Onko miehesi perillä lasten asioista?
Olemme perinteinen ydinperhe. Isä, äiti ja lapset saman katon alla. Minua jaksaa ihmetyttää vuodesta toiseen, miten ulalla mies on lasten asioista. Vähän väliä mies ihmettelee jotain lapsiin liittyvää, joka on minulle itseetäänselvää.
Lähes joka päivä ihmettelee missä jompi kumpi lapsi on tai vastaavasti miksi he ovat kotona. Ihmetellään miksi lapsi syö tai ei syö jotain.
Mies ei siis huomaa tai kuule, jos jostain puhutaan. Esim. lapsi sanoo, että huomenna on sitten näytelmäkerhon kenraaliharjoitus koulun jälkeen. Seuraavana päivänä mies on ihan ihmeissään, missä lapsi on. Onko muissa perheissä näin?
Kommentit (54)
No kannataisko se mies valita paremmin ja osallistaa se mies alusta asti?
Meillä suht tasavertaista, mies hoitaa suurimman osan harrastuksista koska sillä on yrittäjänä joustavampi työ ja minä matkustan normaalioloissa aika paljon.
Mä huolehdin yleensä vaatteista, läksyistä ja kaveriasioista enemmän.
Muuten aika tasaväkistä, kumpikin on tottunut olemaan lasten kanssa yksin kotona viikkoja ja tietää lasten asiat about yhtä hyvin.
Mun mies ei vaan osaa organisoida eikä järjestää. Uskottava se on. Hän sai mm hoitaakseen itsenäisesti omalla tavallaan autotallin siivouksen ja järjestämisen. Ähräsi siellä viikon eikä se ole yhtään sen siistimpi nytkään. Ei esim yksinkertaisesti osaa ryhmitellä tavaroita. En ole tätä ennen huomannut. Hän ei vaan oikeasti hahmota!
Keittiössä kaikki jää jotenkin keoiksi jne.
Tämä on se tapa jonka on oppinut lapsuudenkodistaan. Sielläkin on kaikki aina sekaisin ja siivotonta.
Meillä minä olen se hajamielisempi joka kyllä kuuntelee mutta puolet menee toisesta korvasta ulos. Mies on hyvinkin kartalla.
Mies ottaa lasten asioista enemmän vastuuta kuin minä. Miehellä yksin koulun Vilma tunnukset, itse olen tarkoituksella ne siirtänyt miehelle. (Minulla ollut neuvolat ja lääkärit).
Ollaan tehty tietoisesti jako niin että molemmat osallistuu. Itse pidän tärkeänä myös sitä että annan miehelle vapaat kädet tehdä asiat omalla tavallaan. Loppuuhan siitä into jos toinen nipottaa vieressä kuinka on väärin tehnyt mitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies ei pysy perillä ellen minä laita niitä hänen TYÖkalenteriinsa.
On varmaan kannattanut opettaa se isä siihen, että ei tarvitse itse muistaa ja huolehtia, äiti-- eikun siis VAIMO hoitaa!
Millähän sen opettaisi? Sillä että lapsi nyt sitten vain jää ilman hammaslääkäriä?
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset miesvihat taas mammoilla. Miehen lompakko kutenkin kelpaa?
Miksi tarvitsee olla miesvihaa jos toteaa että mies ei oikeasti muista hoitaa lapsen juttuja jos niitä ei hänen työkalenteriinsa laita? Kai minä ottaisin eron jos tuo olisi ratkaiseva asia meidän parisuhteessamme. Mies on kuitenkin muuten ihana aviomies ja jopa hyvä isä. Ärsyttävää on, että metatyöt kaatuvat minun niskaani, mutta ei se nyt meidän parisuhdettamme kaada kun muuten kaikki toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On varmaan kannattanut opettaa se isä siihen, että ei tarvitse itse muistaa ja huolehtia, äiti-- eikun siis VAIMO hoitaa!
Millähän sen opettaisi? Sillä että lapsi nyt sitten vain jää ilman hammaslääkäriä?
Onko mies jollain tavoin kehitysvammainen? Ei muista sovittuja asioita? Ei kykene merkitsemään menoa kännykän kalenteriin, joka sitten hälyttää?
Eihän tuolla tasolla oleva mies voi käydä normaalisti töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tarvitsee olla miesvihaa jos toteaa että mies ei oikeasti muista hoitaa lapsen juttuja jos niitä ei hänen työkalenteriinsa laita? Kai minä ottaisin eron jos tuo olisi ratkaiseva asia meidän parisuhteessamme. Mies on kuitenkin muuten ihana aviomies ja jopa hyvä isä. Ärsyttävää on, että metatyöt kaatuvat minun niskaani, mutta ei se nyt meidän parisuhdettamme kaada kun muuten kaikki toimii.
Toki ne sitten merkitään ja mies hoitaa.
Vai oletko niitä naisia, jotka voimaantuvat siitä, että "ei nää ilman mua pärjää, kaikki pitää ite hoitaa" jne. Miehen ruoanlaitto koetaan uhaksi ja itsenäistymispyrkimykseksi 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mies jollain tavoin kehitysvammainen? Ei muista sovittuja asioita? Ei kykene merkitsemään menoa kännykän kalenteriin, joka sitten hälyttää?
Eihän tuolla tasolla oleva mies voi käydä normaalisti töissä.
No kukahan sen sopii jos äiti ei sitä hammaslääkäriä muista tilata ja merkata kalenteriin? Mies muistaa työjuttunsa ja omat harrastuksensa, mutta ei sellaista että lapsille pitäisi tilata hammaslääkäriä tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki ne sitten merkitään ja mies hoitaa.
Vai oletko niitä naisia, jotka voimaantuvat siitä, että "ei nää ilman mua pärjää, kaikki pitää ite hoitaa" jne. Miehen ruoanlaitto koetaan uhaksi ja itsenäistymispyrkimykseksi 😂
Ei, vaan minä merkkaan ja mies hoitaa oman osansa viemisistä. Meillä toimii näin. Olen ihan varma että perheemme kaikki hommat jakautuvat loppupeleissä niin että kumpikin hoitaa tarpeeksi, eri asioita vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuolla tasolla oleva mies voi käydä normaalisti töissä.No kukahan sen sopii jos äiti ei sitä hammaslääkäriä muista tilata ja merkata kalenteriin? Mies muistaa työjuttunsa ja omat harrastuksensa, mutta ei sellaista että lapsille pitäisi tilata hammaslääkäriä tms.
Meillä hammaslääkäriajat tulevat suoraan hammashoitolasta, säännölliset tarkastukset. Onko teillä reikiä jotenkin paljon vai miksi äiti joutuu tilaamaan hammaslääkäriaikoja?
Tai ehkä oletkin sinkku-provo-vela 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuolla tasolla oleva mies voi käydä normaalisti töissä.No kukahan sen sopii jos äiti ei sitä hammaslääkäriä muista tilata ja merkata kalenteriin? Mies muistaa työjuttunsa ja omat harrastuksensa, mutta ei sellaista että lapsille pitäisi tilata hammaslääkäriä tms.
Meillä hammaslääkäriajat tulevat suoraan hammashoitolasta, säännölliset tarkastukset. Onko teillä reikiä jotenkin paljon vai miksi äiti joutuu tilaamaan hammaslääkäriaikoja?
Tai ehkä oletkin sinkku-provo-vela 🙄
Hammaslääkäriajat oikaisuhoidon tarpeellisuuden arvioimiseksi peruttiin keväällä koronan takia. Lapsella kasvaa hampaita toistensa päälle ja koin tarpeelliseksi tilata hammaslääkärin. En tiedä olisitko sinä sitten odotellut vain mieheni tapaan?
Mielestäni jopa paremmin kuin vaimoni.
m51
Paremmin kuin minä.