Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini hehkuttu, kun tuttavapariskunta oli päässyt viettämään

Vierailija
01.12.2013 |

iltaa keskenään ja ihan hotelliinkin, vieraassa kaupungissa. Että kyllä oli varmaan mukavaa heillä! Heidän lapsensa on alle 2-vuotias.

OLIS VARMAAN OLLUT MEILLÄKIN, jos joku mummo olis ottanut lapsenlapsen joskus hoitoon. Hikisen nahkeesti kelpasi joskus 5-vuotiaana ekan kerran, kun ei enää ollut vaipoissa. No ei ollut vuosiin ollut...

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin kyllä sanonut kanssa, että oltais mekin menty ja mentäis edelleen, JOS olisi ihana isoäiti joka sen mahdollistaisi! Kertoisin myös, että turha vanhempana on apua pyydellä minultakaan! Eikö anoppi voi auttaa?

Vierailija
42/112 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 23:23"][quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 23:21"]

En jaksanut enää avautua. Eiköhän tässä vuosien mittaan ole tullut täysin selväksi, että meistä olisi mukavaa jos lapset pääsisi mummolaan yökylään. Pyynnöille on lähinnä tuhistu ja pidetty täysin turhanpäiväisenä sitä, että minä ja mieheni voitaisiin viettää joskus kaksinkin aikaa. Mutta olihan se nyt aivan helvetin mukavaa, että jotkut toiset voi näin tehdä. Tuttavapariskunnan lapsi oli omalla mummollaan hoidossa, eli äitini ei tässä vaivautunut.

-ap-

[/quote]

Niin, teistä se olisi mukavaa. MInä olen itse isoäiti ja haluan nukkua yöni rauhassa, joten kiitos ei meille yökyläilijöitä. Jos ei omat vanhemmat jaksa lapsiaan, miksi isovanhempien pitäisi?

[/quote]

Niin.. sehän on ihan sama asia jaksaa se yksi yö valvoa sen lapsenlapsen kanssa, kun joka jessuksen yö! Ja kun ei suakaan kukaan koskaan auttanut niin ei ketään muytakaan ikinä tartte autella. Hihdetään ylämäkeen vaan molempiin suuntiin. Onneksi mun lapsella on sentään ihanat mummit ja kummit, joilta voi pyytää apua hektiseen arkeen ja joskus jopa pyytää vahdiksi ihan muuten vaan, että saa aikaa parisuhteelle. Ja ajattele! He eivät pidä sitä edes velvollisuutena vaan laatuaikana ihanan lapsen kanssa. Eiks ole kummaa porukkaa eräät?! Kun edes puolella sanalla tulee ilmi, että mummin/kumlin oikku prinsessa vois tarvita joku päivä hoitajaa niin ehdokkaita löytyy heti kuusi ja tulee melkein vääntöä, että kuka sen nyt saa.

Ja ennen kun joku nyt kommentoi kärkkäästi niin ei lapsi kyläile ihan yhtenään vaan vertaalleen harvakseltaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 23:40"][quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 23:32"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 23:30"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 23:26"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 23:23"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 23:21"]

En jaksanut enää avautua. Eiköhän tässä vuosien mittaan ole tullut täysin selväksi, että meistä olisi mukavaa jos lapset pääsisi mummolaan yökylään. Pyynnöille on lähinnä tuhistu ja pidetty täysin turhanpäiväisenä sitä, että minä ja mieheni voitaisiin viettää joskus kaksinkin aikaa. Mutta olihan se nyt aivan helvetin mukavaa, että jotkut toiset voi näin tehdä. Tuttavapariskunnan lapsi oli omalla mummollaan hoidossa, eli äitini ei tässä vaivautunut.

-ap-

[/quote]

Niin, teistä se olisi mukavaa. MInä olen itse isoäiti ja haluan nukkua yöni rauhassa, joten kiitos ei meille yökyläilijöitä. Jos ei omat vanhemmat jaksa lapsiaan, miksi isovanhempien pitäisi?

