Onko V&B:n New Wave-astiasto tylsä?
Meillä on sitä useampi osa, niin tee/kahviastiastoa kuin ruokalautasia ja tarjoiluastioita. Eilen oli ystäviä pikkujouluaterialla ja yksi tuhahti, ai teilläkin on tätä sarjaa, tätä on jokaisella, tämä on niin TYLSÄ.
Olin aika hölmistynyt. Onhan jokaisella melkeen Teema-astioitakin eikä ne silti mielestäni ole tylsiä. Olen tuota New Wavea kerännyt jo kauan, silloin, kun aika harva oli siitä edes kuullut. Ja kenelläkään tuttavalla/sukulaisella ei kyllä ole sitä sarjaa. Joten en ollut osannut ajatella, etä olisi tylsä.
Mutta olenko nyt ihan tylsimys?
Kommentit (29)
On se varmaan tylsä jos tykkää krumeluurista.
Aika töykeästi ystävältäsi sanottu, itselläni ei tulisi mieleenikään kommentoida toisten astiastoja, ja sitä paitsi New Wave on kiva. Minulla on peräti yksi lautanen:)
Ei tylsä mutta aika last season. Teema on ajattomampi.
juu, teemaa on kaikilla mutta yleensä se on arkiastiasto ja lisäksi se "ei huuda huomiota", kuten taas new wave tekee. Teema on neutraali, ajaton tausta, vaikka toki vähän tylsäkin.
new waven muutamat osat ovat kivoja (iso suorakaide ruokalautanen esim), mutta en ikinä kattaisi/hankkisi koko astiastoa, vaan sekoittaisin.
No ei ole tylsä. Mielestäni nätti. Jos en omistaisi arabian 24h:ta vihreänä ja osaksi valkoisena hankkisin tuon new wawen.
Taidan sitten olla supertylsä kun on 24H:ta ja "juhla astiastona" Old luxembourg.
Ehkä ystäväsi seuraa paljon blogeja. Niissä tuo astiasto on melkein kaikilla, mikä tekee siitä hiukan kuluneen ja tylsän.
aivan samaa mieltä, todella törppö oli sun ystäväsi. Meillä kävi aikamonen sattuma, reilu 10 v sitten, yhtenä kesänä 3 ystävää + me mentiin naimisiin. Yks pariskunta oli siinä vaiheessa olleet yhdessä reilu 10 v, eli ihan teinimeininkiä, pari muuta oli seurustellut 2 vuotta ja me siltä väliltä. Siihen aikaan vielä oli häälahjalistoja eikä tätä tapaa rahaa tilille kiitos ja meillä 3lla oli häälahjalistalla Paratiisi-sarjaa. Meillä syödään Paratiisista joka päivä ja me edelleenkin tykätään siitä. Tää teinistä asti yhdessä pariskunnan tuleva vaimo ihmetteli miten kaikki tykkää tästä Paratiisista, kun hän ei voi sitä sietää.
Seuraavana vuonna meni pari kaveria naimisiin ja heilläkin kummallakin oli Paratiisia häälahjalistassa.
Olen käynyt muutamilla Villeroyn tehtaanmyymälöissä ja aina siellä ihailen new Wavea, mutta sitten kun näen sitä jonkun kotona, olen ihan että yök.
Näinhän se on, joku tykkää jostain ja toinen toisesta. Mä tykkään, vielä yli 10 v jälkeenkin Paratiisista ja noista en yhtään.
Moukka ystävä, muuta ei voi sanoa.
No ei meillä kaikki ole vaan New Wavea. Mulla oli pöydässä parina tarjoiluastiana Suomenlinnassa toimivan keraamikon riisiposliinikulhot http://www.eevajokinen.com/fi/isot-kulhot.html Hänen astioidensa sävy on ihan sama kuin New Wavessa. Salaatti ja oli katettu suurelle Ultima Thule-vadille. Ja lasisto meillä ei ole New Wavea.
Mutta totta, räekintä, että itse pidän astiastosta! :) Olen keräillyt sitä jo yli 10 vuotta. Jos silloin, kun sarjassa ei ollut mitään muuta, kuin niitä isoimpia korkeita kuppeja. Sitten tuli kokeeksti ruokalautasia, niitä suorakaiteen muotoisia, V&B:n nettisivuilla kirjoittivat, että saatavana vain rajoitetun ajan, katsovat, jos sarja ottaa tuulta alleen, kun on niin erilainen...
Tämän saman tuttavan mies on haukkunut ekalla visiitillään meille tuon sarjan kuppeja. Että on niin tyhmä malli, näkee, että nainen valinnut, kyllä heidän Teema-mukit vaan on parempia. Iskin sille sitten Teema-mukin eteen, meillä on niitä kyllä vähän joka lähtöön arkiastioina. :)
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 12:04"]
Ehkä ystäväsi seuraa paljon blogeja. Niissä tuo astiasto on melkein kaikilla, mikä tekee siitä hiukan kuluneen ja tylsän.
[/quote]
Ok. Millaisissa blogeissa se on? Mä seuraan itse vaan parin kirjailijan ja yhden opettajan blogeja ja niissä ei kirjoitella juurikaan astioista. :)
ap
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 11:59"]
Ei tylsä mutta aika last season. Teema on ajattomampi.
[/quote]
Ai, onko last season? Aikooko ne lopettaa sarjan? Sitten täytyy äkkiä haalia puuttuvat astiat! :)
Älä, ap välitä, minäkin olen kerännyt tota ja jos se nyt on last season, niin muutaman vuoden päästä se on jo klassikko, jos valmistus lopetetaan. :)
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 12:05"]
aivan samaa mieltä, todella törppö oli sun ystäväsi. Meillä kävi aikamonen sattuma, reilu 10 v sitten, yhtenä kesänä 3 ystävää + me mentiin naimisiin. Yks pariskunta oli siinä vaiheessa olleet yhdessä reilu 10 v, eli ihan teinimeininkiä, pari muuta oli seurustellut 2 vuotta ja me siltä väliltä. Siihen aikaan vielä oli häälahjalistoja eikä tätä tapaa rahaa tilille kiitos ja meillä 3lla oli häälahjalistalla Paratiisi-sarjaa. Meillä syödään Paratiisista joka päivä ja me edelleenkin tykätään siitä. Tää teinistä asti yhdessä pariskunnan tuleva vaimo ihmetteli miten kaikki tykkää tästä Paratiisista, kun hän ei voi sitä sietää.
Seuraavana vuonna meni pari kaveria naimisiin ja heilläkin kummallakin oli Paratiisia häälahjalistassa.
Olen käynyt muutamilla Villeroyn tehtaanmyymälöissä ja aina siellä ihailen new Wavea, mutta sitten kun näen sitä jonkun kotona, olen ihan että yök.
Näinhän se on, joku tykkää jostain ja toinen toisesta. Mä tykkään, vielä yli 10 v jälkeenkin Paratiisista ja noista en yhtään.
Moukka ystävä, muuta ei voi sanoa.
[/quote]
Mun mielestä Paratiisi on ihana sarja myös! Olisin alkanut muuten kerätä sitä, mutta äidilläni on se parempina mökkiastioina (sekä keltasävyistä että mustavalkoista). Mulle se on niin leimallisesti meidän äidin astiasto, etten osannut ajatella sitä meille kotiin. :) Mutta on kaunis!
ap
Minusta astiastosi ei ole tylsä. Makuasia tietenkin.
Ystäväsi sen sijaan on ääliö. Olisi tehnyt fiksumman vaikutelman pitämällä suunsa kiinni.
Iso osa New Waveista on muotoilultaan niin erikoisia, että niihin kiinnittää huomiota ihan eri tavalla kuin vaikka Teemaan. Ehkä siksi tuntuu siltä, että niitä näkyisi tosi monessa paikassa, vaikka niin ei olekaan.
Minä pidän niistä New Waven mukeista ja "lusikannäköisistä" pikkukulhoista. Haluaisin niitä itsellenikin. :) Varsinkin niiden syvien lautasten osalta olen miettinyt, että puhdistuukohan ne tiskikoneessa. Niissähän on tosi leveä ja tasainen se reuna ja sitten syvä "kulho", mihin laitetaan soppa. Luulisi, että ne on hankalia tiskikoneessa.
Meillä ei ole erikseen juhla-astioita, vaan ihan arkena ja pyhänä käytetään Teemaa, Egoa, Taikaa ja Kastehelmeä. Juomalaseina on Kartiot. Tykätään tylsästä ja yksinkertaisesta, iso osa New Wavesta on meille liian krumeluurista. :)
Piti googlettaa ensin... Onko tuo tosiaan V&B:n? En tiennytkään :).
Minusta sarja taas on krumeluurinen ja tosiaan "huutaa huomiota", mutta valkoisena ihan tyylikäs. Pidän kyllä yksittäisistä astioista, ja voisin sarjaan kuuluvaa osia ostaa.
Aivan älytöntä vieraalta kommentoida negatiivisesti jotain astiastoa.
Oih, oon ihastellut noita Eeva Jokisen riisiposliiniastioita monta kertaa Suomenlinnassa käydessäni. Tosi kauniita, ja valitettavasti myös tosi hintavia. Vaikka ymmärtäähän sen, että käsityö maksaa.
Varmaan mentävä naimisiin, että voi laittaa lahjalistalle Jokisen kulhoja. :D
-2&14
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 12:10"]
Minusta astiastosi ei ole tylsä. Makuasia tietenkin.
Ystäväsi sen sijaan on ääliö. Olisi tehnyt fiksumman vaikutelman pitämällä suunsa kiinni.
[/quote]
No mä myös ihmettelen tämän ystäväni kommentteja.
Viime vuonna, kun olivat meillä jouluna, niin toinen ystäväni huokasi, että onpas teillä ihanan jouluista! Siihen tämä ystävä ilmoitti, että jaa, hänen mielestään meidän joulukoristeet on liian talonpoikaisia eikä hän tykkää yhtään.
Meillä oli käsityönä tehtyjä keraamisia, kotimaisia ja ruotsalaisia tonttuja pöydällä koristeena.
Tuntui aika hölmöltä sekin. :( Kun olen ihan tietoisesti pikku hiljaa ostellut enempi käsityöläisten tekemiä joulukoristuksia ja yrittänyt jättää muoviset kiinankoristeet kauppaan.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 12:16"]
Iso osa New Waveista on muotoilultaan niin erikoisia, että niihin kiinnittää huomiota ihan eri tavalla kuin vaikka Teemaan. Ehkä siksi tuntuu siltä, että niitä näkyisi tosi monessa paikassa, vaikka niin ei olekaan.
Minä pidän niistä New Waven mukeista ja "lusikannäköisistä" pikkukulhoista. Haluaisin niitä itsellenikin. :) Varsinkin niiden syvien lautasten osalta olen miettinyt, että puhdistuukohan ne tiskikoneessa. Niissähän on tosi leveä ja tasainen se reuna ja sitten syvä "kulho", mihin laitetaan soppa. Luulisi, että ne on hankalia tiskikoneessa.
Meillä ei ole erikseen juhla-astioita, vaan ihan arkena ja pyhänä käytetään Teemaa, Egoa, Taikaa ja Kastehelmeä. Juomalaseina on Kartiot. Tykätään tylsästä ja yksinkertaisesta, iso osa New Wavesta on meille liian krumeluurista. :)
[/quote]
Meillä ei olekaan niitä syviä lautasia siitä sarjasta ollenkaan. Vaan on sellaiset korvalliset keittokulhot. Tällaisia: http://www.villeroy-boch.com/shop/collections/newwave/newwave-soup-cup-0-45l.html
Niitä isoja syviä lautasiahan voisi käyttää pastalautasina, mutta siihen meillä on Iittalan jo poistunutta Oma-sarjaa.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 12:20"]
Oih, oon ihastellut noita Eeva Jokisen riisiposliiniastioita monta kertaa Suomenlinnassa käydessäni. Tosi kauniita, ja valitettavasti myös tosi hintavia. Vaikka ymmärtäähän sen, että käsityö maksaa.
Varmaan mentävä naimisiin, että voi laittaa lahjalistalle Jokisen kulhoja. :D
-2&14
[/quote]
Joo, olen myös hullaantunut niihin. :) Helsingissä käydessä olen pikku hiljaa ostellut noita Eeva Jokisen astioita. Pääasiassa korvattomia teemukeja, joista meillä maistellaan vihreää teetä - aina Helsingissä käydessä ostin niitä Espan Taito-liikkeestä (joka nyttemmin on muuttanut kai, en tiedä minne). Noihin isompiin kulhoihin säästin sitten herkkulakolla rahat. :)
Siis mitä, onko kyseessä todella ystävä? En voi kuvitella, että kukaan ystäväni ikinä missään olosuhteissa tokaisisi vastaavaa, jos olisin kutsunut hänet syömään. Enkä itse sanoisi ääneen kenellekään, vaikka ehkä olisinkin sitä mieltä jonkun muun astioista. Voihan sitä itsekseen ajatella asioita, mutta kutsuttuna ruokapöydässä alkaa arvostella toisten astioita... what?
Ihan oikeasti, missä ovat käytöstavat?
No joo, anna olla! Mullakin yksi ystävä joka voisi sanoa juuri noin, Itsellään Pentikin mustaherukkasarjaa jota kehuu maasta taivaaseen joka kerta heillä käydessä ja haukkui jo 18v sitten häälahjaksi saamamme Manoir-astiaston ja nyt varmaan tuon NW jos enää kutsuisin kylään :)
Minusta melkein astiasto kuin astiasto on tylsä, jos pöydässä kaikki on sitä samaa. Tykkään muutamista New Waven astioista, mutta kokonaisuutena en pidä siitä. En kuitenkaan sanoisi tylsäksi ja tavanomaiseksi.
Pääasiahan kuitenkin on, että pidät astioista itse! :)