Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

otetaanko lapseni siis huostaan?

Vierailija
01.12.2013 |

Olen 23-v nainen ja sairastan masennusta ja pakko-oireista häiriötä. Olen voinut viime aikoina paljon paremmin kuin ennen ja pärjään hyvin itsenäisesti. Voidaanko lapseni ottaa huostaan jos en suostu ensikotiin/perhetyöntekijään? Mielestäni niille ei ole tarvetta. Olen asunut jo viisi vuotta itsenäisesti, ei ole tarvetta asua laitoksessa. Myöskin kotihommat sujuvat ja lapsella on turvallista. Kuinka mielivaltaisia soskut ovat jos ei suostu noihin avotoimenpiteisiin?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa lakimies.

Vierailija
2/42 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää ylpeyttäsikö et ota perhetyöntekijää, ettei tarvitsisi arvuutella? Vaikea sanoa muuten, kun ei tiedä paljoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on viime aikoina? Kuukauden? Vuoden? Oletko raskaana vai minkä ikäinen on lapsesi?

Vierailija
4/42 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakimies oikeusaputoimistosta ja heti!

Voimia.

Vierailija
5/42 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakimies oikeusaputoimistosta ja heti!

Voimia.

Vierailija
6/42 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, ettet halua mihinkään "laitokseen", mutta mikset voisi ottaa perhetyöntekijää vierailemaan kotiisi muutaman kerran kuussa? Tärkeäähän olisi, että voisit todistaa lastensojelun väelle tuon minkä täällä kerroit, eli että pärjäät hyvin. Käynnit lopetetaan aika pian, kun huomaavat, ettei niille ole tarvetta. Jos katsovat jostain syystä, että et pärjää lapsen kanssa, etkä ota vastaan tukitoimia eli sitä perhetyöntekijää, niin lapsi voidaan toki sijoittaa. Mutta siihen tarvitaan painavat syyt, eikä sitä tehdä vittuilun vuoksi, että hähähää, mitäs et tehnyt niin kuin käskettiin.

Vierailija
7/42 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa lakimies, kieltäytyminen ei ole hyvä asia. Mene ensikotiin ja katso, että teet ruokasi oikein. Ei mitään pikkutarkkaa väkerrystä. Masennuksesta ei kannata puhua, sano, että ollutta ja mennyttä. Pakko-oireet saattavat näkyä, mutta niihin voi auttaa pieni annos masennuslääkettä. Eli suostut vaan. Ei pakko-oire ole syy mihinkään , jos se ei vie kokonaan aikaasi. 

Vierailija
8/42 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millasia pakko-oireita sulla on? Varmaan aika pahoja, jos olet jossain laitoksessa joutunut elämään?

Mieti lastasi?

Vierailija
9/42 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIin ap. kerropas niistä pakko-oireistasi? Haluatko lapsellesi samoja, koska ne taitavat tulla melkein automaattisesti, jos et ole jatkuvassa valvonnassa.

Vierailija
10/42 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hankkisin välittömästi lakimiehen ja huolehtisin jatkossa että kaikki kommunikaatio kulkee hänen korviensa kautta. Tässä maassa ainakaan ei viranomaisiin voi luottaa. Olen siis ihan tavallinen työssäkäyvä perheellinen nainen enkä mikään hörhö mutta kamalia kokemuksia on valtavasti. Älä vain sano tai kirjoita mitään mikä voidaan kääntää sinua vastaan. Suomeksi siis: älä sano tai kirjoita ilman juristia mitään.

Vierailija
11/42 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet rauhallisin mielin (et voi kieltäytyäkään), ota nauhuri  matkaan ja äänittelet siellä. Älä kritisoi, vaikka hyökkäävät keksellä yötä huoneeseesi ( voit halutessasi ostaa myös kuvaavan nauhurin, nykyään halpoja ja helppokäyttöisiä). Ruokalistan (teet siellä itse ruokaa) saat paikallisesta päiväkodin , koulun listoista, ovat yleensä julkisia , lehdissä, ja teet niiden mukaan ruuat. Harjoittele etukäteen, jos outoja ruokia niin tee muunnelma. Oleskele omissa oloissa, mutta ei liikaa. Oikeasti voit saada sieltä  vaikka tuttavan. Älä myönnä mitään. Ota lakihenkilö jo tässä vaiheessa. 

Vierailija
12/42 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 21:11"]Menet rauhallisin mielin (et voi kieltäytyäkään), ota nauhuri  matkaan ja äänittelet siellä. Älä kritisoi, vaikka hyökkäävät keksellä yötä huoneeseesi ( voit halutessasi ostaa myös kuvaavan nauhurin, nykyään halpoja ja helppokäyttöisiä). Ruokalistan (teet siellä itse ruokaa) saat paikallisesta päiväkodin , koulun listoista, ovat yleensä julkisia , lehdissä, ja teet niiden mukaan ruuat. Harjoittele etukäteen, jos outoja ruokia niin tee muunnelma. Oleskele omissa oloissa, mutta ei liikaa. Oikeasti voit saada sieltä  vaikka tuttavan. Älä myönnä mitään. Ota lakihenkilö jo tässä vaiheessa. 

[/quote]

Noilla ohjeilla aletaan varmasti pitää vainoharhaisena.

Vierailija
13/42 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 21:13"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 21:11"]Menet rauhallisin mielin (et voi kieltäytyäkään), ota nauhuri  matkaan ja äänittelet siellä. Älä kritisoi, vaikka hyökkäävät keksellä yötä huoneeseesi ( voit halutessasi ostaa myös kuvaavan nauhurin, nykyään halpoja ja helppokäyttöisiä). Ruokalistan (teet siellä itse ruokaa) saat paikallisesta päiväkodin , koulun listoista, ovat yleensä julkisia , lehdissä, ja teet niiden mukaan ruuat. Harjoittele etukäteen, jos outoja ruokia niin tee muunnelma. Oleskele omissa oloissa, mutta ei liikaa. Oikeasti voit saada sieltä  vaikka tuttavan. Älä myönnä mitään. Ota lakihenkilö jo tässä vaiheessa. 

[/quote]

[/quote]

Eihän sitä tarvi julkisesti tehdä :D

Vierailija
14/42 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mielummin perhetyöntekijä (luultavasti kannattaa suostua tähän avohuollon toimenpiteeseen etteivät tee kiireellistä sijoitusta mikä voi edetä huostaanotoksi), ja äänitä/nauhoita kaikki käynnit (puhelimella, sanelimella) ja pyydä aina perheenjäsen tai ystävä kylään kun perhetyöntekijä käy, ole ystävällinen ja rauhallinen, kerro mahdollisimman vähän mielenterveysasioistasi, varmista että sinulla on tukiverkkoja (sukulaisia, ystäviä). Pyydä nähdä ls asiakassuunnitelma, varaa aika oikeusaputoimistoon heti jos ls alkaa keksiä ongelmia joita ei ole, mieluiten hae lausunto yksityiseltä psykiatrilta psyykkisestä voinnistasi.

Vierailija
15/42 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro tilanteestasi, että koet pärjääväsi ilman ensikotia. Perhetyöntekijän sen sijaan otat mielelläsi vastaan. Ihmettelen, miksi koet perhetyöntekijän käynnit hyökkäyksenä tai mielivaltana? Lastensuojelun asiakkaana teillä on yhteiset tavoitteet. Kuten joku sanoikin, se on ennaltaehkäisevä toimenpide ja kun huomaavat perhetyöntekijän raporteista että arki tosiaan sujuu ja pärjäät hyvin, niin asiakkuus lopetetaan. Heidän tehtävänsä on varmistaa, että asia on kuten sanot. Vähemmällä itse pääset, kun et kieltäydy toimista, vaikka ne tuntuisivat äitinä tungettelulta tai loukkaavalta. 

Lastensuojelulle varmasti tulee niin paljon "me pärjätään joten häivy"- asennetta ja se jos jokin pistää epäilyt liikkeelle, sen sijaan jos myönnyt ja pidät asiallisen linjan niin ei sieltä kukaan huostaan ketään ota. Sinullahan ei liene mitään peiteltävääkään kertomuksesi mukaan?

Vierailija
16/42 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiaan vaan. Se on ainoa keino pitää yksityisyytesi ja lapsesi.

Vierailija
17/42 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 21:13"]

[/quote]

[/quote]

Joo, mutta älä myönnä, että noudatat tällaisia ohjeita. Älä kerro näitä asioita. Et saa apua sieltä lastensuojelusta, vaan kuten arvelevat, äitiyttäsi epäillään "lapsesi parhaaksi". Tämä on sairasta, mutta esim. tuo koulu- tai päiväkotiruokalistan noudattaminen on hyvä vinkki. Asianajajan tarvitset. En ole varma, pidetäänkö nauhoittelua ikään kuin mielisairautesi oireena.

Ole ystävällinen ja rauhallinen, opettele näyttelemään, älä paljasta todellisia tunteitasi, älä kiihdy. Sairasta, mutta tällaisia ohjeita tarvitset ottaessasi vastaan "tukea" noilta tahoilta.

Vierailija
18/42 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 20:41"]

Olen 23-v nainen ja sairastan masennusta ja pakko-oireista häiriötä. Olen voinut viime aikoina paljon paremmin kuin ennen ja pärjään hyvin itsenäisesti. Voidaanko lapseni ottaa huostaan jos en suostu ensikotiin/perhetyöntekijään? Mielestäni niille ei ole tarvetta. Olen asunut jo viisi vuotta itsenäisesti, ei ole tarvetta asua laitoksessa. Myöskin kotihommat sujuvat ja lapsella on turvallista. Kuinka mielivaltaisia soskut ovat jos ei suostu noihin avotoimenpiteisiin?

[/quote]

Miksihän mahdat edes olla Soskujen kanssa tekemisissä? Varmaan siksi, kun et ole eläissäsi itse itseäsi elättänyt? Ja siihen syssyyn alat vääntää vielä kakaroita?

Ei ihme että sossut väijyy. Niin pitääkin, ei tuollaisia pidä millään lailla tukea lisääntymään muiden kustannuksella. Ensin pää kuntoon ja vastuu omasta elämästä, sitten vasta lapsia pykäämään.

Vierailija
19/42 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 20:41"]

[/quote]

Miksihän mahdat edes olla Soskujen kanssa tekemisissä? Varmaan siksi, kun et ole eläissäsi itse itseäsi elättänyt? Ja siihen syssyyn alat vääntää vielä kakaroita?

Ei ihme että sossut väijyy. Niin pitääkin, ei tuollaisia pidä millään lailla tukea lisääntymään muiden kustannuksella. Ensin pää kuntoon ja vastuu omasta elämästä, sitten vasta lapsia pykäämään.

Vierailija
20/42 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole tarkkana kuitenkin ystäviesi suhteen. Sossulla on omat käsitykset ystävistä ja niiden laadusta. Kotikäyntejäkin, kuulemma, voi videoida ihan kynän kokoisella kameralla. Ja tämän on sanonut ihan tervehenkinen henkilö, kyllästyi vaan valheisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi