Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini hehkuttu, kun tuttavapariskunta oli päässyt viettämään

Vierailija
01.12.2013 |

iltaa keskenään ja ihan hotelliinkin, vieraassa kaupungissa. Että kyllä oli varmaan mukavaa heillä! Heidän lapsensa on alle 2-vuotias.

OLIS VARMAAN OLLUT MEILLÄKIN, jos joku mummo olis ottanut lapsenlapsen joskus hoitoon. Hikisen nahkeesti kelpasi joskus 5-vuotiaana ekan kerran, kun ei enää ollut vaipoissa. No ei ollut vuosiin ollut...

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 23:40"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 23:36"]

Oletteko te oikeasti enää mies ja vaimo, jos ette koskaan pääse viettämään aikaa kahdestaan? Vai pelkästään äiti ja isä?

[/quote]

Lähinnä vaan äiti ja isä, tai jotkut kämppikset. Mutta itsehän lapset haluttiin, ja toki ne hoidetaankin. Kymmenen vuoden päästä lapsemme ovat jo aikuisia, ehkä silloin on taas aikaa parisuhteelle? Toivottavasti siihen löytyy vielä jostain aineksia.

[/quote]

Kuulostaa hirveältä. En ole mikään alfamies, mutta en pysty edes kuvittelemaan, miltä teistä tuntuu. Parisuhde on minulle elämäni tärkein asia, ja sen laittaminen telakalle kymmeneksi vuodeksi ei onnistuisi minulta millään. Mutta iso hatunnosto teille, kun hoidatte kasvatusvastuunne täysillä!

Vierailija
22/112 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 22:31"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 22:21"]

Ei vuosiin oltu kaksistaan. Ja sitten joillan jo vauvat koko viikonlopun hoidossa...miehenä jurppii.

[/quote]

Miksi roikut tuollaisessa suhteessa, jossa et voi viettää aikaa naisesi kanssa? Ei kävisi minulle. Parisuhteen idea on tehdä yhdessä hauskoja juttuja, nauttia toisen seurasta, saada toinen tuntemaan itsensä mieheksi tai naiseksi, jota rakastetaan omana itsenään, myös romanttisessa ja seksuaalisessa mielessä. Alfamies ei tyydy nynnyilemään isukkina. 

t. toinen mies

[/quote]

Alfanaaraan mielestä jälkeläisiä hoivaava uros on alfa. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 23:41"]

Ystävät on sitä varten!

[/quote]

Tavallaan joo, mutta meillä ei oikein ystäväpiirissä kohtaa perhetilanteet tai asuinpaikat. Ystävieni lapset käyvät sitäpaitsi ahkeraan omissa mummoloissaan yökylissä, joten palvelujen vaihtamiselle ei ole tarvetta. Ja olemme siis saaneet lapsenvahteja ystävistä, jos on ollut kovasti tarvetta. Tämä on kuitenkin eri asia kuin se, että lapsia toivottaisiin mummolaan yökylään, ja tämän jutun pointti nyt alunperin oli se, miten äitini kommentointi ottaa mua kupoliin, ei niinkään se ettenkö mistään saisi hommattua lastenvahtia. -ap-

Vierailija
24/112 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normiperheillä on yleensä sen verran iso kämppä, että pariskunnalla on oma makuuhuone tai ainakin joku muu panohuone, missä voi "hoitaa" suhdetta. Kuka itseään kunnioittava ihminen edes lähtee hempeilemään kumppaninsa kanssa julkisille paikoille ravintoloihin? Niin no onhan ne hotellihuoneet. Jotkut ei vaan meinaa pysyä housuissaan sinne asti. Kyllä se parisuhde pitää saada hoidettua 99,99 % omassa kodissaan. Kuka on niin nolo että edes pyytää omaa äitiä lapsenvahdiksi, että pääsee itse naimaan ja oikein hotelliin asti? Kuitenkin sieltä pitäisi tulla takaisin kotiin. Mitä sitten? Seuraava tsäänssi romantiikkaan ensi vuonna, jos pääsee uudestaan reissuun? Ja mitä nämä hotelliyöt maksavat? :D

