatan ekalla tai tokalla viikolla. Olen syönyt Zoelyjä nyt noin 3v. Aina saa pelätä että nytkö pamahdin paksuksi, koska lapsia en missään nimessä halua. Nyt on alkanut tulla myös päänsärkyä, ei toki jokapäivä, mutta useammin kuin ennen pillereiden aloittamista. Ovat eka merkkini ja muuten toimineet hyvin, mutta on tosiaan kummallinen kierto ja kummalliset ruskeat töhnämenkat, päänsärkyä välillä (tuntuu terävää särkyä toisen silmän ympärillä tai takana....) sekä toisinaan semmoisia pienenpieniä finnejä erityisesti otsassa ja selässä. Eipä juuri muuta. Minuakin kiinnostaisi tietää kuinka monella ovat Zoelyt pettäneet ja tulleetkin raskaaksi aivan ohjeiden mukaisesta käytöstäkin huolimatta.
Itselle tehtiin raskaudenkeskeytys muutama vuosi sitten ja lääkäri suositteli sen jälkeen näitä pillereitä. Mulle tuli vulvodynia ja uskon, että se johtuu nimenomaan pillereistä. Abortista ei tullu traumaa ja mies on ihana, mutta kaikki seksi vaan sattuu edelleen 5v jälkeenkin. Apua vaikea pyytää ja varsinkin saada. En enää ikinä syö pillereitä.
Oma kokemukseni zoelyistä on hyvä. Ensimmäiset 6kk kuukautiset olivat epäsäännölliset, turposin noin 10 kiloa, mieliala oli jatkuvasti alakuloinen, ruokahalu loputon ja unen tarve suuri. Kun menkat sitten loppuivat tyystin, alkoi myös paino pudota ja mieli tasoittua. Olen akneen taipuvainen ja aurallinen migreeni löytyy, mutta kumpaankaan pillerit eivät ole vaikuttaneet.
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemukseni zoelyistä on hyvä. Ensimmäiset 6kk kuukautiset olivat epäsäännölliset, turposin noin 10 kiloa, mieliala oli jatkuvasti alakuloinen, ruokahalu loputon ja unen tarve suuri. Kun menkat sitten loppuivat tyystin, alkoi myös paino pudota ja mieli tasoittua. Olen akneen taipuvainen ja aurallinen migreeni löytyy, mutta kumpaankaan pillerit eivät ole vaikuttaneet.
Aurallista migreeniä sairastaville ei pitäisi edes kirjoittaa yhdistelmäehkäisyn reseptiä.
Kauheita kokemuksia ihmisillä! Mä söin zoelya pari vuotta sitten kolme kuukautta, lopetin kun silloinen parisuhteeni päättyi enkä kokenut enää tarpeelliseksi syödä pillereitä. Silloin ei muistaakseni ollut mitään oireita. Nyt aloitin uudestaan ja 10. päivä menossa. Menkat eivät ole loppuneet vieläkään, normaalisti ovat kestäneet noin 6 päivää. Selkään on tullut iso finni. En tiedä uskallanko enää tämän ketjun lukemisen jälkeen jatkaa Zoelya.
No minulle Zoelyt on ainakin toimineet miljoona kertaa paremmin kuin edim.Diane Nova! Mielialat heitteli..turposin. Zoelysta kktiset vaan jääneet pois 2 kk..ekana kertana tuli. Se hieman mietitytti. Ainoastaan alaselkä on arka läpi kierron. Muita oireita en ole juuri havainnut..välillä itkuisuutta. Ikää 31 ja Zoelyja syönyt 4,5 laattaa. Gyne sanoi syö pidempään että ei ole niin rankkaa kropalle jos aloittaa ja/tai lopettaa jatkuvasti jos vaikka suhde loppuu ja alkaa jonkun kanssa nopeasti. Eli kaikilla vaikuttaa eri tavoin. Toisille sopii, toisille ei. Aika erikoista vaan jos siis raskaaksi joku on tullut. Paras merkki mulla ollut. Muuten kokeillut Yasminea joskus..sekin oli ok.
Ei menkkoja vaikka söi myös ne laatan ns. välipäiväpillerit. Toisaalta kiva kun ei vuoda, mutta paljon pahempaa on se vuodon odottelu.... Raskaustestiä raskaustestin perään kun kuvittelin olevani raskaana. Ainoastaan kuukauden tauolla sai menkat tulemaan.
1/5, en suosittele.
Toisen laatan kohdalla jouduin lopettamaan Zoelyt, kun migreeni muuttui auralliseksi. Sitä ennen oli ehtinyt olemaan pari auratontakin migreenikohtausta viikon sisään. Migreenin lisäksi tissit turposivat järjettömästi.
Oon syönyt nyt n. 5 laattaa Zoelya ja jäi kahdet kuukautiset välistä, nytten tuli. Raskaaksi en ole tullut tapaillessani, ja tapailun loputtua jatkanut syömistä. Gynekologi sanoi, että jatka syömistä hiukan pidempään, koska on rankempaa kropalle alottaa ja lopettaa, aloitaa ja lopettaa.. varmaankin tämän veritulppariskin takia. Aikaisemmin söin Zoelya 3 laattaa suhteessa ja lopetin kun suhde loppui, tämän aikana en tullut raskaaksi eikä juuri sivuoireita ilmaantunut. Tuolloinen gynekologi suositteli Zoelya, koska sen estrogeeni jäljittelee luonnollista estrogeenia. Itse kannatan matalahormonista ehkäisyä. En silti leikkisi asian kanssa ja jättäisi suhteessa ehkäisyä pois missään nimessä, ellei halua kantaa vastuuta lapsesta.
Sivuoireina hieman muutama finni tullut. Alaselän pientä arkuutta, rintojen aikaisempi aristus mennyt pois. Eivät juuri kerää nestettä paitsi ennen tyhjennysvuotoa. Kuukautiset ovat pienemmät kuin ennen. Ei silti juuri huvittaisi syödä ilman parisuhdetta, mutta toisaalta tuntuu että ärtymys on hieman tasaantunut ja muut kuukautisoireet pienentyneet..mm.kohdun supistelu yms. Paras merkki mitä olen syönyt, muut ovat Yasmine ja Diane Nova. Diane Nova aiheutti nesteen kertymistä, ärtymystä ja migreeniä.
Miksi naiset aina vaan valittaa? Kaikki huonosti... oli sitten pillerit tai miehet kyseessä. Mulla ei ole ollut näistä haittaa..vuoden syönyt..parit kuukautiset tulleet vaan. Saattavat jäädä pois. Ei migreeniä ja ei tulppia tähän mennessä. Ikä 31. Paras pillerimerkki minulla..Diane Novasta tuli akne ja migreeni. Yasmin suhteellisen ok ilman suurempia oireita.
Moikka oon 17 vuotias teinityttö. Rupesin noin pariviikkoa syömään zoelyä ja muuten ihan hyvät paitsi mulle on tullut kroppaan pistoksentunteita. Onko tämä normaalia!! Pelottaa myös kuinka suuri prosenttimäärä on tulla raskaaksi näistä pillereitä. Söin ennen minipillereitä sillä munulla on mikreeni. Kertokaa mitä pitäisi tehdä!
Kuinka pitkään sulla kesti että tuli menkat? Söitkö unohduksen jälkeen laatan loppuun?
Ihan ok, käytin vuoden, nyt alkoi migreenikohtaukset ja jatkuvat kivut emättimessä. Lääkäriltä neuvo vaihtaa minipillereihin, saa nähdä miten käy.
Mulla on ollu zoely käytössä 3kk, ja alan olla aivan loppu! Mielialanvaihtelut on ihan jäätäviä, vituttaa koko ajan joku pieniki asia, kaikki halut on lähteny, kuivuudesta puhumattakaan. Menkat on kyllä ollu ajallaan ja niukat, mutta ei se silti lohduta tässä tilanteessa. En löydä enää yhdestäkään päivästä mitään hyvää, vaikka oikeasti asiat ei voisi paremmin olla.
Täytyis taas vaihtaa pillerit, nää taitaa olla mulla jo 7.. taas sama rumba alusta.
Mä käytin kans zoelyä vuosia, mut mielialaan vaikuttaa hirveen paljo!!! Sokaistuu ihann siihen millainen olo ja mieli oli ennen zoely aloittamista. Ei enää muista Millanen oli... Nyt rigevidoncont ja paljon edullisempi vaihtoehto
oma kokemus zoelyistä on ollu ihan hyvä! oon syöny nyt kolme kokonaista laattaa ja osan neljännestä eli n 4kk. kuukautiset oli kokonaan poissa noi 3kk ja nyt neljännellä kuukaudekla tuli normaalin aikaan vuotoa, mutta niukkaa sellaista - https://htm109.com/track.php?c=cmlkPTcxMzE3MiZhaWQ9MjQ1ODMyNTI
Söin abouttirallaa 2-3vuotta, ekan 6kk taisivat toimia ihan hyvin ilman sen vahvempia sivuvaikutuksia, kunnes alkoi tulla vahvempana noita haluttomuuksia, kostuminen väheni, masennusta, zombioloa, yleistä alavireisyyttä, puuroutti kaikki positiiviset ja myöskin negatiiviset isommat tunteeni.
Vieläkin ärsyttää että kaikesta huolimatta söin noita pillereitä noinkin kauan, eivosannut tarpeeksi ajoissa yhdistää pillereihin kys. Oireita. Aknesta ja lihomisesta ym, en osaa sanoa, mutta tunnepuoleen vaikuttivat todella vahvasti. Sama oli Yazz pillereissä mulla, ennen Zoelyitä.
Lopetin ja olin natuna ilman horkkaa, reilun vuoden. Ero oli VALTAVA.
Summasummarum, nyt mulla ollut vuoden Jaydess minihormonikierukka (otin tämänkin todella pelonsekaisin tuntein, koska hormoni..) Pelkäsin tottakai että ylläolevat oireet uusisivat, mutta ei. Halut on kohdallaan, masennus ei näyttäydy samassa roolissa kuin Zoelyillä, ei zombiutta eikä kostumisongelmia. Päinvastoin.
Jaydesistä erittyy kohtuun niin pieni määrä keltarauhashormonia vuorokaudessa, että ainakin vielä, tämä on osoittautunut ihan kelpo vehkeeksi.