Sanel Sivac, 23, ja Sonja Aiello, 21, olivat tajuamattaan koulukiusaajia: "Ei lapsena ymmärrä, että voi aiheuttaa loppuelämäksi traumoja"
https://yle.fi/uutiset/3-11563170
Niinpä niin. Lopettaisi paskan puhumisen ja selittelyn. Tuon kaltaisia juuri pitäisi kurittaa.
Kommentit (99)
Juttu koulukiusaamisesta: kaikki haastateltavat valkoisia
Muut koulujutut: vähintään puolet kuvissa mustia tai arabeja
Siksi olla siellä koulussa pitäisi olla kasvattajia myös, eli aikuisia ihmisiä, jotka puuttuvat asiaan ja lopettavat sen. Ei lapset aina tajua mitä ovat tekemässä, ja on kohtuutonta edes olettaa, että ilman kasvatusta kenestäkään tulee vankilaolosuhteissa kovin kaunista ihmissielua. Peruskoulu oli hirveä paikka.
Vierailija kirjoitti:
Tämä Sanel oli kyllä temppareissa edelleen ihan samanlainen.
Siis millainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis millainen?
Ylimielinen ja ilkeä.
En ymmärrä, miten kiusatusta voi tulla kiusaaja. Sellainen ihminen ei koe minkäänlaista empatiaa. Miten ei muka huomaa: "Minua on haukuttu, se tuntui pahalta. Olen nyt suosittu, minun on ok haukkua muita." Itse olen kiusattuna puolustanut myös muita kiusattuja.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miten kiusatusta voi tulla kiusaaja. Sellainen ihminen ei koe minkäänlaista empatiaa. Miten ei muka huomaa: "Minua on haukuttu, se tuntui pahalta. Olen nyt suosittu, minun on ok haukkua muita." Itse olen kiusattuna puolustanut myös muita kiusattuja.
Tämä on ihan tavallista. Ei oikeassa elämässä ole vain hyviksiä ja pahiksia. Niin on vain saduissa ja Hollywood-leffoissa.
Vierailija kirjoitti:
Juttu koulukiusaamisesta: kaikki haastateltavat valkoisia
Muut koulujutut: vähintään puolet kuvissa mustia tai arabeja
"Sivacin omat sukujuuret ovat Balkanilla"
Tuon u lk omaalaisen pojan jutussa korostui vaan se oma uhriutuminen, jauhettiin miten hän on joutunut kärsimään rasismista... Arvasin ennen ku olin lukenu jutun otsikon, sällin nimen ja nähnyt kuvan, et tää casehan tulee kääntyy vielä päälaelleen ja niinhän siinä kävi.
Kaikki me ollaan kiusaajia ja kaikki me ollaan kiusattuja. Ihan riippuu siitä, keneltä kysyy.
Oho, onpa yllätys, että joku Temppari-hemmo ja instatypy ovat entisiä kiusaajia. Itsekeskeisyys ja kusipäisyys suorastaan loistaa heistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan tavallista. Ei oikeassa elämässä ole vain hyviksiä ja pahiksia. Niin on vain saduissa ja Hollywood-leffoissa.
Minun on vaikea välillä ymmärtää tuotakaan ajatusta. Tosin olen aina ollut ylikiltti ja olen antanut ihmisten käyttää itseäni hyväksi, jottei heille vain tulisi paha mieli. Nyt kun puolisoni on auttanut minua taloudellisesti, minua hävettää suuresti, koska en koe ansaitsevani hänen avokätisyyttään. En koskaan voisi olla gold digger, jos aidossa parisuhteessakin minulla on vaikea ottaa vastaan rahaa.
Epäilin itselläni nuorempana epävakaata persoonallisuutta, koska ajattelen ihmisistä varsin mustavalkoisesti enkä todellakaan ole tekemisissä "pahisten" kanssa. Lääkäri tosin nauroi, ettei minulla voi olla epävakaata persoonallisuutta.
T. Lainaamasi
Vierailija kirjoitti:
Minulle taasen välittyi ihmisrakas ja upea kuva hänestä. Instagrammissan hän harjoittaa hyväntekeväisyyttä. Jouluna jakoi ilmaiseksi joululahjakassin. ♥️♥️
Miten tyhmä pitää oikeasti olla, ettei tajua? Jo päiväkodissa on sanottu "mieti miltä itsestäs tuntuisi jos..." kun pikkulapsi on raivostunut ja riistänyt lapiota kaverin kädestä.
Jos ihan huomaamattaan on pystynyt kiusaamaan ihan pitempiaikaisesti niin kannattaisi käydä psykologilla tarkistamassa,onko empatiakyvyssä jotakin vikaa ettei pysty toisen asemaan asettumaan. Esimerkiksi persoonallisuuden häiriö aiheuttaa sitä, että toisen puolesta ei tule paha mieli.
Saako tuollaisista iutisista jotain palkkaa?