Vierailija
25/112 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 23:58"]

Normiperheillä on yleensä sen verran iso kämppä, että pariskunnalla on oma makuuhuone tai ainakin joku muu panohuone, missä voi "hoitaa" suhdetta. Kuka itseään kunnioittava ihminen edes lähtee hempeilemään kumppaninsa kanssa julkisille paikoille ravintoloihin? Niin no onhan ne hotellihuoneet. Jotkut ei vaan meinaa pysyä housuissaan sinne asti. Kyllä se parisuhde pitää saada hoidettua 99,99 % omassa kodissaan. Kuka on niin nolo että edes pyytää omaa äitiä lapsenvahdiksi, että pääsee itse naimaan ja oikein hotelliin asti? Kuitenkin sieltä pitäisi tulla takaisin kotiin. Mitä sitten? Seuraava tsäänssi romantiikkaan ensi vuonna, jos pääsee uudestaan reissuun? Ja mitä nämä hotelliyöt maksavat? :D

[/quote]

Että sulle parisuhteen sisältö on panemista? Tsemppii.

Vierailija
26/112 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita mummolle viestiä, että sopisiko hänen ottaa lapset hoitoon silloin ja silloin, menisitte minilomalle. Katso mitä vastaa. Mielellään tekstarina.

Vierailija
27/112 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 23:40"][quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 23:32"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 23:30"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 23:26"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 23:23"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 23:21"]

En jaksanut enää avautua. Eiköhän tässä vuosien mittaan ole tullut täysin selväksi, että meistä olisi mukavaa jos lapset pääsisi mummolaan yökylään. Pyynnöille on lähinnä tuhistu ja pidetty täysin turhanpäiväisenä sitä, että minä ja mieheni voitaisiin viettää joskus kaksinkin aikaa. Mutta olihan se nyt aivan helvetin mukavaa, että jotkut toiset voi näin tehdä. Tuttavapariskunnan lapsi oli omalla mummollaan hoidossa, eli äitini ei tässä vaivautunut.

-ap-

[/quote]

Niin, teistä se olisi mukavaa. MInä olen itse isoäiti ja haluan nukkua yöni rauhassa, joten kiitos ei meille yökyläilijöitä. Jos ei omat vanhemmat jaksa lapsiaan, miksi isovanhempien pitäisi?

[/quote]

No ei meidän koululaiset estäisi yön nukkumista rauhassa. Mutta ihan sama. Miksi mulle pitää tulla kertomaan, kuinka toisilla on niin hienosti asiat, että pääsevät kaksin jonnekin ja saavat lapsen mummolaan hoitoon? MIKSI? Olis vittu pitänyt vaan turpansa kiinni. -ap-

[/quote]

Koska hän halusi kertoa sinulle, että jos olisit kiva, ystävällinen ja avulias tuon ainaisen vitunhuutamisesi sijaan, niin sinunkin lapsesi olisivat olleet mummolassa yökylässä. Mutta koska olet tuollainen, saat ihan itse kärsiä valinnoistasi.

[/quote]

Sun kirjoituksen perustaalla et varmaan itse ole koskaan saanut keneltäkään mitään apua. Olen pahoillani puolestasi. -ap-

[/quote]

Juuri itse kerroit, että sinua ei ole autettu... mutta sen sijaan, että olisit pahoillasi, huudat vittua. Ehkä olet oikeasti ansainnut sen, että äitisi halveksii sinua.

[/quote]

Onko sulla joku ongelma?

Vierailija
28/112 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Että sulle parisuhteen sisältö on panemista? Tsemppii.

[/quote]

No mitä muuta pariskunnat lähtevät hakemaan hotellista? Kevyttä juttelua? Eikö sitä voi tehdä omassa kodissaan? Mä en oikeesti usko ettei pariskunnat löytäisi aikaa parisuhteelle kotona arjen keskellä, jos haluavat.

