Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miehesi perillä lasten asioista?

Vierailija
25.09.2020 |

Olemme perinteinen ydinperhe. Isä, äiti ja lapset saman katon alla. Minua jaksaa ihmetyttää vuodesta toiseen, miten ulalla mies on lasten asioista. Vähän väliä mies ihmettelee jotain lapsiin liittyvää, joka on minulle itseetäänselvää.

Lähes joka päivä ihmettelee missä jompi kumpi lapsi on tai vastaavasti miksi he ovat kotona. Ihmetellään miksi lapsi syö tai ei syö jotain.

Mies ei siis huomaa tai kuule, jos jostain puhutaan. Esim. lapsi sanoo, että huomenna on sitten näytelmäkerhon kenraaliharjoitus koulun jälkeen. Seuraavana päivänä mies on ihan ihmeissään, missä lapsi on. Onko muissa perheissä näin?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on varmaan paremmin kartalla lasten asioista, kuin minä.

Vierailija
2/54 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei pysy perillä ellen minä laita niitä hänen TYÖkalenteriinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole tuollaista, lasten isä on ihan yhtälailla huoltaja, kasvattaja ja vanhempi kuin minäkin.

Melkoisen vatipään kanssa olet lapsia tehnyt.

Vierailija
4/54 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan on ja tavallaan ei. Minä hoidan hammaslääkärit ja vanhempainvartit ja kaverisynttärit ja näistä asioista mies on usein pihalla. Mutta hän tsekkaa Wilmaa paremmin kuin minä ja on tietoinen lasten kokeista ja tuntimerkinnöistä, ja harrastuspuolessa on mukana ihan täysillä.

Mutta siinä mielessä meillä on samanlaista, että vaikka mies harrastaa lasten harrastuksia aktiivisesti, niin minäkin olen kyllä tietoinen niistä asioista eikä tule yllätyksenä pelit tms. Mutta lasten hammaslääkäriajat kyllä lipsuvat miehen mielestä pois, vaikka hänen pitäisi viedä lapsi ja asiasta on sovittu. Aina pitää muistuttaa ja minun vika, jos en muistuta.

Vierailija
5/54 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies ei pysy perillä ellen minä laita niitä hänen TYÖkalenteriinsa.

On varmaan kannattanut opettaa se isä siihen, että ei tarvitse itse muistaa ja huolehtia, äiti-- eikun siis VAIMO hoitaa!

6/54 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri tuollainen itse, multa menee ohi asiat mitkä ei suoraan koske itseäni eli jos minun olisi pitänyt vaikka viedä se lapsi harjoituksiin olisin asian rekisteröinyt ja pistänyt talteen, mutta muutoin olisi mennyt suoraan toisesta korvasta ulos.

Vierailija
7/54 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sitten ihmetellään miksi äitiys on niin aliarvostettua ja uuvuttavaa, kun ensin annetaan isien olla tuollaisia vapaamatkustajia.

Vierailija
8/54 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä paljon tietää ja tekee kuin mä. Se oli ainakin mulle lisääntymisen edellytys. Puhuttiin siis tästä ennen kuin hankittiin.

Vierailija
9/54 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi, mitenköhän lapsille ja äidin pikku apurille kävisi jos äiti vajoaisi vaikka koomaan yllättäen?

Olisihan se perheelle kamalaa, mutta lapset kyllä "normitilanteessa" hoitavat asiansa itse. Mies sitten varmaan vaan ihmettelisi missä kaikki on ja mitä tapahtuu. Lapset kyllä kertovat (kerta toisensa jälkeen) mitä syövät ja mitä eivät. Ottavat itselleen sopivaa ruokaa.

Ap

Vierailija
10/54 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhtä paljon tietää ja tekee kuin mä. Se oli ainakin mulle lisääntymisen edellytys. Puhuttiin siis tästä ennen kuin hankittiin.

Miten kukaan voi luvata, että muistaa ja ymmärtää lastensa asiat 17 v päästä? En usko, että mieheni tai minä oltaisiin tajuttu ennen lasten syntymää, että mies on usein omissa ajatuksissaan, eikä siis huomaa, jos joku sanoo, että "menen illalla leffaan Martin kaa".

Ap

Vierailija
11/54 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan voi luvata, että muistaa ja ymmärtää lastensa asiat 17 v päästä? En usko, että mieheni tai minä oltaisiin tajuttu ennen lasten syntymää, että mies on usein omissa ajatuksissaan, eikä siis huomaa, jos joku sanoo, että "menen illalla leffaan Martin kaa".

Ap

Mitä sä mussutat? Ja mitä haet aloituksellasi? Ehkä miehelläsi on dementia?

Vierailija
12/54 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo perillä ees miehen menoista. Just tänään laitoin viestiä miehelle "Missä oot?" Kertoi olevansa menossa, josta kyllä kertonut jo ennakkoon ja kysynyt onko ok... En vaan muistanut, että se oli tänä viikonloppuna. :D

Vierailija
13/54 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin naimisiin sen verran fiksun ja aikuisen miehen kanssa, ettei ole tuollaisia ongelmia. Ainakaan jatkuvasti. Yksittäisiä unohduksia toki sattuu kaikille. 

Vierailija
14/54 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä noin alkuun olin paremmin perillä lasten asioista vaikkei mies kyllä ihan pihalla ollut vaan tosi kiinnostunut ja oli juttuja joista mies oli paremmin perillä - turvaistuimista esim. ja noin yleisesti kasvatuksesta sama ymmärrys. Ei tietenkään tiennyt koska olin lapset syöttänyt kun olin heidän kanssaan kotona jos en kertonut.. tai ei muistanut paljonko painoivat viime neuvolassa kun olin käyttänyt. Siis ihan pieninä olin päävastuussa kotona.

Päiväkodissa tuntui olevan vähän asenne, että äidille ja isälle kerrotaan tasavertaisesti kyllä mitä päivän aikana on leikitty, mutta vain äitiä muistuteltiin pyykkipusseista ja lippulapuista ja erikoispäivämääristä. Jos jotain asiaa oli päivän aikana niin joka kerta soitettiin minulle, miehen numeroa eivät muka edes löytäneet tiedoista. Se alkoi hetken päästä ärsyttää niin paljon etten vastannut jos päiväkodista soitettiin, pakko niiden oli sitten soittaa sille miehelle (joka käy töissä 2 km päiväkodista, äiti 30(-60) km)

...

Jätin nuo muistamiset vähemmälle ja ne kasaantui sitten aika tasapuolisesti molemmille. Koska mies on nyt enemmän kotona niin tekee myös enemmän kotitöitä, joihin lapsia ei vielä kovin kattavasti pysty velvoittamaan. Katsoo myös nuo päiväkotimuistamiset, retket ym. ja laittaa tavarat valmiiksi. Minä aikataulutan harrastukset niin että niissä on kiva käydä eikä joka ilta ole pakkomenoja... Silleen ihan kivasti yhteen hiileen puhalletaan.

Mies kyllä mielestäni kantaa nyt enemmän vastuuta tästä perheestä ja ihan oikein sille, on näihin vuosiin mahtunut vaikka mitä eli sen vuoro :D helposti nuo ns. metatyöt ja muutkin kaatuu tyypillisesti äidille jos ajattelee, että helpoimmalla pääsee kun itse tekee kun kerran pyydetään ja itse tekee parhaiten kuitenkin. Kannattaa vain lopettaa passaaminen, kummasti kukaan ei ole kohta vaatimassakaan.

Vierailija
15/54 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työurani alussa uudistushenkinen ja entisestä poiketen aloin soittamaan lapsiasiakkaideni (olen puheterapeutti) isille. Vanhat konkarit soittivat yleensä äideille. Sinnikkäästi soitin ensisijaisesti isille, kunnes parin vuoden päästä luovutin. Vain harva isä tiesi lapsestaan mitään tarvittavia tietoja. Lähes jokainen isä sanoi, että soita äidille, hän tietää paremmin. Eli sanoisin, että keskimäärin isät eivät tiedä lapsiensa asioista juuri mitään.

Vierailija
16/54 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua. Miehellä omalla ja ilmeisesti myös ap:n on jonkin sortin valikoiva kuulo-muisti-ymmärrys.

Jos kirjoittaa viestiä esim. whatsuppiin, ei kuule vaikka vieressä selkeästi sanoo, että lapset on syöneet, lähden koiran kanssa lenkille. Ovella kun olen menossa, kysyy; niin onko meillä jotakin ruokaa? Niin... no, me muuthan ollaan jo syöty.. Mutta tärkeämpää on se, että Jarin riistakameraan oli aamulla tallentunut 5 piikkinen.. jep, jep.

Vierailija
17/54 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin työurani alussa uudistushenkinen ja entisestä poiketen aloin soittamaan lapsiasiakkaideni (olen puheterapeutti) isille. Vanhat konkarit soittivat yleensä äideille. Sinnikkäästi soitin ensisijaisesti isille, kunnes parin vuoden päästä luovutin. Vain harva isä tiesi lapsestaan mitään tarvittavia tietoja. Lähes jokainen isä sanoi, että soita äidille, hän tietää paremmin. Eli sanoisin, että keskimäärin isät eivät tiedä lapsiensa asioista juuri mitään.

Juu, isät eivät esim. tiedä lastensa ikää tai päiväkodin tai koulun nimeä. En uskoisi, jos en itse olisi kokenut.

Vierailija
18/54 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, isät eivät esim. tiedä lastensa ikää tai päiväkodin tai koulun nimeä. En uskoisi, jos en itse olisi kokenut.

Jep ja auta armias kun sitten ootkin se äiti, joka ei tiedä. Ammattilaiset on ihan hoomoilasina, kun ovat tottuneet että mies ei muista, mutta nainen muistaa.

Vierailija
19/54 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä niin oikeassa. Meillä on 3 lasta ja montako kertaa isä on käyttänyt lasta ( yhtäkään) neuvolassa? Tuskin edes tietää/muistaa että joku on käynyt puheterapiassa. Koskaan ei mies ole käynyt kouluilla tapaamassa opettajia, ei omista wilma-tunnuksia eikä suostu hommaamaan. Paljon hiljaista tietoa katoaisi jos yhtäkkiä potkaisisin tyhjää. Varmaan ottaisi äkkiä uuden vaimon jostain, että joku hoitaisi hankalat hommat. Ja mitenkäs hoidosta aina soitetaan äidille jos on ongelmia tai koulusta? Miksi ei soiteta isälle. Mies-opettajakin soittaa äidille. Kummankin numerot annetaan koululle ja molemmat tavoittaa yhtä hyvin. Jännä juttu.

Vierailija
20/54 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä niin oikeassa. Meillä on 3 lasta ja montako kertaa isä on käyttänyt lasta ( yhtäkään) neuvolassa? Tuskin edes tietää/muistaa että joku on käynyt puheterapiassa. Koskaan ei mies ole käynyt kouluilla tapaamassa opettajia, ei omista wilma-tunnuksia eikä suostu hommaamaan. Paljon hiljaista tietoa katoaisi jos yhtäkkiä potkaisisin tyhjää. Varmaan ottaisi äkkiä uuden vaimon jostain, että joku hoitaisi hankalat hommat. Ja mitenkäs hoidosta aina soitetaan äidille jos on ongelmia tai koulusta? Miksi ei soiteta isälle. Mies-opettajakin soittaa äidille. Kummankin numerot annetaan koululle ja molemmat tavoittaa yhtä hyvin. Jännä juttu.

Kuten joku tuolla aiemmin sanoi, kyllä ne muuttaa toimintaansa, jos nainen ei vastaa ja kieltäytyy olemasta se, joka tietää, päättää ja hoitaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän