Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onnettomimmat häätarjoilut?

Vierailija
01.12.2013 |

Oletko ollut häissä, joissa tarjoilut olivat ankeat? Kerro!

Kommentit (166)

Vierailija
21/166 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin, you know, morsiamen siskoa. Ne oli hyvät häät.

Vierailija
22/166 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut vain 2 häissä, joten ei ole kamalasti kokemusta. Kumpikin oli minusta ihan ok, en edes muista mitä syötiin tai juotiin.

En mä osaisi valittaa mistään hääruuasta (paitsi jos loppuu kesken=)), niin menisi kinkkukiusaus kuin karjalanpaistikin, joka on minusta kyllä hieman hankala valinta, sotkuista lientä lautasella yms... Se ei minusta ole mikään juhlaruoka, vaikka toiset sitä laittaa kuulemma joulupöytäänkin. Toisaalta, tavalliset kotiruuat ovat yleensä parempia kuin juhlaruuat, mieluummin syönkin niitä enkä mitään erikoisuuksia. Ruokajuomana voisin ottaa vaikka sitä kokista, kun en juo viiniä.

Minulle kelpaisi myös hääpizza ja voileivät, jos sikseen tulee! Ja kakkuna kotitekoinen mansikka-kermakakku on varmaan parempaa, kuin leipomon koreaksi koristeltu ja hieno fantasia-kakku. Ne ei vaan maistu aidolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/166 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän omissa häissä meni niin moni asia persiilleen ettei tosikaan mutta nykyään se jo naurattaa. Ruokaa onneksi riitti kaikille mutta muuten menikin sitten vituralleen.

Meidän häissä pääruokana oli poronkäristys (ei mikään kaupanlihasössö vaan ihan kunnon lihasta vuoltu) ja vaikka se meilläpäin on ihan arkiruokaa niin mielestäni passasi lapissa pidettäviin häihin hyvin. Toki oli sitten salaatteja ym. tarjolla myös. Mulle kelpaisi kyllä karjalanpaistikin, en ole syönyt vuosiin ja minusta se on perinteinen suomalainen pitoruoka.

Vierailija
24/166 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 12:04"]

Ja kakkuna kotitekoinen mansikka-kermakakku on varmaan parempaa, kuin leipomon koreaksi koristeltu ja hieno fantasia-kakku. Ne ei vaan maistu aidolle.

[/quote]

Jos se mansikkakermakakku koristellaan kauniisti, se maistuu epäaidolle? Miksi niitä kotitekoisia mansikkakermatursokkeita pitää joillain ihmisillä olla tunkemassa joka paikkaan? Meneväthän ne siellä kotona toki, mutta juhliin toivoisi jotain näyttävää ja hyvää. Niistä mansikkatursokkeista jokainen saa varmasti kotonaan kyllikseen.

Vierailija
25/166 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut vain 2 häissä, joten ei ole kamalasti kokemusta. Kumpikin oli minusta ihan ok, en edes muista mitä syötiin tai juotiin.

En mä osaisi valittaa mistään hääruuasta (paitsi jos loppuu kesken=)), niin menisi kinkkukiusaus kuin karjalanpaistikin, joka on minusta kyllä hieman hankala valinta, sotkuista lientä lautasella yms... Se ei minusta ole mikään juhlaruoka, vaikka toiset sitä laittaa kuulemma joulupöytäänkin. Toisaalta, tavalliset kotiruuat ovat yleensä parempia kuin juhlaruuat, mieluummin syönkin niitä enkä mitään erikoisuuksia. Ruokajuomana voisin ottaa vaikka sitä kokista, kun en juo viiniä.

Minulle kelpaisi myös hääpizza ja voileivät, jos sikseen tulee! Ja kakkuna kotitekoinen mansikka-kermakakku on varmaan parempaa, kuin leipomon koreaksi koristeltu ja hieno fantasia-kakku. Ne ei vaan maistu aidolle.

[/quote]

Minä olen ollut varmaan kymmenissä häissä ja en myöskään muista, mitä on syöty. Yritin tässä muistella viimeisiä häitä toissakesänä. Oli kahdet häät, enkä millään muista, mitä niissä oli ruokana.

Se varmaan johtuu siitä, että en pidä ruokaa pääasiana häissä. Toiseksi, ruoka ei ole muutenkaan minulle mitenkään iso asia. Jotkuthan elävät syödäkseen ja sen kyllä heistä näkee. Ehkä juuri nämä ovat niitä, jotka tarkalleen muistavat, mitä ovat jokaisissa häissä syöneet.

