9kk päiväkotiin
Kommentit (63)
eli onnistuu ainakin meidän kaupungissa
Päiväkoti oli pieni kaksi ryhmää jossa oli max 12 lasta ryhmä. Ne hyvin laitto aamu unille ysin aikaa ja sitten toisille unille 12 maissa. Ei ollut mitään ongelmaa. Tyttäreni konttasi ja käveli tukee pitkin, mutta aika pian oppi sitten kävelee että pysy muitten lasten mukana.
Mutta se on totta mitä joku laittokin, että kaikki ei ota alle vuoden ikäsiä lapsia päiväkotiin että suositellaan perhepäivähoitajaa.
Mä en valita vaikka laitoin noin pienenä päiväkotiin meillä meni kaikki hyvin jne.. Ottivat toiveet huomioon jne. (yksityinen päiväkoti kyseessä) Mutta riippuu minkälaisia päiväkoteja on lähellä että ottasinko sitten kotiin hoitajan vai veisinkö päiväkotiin.
Myöskin hoitopaikan hakupapereissa todennäköisesti lukee, minkäikäisiä otetaan päiväkotiin.
vuorotyössä ni lapsi oli vain n.12 pvä kuussa hoidossa
17kk vanhana, jolloin palkattiin hoitaja. Oli liian pieni sinne.
ajattelin siksi tuota päiväkotia kun neuvolassakin puhuttiiin hoitoon laiitamisesta ja tuli puheeksi että tyttö on vähän semmoinen luonteeltaan että voi viihtyäkkin siellä ja nauttia siitä että on kavereita ja virikkeitä!
Me asuimme silloin vantaalla kun lapseni meni päiväkotiin.
t.8
olen ollut siivoojana teini-iässä päiväkodissa ja tuon ikäisets siellä vaan makasivat apaattisina tai itkivät, kukaan ei piitannut :(
mistä oot sellaisen päiväkodin löytänyt
ja kummassakin on ainakin ihan hyvin hoidettu lapset ja syliä saanu sitä tarvitsevat!
että nyt puolivuotiaana jo tarvii kovasti virikkeitä ja tekemistä että viihtyy ja on kovasti kiinnostunut toisista lapsista. ja tuntuu olevan sellainen että yhden saman naaman katseleminen ei kiinnosta kokopäivää...vaan on mielissään kun on saanu olla jossain hoidossa!
Ihan vaan tiedoksi että 9kk ikäinen tarvitsee kyllä kaikkea muuta kuin " kavereita ja virikkeitä" . Siis ymmärrän kyllä että joidenkin on pakko laittaa lapsi tuossa iässä hoitoon mutta ei ne päiväkodin " virikkeet ja kaverit" ole todellakaan tärkeintä mitä tuon ikäinen kaipaa.
Jos on varaa, niin ota hoitaja kotiin!!
Midzi_:
ajattelin siksi tuota päiväkotia kun neuvolassakin puhuttiiin hoitoon laiitamisesta ja tuli puheeksi että tyttö on vähän semmoinen luonteeltaan että voi viihtyäkkin siellä ja nauttia siitä että on kavereita ja virikkeitä!
Olen itse hoitajana päiväkodissa ja olen ollut useammassakin ... Yksityisellä, kunnallisella, vuoropäiväkodissa jne Ja ei siellä lapset apaattisena makaa : ) ) Luulispa että vanhemmatkin sen huomais ..
eikä tietenkään hoitoon laittamisen syy ole " kaverit ja virikkeet"
tarkoitin vain että voi viihtyä en takia siellä kun on myös nuita. tottakai sylin tarve taitaa olla suurin vielä tuossakin vaiheessa-.
Päiväkoti ei ole paras paikka noin pienelle lapselle. Vaikka ryhmässä olisikin " vain 12" lasta, on siellä turhan suuri hulina ja hoitaminen jää perushoidon tasolle. Aikaa edes sylittelyyn ei ole, vaikka ryhmässä olisi 3-4 aikuista.
Omani vein päiväkotiin 1,5 vuotiaana. Olin samassa päiväkodissa töissä. En tietenkään lapseni ryhmässä. Nyt jälkeenpäin voin sanoa suoraan, että hoitajien ammattitaidosta ja riittävyydestä huolimatta en ikinä veisi alle 2 vuotiasta päiväkotiin. Aina ensin selvittäisin muut vaihtoehdot.
alle 2 v. jäävät kyllä huonolle huomiolle pk:ssa vaikka olis pienten ryhmässäkin. jäävät auttamatta jalkoihin, joskus jopa ilman perushoitoa, juomaa, ja unta.
eli onko ketään joka ON laittanu näin pienen päiväkotiin? ja miten meni. En siis tarkoittanu kysyä että mitä mieltä muut on on jos laitan päiväkotiin. minä huono äiti, kun en lastani rakasta!
onneksi täällä on niin helppo muita parjata kun ei tiedä asioiden oikeata puolta! Eli lapsi ei oli hoidossa aamusta iltaan, vaan 15päivää/kk ja 6h päivässä.
Ja itse ainakin tiedän luotettavan ja ihanan päiväkodin missä hoitajat välittävät!
kumpi on parempi/helpompi/halvempi..eli hoitaja kotiin vai päiväkotiin laitto?