Havahduin siihen, että olen AINA se positiivisin ihminen porukoissa
Ikuinen tsemppari, murheiden kuuntelija ja muihin uskoa valava.
Sitten mietin että oikeasti kaikki murheet ratkeaa omalla ajatustyöllä, mutta harvalla on kykyä siihen.
Kommentit (13)
Ap, olet ihminen, jollaisia kaipaisin elämääni lisää.
T. Toinen positiivinen elämän ratkoja
Vierailija kirjoitti:
Ap, olet ihminen, jollaisia kaipaisin elämääni lisää.
T. Toinen positiivinen elämän ratkoja
Samoin! Ap
Aito tsemppari on ihana ihminen, mutta sellainen feikki, jonka pitää löytää aina jotain positiviista sanottavaa, vaikka tilanne on kuinka kurja ja jonka pitää ikään kuin korostaa sitä omaa erinomaista positiivisuuttaan muiden kustannuksella, on tosi raskas työkaveri. Esim. työpaikkamme toimitilasta löytyi hometta ja minulla todettiin siitä johtuva astma. Muut työkaverit olivat myötuntoisia mutta tämä yksi julisti, että eikö olekin hyvä, että se astma todettiin näin nopeasti ja että olen oikeasti tosi onnekas. Ehkä olin onnekas, mutta siinä reseptien ja lääkityksen sorvaamisvaiheessa ei siltä tuntunut eikä siinä oikeasti kannata keksiä kultareunusta vaan tarjota myötätuntoa. Empaattinen ihminen tajuaa tämän. Feikki tsemppari ajattelee vain itseään.
Tuo rooli voi olla raskas kantaa. Muut tottuvat siihen että kilautanpa X:lle ja saan purkaa murheet.
Vierailija kirjoitti:
Aito tsemppari on ihana ihminen, mutta sellainen feikki, jonka pitää löytää aina jotain positiviista sanottavaa, vaikka tilanne on kuinka kurja ja jonka pitää ikään kuin korostaa sitä omaa erinomaista positiivisuuttaan muiden kustannuksella, on tosi raskas työkaveri. Esim. työpaikkamme toimitilasta löytyi hometta ja minulla todettiin siitä johtuva astma. Muut työkaverit olivat myötuntoisia mutta tämä yksi julisti, että eikö olekin hyvä, että se astma todettiin näin nopeasti ja että olen oikeasti tosi onnekas. Ehkä olin onnekas, mutta siinä reseptien ja lääkityksen sorvaamisvaiheessa ei siltä tuntunut eikä siinä oikeasti kannata keksiä kultareunusta vaan tarjota myötätuntoa. Empaattinen ihminen tajuaa tämän. Feikki tsemppari ajattelee vain itseään.
Olisko muiden työkavereiden empatiasta ollut apua, jos hometta ei olisi löytynyt? Sait lääkityksen ja syy selvisi.
Ylipositiiviset tsempparit on hiton rasittavia ollessaan itsekeskeisiä, yhtälailla kuin valittajat.
Minua ärsyttää ihminen, joka aina keksii jotain positiivista. Se jotenkin innostaa esittelemään hänelle ikäviä asioita, jotta kuulisi edes yhden kerran "joo, se on ikävää/ epäloogista/ väärin".
Vierailija kirjoitti:
Ylipositiiviset tsempparit on hiton rasittavia ollessaan itsekeskeisiä, yhtälailla kuin valittajat.
Mä tykkäisin jos joku lausuisi joskus kivan positiivisen aforismin. Mut ehkä mä kukoistan vain itseäni synkemmässä seurassa 🙂.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan oli ihan normaali reaktio tilanteeseen. Miksi murhetia asiaa, kun voi mennä eteenpäin.
Vanhempani ilmoitti toissapäivänä saaneensa keuhkosyövän ja paranemisesta ei ole toivoa. Kuinka positiivisesti pitäisi ajatella, että murhe katoaisi?
Kyllä joku pyrkyri sinutkin lyttää ja häpäisee vaikka oletkin kaveri ja vaikka se tuo hänellekin haittaa. Kummalliset on pyrkimykset joillakin.
Hmm? Kaikki murheet eivät kyllä ratkea ajatustyöllä. Ihminen on kokonaisuus, ei vain loogiset "positiiviset" aivot.