Huvittavin on tosiaan tuo, joka joutui laittamaan juhlavaatteet päälle ja ajatteli, että pitää maksuksi saada kallista ruokaa :)

Vierailija
26/166 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 12:39"]

Ja kakkuna kotitekoinen mansikka-kermakakku on varmaan parempaa, kuin leipomon koreaksi koristeltu ja hieno fantasia-kakku. Ne ei vaan maistu aidolle.

[/quote]

Jos se mansikkakermakakku koristellaan kauniisti, se maistuu epäaidolle? Miksi niitä kotitekoisia mansikkakermatursokkeita pitää joillain ihmisillä olla tunkemassa joka paikkaan? Meneväthän ne siellä kotona toki, mutta juhliin toivoisi jotain näyttävää ja hyvää. Niistä mansikkatursokkeista jokainen saa varmasti kotonaan kyllikseen.

[/quote]

Kyllä - koreat maistuu usein epäaidolle. Niihin käytetään jotain muuta kuin tavallista kermaa. Eli sidosaineena vaniljakreemiä (ns. diplomaattikerma) jotta kerma kestää. Tai kermankaltaisia rasvaseoksia, jotka kestää paremmin pursotuksissa. Nämä eivät maistu yhtä hyvälle. Kaikkein kamalimpia on valokuvakakut, joissa on pahvinen syötävä valokuva kannessa. Maku kärsii ulkonäön kustannuksella. Tosin sitä yhtä musta-violettia salmiakkikakkua olisin halunnut olla maistamassa!

Vierailija
27/166 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 17:24"]On kyllä surullista, jos läheisen ihmisen häistä muistaa vain sen, että oli arkista ruokaa.[/quote]

Vielä surullisempaa on, että hääpari ei juhlista omaa suurta päiväänsä myös kunnnioittamalla vieraitaan hyvällä ja laadukkaalla ruoalla.

Vierailija
28/166 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 14:54"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 17:24"]On kyllä surullista, jos läheisen ihmisen häistä muistaa vain sen, että oli arkista ruokaa.[/quote]

Vielä surullisempaa on, että hääpari ei juhlista omaa suurta päiväänsä myös kunnnioittamalla vieraitaan hyvällä ja laadukkaalla ruoalla.

[/quote]

laadukasta on ainoastaan häälahjalistassa.

Itsekin olen pimahtanut aika paljon aikoinaan omia häitä suunnitellessani, joten annan jokaisen morsiamen myös pimahdella kaikessa rauhassa. Ymmärrän että myös häiden jälkeen niistä puhutaan, mutta viimeistään vuoden päästä pitäisi antaa asian jo olla.

Olin pari vuotta sitten häissä, jonne minut vaan oli meidän perheestä kutsuttu. Tämä olikin ihan ok, sillä morsiamen kanssa olimme ystäviä, en juuri ikinä miestä tavannut, koska hän on paljon työmatkoilla. Oli aika ikävä huomata paikan päällä että meidän tuttavapiiristä vain minä olin se, jonka puolisoa ja lasta ei oltu kutsuttu, jopa 5 lapsinen perhe oli paikalla ja meidän perheessä on vain 3.

Olin silloin hoitovapaalla ja en sitten maksanut häistä mitään. Tiesin hääparin lähtevän häämatkalle heti maanantaina, häät olivat lauantaina ja minun tuki tuli häämatkan aikana. Mutta koska häät olivat monelta osalta aika minibudjetit ja mm minut oli sijoitettu yksinään pöytään josta en tuntenut ketään päätin lähteä heti kakun jälkeen kotiin enkä ikinä laittanut tilillä yhtään rahaa.

En myöskään saanut kiitos-korttiakaan.

Vierailija
29/166 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksissä häissä joissa oli n. 150 vierasta, oli meidät lapsiperheet laitettu yhteen pitkään pöytään. Homma oli sitten järjestetty järkevästi siten, että kaikki muut pöydät hakivat ensin ruokansa ja "lapsipöytä" viimeisenä. Kun mentiin hakemaan ruokaa, jäljellä ei ollut suunnilleen mitään muta kun jotain onnetonta vihreää salaatttia. Kiva kun lapset olivat muutenkin nälkäisiä ja kiukkuisia kaikesta odottelusta, ja sitten ei satu edes ruokaa! Kyllä otti päähän. No, mäkkärin kautta kotiin...

