9kk päiväkotiin
Kommentit (63)
On yrittäjiä, yliopistossa opiskelijoita ym ym Jos pointtisi oli että hoitoon tuovat ne " luuseriäidit" niin meidän päiväkodissa ei näin. Toki asia erikseen on sit nää muut. Vaikka olisi minkä alan ammattilainen tahansa niin pitäs olla näkemystä ja tilannetajua erilaisten asioiden suhteen
Mutta kirjoitustyylisi perusteella vaikutat kyllä ihan täydeltä pahvilta tai sitten n. 16-vuotiaalta...
t. pelkkä merkonooomi
Noin pienille vauvoille on oma kiintiönsä.
Itse vein 10 kk vanhan pojan pph:llle ja olen ollut todella tyytyväinen valintaani. Hoitaja on aivan ihana. Varahoito on järjestetty tarhaan, mutta äitini hoitaa niinä päivinä jolloin tarhaan pitäisi viedä.
Kyllä mielummin pph:lle hoitoon kuin tarhaan.
Vierailija:
Mutta kirjoitustyylisi perusteella vaikutat kyllä ihan täydeltä pahvilta tai sitten n. 16-vuotiaalta...t. pelkkä merkonooomi
14vee pahvi oon.
sori kirjoitus virheet ja muuta tyttö hästääää sylissä.
annetaan tän ketjun pudota. aihe tuntuu eksyvän.
Midzi_:
annetaan tän ketjun pudota. aihe tuntuu eksyvän.
vaikuttavat kovin kypsymättömiltä.
niin menikö tämä nyt mun haukkumiseski?
onko vielä jollakin kokemuksia erihoito muodoista?
Vierailija:
vaikuttavat kovin kypsymättömiltä.
Minusta on vaan hyvä, jos joku uskaltaa suoraan kysyä, jos ei ole varma. Tämä olisi muuten hyvä ketju, hyvästä aiheesta, mutta täällä on muutama aika asiaton viesti.
Nyt kun sillä ryhmä vaihtuu (suurin osa vanhoista menee eskariin) niin hälle tulee vajaa 10kk vauva.. =)
Ja jos pph:lle haluat vauvan laittaa, otat yhteyttä kaupungin perhepäivähoidonohjaajaan.. Hänen kanssaan keskustelet asiasta.. Ja jos päädyt pph:aan käyt vauvan kanssa tutustumassa hänen kotiinsa ja luonnollisesti myös häneen.. Perhepäivähoidossa saa itse tosi paljon vaikuttaa lapsen hoitoon ja " omiin juttuihin" Tietenkin, koska hoito on enemmänkin sellaista kotityyppistä.. Päiväkodissa tuskin on mahdollisuutta ottaa jokaisen lapsen omia juttuja niin paljon huomioon..
Mutta kun oikeasti kaikki tieto löytyy oman kotikaupungin sivuilta netistä (alaotsikkona päivähoito).
mä taidanki tästä poistua nyt takavasemmalle ja alkaa etsimään sitä hoito paikkaa. Täytyy vielä miehen kanssa yhdessä myös miettiä että mikä meille sopii. pph: kuulostaa ihan kivalta vaihto ehdolta, ja sitte se ryhmis. myöskään päiväkoti ei ole pois suljettu, jos sattuis pääsemään sellaiseen paikkaan missä tuttu hoitaja :))
t midzi
Vierailija:
Mutta kun oikeasti kaikki tieto löytyy oman kotikaupungin sivuilta netistä (alaotsikkona päivähoito).
Tässähän kysyttiin muiden kokemuksia, jos viitsit aloituksen lukea vielä kerran. Muiden kokemuksia ei taida alaotsikoista löytyä? ;)
Päiväkodissa alle vuoden ikäiset pärjää ihan ok sisätiloissa, mutta ulkona he usein jäävät liian vähälle huomiolla. Alle vuoden ikäiset ei yleensä osaa kävellä ja he tykkäävät laittaa kaiken mahdollisen suuhun. Lastentarhan opettajat eivät ulkona kerkeä vahtia, mitä kaikkea pienet kullanmurunne maasta popsivat, joten pienimmät joutuvat usein istumaan pitkiä aikoja vaunuissa tai vauvakeinuissa(vauhdit jo aikoja sitten loppuneet...). Sama ongelma on perhepäivähoitajilla, koska heillä on yleensä kolme muutakin lasta vahdittavana.
t: sivustaseurannut
seiltä oman kaupungin sivuilta ja niitä kysyin niinkuin joku jo mainitsi. mutta kiitos niille jotka vastasivat alkuperäiseen viestiin. Jotain mielipiteitä sain. aika vähän kokemuksia...mutta ois oottanu vähän erilaista vastaan ottoa kun tuo hoitoon vieminen ei kuitenkaan ole mikään uus juttu! :)
midzi vielä
On kurjaa lukea näitä hakkuma- ja arvosteluviestejä. Mietin vaan, miltä tämä kaikki tuntuu niistä, joilla ei vaihtoehtoa sille tavalliselle päiväkodille ole. Ei kaikilla ole mahdollisuutta palkata hoitajaa kotiin tai jäädä itse hoitamaan.
Itse olen todellinen " tarhapöllö" . Silloin 28 vuotta sitten ei äideillä juurikaan vaihtoehtoja ollut, joten olen " joutunut" päiväkotiin alle vuoden ikäisenä, olisinko ollu edes tuota 9kk. Eikä siitä mitään traumoja ole jäänyt, pikemminkin päinvastoin. Nyt on ihana muistella päiväkotiaikaisten ystävieni kanssa tuota aikaa ja ajatella, mitä kaikkea saimmekaan yhdessä kokea siellä. Varmasti kotona olisin saanut myös hyviä muistoja, mutta se ei ollut tavallisille perheille mahdollista siihen aikaan.
Pointtini on siis se, että se mikä sopii yhdelle ei välttämättä sovi kaikille. Mutta antakaa jokaiselle tilaa tehdä omia päätöksiä ilman että " huonon äidin" leima painetaan otsaan.
T: Onnellinen tarhapöllö
Minun 9 kk lapseni meni päiväkotiin Espoossa. Ei osannut vielä kävelläkään, mutta kaikki meni ok. Kyseessä oli pieni päiväkoti ja siellä pienten ryhmässä oli joskus jopa 4 hoitajaa (lain mukaan olisi tarvinnut vain 3). Olin todella tyytyväinen lapseni hoitoon siellä. En sano, että 9kk:n hoitoovienti olisi mikään ideaalitilanne, mutta silloin oli pakko tuo ratkaisu tehdä ja en usko, että se on lasta " traumatisoinut" . Aluksi hoitopäivät olivat myös varsin lyhyitä.
Itse aikoinaan aloitin pk:n lastenseimessä 6 kk, kun äidiltäni loppui ä-loma. Nykykäsitysten mukaan olen varmasti hirveän traumatisoitunut...
mistä näkee että lapsi kärsii? siis siitä hoidosta?
Kun suurin osa tuttavan lapsista on jonkin laisessa hoidossa..ja kaikki ovat ihan ok. lapsia. ? mistä sen näkee että ne kärsii????