Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Zoely e-pillereistä!

Vierailija
02.12.2013 |

Olen aikaisemmin saanut pillereistä päänsärkyä. Nyt kokeilen vielä Zoelyä, minkälaisia kokemuksia siitä on. Tuo haittavaikutuksena oleva akne hieman ärsyttää, ono niin yleinen juttu?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin parhaat pillerit. Mercilon, Marvelon ja Femoden aiheuttivat jatkuvaa vuotoa, Zoelyjen kanssa menkkoja ei ole nyt tullut yli puoleen vuoteen. Olen aina ollut akneen taipuvainen, mutta ihoni ei ole pillereiden myötä muuttunut mihinkään.

Ainoa haittapuoli on tuo edellisenkin mainitsema pistely raajoissa toisinaan, mutten tiedä johtuuko se pillereistä vai pahoista niska- ja hartiajumeista. Välillä itku on myös todella herkässä, mutta Zoelyjeb vaihtamista en harkitsekaan, ellei nyt tule pahempia oireita.

Vierailija
22/78 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 21:18"]

Parhaat pillerit tähän mennessä, on kuudes merkki mitä olen kokeillut. Ei mielialaongelmia ja menkat tulee noin kahdesti vuodessa, vaikka pidän liuskan neljän päivän mittaiset lumepilleripäivät.

En vaihtaisi pois mistään hinnasta! Kävin varmuuden vuoksi verikokeessa, jossa määriteltiin tromboositaipumus, jota ei löytynyt, joten ei pitäs tulla tukoksiakaan.

[/quote]

Tukoksia voi tulla, vaikka ei olisi taipumusta. Tietysti pienentää riskiä. Jos tapumus löytyy, pillereitä ei saisi edes määrätä ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt Zoelyä viime syyskuusta asti eli vähän alle vuoden. Aikaisemmin käytin Cypretyliä (Diane Novan halpaversio) lähinnä PCOS:stä johtuvan hirsutismin vuoksi. Gyne suositteli Zoelyn kokeilua pienemmän veritulppariskin vuoksi. En tosin kuulu veritulpan riskiryhmään muutenkaan.

Zoely on toiminut mulla ihan hyvin. Iho mulla on aina ollut hyvä, nyt on viimeisen kuukauden aikana ilmestynyt lähinnä otsaan ihan pientä epätasaisuutta. En tiedä johtuuko Zoelystä tai vaikka ihan vaan stressistä. Cypretyl piti karvaisuuden hyvin kurissa, mutta Zoelyn aikana karvoitus on hieman lisääntynyt ei-toivotuilla alueilla. Ongelma ei ole kuitenkaan läheskään samaa luokkaa kuin ilman pillereitä eli n. 10 min päivittäisellä ylimääräisellä nyppimisellä selviää.

Kevään aikana menkat ovat alkaneet olla aika niukat. Tamponia voin käyttää vain runsainpana vuotopäivänä. Vuotopäiviä on 3 - 4 (aikaisemmin noin 6 putkeen). Ei ole ollut mitään välivuotoja (kuten ei ole ollut aikaisemminkaan).

Tämä vuosi on ollut mulle aika rankka ihmissuhdesotkujen ja työkiireiden vuoksi. Olen väsynyt, pinna kireällä eikä mikään pahemmin kiinnosta. On mahdotonta sanoa, millainen mielialani olisi ilman pillereitä. Uskoisin olevani aika alakuloinen joka tapauksessa, mutta hieman myös epäilen, että varsinkin pinna palaa nykyisin helposti osittain myös Zoelyn vuoksi. En saa mitään järjettömiä raivokohtauksia, mutta joudun aika paljon välillä hillitsemään itseäni, että käyttäydyn hyvin. Tällaisia ongelmia ei ole ollut aikaisemmin, mutta kuten jo sanoin, myös tämä vuosi on ollut rankka.

Olen perusterve, hoikka, 30-vuotias. Ei lapsia, en ole koskaan ollut raskaana. 

Toivottavasti tästä oli jollekin apua. 

Vierailija
24/78 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syönyt puoltoista vuotta zoelyä. Ensimmäisen liuskan aikana itkin joka asiasta. Sittemmin ei ole ollut mitään sivuoireita, paitsi edelliset menkat kesti 3vkoa. Söin aina kaksi laattaa putkeen ja lääkäri totesi ettei minulle riitä neljä välipäivää pitkässä syklissä, nyt syön vielä 2 laattaa normaalisti pitäen välipäivät ja sitten alan taas syömään kahta laattaa putkeen.

Vierailija
25/78 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialat heitteli liikaa. Lumejakso teki hallaa kropalle, alapääkin ärtyi (ph:n heittely?). Samoin kasvoihin ilmestyi ihan jäätäviä finnejä lumejakson lähestyessä ja ne kerkesivät "parantua" juuri parahiksi seuraavan lumejakson alkuun. Eli jäi silleen kystamaisiksi, vieläkin temppuilee näin yli puolen vuoden jälkeen. Söin Zoelyjä tosiaan vuoden päivät - ei kiitos enää koskaan.

Vierailija
26/78 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallelujaa! Vuoto alkoi eilen, ei mitenkään päätähuimaavan runsaasti mutta kuitenkin! :-D en varmaan ikinä ole ollut näin onnellinen vuodon alkamisesta. :-D

Vierailija
27/78 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon unohtanu syödä zoely pillereiden rv.18-24 ekat kolme...ja toi liuska on ny kolmas..ja siinä on kuulemma iso riski tulla raskaaks ja oon harrastellu sen jälkee ilman lisäehkäsyä :/ että jos oon raskaana nii millon se "siittiön kiinnitys" tapahtuu kun sen yleensä tuntee? ja pitääkö mun oottaa seuraavii lumepillereihin asti että tuleeko menkat vai ei ja millon pitäs se testi tehä ? oon vielä alaikäne nii en uskalla jutella mutsinkaa kaa että auttakaa mua !!

Vierailija
28/78 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön itekkin zoely pillereitä oon  syöny varmaan vuoden. Tosi hyvät muuten, mutta toi kuukautisten pois jääminen on vaan aika ikävää tai tosi kivaa toisaalta.. Olin syönyt 3 levyy  putkeen ja  viime kuun lopussa pidin tauon, kappas jäi kuukautiset väliin, mutta uuden levyn ekalla viikolla tuli aamuisin(?) jotain epämääräistä, ikinä ennen tapahtunut näin ja nyt tokalla viikolla on taas loppunut. En jaksa stressaa enään, koska uskon sen olevan turhaa, mutta onhan sekin vähän huono luottaa vaan tilanteeseen, mutta oon niin monta kertaa huolestunut ihan turhaa.

Vierailija
29/78 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei kiitos zoelyä enään ikinä. Yhdyntäkivut jotka johtui kuivuudesta alkoi ensimmäisten parin viikon jälkeen. N. Neljän viikon jälkeen loppui halut kaikin puolin ja enään ei sitten seksiä harrastettu ollenkaan. Kahden kuukauden jälkeen kamala akne, minulla on normaalisti hyvä iho enkä ole koskaann ennen ole ollut edes kolmea finniä samaan aikaan. Ensimmäisen finnin sain 17 vuotiaana ja 20 vuotiaana sitten iski zoely akne. Lisäksi toisen kuukauden jälkeen alkoi tulla raskausoireita ja ne muutamat kerrat mitä ensimmäisen kuukauden aikana olin seksiä harrastanut tuottivat tulosta -> olin raskaana. Eli ei kiitoa tätä takaisin. Ennen zoelyä oli marvelon - aiheutti liiallisia mielialanheittelyjä, mercilon ja sama lopputulos marvelonin kanssa, gestinyl aiheutti jatkuvaa vuotoa eli oli menkat joka toinen viikko, yazmin aiheutti alavatsakipuja ja oli jatkuvasti hiivatulehdus, femoden aiheutti vuotoja. Nyt ilman pilleriä ja mietitään kuinka toimitaan. Lasta en ole valmis saamaan, opinnot kesken, työtön, asunnoton (asun koulun asuntolassa ja koulua jäljellä 2vuotta) ja kaikinpuolin huono tilanne. Muuten en edes miettisi vaan lapsen pitäisin.

Vierailija
30/78 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kauhealta lääkkeeltä. Miten noin moni voi olla raskaana? ?

Vierailija
31/78 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä Zoelyja kuukausi takana ja näyttää aika hyvälle! Vähä. Huimaamisen tunnetta ollu ja pientä jännää pääkipua! Terkka kyllä mulle sano että jos tulee vähänki mikreeniä ni pitäs pillerit vaihtaa. Ja toivon että noi raskaus jutut on läppää!!!! Ei finnejä :)

Vierailija
32/78 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei osaisiko joku ihana ihminen suositella ekakertalaiselle jotakin muuta pilleri merkkiä? Olen 17 vuotias ja minulla on ollut Zoelyt nyt muutaman kuukauden ajan. Aluksi ajattelin näiden toimivan kuin unelma, mutta sitten ongelmia tuli oikein urakalla. Naama alkoi kukkia, vuodot ovat todella ärsyttävät kun joskus ei tule ollenkaan ja joskus tulee todella runsaina , mutta pahinta ovat nämä mielialavaihtelut! Olen jokapäivä väh. kerran kiukkuinen jostain poikaystävälleni kavereilleni tai vanhemmilleni ja saatan myös pillahtaa itkuun melkeinpä ilman syytä vaikka normaalisti olen hyvin tasapainoinen ihminen enkä itke juuri koskaan.. Siis suositteluja otetaan vastaan enemmän kuin mielellään ! 

Vierailija
33/78 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
34/78 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto väheni, kivut lähti, iho-ongelmia tuli todella, siksi lopetin.

Vierailija
35/78 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä kanssa kiinnostaisi kuulla zoelysta. Varsinkin jos on aknetaipumusta, kannattaako edes kokeilla?

Vierailija
36/78 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin nuo pillerit heinä/elokuun vaihteessa ja nyt raskaana viikolla 18. En suosittele. Lääkäri sanoi että ovat sen verran uusia ettei ole kunnolla ehditty tutkia.

Vierailija
37/78 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin zoelyt tammikuussa 2013! Ekat pillerini ikinä, joten en voi vertailla muihin. Mulla on alakuloa ja totaalista väsymystä ollut nyt tää koko vuosi. Keväällä alkoi ja olen koittanut virkistyä yms omin keinoin esim lisäämällä liikuntaa, mutta ei auta. Nyt olenkin alkanut miettiä, että voiko nää oireet johtua pillereistä. Ajoittaista päänsärkyä tai oikeastaan silmien särkyä esiintyy, mutta sitäkää en tiiä johtuuko pillereistä. Yks varma juttu on limakalvojen kuivuminen, minkä takia olenkin harkinnut ehkäisyn vaihtoa toiseen, enkä muutenkaan jaksais enää pillereitä :D

Vierailija
38/78 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 15:46"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 14:57"]

Qlaira-pillerit, joiden hormonit ovat luonnollisia, eivät keinotekoisian.

[/quote]

Ot: Tämänkaltaisesta mainospuheestahan on ollut kritisointia joskus jossakin. Sitä kannattaa pohtia vähän pidempääm, että mitä se tarkoittaa loppujen lopuksi, että pillereissä oleva hormoni itsessään on luonnollinen tai luonnoton.

[/quote]

Juu, en ole asiantuntija näissä asioissa. Olen yrittänyt vain luottaa gynen asiantuntemukseen. En sinänsä pidä ajatuksesta, että luonnollista hormonitoimintaa sorkitaan, mutta en ole keksinyt järkevämpää ehkäisyä, ja toisekseen "luonnontilassa" menkkani ovat aika katastrofaaliset. Mutta Qlairaa ja Zoelya syödessä ei ikä tule vastaan sillä tavalla kuin noissa perinteisissä pillereissä, olen kohta nelikymppinen.

Vierailija
39/78 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin itse Merciloineista (aiheuttivat pms-oireita) Zoelyihin. 2 liuska syöty ja menkkoja ei kuulu. Tiedän, että ilmeisesti kuuluu tän merkin ominaisuuksiin, mutta ei se stressiä silti yhtään vähennä. Tässä vaiheessa on varmaan turha edes testiä tehdä.

Vierailija
40/78 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi