Lost boys, käyttekö katsomassa?
Inhorealismia ja kuolemaa narkkarien maailmassa. Ei kelvanne valistuselokuvaksi yläluokille. Porttiteoria jne.?
Kommentit (371)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten asema näyttää tosi surkealta.
Miten tuolla on joka paikka täynnä roskiakin ulkona?
Joo kävi sääliksi ehkä eniten niitä naisia.. En usko, että ihan vapaaehtoisesti ovat tuohon pisteeseen alunperin päätyneet. Janilla ja kumppaneilla on sentään ollut jonkinlainen valinnanvara elämässään.
Sama valinnanvara on kaikilla. Ei sielläkään jokainen hutsuna elä, vaatii toki työteliäisyyttä ja muutakin kuin narkkaamista ja hauskan pitoa.
Jos narkomaanin elämäntavan valitsee, on sesitten siinä.
Ei ehkä ellei perheesi ole myynyt sinua huoraksi. Tuolla käydään ihmiskauppaa.
Vierailija kirjoitti:
Pitää linkittää tämä keskustelu kun porukka reissaa siellä Thaimaassa ja noissa maissa yleensä ja ylistää sitä, kuinka kaikki "ovat niin ystävällisiä ihmisiä". Tässä näkyi se karumpi puoli siitäkin.
Näkyi myös se karumpi puoli niiden "kilttien ja miellyttämishaluisten" aasialaisnaisten arjesta.
Baarinaisia "voi vaikka kasata päällekäin ja p*nna miten päin vain" jne.
Ja vaikka nämä miehet olivat narkomaaneja ja olisivat joka tapauksessa käyttäneet päihteitä,
niin paikallinen "tyttöystävä" selkeästi halusi edistää aineidenkäyttöä.
Todennäköisesti siksi, että on helpompaa käsitellä näitä asiakkaita mielensä mukaan
ja ottaa heistä se hyöty irti, mitä otettavissa on.
"Jos et polta, niin lähden!"
Jopa marginaalissa oleva välinpitämätön ja/tai naiivi narkomaani,
joka on päihderiippuvuutensa lisäksi (ostetun) seksin ja "läheisyyden" perään,
on lypsettävissä paikallisen toimesta kuiviin useammalla kuin yhdellä tavalla.
Rajua, että länsimaisen turistin kamera tai kännykkä on niin arvokas,
että sen vuoksi voidaan järjestää ryöstömurha.
Siinä ei länkkärin hengelle jää paljoa arvoa.
Yllättävän hyvin noilla naisilla pysynyt pää kasassa tuollaisessa elämässä. Puhuivat välillä ihan fiksuja eivätkä muutenkaan näyttäneet hermoraunioilta.
En tunne minkäänlaista empatiaa näitä nistejä kohtaan. Päinvastoin, halveksin ja inhoan heitä. Olen työni puolesta kohdannut tätä osastoa ihan liikaa ja mitä enemmän olen heidän kanssaan ollut tekemisissä, sitä enemmän olen oppinut halveksimaan heitä. En osta yhtään näitä heidän "olen yhteiskunnan ja olosuhteiden uhri"-juttuja. Nämä ovat järjestään kaikki äärimmäisen itsekeskeisiä ja manipuloivia. He tuhoavat kaiken ympärillään, ellei se lähellä oleva pysy kovana ja tarkkana.
Sori vaan, mutta näin koen.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän hyvin noilla naisilla pysynyt pää kasassa tuollaisessa elämässä. Puhuivat välillä ihan fiksuja eivätkä muutenkaan näyttäneet hermoraunioilta.
Joo, se Lee Leen kaveri puhui fiksuja. Lee Leestä taas tuli hyvin surullinen olo, hänellä oli haaveita ihan tavallisesta elämästä. Oli vain kaukana sellaisesta ja ehkä se oli hänellä saavuttamatonta.
Yhdellä narkkarilla oli iso tatuointi käsivarressa Thaimaa ja oli helppo arvata mistä se huumeet kuljettaa.
Vierailija kirjoitti:
En tunne minkäänlaista empatiaa näitä nistejä kohtaan. Päinvastoin, halveksin ja inhoan heitä. Olen työni puolesta kohdannut tätä osastoa ihan liikaa ja mitä enemmän olen heidän kanssaan ollut tekemisissä, sitä enemmän olen oppinut halveksimaan heitä. En osta yhtään näitä heidän "olen yhteiskunnan ja olosuhteiden uhri"-juttuja. Nämä ovat järjestään kaikki äärimmäisen itsekeskeisiä ja manipuloivia. He tuhoavat kaiken ympärillään, ellei se lähellä oleva pysy kovana ja tarkkana.
Sori vaan, mutta näin koen.
Joo, eipä tunnu ne tyypit uhreilta siinä vaiheessa, kun heidän moraalinsa antaa myöten kaikenlaiseen pikkurikollisuuteen ja varsinkin kun kaverillekin voi tehdä vain noin, että jättää kuolemaan.
Surullinen loppu Janin elämälle. Muistan katsoneeni Reinderspottingin vuosia sitten, kun dokkari valmistui. Muistikuvissani elää kohta, jossa Jani haluaisi päästä kuiville ja puhui jotain normaalista elämästä. Päätyikin sitten murhatuksi Kambodzan kaduille. Älkää sekoilko päihteiden kanssa. Suomessa, jos missä, huumeista on mahdollisuus päästä irti ja saada toinen mahdollisuus. Maailmassa ei ole kuin kourallinen maita, jossa saa asua siistissä asunnossa toimeentulotuella ja käydä korvaushoidossa. Se elämä tuntuu ilmeisesti laihalta, kun aivojen hyvänolonreseptorit on tuhottu. Huumeet eivät ole yksi ja sama ryhmä, esim. psykedeeleistä voi olla hyötyäkin, mutta nämä piikitettävät nautintohuumeet, hyi. En itse enää ikinä aio matkustaa Thaimaahan tai Kambodzaan. On ällöttäneet nämä mestat jo pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kävi sääliksi ehkä eniten niitä naisia.. En usko, että ihan vapaaehtoisesti ovat tuohon pisteeseen alunperin päätyneet. Janilla ja kumppaneilla on sentään ollut jonkinlainen valinnanvara elämässään.
Sama valinnanvara on kaikilla. Ei sielläkään jokainen hutsuna elä, vaatii toki työteliäisyyttä ja muutakin kuin narkkaamista ja hauskan pitoa.
Prostituutiota on aina ollut, ja sitä tulee aina olemaan, riippumatta siitä paljonko sitä paheksutaan...
Kannattaa pitää mielessä, että tämä kuitenkin takaa näille naisille elannon, eli omasta mielestäni ammatti siinä missä mikä tahansa muukin.
Vierailija kirjoitti:
Et ole varmaankaan koskaan matkaillut Aasiassa, jos roskat kadulla kiinnitti huomiosi?
Mä olen niin paljon reissannut Aasiassa, että olen tottunut siihen että köyhissä kolmannen maailman maissa ei vain ole samanlaista jätehuoltoa kuin meillä. Ihmiset dumppaavat jätteensä kadulle ja siinähän sitten haisevat ja keräävät kärpäsiä ja rottia.
Dokkarissa mua nauratti Janin lapsellisuus, kun oli niin jännää käydä huorissa, ja kun meni rakastumaan sekä thaimaalaiseen että kambodzalaiseen alan ammattilaiseen. Miten pönttö pitää olla että uskoo maksettujen naisten ailavjuut! Naisten asema tuolla on kyllä käsittämättömän huono, ei ole paljoa muuta mahdollisuutta kuin myydä itseään ja elää päivä kerrallaan. Oma mieheni kyllä tuumasi muutamankin kerran, että kuka haluaa panna tuollaisia likaisia (hikisiä, finninaamaisia, rasvatukkaisia) naisia, joita on pannut jo tuhat miestä ennen sua. Vastauksen taisi saada dokkarista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prostituutiota on aina ollut, ja sitä tulee aina olemaan, riippumatta siitä paljonko sitä paheksutaan...
Kannattaa pitää mielessä, että tämä kuitenkin takaa näille naisille elannon, eli omasta mielestäni ammatti siinä missä mikä tahansa muukin.
Vihaan jeesu-stelua ”prostituutio takaa naisille elannon”. Asiakkaat ovat sitten jotain hyväntekijöitä, ei todellakaan, vaikka moni itseään sellaisena pitääkin. Yhteiskunnassa on silloin perustava vika, jos naisen ainoa mahdollisuus saada ruokaa ja ansaita elanto on myydä vartaloaan. Noissa kehitysmaissa huorālle kannetun rahan voisi antaa naisten ja tyttöjen asemaa parantavalle organisaatiolle.
Vierailija kirjoitti:
Surullinen loppu Janin elämälle. Muistan katsoneeni Reinderspottingin vuosia sitten, kun dokkari valmistui. Muistikuvissani elää kohta, jossa Jani haluaisi päästä kuiville ja puhui jotain normaalista elämästä. Päätyikin sitten murhatuksi Kambodzan kaduille. Älkää sekoilko päihteiden kanssa. Suomessa, jos missä, huumeista on mahdollisuus päästä irti ja saada toinen mahdollisuus. Maailmassa ei ole kuin kourallinen maita, jossa saa asua siistissä asunnossa toimeentulotuella ja käydä korvaushoidossa. Se elämä tuntuu ilmeisesti laihalta, kun aivojen hyvänolonreseptorit on tuhottu. Huumeet eivät ole yksi ja sama ryhmä, esim. psykedeeleistä voi olla hyötyäkin, mutta nämä piikitettävät nautintohuumeet, hyi. En itse enää ikinä aio matkustaa Thaimaahan tai Kambodzaan. On ällöttäneet nämä mestat jo pitkään.
Janihan taisi päästä vankilassa irti ainakin kovista huumeista, ja olihan sillä mahdollisuus päästä normaaliin elämään kiinni niiden Reindeerspotting-tulojen kautta. Mutta ei.... Kun siitä tuli rahat, niin eiku Thaikkulaan ja Kambodzaan ilman paluulippua Suomeen. Tai jos paluulippu olikin, niin sitä ei käytetty, vaan jäätiin mieluummin köyhään maahan vetämään halpoja huumeita. Tosin dokkarista kävi hyvin ilmi kaverin älynlahjat. Ihan teinipojan tasolle jäänyt. Huomista ei ole ja pääasia että on hauskaa, kunnes ei enää olekaan. Mikäli sen Lee Leen juttuihin oli yhtään uskomista, niin jossain vaiheessa dokumentista saadut rahat oli loppu, tai Neuvonen ei halunnut enempää lähettää kun tiesi mihin ne käytetään, ja sen jälkeen Jani oli kielitaidottomana ihan riippuvainen prostituoitutyttiksestään, joka sit jossain vaiheessa taisi kyllästyä persaukiseen länkkäriinsä, josta ei enää ollutkaan mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
En hyväksy narkomanian glorifointia.
En oikein ymmärrä tätä kommenttia enkä kymmeniä yläpeukutuksia. Ehkä mun sarkasmitutka on rikki. Gloria oli tosta kyllä valovuoden päässä.
Aika karua kun naiset yrittää saada äijän koko ajan vetämään jotain ”muuten lähden” ”vedä kaikki”. Ei siinä voi rakkaudesta tai kiintymyksestä puhua. Toisaalta ymmärrän, miehiltä rahat pois siinä se elämä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En hyväksy narkomanian glorifointia.
En oikein ymmärrä tätä kommenttia enkä kymmeniä yläpeukutuksia. Ehkä mun sarkasmitutka on rikki. Gloria oli tosta kyllä valovuoden päässä.
Niinpä. Jos joku tuossa MITÄÄN hienoa, on jo kyllä valmiiksi menetetty tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset dokkarit ovat parasta huumevalistusta. Karu tarina.
Sama elämän tyhjyys, näköalattomuus ja hukassa olo todennäköisesti näillä huumejulkkiksillakin. Puitteet tietysti näyttävät paremmilta.
Edelleen harmittaa, ettei alkuperäisestä reissusta ollut varmaan kuin kymmenen minuuttia materiaalia. Olisi ollut mielenkiintoisempaa nähdä matskua ihan vaikka jo siitä kun ovat lähdössä matkalle, sitä samaa lätinää ja juttelua kuin Reindeerspottingissa, Angkor Watin käynti ym.
Susisurkeaa taas.
Yritetään saada Ilmestyskirja.NYT fiilistä ja epäonnistutaan.
Narkkari tappo ittensä, se siitä.
En katsonut kun pikakelauskella välillä pysähdellen.
AJan hukaa.
Ei kiinnosta tällainen nistipaska.