[/quote]

No ei meidän koululaiset estäisi yön nukkumista rauhassa. Mutta ihan sama. Miksi mulle pitää tulla kertomaan, kuinka toisilla on niin hienosti asiat, että pääsevät kaksin jonnekin ja saavat lapsen mummolaan hoitoon? MIKSI? Olis vittu pitänyt vaan turpansa kiinni. -ap-

[/quote]

Koska hän halusi kertoa sinulle, että jos olisit kiva, ystävällinen ja avulias tuon ainaisen vitunhuutamisesi sijaan, niin sinunkin lapsesi olisivat olleet mummolassa yökylässä. Mutta koska olet tuollainen, saat ihan itse kärsiä valinnoistasi.

[/quote]

Sun kirjoituksen perustaalla et varmaan itse ole koskaan saanut keneltäkään mitään apua. Olen pahoillani puolestasi. -ap-

[/quote]

Juuri itse kerroit, että sinua ei ole autettu... mutta sen sijaan, että olisit pahoillasi, huudat vittua. Ehkä olet oikeasti ansainnut sen, että äitisi halveksii sinua.

[/quote]

I jos joku turhautuneena sanoo sanan "VITTTU" niin ei ansaitse apua. Oi oletpa sinä niin VITUN jalo ihminen. Haistappa sinä kuule sanonko mikä. Ja ei en ole ap. Olen vain yksi VITTUUNTUNUT kanssaihminen.

Vierailija
44/112 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä halveksin tollasta vittupäätä, joka tulee vittuilemaan toisen ihan asialliselle aloitukselle!!!!!

Vierailija
45/112 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä halveksin tollasta vittupäätä, joka tulee vittuilemaan toisen ihan asialliselle aloitukselle!!!!!

Vierailija
46/112 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 22:21"]

Kuule aivan samaa ajattelen ja varmaan moni muukin. Ei vuosiin oltu kaksistaan. Ja sitten joillan jo vauvat koko viikonlopun hoidossa...miehenä jurppii.

[/quote]

Vauvat viikonlopun muualla? No huhhuh.

Vierailija
47/112 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 23:58"]

Normiperheillä on yleensä sen verran iso kämppä, että pariskunnalla on oma makuuhuone tai ainakin joku muu panohuone, missä voi "hoitaa" suhdetta. Kuka itseään kunnioittava ihminen edes lähtee hempeilemään kumppaninsa kanssa julkisille paikoille ravintoloihin? Niin no onhan ne hotellihuoneet. Jotkut ei vaan meinaa pysyä housuissaan sinne asti. Kyllä se parisuhde pitää saada hoidettua 99,99 % omassa kodissaan. Kuka on niin nolo että edes pyytää omaa äitiä lapsenvahdiksi, että pääsee itse naimaan ja oikein hotelliin asti? Kuitenkin sieltä pitäisi tulla takaisin kotiin. Mitä sitten? Seuraava tsäänssi romantiikkaan ensi vuonna, jos pääsee uudestaan reissuun? Ja mitä nämä hotelliyöt maksavat? :D

[/quote]

Mikä sua vaivaa? Ainakaan sussa ei ole mitään, mikä täyttäis normi-se-se-se -vaatimukset, älä siis selitä mitään normiperheistä täällä, kun et niistä mitään tiedä.

Vierailija
48/112 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap-

[/quote]

[/quote]

Muistatko mummo nämä puheet, kun yksin vanhana kökötät  hoitolaitoksessa.

meillä oli viikonloppuna yökylässä 2-v, 3-v ja 4-v lapset ja meillä oli tosi kivaa, vaikka itse sairastan pitkäaikaissairautta.

Kauhea ikävä tuli, kun lapset lähti, ja lapsetkin väänsi itkua.

Ei ne lapset enää isoina tuppaudu isovanhempien kotiin, joten nautitaan niistä, kun he vielä itse haluavat tulla.

t.mummeli

Vierailija
49/112 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 00:11"]

[/quote]

Että sulle parisuhteen sisältö on panemista? Tsemppii.

[/quote]

No mitä muuta pariskunnat lähtevät hakemaan hotellista? Kevyttä juttelua? Eikö sitä voi tehdä omassa kodissaan? Mä en oikeesti usko ettei pariskunnat löytäisi aikaa parisuhteelle kotona arjen keskellä, jos haluavat.

[/quote]

Hotellilomalla yleensä yövytään hotellissa ja muu aika steppaillaan katselemassa elämää hotellin ulkopuolella. Kokeile joskus. 

Vierailija
50/112 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 00:20"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 00:04"]

Laita mummolle viestiä, että sopisiko hänen ottaa lapset hoitoon silloin ja silloin, menisitte minilomalle. Katso mitä vastaa. Mielellään tekstarina.

[/quote]

Ei mun tartte, voin katsoa puhelimestani jo aiemmin annettuja vastauksia. Niissä sanotaan usein "ehkä, jos ei tule mitään muuta", ja muutamassa päivässä ehtii kyllä hankkimaan itselleen näennäisen tapahtuman jotta voi kieltäytyä. Kysyin muuten kerran myös isältäni joka vastasi myöntävästi, tästä kuitenkin muodostui äidin ja isän välille sen luokan ongelma, että isä meinas joutua patjalle nukkumaan. Mutta siis AIVAN SAMA!! Edelleen se oli tässä ikävintä, että mulle tartti tulla hehkuttamaan toisten hyvästä tuurista.

-ap-

[/quote]

Mun mielestäni noin pahassa tilanteessa ikävintä olisi se, että lapsilla ei ole mummoa, joka välittäisi, ei se, että äitini loukkaa mun tunteita. 

Millainen äiti tämä suloinen mummo muuten oli sulle, kun olit pieni, onko hyviä muistoja?

Vierailija
51/112 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Nuku rauhassa. Minä en ole vaivannut äitiäni yli kymmeneen vuoteen edes puhelinsoitolla, enkä tule vaivaamaan. Toivottavasti on sitä tyytyväisempi rikkumattomaan rauhaansa, mitä vanhemmaksi tulee.

Vierailija
52/112 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 07:45"]

-ap-

[/quote]

[/quote]

meillä oli viikonloppuna yökylässä 2-v, 3-v ja 4-v lapset ja meillä oli tosi kivaa, vaikka itse sairastan pitkäaikaissairautta.

Ei ne lapset enää isoina tuppaudu isovanhempien kotiin, joten nautitaan niistä, kun he vielä itse haluavat tulla.

t.mummeli

[/quote]

TUollaiset muistutukset siitä, että lapset kasvavat nopeasti, "nautitaan niistä nyt kun vielä itse haluavat tulla" kaikuvat ihan kuuroille korville sellaisille mummeleille ja papoille, jotka niitä lapsia inhoavat. Luonne on joskus melkoinen risti ihmisellä, ei sitä pysty aina muuttamaan, vaikka olisi haluakin.

Vierailija
53/112 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.mummeli

[/quote] Kyllä lapsenlapset käyvät kylässä isoinakin, kun ovat lapsena mummoon tykästyneet. Jos eivät ole lapsena käyneet, niin eivät taatussa ala enää teini-iässä käymään.

Vierailija
54/112 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Jaha, siinä on taas yksi katsera pakkolapsetettu. Onneksi naiset tajuaa nykyisin jättäytyä lapsettomiksi, jos vihaavat lapsia.

Vierailija
55/112 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 00:56"]

-ap-

[/quote]

[/quote]

Minuakin ihmetyttää että mikä velvollisuus isovanhemmilla olisi hoitaa lapsenlapsiaan? Eivät ne lapsenlapset ole heidän lapsiaan, omansahan he ovat jo hoitaneet. Kaipa sitä voi aina kauniisti kysyä onnistuisiko, mutta jos ei niin ei kellään ole mitään pakkoa hoitaa muiden lapsia. Mitäpä jos palkkaisitte lapsenvahdin? Uskon kyllä että monille vanhemmille kelpaisi aina auttava ilmainen lapsenvahti, monia ei vaan kiinnosta siihen alkaa...

[/quote]

No kyllä isovanhemmilla on pieni velvollisuuskin tässä asiassa, katsos kun niitä lapsia ei olis edes olemassa ilman isovanhempien myötävaikutuksta. Muutenkin multa menee yli hilseen tää mentaliteetti, että kun on omat lapset hoidettu, siihen loppuu velvollisuudet, sen jälkeen vaatimuksia saa esittää vain työnantaja, joille voikin sitten antaa kaikkensa.

Suvunjatkaminen tarkoittaa suvun jatkamista ihan kirjaimellisesti eikä se suku lopu omiin pesnkoihin, jos niitä lapsenlapsiakin kerran on siunaantunut. Uusi slogan voisi olla: älkää hankkiko niitä lapsia, jos ette halua niistä välittää aikuisina (= esim. auttaa heitä kun heidän lapsensa ovatpieniä). Tai älkää hankkiko lapsia, jos jo ajatus lapsenlapsista ällöttää.

Omasta kokemuksesta tiedän, että onneksi suhde lapsenlapsiin on ihan toisenlainen esim. Venäjällä. Siellä tällainen ap:n kuvailema kettuleva käytös ei tulisi kuuloonkaan. Siellä aikuiset lapset voivat luottaa omiin vanhempiinsa esim. siinä, että saavat lapselle aina hoitoa, jos se vain on mahdollista. Näistä suomalaisista ja venäläisistä hoivasuhteista on tehty tänä vuonna väitöskirjakin ja siinä joku Suomessa asuva venäläisnainen  totesi, että Suomessa ei voi luottaa isovanhempiin samalla tavalla. Eikös oliskin mahtavaa jos kulttuuri muuttuisi täälläkin niin, että edes oikean hädän hetkellä voisi luottaa omiin vanhempiinsa aikuisena, kun on kyse vaikka lastenlasten hoidosta. 

Vierailija
56/112 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 21:38"]

iltaa keskenään ja ihan hotelliinkin, vieraassa kaupungissa. Että kyllä oli varmaan mukavaa heillä! Heidän lapsensa on alle 2-vuotias.

OLIS VARMAAN OLLUT MEILLÄKIN, jos joku mummo olis ottanut lapsenlapsen joskus hoitoon. Hikisen nahkeesti kelpasi joskus 5-vuotiaana ekan kerran, kun ei enää ollut vaipoissa. No ei ollut vuosiin ollut...

[/quote]

Hanki oma tukiverosto äläkä valita jos mummo ei ota hoitoon. Ei ole mummon velvollisuus hoitaa!

Vierailija
57/112 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon ap:n tilanteeseen olisin huokaissut, että: Voi kun niillä on ihana mummo! -ja kuunnellut lausahduksen jälkeistä syvää hiljaisuutta.

Vierailija
58/112 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ap on nyt hiukan valottanut tilannettaan, äitin kommentti vaikuttaa lähinnä ilkeydeltä. Millainen tukiverkosto oli ap:n äidillä, herää tällainenkin kysymys. Jotkut ihmiset kostaa potut pottuina viattomillekin.

Vierailija
59/112 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 23:40"]Mikset kysynyt suoraan, että "hmm, kuulostaa kivalta. Onko tuo epäsuora ehdotus tarjoutua meille lapsenvahdiksi, niin mekin pääsisimme reissuun kahdestaan? ;)" vai ovatko välinne niin etäiset ettette voi puhua suoraan?

[/quote]

Juuri näin! Kokeilepa ap kysyä äidiltäsi, että hei, tarkoititko sinä sitä, että olisit valmis ottamaan lapset hoitoon? Jos vastaus on ei, niin kysy, mikä muorin pointti oli hehkuttaa tuttavien onnea.

Vierailija
60/112 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 07:58"]

t.mummeli

[/quote] Kyllä lapsenlapset käyvät kylässä isoinakin, kun ovat lapsena mummoon tykästyneet. Jos eivät ole lapsena käyneet, niin eivät taatussa ala enää teini-iässä käymään.

[/quote]

Kuule ei ne käy! Olen töissä palvelutalossa ja yhden käden sormilla ovat viikonloppuisin laskettavissa ne vanhukset, joilla lapsenlapset käyvät. Ja asuntoja tässä yksikössä on reilusti yli sata! Kun mummolta loppuu lastenhoitiopalvelut, ei se enää kiinnosta. Mutta ne vanhukset, jotka aikanaan satsasi harrastuksiin ja ystäviin, heillä käy vieraita vielä palvelutalossakin.