Miten kestäisin paremmin lapsettomuuttamme?
Kommentit (9)
4-6 vuotta laskentatavasta riippuen ja olen jo 39. Adoptio ei ole mahdollinen, koska molemmat eivät ole sen takana.
Onko vika sinussa? Jos vika miehessä otat vierasta munaa.
hyväntekeväisyys, järjestö- ja avustustoiminta, ajatus siitä, että vaikka omaa ei ole, antaa aikaansa ja rakkautta niille lapsille joilla ei ole esim omia vanhempia.
Mä olen lopettanut vilkuilemasta lapsia ja kehittänyt vihan niitä kohtaan. Luultavasti erokin tulee tämän takia koska olen jo liian vanha ja mies ei ollut aktiivinen lapsenteossa. Hän kuvittelee että niitä lapsia ehtii vielä 50 vuotiaanakin hankkia...
Alat opettelemaan sitä, miten ihanaa on, kun ei tarvitse huolehtia muista kuin itsestään. Voit käydä lenkillä milloin haluat, kipaista elokuviin hetken mielijohteesta, nukkua päiväunet milloin haluat jne. Opettele nauttimaan täydestä aikuisen ihmisen elämästä, pikkulapsiperheessä oikea elämä on vain haavetta..
[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 13:25"]
Alat opettelemaan sitä, miten ihanaa on, kun ei tarvitse huolehtia muista kuin itsestään. Voit käydä lenkillä milloin haluat, kipaista elokuviin hetken mielijohteesta, nukkua päiväunet milloin haluat jne. Opettele nauttimaan täydestä aikuisen ihmisen elämästä, pikkulapsiperheessä oikea elämä on vain haavetta..
[/quote]
Maailman surkein neuvo lapsettomuudesta kärsivälle, siis että pikkulapsiperheessä oikea elämä vain haavetta. Kun lapsettomuudesta kärsivä juuri toivoo hartaasti sitä pikkulapsielämää. Tiedän sen, sillä yritimme lasta viisi pitkää vuotta.
Olet itse ilmeisesti vela? Tuskin perheellinen kuitenkaan, kommentistasi päätellen.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 13:25"]
[/quote]
Maailman surkein neuvo lapsettomuudesta kärsivälle, siis että pikkulapsiperheessä oikea elämä vain haavetta. Kun lapsettomuudesta kärsivä juuri toivoo hartaasti sitä pikkulapsielämää. Tiedän sen, sillä yritimme lasta viisi pitkää vuotta.
Olet itse ilmeisesti vela? Tuskin perheellinen kuitenkaan, kommentistasi päätellen.
[/quote]
Ihan olen perheellinen ihminen. Halusin perhettä, muutaman vuoden yrityksen jälkeen sellaisen sain ja nyt olen huomannut, että virheen tein. Olisin onnellisempi yksin, itsenäisenä ihmisenä. Mutta tätä nyt lusitaan. Lapset ovat toki rakkaita, mutta ei perheestä ja lapsista ole minulle elämän sisällöksi.
Mua auttoi ajatus siitä, että en jää lopullisesti lapsettomaksi; jonain päivänä saan lapsen joko hoitojen avulla tai sitten adoptoimalla. Tämä ajatus auttoi monta kertaa. Meillä lapsen yritystä ja hoitoja kesti kolme vuotta. Kauanko teillä on kärsitty lapsettomuudesta?