Vierailija
29/112 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 00:04"]

Laita mummolle viestiä, että sopisiko hänen ottaa lapset hoitoon silloin ja silloin, menisitte minilomalle. Katso mitä vastaa. Mielellään tekstarina.

[/quote]

Ei mun tartte, voin katsoa puhelimestani jo aiemmin annettuja vastauksia. Niissä sanotaan usein "ehkä, jos ei tule mitään muuta", ja muutamassa päivässä ehtii kyllä hankkimaan itselleen näennäisen tapahtuman jotta voi kieltäytyä. Kysyin muuten kerran myös isältäni joka vastasi myöntävästi, tästä kuitenkin muodostui äidin ja isän välille sen luokan ongelma, että isä meinas joutua patjalle nukkumaan. Mutta siis AIVAN SAMA!! Edelleen se oli tässä ikävintä, että mulle tartti tulla hehkuttamaan toisten hyvästä tuurista.

-ap-

Vierailija
30/112 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti kertoilee samanlaisia. Esim. miten veljensä hoitaa kuukauden lastelastaan kesälomalla et vanhemmat saa käydä töissä eikä tarvi laittaa päiväkotiin jne. Samaan hengenvetoon kertoo miten itse on lähdössä koko kesälomaksi reissuun. = älkää vaan pyytäkö hoitamaan.

Vierailija
31/112 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista...mummina (työssä käyvänä) iloitsen jokaisesta yöstä jonka lapsenlapset tulevat meille. Nykyään ovat jo molemmat koululaisia, joten yökyläilyt ovat vähentyneet ja yritän ruikuttaa aina sopivin väli ajoin heitä meille :D

Omat lomat pidän mielellään koulujen lomien aikaan jotta voin ottaa heidät meille koko loman ajaksi.

Vierailija
32/112 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi taas hehkuttaa, mitä uutta hänen lempilapsenlapsensa tarleena on mummin kanssa touhutessaan oppinut. Tarleena on keskimäärin joka päivä mummilassa hoidossa ja kerrottavaa riittää. Kun meillä olisi ilmeinen avuntarve, mummeli pysyttelee diplomaattisesti omissa oloissaan.

Joskus mä pystyn ajattelemaan tästäkin kieron positiivisesti esim luonteen lujuuden kehittymisen kannalta, usein en.

Vierailija
33/112 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 23:23"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 23:21"]

En jaksanut enää avautua. Eiköhän tässä vuosien mittaan ole tullut täysin selväksi, että meistä olisi mukavaa jos lapset pääsisi mummolaan yökylään. Pyynnöille on lähinnä tuhistu ja pidetty täysin turhanpäiväisenä sitä, että minä ja mieheni voitaisiin viettää joskus kaksinkin aikaa. Mutta olihan se nyt aivan helvetin mukavaa, että jotkut toiset voi näin tehdä. Tuttavapariskunnan lapsi oli omalla mummollaan hoidossa, eli äitini ei tässä vaivautunut.

-ap-

[/quote]

Niin, teistä se olisi mukavaa. MInä olen itse isoäiti ja haluan nukkua yöni rauhassa, joten kiitos ei meille yökyläilijöitä. Jos ei omat vanhemmat jaksa lapsiaan, miksi isovanhempien pitäisi?

[/quote]

Minuakin ihmetyttää että mikä velvollisuus isovanhemmilla olisi hoitaa lapsenlapsiaan? Eivät ne lapsenlapset ole heidän lapsiaan, omansahan he ovat jo hoitaneet. Kaipa sitä voi aina kauniisti kysyä onnistuisiko, mutta jos ei niin ei kellään ole mitään pakkoa hoitaa muiden lapsia. Mitäpä jos palkkaisitte lapsenvahdin? Uskon kyllä että monille vanhemmille kelpaisi aina auttava ilmainen lapsenvahti, monia ei vaan kiinnosta siihen alkaa...

Vierailija
34/112 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehdottaisin kääntymään ihan mll: n tms tahon puoleen.Hommaa sieltä mukava motivoitunut hoitajatäti tai - setä ja unohda ne vanhukset.

Vierailija
35/112 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avauksen pointti oli ap:n äitin ilkeä/tahditon/ymmärtämätön käytös.

Vierailija
36/112 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 01:03"]

Avauksen pointti oli ap:n äitin ilkeä/tahditon/ymmärtämätön käytös.

[/quote]

Miten se on ilkeää että ap:n äiti kertoo tuttavapariskuntansa päässeen viettäneen mukavaa iltaa jonnekin? Voiko olla katkerampaa... Jos minun vanhempani vaikka sanovat, että ystäväpariskuntansa kävi reissussa ja heillä oli varmaan mukavaa siellä saada olla hetki kahdestaan, niin pitäisikö minun loukkaantua kun minulla ei ole juuri nyt varaa lähteä reissuun? Voihan sitä toki loukkaantua aina ja kaikesta jos haluaa, ja ottaa toisten sanat myös mahdollisesti niin miten itse haluaa ne ymmärtää... Onkos se ap:n äiti tietoinen että kuinka paljon ap viettää parisuhdeaikaa kahdestaan miehensä kanssa?

Vierailija
37/112 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on näköjään katkeria mammoja, jotka eivät kestä jos muita ei kiinnosta heidän lasten vahtiminen:D

Vierailija
38/112 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 22:21"]

Kuule aivan samaa ajattelen ja varmaan moni muukin. Ei vuosiin oltu kaksistaan. Ja sitten joillan jo vauvat koko viikonlopun hoidossa...miehenä jurppii.

[/quote]

Eikö ole varaa esim.  lastenvahtiin? Voit hommata sen itse...

Vierailija
39/112 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan ei käy onnenlahjat. Mulla ei ollut edes mahdollisuutta, kun oma äitini kuoli lasten ollessa pieniä ja toisella mummolla oli n. 10 lastenlasta kerrallaan, joilla oli hoitotarvetta (yhteensä enemmän, mutta toiset vanhempia). Ei vaan viitsinyt vaivata, kun osa vaivasi niin paljon ja appikin alkoholisti. MLL:n kautta otettiin hoitaja joskus, joskus sen takia että oli asioita ja joskus "huvin vuoksi". Mutta noita huvin vuoksi reissuja kun tehtiin, tultiin siihen tulokseen, että saman asian ajaa tehdä hyvää ruokaa ja katsoa elokuvaa kotona kun lapset on nukkumassa. Ei vaan osattu olla, kun niin harvoin päästiin. Onni meillä iltauniset lapset. 

Vierailija
40/112 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 06:31"]

Tasan ei käy onnenlahjat. Mulla ei ollut edes mahdollisuutta, kun oma äitini kuoli lasten ollessa pieniä ja toisella mummolla oli n. 10 lastenlasta kerrallaan, joilla oli hoitotarvetta (yhteensä enemmän, mutta toiset vanhempia). Ei vaan viitsinyt vaivata, kun osa vaivasi niin paljon ja appikin alkoholisti. MLL:n kautta otettiin hoitaja joskus, joskus sen takia että oli asioita ja joskus "huvin vuoksi". Mutta noita huvin vuoksi reissuja kun tehtiin, tultiin siihen tulokseen, että saman asian ajaa tehdä hyvää ruokaa ja katsoa elokuvaa kotona kun lapset on nukkumassa. Ei vaan osattu olla, kun niin harvoin päästiin. Onni meillä iltauniset lapset. 

[/quote]

Niin ja äidilläni oli grilli, joten se oli auki iltaisin ja viikonloppuisin silloin kun oli vielä elossa, joten ei mitään mahdollisuutta. Itse olisin ollut ehkä enemmänkin velvollinen auttamaan grillin kanssa, mutta minusta ei vaan ole sellaiseen hommaan, kun olen niin tumpelo.