Vierailija
30/166 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunat oli jääneet raaoiksi, muuten OK pöperöt. Ainut lämmin ruoka oli nuo potut, siis kaloille yms. tarkoitettu, mutta jäi kyllä ihmisiltä lautasille.

Vierailija
31/166 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että ei oltu varattu mitään tarjoiluja, vieraat vei sit syömään lähimpään buffee pöytään (ja vieraat myös maksoi)

TÄmän nuuempaa se ei voi olla

Vierailija
32/166 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 17:17"]

Onkohan karjalanpaistissa jotenkin alueellista eroa, että jossain päin maata on kelpo juhlaruoka, toisissa taas ei? Mä oon asunut Keski-Suomessa, Hämeessä ja Uudellamaalla ja mulle karjalanpaisti ois todella nolo hääruoka. Monille muille se tuntuu olevan ihan superherkkua. Mulla rinnastuu hyvinkin tehtynä lähinnä laitosruokaan. Lihanpaloja ja mössöjuureksia litkuliemessä sössätään perunan kanssa lautaselle. En vaan voi käsittää. Jo se ruoan ulkoasu on niin epäjuhlava kuin vaan voi olla.

[/quote]

Karjalanpaistiin ei tule vihanneksia.

Oikea karjalanpaisti tehdään ruhon eri osista. Sian ja naudanlihaa. Vettä, suolaa, pippuria ja sitten uuniin hautumaan muutamaksi tunniksi.

[/quote]
Missä lammas? Meidän sivut mammat laittavat karjalanpaistiin sikaa, nautaa ja lammasta. Juureni ovat Kannaksen Karjalassa.
[/quote]

Samoin minäkin mummon ohjeen mukaan

Vierailija
33/166 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että saa lukea järkyttäviä tapahtumia häistä, olen menossa naimisiin 56-vuotiaana ja sulhanen on 46-vuotias. Olemme miettineet pitkään, tai siis, kun tapasimme ennen Joulua ja mentiin kihloihin ystävän päivänä ja nyt mennään naimisiin Heinäkuussa. Me päätettiin ettei ainakaan kapakasta tai kirjastosta ei käy flaksi. Jumalaton hässäkkä asuntojen kanssa, kaksi pitäis tyhjentää samalla. Piretään häät kapakassa, asia joka tulevan anopin mielestä oli huono juttu, koska myös lapsia tulee paikalle, vaikkei niitä ole kutsuttukaan.

Vierailija
34/166 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkaalla pariskunnalla oli tarjolla vain kalakeittoa mutta viinaa sitäkin enemmän.

Vierailija
35/166 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 17:17"]

Onkohan karjalanpaistissa jotenkin alueellista eroa, että jossain päin maata on kelpo juhlaruoka, toisissa taas ei? Mä oon asunut Keski-Suomessa, Hämeessä ja Uudellamaalla ja mulle karjalanpaisti ois todella nolo hääruoka. Monille muille se tuntuu olevan ihan superherkkua. Mulla rinnastuu hyvinkin tehtynä lähinnä laitosruokaan. Lihanpaloja ja mössöjuureksia litkuliemessä sössätään perunan kanssa lautaselle. En vaan voi käsittää. Jo se ruoan ulkoasu on niin epäjuhlava kuin vaan voi olla.

[/quote]

Karjalanpaistiin ei tule vihanneksia.

Oikea karjalanpaisti tehdään ruhon eri osista. Sian ja naudanlihaa. Vettä, suolaa, pippuria ja sitten uuniin hautumaan muutamaksi tunniksi.

[/quote]
Missä lammas? Meidän sivut mammat laittavat karjalanpaistiin sikaa, nautaa ja lammasta. Juureni ovat Kannaksen Karjalassa.

Vierailija
36/166 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaroonilaatikkoa, noin 100 g vierasta kohti. :(

Vierailija
37/166 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa. Vihkiminen klo 14, siitä juhlatilaan. Ruokailu alkoi klo 17 ja voitte kuvitella miten kova nälkä sitä yhdellä jos toisella oli. Tulin pitopöytää katsoessani mieleen, että tulee varmaan toinen kattaus missä on lämmintä ruokaa mutta olin väärässä. Tarjolla oli kahta erilaista vihreää salaattia, punajuurisalaattia ja tavallista perunasalaattia sekä leipiä. 

Kyseessä eivät siis olleet mitenkään erityisen ruokaisat vihersalaatit, vaan  ihan tavalliset tomaatti-kurkku-rucola -hässäkät. Lisäksi osa salaateista loppui kesken ennen kuin kaikki vieraat olivat saaneet yhtään, vieraita oli n. 120. 

"Ruokailun" jälkeen meni muutama tunti, olisko ollut kahdeksan aikaan kun saatiin kahvit ja kakkua. Pienet kakut ja voin taata ettei ylimääräistä varmasti jäänyt.

Onneksi lapsemme oli niin pieni silloin ja oli hyvä syy lähteä häistä aikaisin. Käveltiin nakkikioskin kautta hotellille.

Vierailija
38/166 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä hääjutut muuttuneet sitten 90-luvun, joilloin minun kaveripiiri meni naimisiin... nykyään pitää olla jotain hiton kenkkihöpötystä: teemaväri, kaasoilla samanlaiset vaatteet, harjoitusillallinen, gourmet ruokaa, ilmainen viini ja viinatarjoilu ja jopa ns. coctailhour.   Tuntuu, että vain ulkoiset asiat merkitsevät häissä... naurettavaa.

Yksissäkään 90-luvun näissä ei ollut juuri mitää yllämainittua.  Kaasoilla omat vaatteet, ei yhtenäisiä asuja. Ruokana kinkkukiusausta, salaatteja ja leipää. Alkoholi maksullista.  Ei teemaväliä eikä juuri muuta koristelua kuin luonnonkukat, noloja leikkeijä jne.  KUkaan ei haukkunut tarjoiluja tai häitä. KAIKKI parit yhä edelleen naimisissa.

Nykyajan 20.000 e yksiin häihin laittavat pikkupissikset sitten eroavat muutaman vuoden kuluttua..

Vierailija
39/166 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että nälkäisenä on tympeää olla varsinkin vähän vieraampien ihmisten häissä yms juhlissa,itselläkin kokemusta tällaisesta on.mutta miten hääpari kykenisi mitenkään varautumaan kaikkien vieraiden makumieltymyksiin?allergiat yms pakotteet tietysti tulisi selvittää etukäteen tai ainakin varautua yleisimpiin, ja toki ruokaa tulisi olla tarpeeksi jotta kaikille olisi ainakin jotain mahantäytettä.mutta kun joku tykkää juuri karjalanpaistista ja toinen sushista.pitää vieraallakin mielestäni olla vähän sopeutumiskykyä yhden juhlan ajan.

häissä kun se syöminen ei kuitenkaan ole pääasia. Että jos tiedätte olevanne kovia syömään/allergikkoja tai muuten vaan nirsoja syömisen suhteen niin ennakoikaa ja varautukaa.käykää jo ennen juhlia syömässä niin ei ole heti hirveä nälkä, varatkaa autoon jtn lempievästänne tai ottakaa varmuuden vuoksi mukaan pullo alkoholitonta lempijuomaanne,jos sattuukin niin kurjasti ettei juhlapaikalla juomatarjoilua ole.

en ihan ymmärrä sitä että juhlapäivän kaikki syöminen ja juominen olisi automaattisesti hääparin vastuulla, kyllä vieras voi itsekin vaikuttaa omaan viihtymiseensä.eri asia on tietysti jos juhlat ovat paikassa jossa vieras on jumissa ilman eväitä tai poispääsyn mahdollisuutta.tällaisia juhlia en ymmärrä muuten yhtään.

Vierailija
40/166 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:31"]

On kyllä hääjutut muuttuneet sitten 90-luvun, joilloin minun kaveripiiri meni naimisiin... nykyään pitää olla jotain hiton kenkkihöpötystä: teemaväri, kaasoilla samanlaiset vaatteet, harjoitusillallinen, gourmet ruokaa, ilmainen viini ja viinatarjoilu ja jopa ns. coctailhour.   Tuntuu, että vain ulkoiset asiat merkitsevät häissä... naurettavaa.

Yksissäkään 90-luvun näissä ei ollut juuri mitää yllämainittua.  Kaasoilla omat vaatteet, ei yhtenäisiä asuja. Ruokana kinkkukiusausta, salaatteja ja leipää. Alkoholi maksullista.  Ei teemaväliä eikä juuri muuta koristelua kuin luonnonkukat, noloja leikkeijä jne.  KUkaan ei haukkunut tarjoiluja tai häitä. KAIKKI parit yhä edelleen naimisissa.

Nykyajan 20.000 e yksiin häihin laittavat pikkupissikset sitten eroavat muutaman vuoden kuluttua..

[/quote]

Juuri näin.  Pikkupissikset matkivat jenkkihöpötystä.  Joka alkaa jo ns. vanhojen tanssiaisita

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi