Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pysty olemaan pettämättä. Mikä minussa on vialla?

Vierailija
02.12.2013 |

Olen aikuinen nainen ja jokaisessa parisuhteessani on toistunut samainen kaava, joka on saanut minut miettimään että mikä minussa on "vikana." En ole läheisyysriippuvainen eli pystyn olemaan ilmankin parisuhdetta. Vaikka parisuhteisiin on ihan aitojen tunteidenkin myötä ajauduttu, petän aina, tavalla tai toisella, enemmän tai vähemmän. Ja ollakseni täysin rehellinen, nautin siitä. En oikeastaan edes peittele jälkiäni, en piilottele kännykkääni tai selittele menemisiäni. Kumppanit ovat tietysti olleet mustasukkaisia, mutta nautin siitäkin. Itse näen pettämiselleni kaksi syytä: ensinnäkin liiallinen henkinen tai fyysinen läheisyys alkaa helposti ahdistamaan ja toisaalta tietyille asioille on vaikeaa sanoa ei ja miksi sanoisin, ei sitä vanhana tule kaduttua tehtyä vaan tekemätöntä. Vaihtelu virkistää ja rakastan ihastumisen tunnetta ja perhosia vatsassa, olen suorastaan addiktioitunut kyseiseen tunteeseen.

Näin vanhempana sitä vain pohtii että missä menee vikaan, vai onko vain niin että tämä on minun persoonani vaikka majoriteetti ajatusmaailmaani tuomittavana pitääkin. Suoraan sanottuna, tämä kyseinen "toisten tunteilla leikkiminen" ei tunnu missään. Pitäisikö sen sitten kolkutella omatuntoa?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 17:43"]

Sinulla on ns. ruumiillinen narsismi, eikä se ilmeisesti sinun vikasi ole!

[/quote]

Mikä minusta tekee narsistin? Kyseessä on vain parisuhde, enkä ole ainoa ihminen/nainen joka kumppaniaan pettää. Mutta kaikista pettäjistä minä saan narsistin leiman otsaani? Miksi?

Minuakin on petetty parisuhteessa. Eihän se hyvältä tuntunut, mutta se mikä sattui oli se etten ollut ollut tarpeeksi miehelleni. En kuitenkaan jäänyt asiaa vatvomaan, riittäähän maailmassa miehiä. Minusta on tekopyhää puhua pettämisestä kuin maailman suurimpana rikoksena johon kaatuisi kaikki. Ja tarkennuksena aiemmalle vastaajalle, seksin takia en varsinaisesti (aina) petä, vaikka onhan sekin joskus syynä. Ylipäätään huomio ja se miten tavallaan näen kumppanin olevan minusta riippuvainen on se mikä koukuttaa minua. AP

Vierailija
22/33 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjät ovat ala-arvoista ihmiskunnan pohjasakkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petän aina, nautin siitä, olisiko tuossa hieman alkua;)

Vierailija
24/33 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 11:37"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 11:31"]

Mikäs siinä, kunhan olet rehellinen itsellesi ja kumppanillesi. Miksi yleensä haluata parisuhteeseen? Etsi mies joka on samanlainen kuin sinä, ja saat vapaan liiton hänen kanssaan.

[/quote]

Mutta kun nimenomaan toisen mustasukkaisuus tuntuu minusta tuntuu hyvältä sekin ja on osa "iloa." Tietynlainen valtapeli parisuhteessa on se parisuhteen suola minulle. Ja suhteissa hyviäkin hetkiä, mutta kaipaan myös asioita joita yksi ja sama ihminen ei yksin voi tarjota minulle.

[/quote]

Ei tuo ole parisuhteessa oloa vaan hyväksikäyttöä. Et varmaan koskaan ole ollut oikeasti suhteessa? Tiedätkö, sellaisessa, jossa kaksi ihmistä ovat tasavertaisia ja pitävät toisistaan huolta, jakavat elämän ilot ja surut eikä niin, että toinen on toiselle vain leikkikalu.

Vierailija
25/33 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaatko miestä, joka pistäisi sinut kuriin? Ja testaat miestä tuolla tavalla.

Vierailija
26/33 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 18:49"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 11:37"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 11:31"]

Mikäs siinä, kunhan olet rehellinen itsellesi ja kumppanillesi. Miksi yleensä haluata parisuhteeseen? Etsi mies joka on samanlainen kuin sinä, ja saat vapaan liiton hänen kanssaan.

[/quote]

Mutta kun nimenomaan toisen mustasukkaisuus tuntuu minusta tuntuu hyvältä sekin ja on osa "iloa." Tietynlainen valtapeli parisuhteessa on se parisuhteen suola minulle. Ja suhteissa hyviäkin hetkiä, mutta kaipaan myös asioita joita yksi ja sama ihminen ei yksin voi tarjota minulle.

[/quote]

Ei tuo ole parisuhteessa oloa vaan hyväksikäyttöä. Et varmaan koskaan ole ollut oikeasti suhteessa? Tiedätkö, sellaisessa, jossa kaksi ihmistä ovat tasavertaisia ja pitävät toisistaan huolta, jakavat elämän ilot ja surut eikä niin, että toinen on toiselle vain leikkikalu.

[/quote]

Komppi tälle. Mitä niin kivaa on siinä, että voittaa itselleen toisen ihmisen luottamuksen vain rikkoakseen sen pettämällä? 

Luulisi, että alkaa maistua eltaantuneelta liemeltä tuo soppa, mitä kauhotte.

Yksi syy pettämisen takana on aina heikko minuus. Ihmisen on pakko pönkittää itseään ulkopuolelta - siis uusi valloitus on aina uusi voitto- olen siis viehättävä. Tämä johtuu siitä, että sisältä olette onttoja ja tyhjiä vailla minkäänlaista omanarvon tuntoa.   Vahinko vaan, että mikään vahvistus ulkoapäin ei täytä sitä sisäistä tyhjiötä, siksi pettäjät ovat näitä pakkotoistajia. 

Vierailija
27/33 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Ei tuo ole parisuhteessa oloa vaan hyväksikäyttöä. Et varmaan koskaan ole ollut oikeasti suhteessa? Tiedätkö, sellaisessa, jossa kaksi ihmistä ovat tasavertaisia ja pitävät toisistaan huolta, jakavat elämän ilot ja surut eikä niin, että toinen on toiselle vain leikkikalu.[/quote]

En tarvitse ketään pitämään minusta huoltan, osaan sen homman parhaiten aivan itse ja tiedän mikä on minulle parasta. En myöskään koe olevani velvollinen kenellekään pidättelemään itseäni tai mielihalujani vain sen toisen tähden jos se ei minua tee onnelliseksi. (kuten pettämisen suhteen) AP

Vierailija
28/33 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sinulla ap ole lapsia? Olet selvästi sekä geeneiltäsi että sosiaaliselta vaikutukseltasi erittäin kyseenalaista materiaalia vanhemmuuteen, suoraan sanottuna hirviö. Viittaan esim. kohtaan "Ylipäätään huomio ja se miten tavallaan näen kumppanin olevan minusta riippuvainen on se mikä koukuttaa minua. AP".

Vierailija
29/33 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole "avoimessa suhteessa" niin ei tarvitse pettää vaan saat luvan kanssa tehdä mitä haluat???

Vai eikö se enää olekaan kivaa kun se parisuhteen toinenkin osapuoli saa naida muita eli onko se oikeus vain sinulla???

Vierailija
30/33 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 19:17"]

Miksi et ole "avoimessa suhteessa" niin ei tarvitse pettää vaan saat luvan kanssa tehdä mitä haluat???

Vai eikö se enää olekaan kivaa kun se parisuhteen toinenkin osapuoli saa naida muita eli onko se oikeus vain sinulla???

[/quote]

Koska en petä ainoastaan seksin takia. AP

Vierailija
31/33 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 19:09"]

[/quote]Ei tuo ole parisuhteessa oloa vaan hyväksikäyttöä. Et varmaan koskaan ole ollut oikeasti suhteessa? Tiedätkö, sellaisessa, jossa kaksi ihmistä ovat tasavertaisia ja pitävät toisistaan huolta, jakavat elämän ilot ja surut eikä niin, että toinen on toiselle vain leikkikalu.[/quote]

En tarvitse ketään pitämään minusta huoltan, osaan sen homman parhaiten aivan itse ja tiedän mikä on minulle parasta. En myöskään koe olevani velvollinen kenellekään pidättelemään itseäni tai mielihalujani vain sen toisen tähden jos se ei minua tee onnelliseksi. (kuten pettämisen suhteen) AP

[/quote]

Miksi sitten hakeudut parisuhteisiin? Elä sinkkuna! Tai avoimessa suhteessa. Älä tuhlaa mieslelujesi aikaa.

Vierailija
32/33 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva.

Vierailija
33/33 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 19:09"]

Ihan sama minulle mitä ihmissuhteillasi teet, mutta älä puhu noista narsistisista leikeistäsi parisuhteena. Sitä ne eivät ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän