Ymmärrätkö minua? Suhteemme oli jonkin aikaa tauolla. Miehellä
oli sinä aikana tapailusuhde toisen naisen aikana, ei vakava. Palasimme sitten takaisin yhteen. Olen kysellyt ja mies on kertonut, että se nainen oli iloinen ja puhelias ihminen. Minulle on nyt hyvin tärkeää, että olen aivan erilainen kuin se toinen nainen. En halua viihdyttää miestäni, en olla mikään höpöttäjä ja nauraja. Teen sen jopa tarkoituksella, koska en halua, ertä minusta tuntuu, että jäljittelen toista naista. Mieheni haluaisi kevyempiä hetkiä ja pinnallisempaakin olemista eikä suhdekeskusteluja, mutta minä en pysty. Tuntuu heti, että olen oikeasti sen toisen naisen huonompi versio. Vähän vaikea selittää. Kuulostanko typerältä?
Kommentit (19)
Ymmärrän, mutta tuo on tosi tyhmää ja sinulle itsellesikin pahasta. Ole oma itsesi, mutta jos olet päätynyt takaisin miehen kanssa, älä vello menneissä. Lähes jokaimen on tuoreessa suhteessa iloinen ja kiva, ei se kerro siitä, mikä se nainen on normaalisti.
Normaaleissa parisuhteissa on iloista ja kivaa, joten ymmärrän kyllä miestäsi.
Sun miehes oli aika tyhma ku tollasilla adjektiiveilla kuvasi tapailusuhdettaan.
Ole hei oma itsesi ja ota rennosti. Jos teilla ei juttu toimikaan niin WHATEVER.. Life goes on and so on...
ethan ole mustasukkainen pienesta tapailusta, luultavasti mies halusi vaan tarkistaa markkina arvoaan ja kelpaako kenellekaan...
Mulla ei sitten toimi valimerkit, eiko ookkoset aakkoset.. eika mitkaan, joten taa kirjoitus voi kuulostaa sekavalta..
Ymmärrän. Ja veikkaan että suhdettanne odottavat suuren vaikeudet. Itsetuntosi ei ole ihan kohdillaan.. Miksi palasitte yhteen? Tulee mieleen että tuossa on jotain riippuvuusjuttuja...? Aika typerää ruveta uudestaan rakentamaan suhdetta, entistä huonommalta pohjalta...
Ymmärrän sinua, mutta olet silti tyhmä ja tuhoat teidän suhteen (ja ehkä itsesikin) noin.
Etkö ymmärrä, että jos yrität olla "erilainen kuin se toinen", se toinen määrittää sinua ihan yhtä paljon kuin silloin kun olisit samanlainen. AINOA tapa on olla sellainen kuin sinä olet, kaikkinesi ja kokonaan, hauskoine ja vakavine puolinesi.
Sitäpaitsi ethän sinä huonompi versio voi olla. Sekä sinä että miehesi teitte valinnan ja se valinta oli olla yhdessä. Valitsitte toisenne. Te siis päätitte molemmat että tämä kumppani on parempi kuin muut vaihtoehdot.
Osaisinkin olla vellomatta menneessä. Me erosimme siksi, että mies oli kohdellut minua kurjasti omien ongelmiensa takia. Olin aina surullinen ja pahalla mielellä ja etäännyimme ja ajauduimme erillemme. Rakastimme kuitenkin toisiamme. Miehen suhde oli lähinnä kaverisuhde, tai niin mies sanoo, tiedä sitten. Pelkään olla oma itseni, jotta en vain muistuta sitä naista millään tavalla. Haluan olla ainutlaatuinen. Olen aika solmussa ja kadotan identiteettini tässä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 17:09"]
Sun miehes oli aika tyhma ku tollasilla adjektiiveilla kuvasi tapailusuhdettaan.
Ole hei oma itsesi ja ota rennosti. Jos teilla ei juttu toimikaan niin WHATEVER.. Life goes on and so on...
ethan ole mustasukkainen pienesta tapailusta, luultavasti mies halusi vaan tarkistaa markkina arvoaan ja kelpaako kenellekaan...
Mulla ei sitten toimi valimerkit, eiko ookkoset aakkoset.. eika mitkaan, joten taa kirjoitus voi kuulostaa sekavalta..
[/quote]
Kyse on enemmänkin itsetunnostani kuin mustasukkaisuudesta. En syytä, että mies tapaili toista naista, koska emme olleet sopineet mitään tulevaisuudesta.
Mies ei enää kohtele minua huonosti vaan oikein hyvin. Minun on vaikea unohtaa menneet ja vaikea unohtaa se, että minua voi nyt verrata toiseen naiseen. Haluaisin kyllä kovasti unohtaa ja jatkaa puhtaalta pöydältä. En vain saa sitä pöytää puhtaaksi, vaikka mies on oman puolensa saanutkin. Hän ei enää jaksaisi velloa menneessä.
Ap
Mutta kaikkihan me ollaan ainutlaatuisia.
Ei kukaan ole toista parempi vaan tehdään valintoja kenen kanssa tahdotaan olla ja elää.
Minä en jaksaisi jos toinen vaan tahtoo tietää miten loistava hän onkaan!
Jos mies ei osaa sinulle kertoa miten tärkeä olet hänelle niin mikä pakko teidän on oltava edes yhdessä? Silloinhan siinä tulee nimenomaan nämä seikat että jonkun muun kanssa olisi parempi.
Lopeta itsesi vertaaminen toisiin. Se on mielettömän lapsellista. Johan sen jo siitäkin huomaa että mies ei ole enää sen toisen "kuplivan naisen" kanssa vaan sinun. Hän tahtoo koittaa olla kanssasi.
Ehkä tuo on vaan sinun tapasi koittaa että rakastaako mies oikeasti sinua. Kun oikeasti sinun pitäisi mennä terapiaan jos et käsitä että temppuilusi vaan saa teidät kenties erkaantumaan kun tahdot että mies vielä alkaa tekemään sirkustemppuja osoittaakseen rakkauttaan.
Katse omaan napaan: onko tuo sinun tapaasi osoittaa rakkauttasi?
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 17:11"]
Ymmärrän sinua, mutta olet silti tyhmä ja tuhoat teidän suhteen (ja ehkä itsesikin) noin.
Etkö ymmärrä, että jos yrität olla "erilainen kuin se toinen", se toinen määrittää sinua ihan yhtä paljon kuin silloin kun olisit samanlainen. AINOA tapa on olla sellainen kuin sinä olet, kaikkinesi ja kokonaan, hauskoine ja vakavine puolinesi.
Sitäpaitsi ethän sinä huonompi versio voi olla. Sekä sinä että miehesi teitte valinnan ja se valinta oli olla yhdessä. Valitsitte toisenne. Te siis päätitte molemmat että tämä kumppani on parempi kuin muut vaihtoehdot.
[/quote]
Mietin kovasti näitä sanoja. En ole edes ajatellut, että näinkin määritän itseni toisen henkilön kautta.
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 17:17"]
[/quote]
Kyse on enemmänkin itsetunnostani kuin mustasukkaisuudesta. En syytä, että mies tapaili toista naista, koska emme olleet sopineet mitään tulevaisuudesta.
Mies ei enää kohtele minua huonosti vaan oikein hyvin. Minun on vaikea unohtaa menneet ja vaikea unohtaa se, että minua voi nyt verrata toiseen naiseen. Haluaisin kyllä kovasti unohtaa ja jatkaa puhtaalta pöydältä. En vain saa sitä pöytää puhtaaksi, vaikka mies on oman puolensa saanutkin. Hän ei enää jaksaisi velloa menneessä.
Ap
[/quote]
Itsetunto ja mustasukkaisuus kulkee tässä tilanteessasi käsikädessä.
Sinä pidät itseäsi "voittajana" valitsihan mies sinut mutta samaan aikaan hän on kehunut naista positiivisessa mielessä. Niinkuin sinä et sitten tavallisesti olisi häntä jollain tavalla miellyttävä?
Miten sää oikeasti jaksat olla tollanen itsellesi? Sää testaat että lähteekö se mies mutta sehän palasi jo. Ei se lähde jonkun toisen mukaan jos sovitte kerran että olette vaan toisillenne. Nyt nauttimaan siitä miehestä! Kone kiinni.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 17:18"]
Mutta kaikkihan me ollaan ainutlaatuisia.
Ei kukaan ole toista parempi vaan tehdään valintoja kenen kanssa tahdotaan olla ja elää.
Minä en jaksaisi jos toinen vaan tahtoo tietää miten loistava hän onkaan!
Jos mies ei osaa sinulle kertoa miten tärkeä olet hänelle niin mikä pakko teidän on oltava edes yhdessä? Silloinhan siinä tulee nimenomaan nämä seikat että jonkun muun kanssa olisi parempi.
Lopeta itsesi vertaaminen toisiin. Se on mielettömän lapsellista. Johan sen jo siitäkin huomaa että mies ei ole enää sen toisen "kuplivan naisen" kanssa vaan sinun. Hän tahtoo koittaa olla kanssasi.
Ehkä tuo on vaan sinun tapasi koittaa että rakastaako mies oikeasti sinua. Kun oikeasti sinun pitäisi mennä terapiaan jos et käsitä että temppuilusi vaan saa teidät kenties erkaantumaan kun tahdot että mies vielä alkaa tekemään sirkustemppuja osoittaakseen rakkauttaan.
Katse omaan napaan: onko tuo sinun tapaasi osoittaa rakkauttasi?
[/quote]
Kyllä mies kertoo, miten minusta pitää ja miten rakas ja tärkeä olen. Minun vain on vaikea päästää irti menneistä, kun silloin sattui niin paljon olla syrjään työnnetty. Mies ei halunnut alkaa vakituiseen suhteeseen sen naisen kanssa vaan me selvittelimme omaa suhdettamme koko eron ajan. Nuo miehen myönteiset sanat siitä naisesta vain saavat minut tuntemaan huonommuutta. Mies sanoo, että ei tarvitse tuntea niin, mutta minkäs teen. Ehkä testaankin rakkautta, ehkä haen hyvitystä, en tiedä. Olen miettinyt sitäkin, pitäisikö minun tapailla tässä välissä jotain muita saadakseni vähän tasoitusta.
Ap
[/quote]
Ohi aiheen, olet saattanut vahingossa vaihtaa kieliasetukset (saattaa tapahtua vahingossa tietyllä pikanäppäinyhdistelmällä): Mikäli käytät windowsia, tehtäväpalkissa saatta lukea oikealla jokin kielikoodi (FI, EN jne..). Klikkaamalla sitä voit valita oikean kielen. Väärän kielikoodin huomaa mm. siitä, että ääkköset ei toimi ja välimerkit on näppäimistössä "väärillä paikoilla".
sinulla on paljon tunnelukkoja tms. käsittelemättömiä asioita, joita tuot suhteeseen. Kerroit, että mies kohteli sinua huonosti omien ongelmiensa takia, ja sinä teet hieman samaa, tosin kohtelet huonosti myös itseäsi.
Itselläni myös hieman vastaavia tunne-elämän tms. ongelmia, joita olen vuosi itsekseni käsitellyt, lukenut paljon asiasta, puhunut kavereiden kanssa yms. Paljon olen omasta käytöksestäni ymmärtänyt, mutta en ole päässyt kokonaan irti tuollaisita toimintatavoista, jotka itseänikin ärsyttää. Nyt olen aloittanut kognitiivisen terapian, jospa se auttaisi.
Olen ollut lähes vastaavassa tilanteessa, tosin mies meni exänsä luo ja oli sen kanssa puoli vuotta, kunnes tuli takaisin mun luo.
Mä yritin kaikkeni, mutta en päässyt siitä enää yli, vaikka miten rakastin. Itse olin täysin uskollinen hänelle vaikka oltiin erossakin, koska rakastin ja rakastan häntä mielettömästi vieläkin. En vaan pysty käsittämään miten voi köyriä jonkun toisen kanssa vailla huolen häivää, jos rakastaa jotain toista.
Pari vuotta siinä meni tuon jälkeen kituuttaessa ennen kuin erottiin, mutta nyt olen erittäin tyytyväinen etten jäänyt siihen suhteeseen. Kertoo se jotain nimittäin siitä miehestäkin, jos juoksee heti seuraavan luokse kun edellisen takavalot häviää mutkan taa.
Ensinnäkin suhde tarvitsee myös paljon iloa ja pinnallisuutta, ei ainakaan mitään suhdesetvimisiä koko ajan. Toiseksi jos taukojen ja kriisien jälkeen molemmat yrittävät parempaa tulevaisuutta, niin silloin menneisyyden kaunat on syytä unohtaa. Kolmanneksi, jokaisen tulee olla oma itsensä, sellaiseenhan me viehätymme. Ainoa mitä itse olen tähän liittyen pohtinut parisuhteessa on se, että minun miesystäväni on erakko ja tätä eivät hänen kaksi aiempaa parisuhdekumppaniaan ole kestäneet, itse asian hyväksyn ja osaan elää omaa elämääni, joskus kun kaipaan miehen seuraa eikä sitä ole saatavilla, ajattelen, että hänhän on valinnut minut juuri tämän erilaisuuden takia rakastamakseen naiseksi.
Ymmärrän sua, vähän, ja samalla säälin sun ja miehesi suhdetta, tuhoon tuomittu, jos valhettasi jatkat.
Ymmärrän oikein hyvin.